Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Scholen weer open?

De school gaat na de vakantie open

Ja
14
47%
Nee
16
53%
 
Aantal stemmen : 30
<<

Anoniem323

Bericht 29 Dec 2021 21:46

Scholen weer open?

We gaan weer een gokje doen, wat denk jij?
Of gaan we weer thuisonderwijs krijgen?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Dec 2021 21:49

Re: Scholen weer open?

Ik ben er bang voor dat er nog wel wat weekjes aan vast geplakt worden..
Hoop heel erg van niet ivm hoogzwanger/pas bevallen tegen die tijd, maar nu de keuze er was om de scholen eerder dicht te doen, is de keuze om ze langer dicht te houden denk ik makkelijker.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Dec 2021 22:05

Re: Scholen weer open?

Daar is in mijn ogen echt geen zinnig woord over te zeggen, dat hangt echt af van wat er de komende dagen bekend wordt over Omikron. Dat ze ze dicht laten omdat ze nu toch al dicht zijn, daar geloof ik niet zo in, ik denk echt wel dat ze ze graag weer open willen, maar of het lukt, dat moeten we afwachten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem323

Bericht 29 Dec 2021 22:19

Re: Scholen weer open?

Ik hoop zo dat ze weer open gaan, weet het echt niet wat ik moet verwachten.
Hebben al bericht gehad, als de school langer dicht blijft, moet ik (zonder kinderen) buiten spullen ophalen om half 10, om half 9 moet de oudste wel online zijn en de jongste heeft geen online contact.
Dus ik hoop dat de scholen weer open gaan.
<<

Anoniem331

Bericht 29 Dec 2021 22:30

Re: Scholen weer open?

Mijn brugpieper zit thuis echt te verpieteren, dus hoop heel erg dat de scholen open gaan ja!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 29 Dec 2021 22:48

Re: Scholen weer open?

Ik hoop het. Oudste wordt bijna 4 en die wil zó graag naar school!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Dec 2021 22:49

Re: Scholen weer open?

Ik hoop ook vooral dat de middelbare scholen weer open gaan. Ik vind het zo sneu voor mijn dochter dat ze geen normaal groep 8 jaar gehad heeft, geen normaal brugklasjaar en er nu in de tweede ook weer een week thuisonderwijs op heeft zitten. Ze mist zoveel.
<<

Anoniem326

Bericht 29 Dec 2021 23:32

Re: Scholen weer open?

Ik heb er echt totaal geen begrip voor als de scholen dichtblijven. Ik vind dat echt een uiterst middel. En totaal niet te verdedigen in relatie tot alle reisbewegingen (vakanties en dagjes weg naar landen waar geen tot weinig restricties zijn) die in de kerstvakantie zijn gemaakt. Natuurlijk nemen vakantiegangers het virus weer mee naar Nederland en dan zal het aantal besmettingen ook weer oplopen. Tel daarbij het aantal ongevaccineerden en gevaccineerde kwetsbaren op en ook de aantallen in ziekenhuizen stijgen. Onverdedigbaar als kinderen daar door weer een schoolsluiting de dupe van worden.

Dit is overigens totaal geen aanval op mensen die op vakantie gaan. Ik zou willen dat ik met mijn gezin op Curaçao zat.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Dec 2021 10:09

Re: Scholen weer open?

Ik sta er niet pessimistisch in maar verwacht dat ze 10 januari te snel vinden en nog 8ets langer aan willen kijken wat Omikron doet. Ik verwacht dat het 17 of 24 januari gaat worden.
Voor mijn kinderen hoop ik intens dat de scholen gewoon de 10de weer open gaan want zij willen gewoon naar school natuurlijk. De oudste vond thuisonderwijs (en dan vooral de contactmomenten) vreselijk.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 Dec 2021 10:47

Re: Scholen weer open?

Ik denk dat ze de scholen wel weer open gaan doen. Ergens hoop ik het ook heel erg.
Mijn zoon is de 10e jarig en hij zou graag op school trakteren. Vorig jaar ook al geen verjaardag op school gehad en ik gun hem dat ook gewoon.

Ik zag dat Unicef Nederland ook het kabinet dringend adviseert de scholen te openen. Misschien is mijn hoop daar ook wel een beetje op gevestigd.

Mijn kinderen gaan graag naar school en willen graag hun vriendjes weer zien.
Mijn dochter van 5 heeft zelfs op de noodopvang nog schoolwerk zitten doen terwijl dat helemaal niet hoefde haha maar ze wilde het graag en de juf ondersteunde graag.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 30 Dec 2021 11:04

Re: Scholen weer open?

Ik sluit mij volledig aan bij wat HG schrijft. Ik kan er geen begrip voor opbrengen als de scholen dichtblijven, ten aanzien van de reisbewegingen. En ik zou ook op Curaçao willen zijn ;)
Ik vind een verplichte test op Schiphol en een verplichte quarantaine na thuiskomst het minst wat je kan vragen aan reizigers die gevlogen hebben.

Maar ik denk dat ze zullen verlengen, dat ze te weinig data hebben om een conclusie te trekken. En als ze open gaan, dat er een mondkapjes plicht komt voor alle kinderen, of halve klassen. Ook daarvoor zou ik geen begrip hebben.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Dec 2021 11:05

Re: Scholen weer open?

Gezien de berichtgeving vrees ik voor verlenging van sluiting.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem326

Bericht 30 Dec 2021 11:07

Re: Scholen weer open?

Heb het bericht van Unicef en andere organisaties ook gelezen en ben het daar ontzettend mee eens. Ik hoop ook echt dat dit de allerlaatste keer was dat scholensluiting ingezet wordt als middel in de coronacrisis.
<<

Anoniem330

Bericht 30 Dec 2021 11:15

Re: Scholen weer open?

HollyGolightly schreef:Heb het bericht van Unicef en andere organisaties ook gelezen en ben het daar ontzettend mee eens. Ik hoop ook echt dat dit de allerlaatste keer was dat scholensluiting ingezet wordt als middel in de coronacrisis.

Ik hoop van harte dat ze er wat mee doen inderdaad!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Dec 2021 12:08

Re: Scholen weer open?

Ik hoop echt dat de scholen weer open gaan maar als ik dan zo’n bericht lees vliegt het me aan. J is echt heel lief maar werken met hem op de achtergrond wil echt niet meer. Mijn werk is veranderd na de laatste lockdown en hij stelt nog meer vragen. Wij zijn dan nog een stabiel gezin en ik sluit mezelf gewoon af en toe even op op de wc, maar wanneer je dat niet doorhebt gaat het echt problemen opleveren en dat blijkt ook uit de cijfers.
2015 💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Dec 2021 12:25

Re: Scholen weer open?

Ik hoop het wel voor zoon, hij mist zijn juf en klasgenootjes heel erg. Gelukkig speelt hij veel buiten met klasgenootjes, maar het ritme van naar school gaan doet hem ook altijd goed.

Laat ze lekker het reizen naar het buitenland tegen gaan inderdaad, dat lijkt me een stuk effectiever. Ik kan oprecht weinig begrip opbrengen voor mensen die naar het buitenland gaan momenteel. Ik zou ook graag er even tussen uit gaan hoor, maar ik vind dat nu niet verantwoord.
10.04.17
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 30 Dec 2021 13:42

Re: Scholen weer open?

In sommige gevallen snap ik het reizen naar het buitenland wel. De ouders van een vriend van ons zijn begin dit jaar voor het eerst opa en oma geworden. Echter woont hun dochter in Amerika. De ouders zijn er nu heen, en kunnen eindelijk hun kleinkind live knuffelen. Hun dochter hebben ze nooit live zwanger gezien bijvoorbeeld.

Ook snap ik het als mensen na 2 jaar hun familie weer wil zien. Mensen die gewoon op vakantie gaan daar heb ik wat meer moeite mee. Maar het kan, dus ze doen niets fout. Ikzelf ben al jaren niet meer in het buitenland geweest dus voor mij maakt het niets uit. Wel vind ik dat educatie ten alle tijden voorgaat op alles. Evenals de zorg.

Zelf hebben we de kinderen preventief thuis gehouden sinds half november. Dit was af en toe pittig, maar het ging goed en ze hebben al hun lessen gedaan. Ik ben volledig thuis dus ik kan gewoon ondersteunen en helpen. Dit voordeel hebben veel moeders niet. Als we geboosterd zijn en de ziekenhuizen zijn weer leger dan kunnen ze weer gaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Dec 2021 14:39

Re: Scholen weer open?

HollyGolightly schreef:Heb het bericht van Unicef en andere organisaties ook gelezen en ben het daar ontzettend mee eens. Ik hoop ook echt dat dit de allerlaatste keer was dat scholensluiting ingezet wordt als middel in de coronacrisis.


Ik hoop ook dat het kabinet dit heel erg serieus neemt. Ik las wel dat Karoly Illy had aangegeven de scholen open te willen als het ook maar even kan, maar dat hij nog niks kan beloven (wat logisch is, want het OMT-overleg moet nog plaatsvinden en hij kan daar natuurlijk nog geen uitspraak over doen).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 30 Dec 2021 17:12

Re: Scholen weer open?

Ik heb ja gestemd, ik denk dat het politiek niet houdbaar is om scholen dicht te houden. Juist door alle berichten van unicef, andere virologen etc. Daarnaast is de eerste sluiting al te onhandig gegaan en is daar veel tegengeluid op geweest waardoor verlenging echt niet goed gaat landen en heel veel te weeg gaat brengen is mijn inschatting.
Tevens hoop ik het voor mijzelf, hoogzwanger kids thuis is niet echt ideaal dus ik probeer het positief in re zien.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem323

Bericht 30 Dec 2021 22:45

Re: Scholen weer open?

Peinture schreef:In sommige gevallen snap ik het reizen naar het buitenland wel. De ouders van een vriend van ons zijn begin dit jaar voor het eerst opa en oma geworden. Echter woont hun dochter in Amerika. De ouders zijn er nu heen, en kunnen eindelijk hun kleinkind live knuffelen. Hun dochter hebben ze nooit live zwanger gezien bijvoorbeeld.

Ook snap ik het als mensen na 2 jaar hun familie weer wil zien. Mensen die gewoon op vakantie gaan daar heb ik wat meer moeite mee. Maar het kan, dus ze doen niets fout. Ikzelf ben al jaren niet meer in het buitenland geweest dus voor mij maakt het niets uit. Wel vind ik dat educatie ten alle tijden voorgaat op alles. Evenals de zorg.

Zelf hebben we de kinderen preventief thuis gehouden sinds half november. Dit was af en toe pittig, maar het ging goed en ze hebben al hun lessen gedaan. Ik ben volledig thuis dus ik kan gewoon ondersteunen en helpen. Dit voordeel hebben veel moeders niet. Als we geboosterd zijn en de ziekenhuizen zijn weer leger dan kunnen ze weer gaan.


Eens, er zijn goede redenen om wel naar het buitenland te gaan maar vrienden van ons zijn al voor de 5de keer(!) op vakantie sinds de zomer. En ze vinden het dan gek dat ik een paar dagen later niet op de verjaardag kom.

Ik ben ook volledig thuis dus hier ook dat voordeel. Al schuiven er wel regelmatig kindjes van vrienden een dagje aan, ik vind het nu echt een voordeel. Maar het is wel pittig, vooral als er dan nog een is met gedragsproblemen. Ik ben blij als ze weer naar school mogen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Dec 2021 23:47

Re: Scholen weer open?

Zo lang reizen naar het buitenland is toegestaan vind ik daar niets van. Ja het is een risico, maar zolang het toegestaan is vind ik daar niets van. Als de scholen dichtblijven snap ik daar oprecht niets van. Het is gewoon een keer klaar. Ik vind er veel meer van dat mensen massaal met zijn tweeën boodschappen blijven doen, maar dat staat los van het Coronavirus.
2015 💙
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 31 Dec 2021 09:00

Re: Scholen weer open?

Ik denk dat mijn dochter t wel fijn zou vinden als ze weer naar school gingen...ze zijn nu alle 8 thuis...
<<

Anoniem323

Bericht 03 Jan 2022 16:29

Re: Scholen weer open?

Jeuj! Scholen weer open 🥳
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Jan 2022 16:43

Re: Scholen weer open?

🥂🥂🥂🥂🥂🥂
2015 💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Jan 2022 16:50

Re: Scholen weer open?

Yessss!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers