Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Financiële doelen 2022

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Dec 2021 18:30

Financiële doelen 2022

Wat zijn jouw financiële doelen voor 2022?

Die van mij:

Een beleggingsrekening openen en daar elke maand een vast bedrag opzetten. Hier heb ik gister alles voor klaargezet dus dat moet lukken

Elke maand mag ik van mezelf 50 euro in crypto steken en aan het einde ban het jaar maak ik dan de balans op om te kijken wat dat gedaan heeft.

Verder strakker sparen en aan het einde ban het jaar mijn spaarrekening verdubbelt hebben.
2015 💙
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 29 Dec 2021 18:34

Re: Financiële doelen 2022

- Blijven sparen en beleggen zoals ik dat nu al doe;
- Minder geld uitgeven aan boodschappen. Dat loopt echt de spuigaten uit.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 29 Dec 2021 18:47

Re: Financiële doelen 2022

Mijn grootste financiële doel is mijn studieschuld aflossen. 1,5 jaar geleden ben ik begonnen met 40.000 euro en deze is nu nog ongeveer 15.000. Dat moet wel lukken dit jaar.
En als dat afgelost is sparen voor een ander huis!
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 29 Dec 2021 18:49

Re: Financiële doelen 2022

Ik ben ook met crypto begonnen trouwens dit jaar. Maar wil eigenlijk liever beleggen in eft's
<<

Anoniem330

Bericht 29 Dec 2021 19:02

Re: Financiële doelen 2022

-Minder uitgeven aan boodschappen
-Sowieso minder geld uitgeven, dit jaar echt bizar veel uitgegeven aan kleding en cadeautjes. We hadden zoveel meer kunnen sparen. 😶
-Meer sparen, beleggen en in crypto steken.

Verder moet ik nog even kijken wat haalbare doelen zijn om te sparen dit jaar. Dat ga ik deze week bekijken.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 29 Dec 2021 19:45

Re: Financiële doelen 2022

Nog een financieel doel voor mij is weer extra aflossen op de hypotheek. Dit jaar ook gedaan.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Dec 2021 19:57

Re: Financiële doelen 2022

Oei, lastig wel!
- Sowieso sparen om de lening voor de verbouwing versneld af te lossen;
- Ons spaarpotje mooi bij houden. Dat zakt altijd ergens weer in ivm grote aankopen voor het huis. Komend jaar willen we iig op elke verdieping airco en de badkamer en wc moeten ook nodig aangepakt;
- Eigenlijk zou ik wel willen gaan beleggen, maar omdat ons huis nog niet af is hebben we niet echt geld liggen waar we de komende jaren sowieso niet bij hoeven.
- Uitgaven blijven bijhouden en echt minder uitgeven aan kinderspul.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem330

Bericht 29 Dec 2021 20:19

Re: Financiële doelen 2022

Chava schreef:Nog een financieel doel voor mij is weer extra aflossen op de hypotheek. Dit jaar ook gedaan.

Ohja ik heb ook een vaste maandelijkse extra aflossing op de hypotheek ingesteld. Voorheen deed ik de ene maand een beetje en dan weer eens wat meer. En nu staat het 'vast'.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Dec 2021 20:35

Re: Financiële doelen 2022

We hebben dit jaar na jaren mijn studieschuld samen afgelost. Die was hoog. Ik ben nu bijna klaar met mijn deel voor vriends studieschuld. Dan gaat hij daarna nog verder (zijn schuld was nog hoger dan die van mij) maar hou ik persoonlijk in 1 klap wel veel meer geld over.

Daarnaast gaat M naar school en BSO, geen kdv meer. Ook dat scheelt een paar honderd euro per maand. We gaan er volgend jaar dus echt enorm op vooruit maar ik heb daar nog geen concreet doel voor…

Wel concreet is een extra spaarrekening voor beide kinderen openen. We hebben voor beide een zilvervloot maar dat is maar een beperkte inleg.

Verder ben ik dit jaar behoorlijk gestegen in salaris en ga ik ook volgend jaar nog een x omhoog. Ik beleg al een beetje (via Peaks). Dat blijf ik doen. En ik heb wat crypto, maar geen gigantische bedragen ofzo.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 29 Dec 2021 20:49

Re: Financiële doelen 2022

Macaron schreef:
Chava schreef:Nog een financieel doel voor mij is weer extra aflossen op de hypotheek. Dit jaar ook gedaan.

Ohja ik heb ook een vaste maandelijkse extra aflossing op de hypotheek ingesteld. Voorheen deed ik de ene maand een beetje en dan weer eens wat meer. En nu staat het 'vast'.
hoeveel lossen jullie per maand extra af?
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 29 Dec 2021 21:01

Re: Financiële doelen 2022

Goed om over na te denken. Mijn/ons doel is extra aflossen op de hypotheek. We doen dat met de sneeuwbalmethode, dus storten elke keer het verschil tegenover de maandlasten waar we ooit mee begonnen zijn door. Daarnaast zou ik graag nog een extra bedrag willen aflossen in 2022.
Verder zou ik willen starten met beleggen, maar moet daar in 2022 echt eens goed voor gaan zitten om dat uit te zoeken.
03/2019
11/2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Dec 2021 21:22

Re: Financiële doelen 2022

Wij hebben vorig jaar oktober een auto gekocht, in november een nieuwe toilet en badkamer, afgelopen voorjaar een urban arrow, in de zomer een nieuwe grote bank en de hele buitenkant van het huis laten schilderen. In huis zijn de belangrijkste dingen nu wel klaar qua verbouwen ed dus mijn doel voor komend jaar is vooral mijn spaarrekening weer aanvullen en verder zie ik wel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Dec 2021 21:38

Re: Financiële doelen 2022

Wij hebben het komende jaar hoge kosten i.v.m. de aankoop van ons huis. We willen een nieuwe keuken, vloerverwarming en airconditioning laten plaatsen. Sparen zal dus lastig worden, maar ik wil wel minder gaan uitgeven aan onzinnige aankopen/boodschappen etc. Dat beperkt de schade wellicht iets.
<<

Anoniem326

Bericht 29 Dec 2021 21:50

Re: Financiële doelen 2022

Ik ga behoorlijk in salaris vooruit, daardoor ga ik meer sparen. Ik heb een beleggingsrekening geopend en ga een deel van mijn spaargeld voor de kinderen beleggen. Ik heb niet echt een spaardoel. Vorig jaar een nieuw auto gekocht. Ik hoop heel erg volgend jaar te verhuizen en dan is extra spaargeld mooi meegenomen. Al zou het daar ook weer niet van afhangen.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 29 Dec 2021 23:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 29 Dec 2021 22:03

Re: Financiële doelen 2022

Voor komend jaar wil ik graag
- blijven sparen, heb afgelopen jaar best goed kunnen sparen maar er komen grote uitgaven aan dus wil daarom echt minder geld uitgeven aan kleding of andere dingen die niet echt nodig zijn (en meer 2e hands gaan kopen)
- zakelijk een bedrag op een beleggingsrekening gaan zetten voor extra pensioen
<<

Anoniem323

Bericht 29 Dec 2021 22:39

Re: Financiële doelen 2022

Ik vind dat moeilijk. Vorig jaar hebben we 10% van onze hypotheek afgelost na een schenking. Dit jaar hebben we niets extra's afgelost.
Komend jaar verwacht ik weer een schenking maar ik twijfel.
Wij willen de maandlasten lager hebben dus dan is aflossen een slim idee. Maar ik wil ook een verbouwing en dat zou dan eerder kunnen. Wij sparen wel voor de verbouwing maar dat gaat niet zo hard.
Een schenking is geld wat wij niet missen dus voor beide goed te gebruiken en de verbouwing moet echt binnen nu en 5 jaar gezien de staat van de ruimte nu.
Dus wil ik komend jaar de verbouwing of wil ik de aflossing?
De mening van mijn man weet ik nog niet. We hebben afgesproken dat we eerst individueel prioriteiten gaan stellen om tot een gezamenlijk besluit te komen.
Het is een groot bedrag dus willen er beide achterstaan.

Het andere doel is dat ik het huishoudpotje beter in beeld heb. Het wordt allemaal duurder maar ik wil niet meer uitgeven. Dus op zoek gaan naar besparingen.

En ik wil meer gaan sparen zodat de verbouwing/aflossing eerder kan.

Daarnaast wil ik ook de vaste lasten omlaag gaan brengen. Kijken of we daar ergens op kunnen bezuinigen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 29 Dec 2021 22:49

Re: Financiële doelen 2022

Ik wil sowieso weer een buffer opbouwen, onze potjes zijn wel leeg na de verhuizing. Dus een spaarpotje voor onvoorziene uitgaven, liefst €1.500,-.

Verder minder geld uitgeven aan boodschappen, kleding en eigenlijk alles 🤣

We krijgen waarschijnlijk nog geld terug van de belasting, ik denk dat we dat gewoon gelijk in de hypotheek stoppen als extra aflossing.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 30 Dec 2021 02:08

Re: Financiële doelen 2022

Ik kan wel met cijfers komen, maar het enige wat ik voor 2022 wil, is financieel zijn en blijven. Net zoals dit jaar eigenlijk.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 30 Dec 2021 10:39

Re: Financiële doelen 2022

We gaan er allebei goed op vooruit qua salaris, hebben nu nog lage woonlasten en gaan zoveel mogelijk sparen voor een aantal doelen:
- Studieschuld aflossen, is niet zoveel maar toch fijn als het weg is
- Spaargeld voor koophuis verdubbelen. Het kopen an sich hangt hier niet vanaf maar wel weer mooi meegenomen
- Spaarrekening van onze zoon blijven vullen en daarnaast een gedeelte beleggen om hopelijk meer rendement uit dat geld te halen

Dat betekent dat we kritischer moeten kijken naar onze uitgaven aan kleding, abonnementen, hobbies, boodschappen, borrels etc. Maar we vinden het ook belangrijk dat we de dingen waar we gelukkig van worden kunnen blijven doen dus we hebben daar wel alsnog een budget voor ingebouwd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Dec 2021 10:50

Re: Financiële doelen 2022

Ik ben helaas van nature een enorme spaarder dus ik ga juist proberen iets meer te genieten van het nu! Hopelijk lukt het om een nieuwe baan te vinden en ga ik wat meer verdienen, dan hou ik weer wat over om te sparen.
Verder geen doelen om te sparen maar vind het altijd fijn om wat geld achter de hand te hebben :)
<<

Anoniem330

Bericht 30 Dec 2021 11:14

Re: Financiële doelen 2022

Beau schreef:Ik kan wel met cijfers komen, maar het enige wat ik voor 2022 wil, is financieel zijn en blijven. Net zoals dit jaar eigenlijk.

Wat is financieel zijn? Of financieel gezond zijn?
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 30 Dec 2021 12:03

Re: Financiële doelen 2022

Beau schreef:Ik kan wel met cijfers komen, maar het enige wat ik voor 2022 wil, is financieel zijn en blijven. Net zoals dit jaar eigenlijk.


Financieel wat zijn?

Ik wil meer afbetalen aan hypotheek dit jaar. Snel maar eens een plan voor maken.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 31 Dec 2021 14:54

Re: Financiële doelen 2022

Mooie doelen allemaal!

Ik vind het zo jammer dat het spaargeld zoveel minder waard wordt met de huidige inflatie. Beleggen is denk ik niet mijn ding, ik word daar denk ik gespannen en nerveus van.

Nu vooral geld uitgeven om het huis op te knappen en beter te isoleren/nieuw kozijnen, deuren e.d.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Jan 2022 11:30

Re: Financiële doelen 2022

Wij hebben een duur jaar achter de rug met twee hypotheken. Gelukkig ging de hypotheek van ons nieuwe huis in etappes omhoog, maar toch was het veel geld. We hebben veel aankopen gedaan voor ons nieuwe huis, een nieuwe caravan, grote Ikea bestellingen, een nieuwe televisie, etc. Desondanks is het nog gelukt ons spaargeld behoorlijk op pijl te houden, daar ben ik best trots op. Ons doel voor 2022 is het spaargeld nog weer wat te verhogen maar ook te genieten van alle vakanties die we gepland hebben. Verder wil ik weleens gaan kijken naar beleggen oid. We hebben onlangs al ons ingelegde geld uit de crypto’s gehaald en hebben daar alleen nu de winst die we maakten nog inzitten.

Ik verwacht dus voor komend jaar weer wat meer stabiliteit wat betreft onze spaarrekening, met vooral weer wat bijslapen in plaats van uitgeven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Jan 2022 12:45

Re: Financiële doelen 2022

Financieel gezien wordt 2022 een pittig jaar voor ons. We zullen (bijna) het hele jaar dubbele lasten hebben ivm ons nieuwbouwhuis, gelukkig kunnen we ook nog een beetje sparen. Ik zal wel heel blij zijn als we verhuisd zijn want we zijn van de ene grote uitgave in de andere gerold (eerst de bruiloft).
Gelukkig heeft mijn man twee jaar achter elkaar een lekkere salarisverhoging gehad dus kunnen we alsnog blijven sparen.
Ons doel voor dit jaar is dus proberen onze spaarrekening in tact te houden en als het lukt aanvullen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo