Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe oud voel jij je?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Dec 2021 10:19

Hoe oud voel jij je?

Morning! Ik bedacht me even dat ik over een maand alweer 35 ben maar me totaal niet die leeftijd voel :)
Komt denk ik ook doordat ik geen gezin heb of samenwoon e.d. maar ik voel me rond de 25. Vind het dan ook best ongeloofwaardig in m'n hoofd dat ik alweer 35 word.
Merk ook wel dat m'n vrienden steeds jonger worden (eind 20 allemaal) omdat ik met m'n 'oude' vrienden minder raakvlakken krijg. Die hebben een druk gezinsleven waar ik me niets bij voor kan stellen :)
Oh, en ik vind het gênant dat ik soms flirt met jongens van halverwege de 20 haha.. dan vergeet ik even dat ik veel ouder ben :smile:

Hoe oud voel jij je? En als je je jonger/ouder voelde, was er een keerpunt in je leven waarop je je wel je eigen leeftijd voelde?
<<

Anoniem323

Bericht 30 Dec 2021 10:24

Re: Hoe oud voel jij je?

Fijn dat jij je jonger voelt!

Ik ben bijna even oud maar voel mij ouder, rond de 60 denk ik?
Komt door mijn lijf, voel mij vaak oud en versleten omdat mijn lijf niet wil. Ik kan niet langer dan een half uur staan anders kan ik een week niet lopen.
Dus lastig met feestjes, in de rij staan, pretparken zijn sowieso de hel voor mij en een hele nacht slapen is allang geleden!

Edit: typfout en even aanvulling.
Mijn lijf voelt 80 en mijn geest 40 ofzo? Hm dan ga ik voor 60, het gemiddelde.
Laatst gewijzigd door Anoniem323 op 30 Dec 2021 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 30 Dec 2021 10:43

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik voel me denk ik wel zo oud als ik ben. Ik had heel lang dat ik me jonger voelde maar dat is sinds ik een kind heb wel over ja, haha. En ik had ook wel steeds vaker dat als ik me dan begaf tussen mensen waarvan ik dacht dat ik me die leeftijd voelde, ik me opeens toch heel "oud" voelde.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Dec 2021 10:43

Re: Hoe oud voel jij je?

Ahh Calathea, het is alsof je mijn lijf beschrijft.. Kan me in je verplaatsen, wat vervelend zeg!
Qua lijf voel ik me idd ook 80 :') Gelukkig qua geest jonger!
Ik heb maar weer geaccepteerd dat ik wat vaker m'n rolstoel pak, zou dat voor jou een oplossing zijn?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Dec 2021 10:45

Re: Hoe oud voel jij je?

Over het algemeen zijn mensen van 40 niet oud en krakkemikkig hoor 😉.

Ik ben 39 en voel me 25, dat zeg ik tenminste altijd. Maar als ik er nu wat beter over nadenken dan voel ik me nu toch wel wat wereldwijzer en meer in balans dan toen ik 25 was. Dus dan zou ik toch zeggen, een jaar of 35.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Dec 2021 10:56

Re: Hoe oud voel jij je?

Toen ik 25 was verlangde ik naar de levensfase van nu, rond m'n 35e (ik ben nu net 37). Ik keek er zo naar uit omdat ik zo hoopte dan een gezin te hebben. Dat klopt ook en nu verlang ik soms wel terug naar m'n leven als 25 jarige. Zo onbezorgd, zo vrij.
Maar in alle realiteit ben ik wel blij dat ik in de dertigerjaren zit en voel ik me uiteindelijk ook wel comfortabel in deze leeftijd. Ik vind het nooit erg om een jaartje ouder te worden.
Wat ik wel gek vind is dat ik gewoon nog van mijn eigen ouders weet dat zij in deze leeftijdsfase zaten. Ik herinner me het feest van m'n moeder nog van toen zij 40 werd en nu word ik dat zelf over 3 jaar.
Maar eh ja ik voel me denk ik idd wel midden 30, richting 40.
Ik ben niet meer de vrije vogel van in m'n twenties en daar ben ik eigenlijk ook wel blij mee.
Let's discover the world together.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 30 Dec 2021 10:57

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik ben 65...in mijn hoofd 16...mijn lijf zegt 's morgens als ik wakker word 101..'s middags voel ik me een jaar of 40.
Tijdens intiem zijn met partner voel ik me 20 en vlak voordat ik ga slapen gewoon 65.
<<

Anoniem327

Bericht 30 Dec 2021 11:01

Re: Hoe oud voel jij je?

Geen idee eigenlijk. Ik ben zo oud als ik ben, in mijn geval is dat momenteel 41. Ik heb daar niet een sterk gevoel bij, en ik voel me ook niet een andere leeftijd, omdat ik niet weet hoe een andere leeftijd zou voelen. Ik herinner me uiteraard m’n jaren hiervoor wel, en heb niet het idee dat ik me nu zo anders voel dan toen - alleen andere fase, andere thema’s die spelen, soms wat andere relaties. Zou het niet zo zijn dat je een bepaalde andere leeftijd ‘voelen’ dan je hebt, te maken heeft met ingebakken verwachtingen/stereotypen over wat ‘hoort’ bij een leeftijd?
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 30 Dec 2021 11:06

Re: Hoe oud voel jij je?

Lichamelijk voel ik me vaak wel 70. Tenminste; Hoe ik denk dat 70ers zich voelen. Geestelijk blijf ik altijd 15. Het jonge meisje dat alles denkt te willen en kunnen. Zonder al te veel grenzen en verantwoordelijkeden aan mezelf en anderen opleggend.
Ik voel me in ieder geval vaak niet heel erg volwassen.
Soms besef ik me dan ineens dat ik wel echt in het "volwassen, burgerlijke" leventje zit met 3 kinderen om voor te zorgen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Dec 2021 11:08

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik vergeet altijd hoe oud ik ben. Volgens mij ben ik 37. Ja, dat klopt. Ik denk dat ik me meer 34 voel ofzo 😀 Ik ben blij dat ik geen twintiger meer ben maar richting de 40 gaat ook wel snel ineens. Ik voel me lichamelijk best fit maar soms als ik in de spiegel kijk dan denk ik: oja.
<<

ChiQ

Bericht 30 Dec 2021 11:10

Re: Hoe oud voel jij je?

Uh, ik denk dat ik me gewoon mijn leeftijd voel. Toch heb ik áltijd dat mensen me jonger schatten en helemaal achterover vallen als ik zeg een zoon van bijna 9 te hebben! Ik ben overigens 37,5
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 30 Dec 2021 11:15

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik ben 36 en voel me 26. Ik zie er ook jong uit voor mijn leeftijd.
<<

Anoniem330

Bericht 30 Dec 2021 11:25

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik heb echt geen idee. Ik voel me niet anders als toen ik 27/28 was en ben nu 31. Maar ik kan ook niet zeggen dat ik me nog 21 voel of echt 31. Of nouja, hoe moet 31 voelen? Dat is ook nog hartstikke jong al dacht ik daar 10 jaar geleden anders over.
Ik weet het dus niet.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Dec 2021 11:33

Re: Hoe oud voel jij je?

Wat een grappige vraag! Ik ben 34 en wordt altijd jonger geschat. Sinds een tijdje begin ik steeds vaker lichamelijke wat minder soepel te worden en dan voel ik me soms echt 34. Maar als ik dan in de speeltuin weer net zo hard ook met de kabelbaan wil, dan voel ik me weer 16.
Ik ben erg blij met de wijsheden en ervaringen die ik heb opgedaan in alle jaren, die zou ik niet willen ontkennen door mezelf jonger te noemen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Dec 2021 11:42

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik heb me jaren 26 gevoeld, ik denk tot ik een jaar of 32 was. Toen had ik net m'n vriend leren kennen en begon ik wat meer volwassen te worden haha, dat wil zeggen: met volwassen zaken bezig te zijn, zoals samenwonen en kinderen etc. Ik ben nu 38 en mentaal voel ik me denk ik een jaar of 32-35. Ik word vaak jonger geschat, begin 30. Lichamelijk voel ik me helaas sowieso al vaak bejaard en met de ellende van de laatste twee maanden ongeveer 80+.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem323

Bericht 30 Dec 2021 11:45

Re: Hoe oud voel jij je?

Lady schreef:Over het algemeen zijn mensen van 40 niet oud en krakkemikkig hoor 😉.

Ik ben 39 en voel me 25, dat zeg ik tenminste altijd. Maar als ik er nu wat beter over nadenken dan voel ik me nu toch wel wat wereldwijzer en meer in balans dan toen ik 25 was. Dus dan zou ik toch zeggen, een jaar of 35.


Ehm zie nu mijn typfout. Maar idd, geen 40, eerder ouder. Ga het even aanpassen.
<<

Anoniem326

Bericht 30 Dec 2021 11:47

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik vind het lastig. Ik voel me nog 26. Zo ben ik in mijn hoofd ook nog. Maar ik leef wel echt het leven van een bijna veertiger. Waardoor ik in mijn doen en denken weinig vrijheid heb. Als in vaste baan, vast inkomen, hypotheek, vaste weekstructuur en planning helemaal ingesteld op de kinderen. Ik heb niet de vrijheid om te denken morgen ga ik het helemaal anders doen. Want de zorg, structuur en het leven (waar ze zich thuis en fijn voelen) van kinderen gaat voor. Dus wat dat betreft ben ik echt, waar ik vroeger tegenop zag, veertig en volledig gebonden aan hypotheek en verplichtingen. Maar in mijn hoofd voel ik me vaak nog 26. Maar dan met minder energie en drie kinderen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Dec 2021 12:01

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik word ook bijna 35 en zo voel ik me niet. Eerder een jaar of 30 of eind 20.
Het scheelt denk ik wel dat ik geen kinderen heb en daardoor een behoorlijk vrij leven heb. Slaap vast een stuk meer dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten 😁
Ik zie er ook wel jonger uit hoor ik vaak. 5 jaar geleden moest ik me nog legitimeren bij het halen van alcohol, die tijd is wel voorbij helaas haha.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Dec 2021 12:14

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik voel me 27/28 in ieder geval geen 33. Elke keer als ik dat op de weegschaal zie staan denk ik dat het niet over mij gaat. In april wordt ik 34 en dat voelt echt als stokoud. Slaat natuurlijk helemaal nergens op en zeker als je ziet hoe ik woon en leef. De gemiddelde 30’er heeft het niet zo voor elkaar als wij. Dat ik me jonger voel komt denk ik doordat ik J op mijn 27ste kreeg maar dat voelde gelijk alsof hij er altijd is geweest. Bij onze vrienden zijn er nog bijna geen met kinderen en dat icm J die om de week een weekend weg is maakt dat wij nog heel veel vrijheid hebben.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Dec 2021 12:15

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik word komend jaar 35. Normaal voel ik me ook wel ongeveer die leeftijd of iets jonger.
Op dit moment voel ik me echter oud.. Maar dat komt echt door alle zwangerschapskwaaltjes. Ik hoop dat, wanneer ik na de bevalling weer een beetje ben opgeknapt, me weer gewoon mijn leeftijd voel.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 30 Dec 2021 12:17

Re: Hoe oud voel jij je?

Ik ben 38. Ik word meestal een paar jaar jonger geschat. Hoe oud ik me voel varieert nogal. Vermoeidheid zorgt ervoor dat ik me oud voel en sinds mijn twee zwangerschappen, slaat vermoeidheid altijd op mijn bekken en heupen en dan voel ik me echt een bejaarde. Op mijn werk voel ik me wel jonger, ik denk dat mijn pubers daar me ook jong houden 😁 ik sta door hen toch nog dicht bij die leeftijd. Ik denk gemiddeld dat ik me begin 30 voel.
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 30 Dec 2021 12:21

Re: Hoe oud voel jij je?

Scandic schreef:Ik word ook bijna 35 en zo voel ik me niet. Eerder een jaar of 30 of eind 20.
Het scheelt denk ik wel dat ik geen kinderen heb en daardoor een behoorlijk vrij leven heb. Slaap vast een stuk meer dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten 😁
Ik zie er ook wel jonger uit hoor ik vaak. 5 jaar geleden moest ik me nog legitimeren bij het halen van alcohol, die tijd is wel voorbij helaas haha.


Oh dat moest ik afgelopen zomer ook nog eens, legitimeren bij de supermarkt omdat ik alcohol kocht. Mijn hele dag was weer goed 😄
december 2016
juli 2019
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Dec 2021 12:27

Re: Hoe oud voel jij je?

Ja, dat legitimeren heb ik ook nog af en toe maar ik denk meer dat dat door het mondkapje komt haha. Over het algemeen word ik rond de 26-28 geschat.. geen 16 :')
<<

Anoniem330

Bericht 30 Dec 2021 12:29

Re: Hoe oud voel jij je?

Feline schreef:Ja, dat legitimeren heb ik ook nog af en toe maar ik denk meer dat dat door het mondkapje komt haha. Over het algemeen word ik rond de 26-28 geschat.. geen 16 :')

Onder de 25 moet je je legitimeren. Dus dan twijfelen ze vast of je misschien nog 23 of 24 bent.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Dec 2021 12:34

Re: Hoe oud voel jij je?

Ah ok! Nou, komt zeer sporadisch voor dus begin nu wel echt een ouder hoofd te krijgen ;)
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda