Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuiswerken en geluidsoverlast

<<

WeetNie

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 24 Mei 2021 16:05

Bericht 29 Dec 2021 18:37

Thuiswerken en geluidsoverlast

Ik weet het even niet meer. Leuke baan gezien, volgende week 2de gesprek en de kans is groot dat ik aangenomen wordt. Het is een thuiswerk functie met veel klant contact en ze eisen dus ook dat je een stille werkplek hebt. Mijn werkplek is over het algemeen stil maar... buren hebben deze week besloten om wat klusjes in huis op te pakken, om de hoek zijn ze weer begonnen met bouwen, de straat moet binnenkort weer open voor de KPN glasvezel, pup die constant aandacht wil en begint te blaffen als dat niet gebeurd en mijn huisgenoten weg zijn, kinderen die in de speeltuin voor de deur spelen etc. Kortom bij vlagen best wat herrie die de klanten vast ook horen als ik bel. Niet professioneel dus. Flexplek mogelijkheden zijn beperkt omdat van werkgever niet op wifi gewerkt mag worden en ik wil nu met de lockdown ook gewoon thuis werken.

Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Ik wil de baan graag maar in deze situatie gaat dat natuurlijk voor problemen zorgen. Bij vrienden of familie kan ik ook niet terecht nu want de kinderen zijn thuis, werken ook vanuit huis etc, hebben alleen wifi in huis zonder draad. Deze baan aan me voorbij laten gaan omdat er de komende weken/maand wat overlast is vind ik ook weer zo stom. Openkaart spelen met de toekomstige werkgever lijkt me ook geen goed idee. Uren om de herrie heen plannen kan ook niet.

Hoe pakken anderen dit aan? Ben vast niet de enige die hiermee zit als ik zie hoeveel straten hier open liggen en hoeveel er gebouwd wordt. Zie ik teveel beren op de weg?
Laatst gewijzigd door WeetNie op 29 Dec 2021 18:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Dec 2021 18:41

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Als een werkgever dag als eis heeft moeten ze er ook maar voor zorgen dat dat mogelijk is. Zo sta ik er in. Als mensen thuis werken kan het zijn dat er dingen op de achtergrond te horen zijn. Het enige is de pup daar kun je wel wat aan doen. Dat wat de buren doen en wat er in de straat gebeurt niet.
2015 💙
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 24 Mei 2021 16:05

Bericht 29 Dec 2021 18:50

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Minx schreef:Als een werkgever dag als eis heeft moeten ze er ook maar voor zorgen dat dat mogelijk is. Zo sta ik er in. Als mensen thuis werken kan het zijn dat er dingen op de achtergrond te horen zijn. Het enige is de pup daar kun je wel wat aan doen. Dat wat de buren doen en wat er in de straat gebeurt niet.


Ja zo sta ik er ook wel in hoor dat het er een beetje bij hoort nu maar als ik het niet aangeef dan heb ik weer het gevoel dat ik lieg. En qua pup zijn we wel aan het oefenen in het alleen zijn ook al is er toch iemand thuis. Gaat best goed maar bij vlagen heeft hij er gewoon echt geen zin in en blaft/piept rustig een uur lang aan een stuk net zo lang tot je naar hem toe gaat. En als ie stil is en je gaat even naar de keuken voor wat drinken ofzo kun je het ook vergeten.
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 18:06

Bericht 29 Dec 2021 20:11

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Ik moet op een van mijn werkdagen ook de hele dag telefoondienst draaien met twee kinderen en een hond en daarnaast vaak iemand uit de buurt die het gras maait of met de bladblazer in de weer is. Maar ik heb een Jaba koptelefoon die al dit geluid prima filtert. De andere kant van de lijn krijgt niets mee van deze geluiden. Zodra ik het microfoontje omhoog buig ben ik al niet meer te verstaan. Ik zou de baan hier dus niet om laten schieten maar zorgen dat je een goede koptelefoon met geluid onderdrukking hebt.
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 24 Mei 2021 16:05

Bericht 29 Dec 2021 21:00

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Aha ik wist niet dat die headsets dat geluid kunnen filteren. Als ik aangenomen wordt krijg ik alles van de zaak dus ik hoop dat die headset dat ook kan want normaal werken ze volgens mij in een kantoortuin.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Dec 2021 21:10

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Kantoortuin geeft ook mega veel herrie dus zal dan ook wel noise cancelling zijn.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 29 Dec 2021 21:15

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Een tijdje geleden belde ik naar postnl. Ik hoorde een kindje op de achtergrond. Dat hoort er ook gewoon bij nu. Ik zou me niet druk maken om de geluiden!

Veel succes met je gesprek.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 29 Dec 2021 22:29

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Ik bel altijd via teams en daar kan je je achtergrond geluid helemaal wegfilteren, alleen als de kinderen in m'n oor tetteren is het te verstaan. Maar wij hebben een paar honderd mensen thuis bellen en ik geloof dat het echt niet overal superstil is. Goede headset op en gaan met die banaan.
R. 2013
D. 2016
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Dec 2021 00:41

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Ik vind het nogal wat om te eisen dat het stil is. Mensen werken zo veel mogelijk thuis en het is roeien met de riemen die je hebt. Je kunt niet voorkomen dat er geluiden zullen zijn, uit je eigen huis of bijv. van de buren.
Zo’n koptelefoon klinkt wel goed, heb er zelf geen ervaring mee.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Dec 2021 07:12

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Spencer schreef:Ik bel altijd via teams en daar kan je je achtergrond geluid helemaal wegfilteren, alleen als de kinderen in m'n oor tetteren is het te verstaan. Maar wij hebben een paar honderd mensen thuis bellen en ik geloof dat het echt niet overal superstil is. Goede headset op en gaan met die banaan.


Idd! Onze buren krijgen deze weken een nieuwe keuken en de oude wordt dus gesloopt. Oorverdovende herrie. Maar mijn collega’s kunnen me prima horen en hebben er geen last van
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 24 Mei 2021 16:05

Bericht 30 Dec 2021 09:28

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Echt fijn om te weten dat er dus mogelijkheden zijn. Ga het dus ook niet melden tenzij er echt specifiek om gevraagd wordt want wil niet liegen. Geen idee wat de buren nu van plan zijn maar het klinkt niet als een grote verbouwing maar wat niet is kan nog komen. En wow zelfs het slopen van een keuken enzo weg kunnen filteren. Hier zijn een tijd geleden de keuken en badkamer vervangen en wat een herrie, ook bij de buren.
<<

Mamaliesbeth

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 85

Geregistreerd: 11 Dec 2021 07:54

Bericht 30 Dec 2021 10:50

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Mijn man werkt thuis wegens Covid en heeft ook last van achtergrond geluiden, natuurlijk van de kids en mij :smile: , hij zit in de huiskamer aan mijn knutseltafeltje. Hij heeft een Sony hoofdtelefoon met noice-canseling of zo iets. Het schijnt te werken..
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 24 Mei 2021 16:05

Bericht 30 Dec 2021 18:11

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Ja ik vraag me soms wel af hoe mensen echt erbij zitten. Online en bij filmpjes zie je vaak netjes opgeruimde huizen, goede styling en nergens een rommel. Bij mij was het nog een heel geschuif en gepuzzel hoe ik bepaalde dingen het best kon verbergen zonder de hele kamer te verbouwen en grondig op te ruimen toen ik m'n eerste gesprek had. Ik heb geen genoeg ruimte om voor een witte muur te zitten en er liggen altijd wel wat rommeltjes. En de teams blur kan natuurlijk maar dat zag er zo stom uit, helft van je haar, bril of kleding weg.

Ik ga trouwens, als ik aangenomen wordt, met privacy gevoelige informatie werken dus het is niet wenselijk om dan in de woonkamer te zitten tenzij je natuurlijk alleen woont of niemand anders de woonkamer gebruikt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Dec 2021 19:04

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Ik zit bijna altijd in trainingsbroek met trui, niet voor een witte achtergrond al heb ik die optie wel als ik in de woonkamer ga zitten. Je ziet met teams het bovenste hele nette deel van de boekenkast.
2015 💙
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 24 Mei 2021 16:05

Bericht 30 Dec 2021 19:31

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Minx schreef:Ik zit bijna altijd in trainingsbroek met trui, niet voor een witte achtergrond al heb ik die optie wel als ik in de woonkamer ga zitten. Je ziet met teams het bovenste hele nette deel van de boekenkast.


Dat zou ik inderdaad ook doen, gewoon in joggingbroek met trui/vest en lekkere sloffen. Eventueel dekentje over de benen. Bij mij was de keuze comfortabel zitten met mijn kledingkast op de achtergrond met hobby spullen en dozen erop. Moest wel iets draaien om mijn bed en een rommelig kastje buiten beeld te houden. Of op zolder met een grote stellingkast vol dozen en zooi op de achtergrond.
<<

Mamaliesbeth

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 85

Geregistreerd: 11 Dec 2021 07:54

Bericht 30 Dec 2021 19:35

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Mijn man heeft eventueel een kamerscherm als achtergrond, even kleur blauw
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 31 Dec 2021 13:45

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

WeetNie schreef:Ja ik vraag me soms wel af hoe mensen echt erbij zitten. Online en bij filmpjes zie je vaak netjes opgeruimde huizen, goede styling en nergens een rommel. Bij mij was het nog een heel geschuif en gepuzzel hoe ik bepaalde dingen het best kon verbergen zonder de hele kamer te verbouwen en grondig op te ruimen toen ik m'n eerste gesprek had. Ik heb geen genoeg ruimte om voor een witte muur te zitten en er liggen altijd wel wat rommeltjes. En de teams blur kan natuurlijk maar dat zag er zo stom uit, helft van je haar, bril of kleding weg.

Ik ga trouwens, als ik aangenomen wordt, met privacy gevoelige informatie werken dus het is niet wenselijk om dan in de woonkamer te zitten tenzij je natuurlijk alleen woont of niemand anders de woonkamer gebruikt.


Succes met je gesprek, hoop dat je wordt aangenomen!
Hier is het ook puzzelen, vaak net het wasrek wat verschuiven zodat hij niet in beeld komt e.d..
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 31 Dec 2021 14:06

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Minx schreef:Ik zit bijna altijd in trainingsbroek met trui, niet voor een witte achtergrond al heb ik die optie wel als ik in de woonkamer ga zitten. Je ziet met teams het bovenste hele nette deel van de boekenkast.


Je kunt in Teams toch gewoon voor een hele anonieme achtergrond kiezen, al zit je voor een kast met zooi, daar hoeft niemand wat van te zien? <vergadert-te-vaak-in-Teams>
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 31 Dec 2021 15:25

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Ja wil net zeggen. Of de achtergrond vervagen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Dec 2021 15:39

Re: Thuiswerken en geluidsoverlast

Ik vind vaak de achtergronden vervelender dan een beetje rommel. Alleen het blurren gaat maar dat is meer persoonlijk.
2015 💙

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers