Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Financiële doelen 2022

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jan 2022 05:50

Re: Financiële doelen 2022

Ik heb nu 3 maanden onbetaald verlof dus leven op 1 salaris, alhoewel man nu wel fulltime werkt ipv wij allebei parttime. Daarna zwangerschapsverlof voor 4.5 maand betaald.
We moeten verhuizen tussen maart en juli ergens en dat kost wel veel geld (verhuizers, einde huur schoonmaak: denk 1000 dollar in totaal en ben bang dat we ook tapijt reparatie moeten laten doen). Wat zou ik graag iets kopen dit jaar, maar we gaan nog wel zitten met een financieel adviseur. Zwangerschapsverlof helpt niet heel erg met vinden van nieuw huurhuis of eventuele lening. We zullen zien. Tweede helft van het jaar wil ik graag weer wat uren lesgeven, wil er niet te lang uit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 03 Jan 2022 09:03

Re: Financiële doelen 2022

Ik heb geen doelen..ja..toch wel...ik heb geen schulden en dat wil ik zo houden.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 03 Jan 2022 10:35

Re: Financiële doelen 2022

Ik wil eigenlijk wel wat geld beleggen, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik zit bij ING, is het dan slim om dat gewoon bij de bank te doen of toch beter ergens anders? Het zal niet om hele grote bedragen gaan, ik denk tussen de 5.000 en 10.000 euro.

Er zijn dit jaar wat veranderingen, waardoor we waarschijnlijk vanaf eind dit jaar minder inkomsten zullen hebben. Dat zal vooral invloed hebben vanaf 2023. Ik hoop dat we dit jaar naast het geld in beleggen ook nog 10.000 euro extra kunnen aflossen op de hypotheek. En daarnaast krijgen we zonnepanelen. Dat is een investering van zo'n 5.000 euro, maar verdienen we dan in een jaar of 5 weer terug.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Jan 2022 11:07

Re: Financiële doelen 2022

Wij gaan verder met sparen en beleggen waar we net mee begonnen zijn. Afhankelijk van hoeveel we in huis gaan doen, kunnen we sparen. Dat vormt zich in de loop van het jaar wel. Staan er regelmatig bij stil om het zo efficiënt mogelijk te doen.
Mijn eigen financiële doel is om minimaal zoveel te verdienen eind dit jaar als voor mijn burnout (5,5j geleden). Ik ben door uitkeringen en nu weer werken, op papier nooit financieel afhankelijk geweest van een partner maar zo voelt het wel! Verdien niet genoeg om comfortabel in m'n eigen levensonderhoud (+kinderen) te voorzien en dat wil ik wel weer graag bereiken. Geeft me rust en voldoening. Hoogstwaarschijnlijk betekent dit dat ik dit jaar wel weer ander werk moet gaan zoeken.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 06 Jan 2022 16:27

Re: Financiële doelen 2022

Ik heb een budget planner van Zoedt gekocht om meer inzicht te krijgen in onze boodschappen. Daar valt wel wist te behalen.

Verder ben ik "geschrokken' van de hoeveelheid kleding van de kids. Dat kan echt minder.

Mijn man draait echt goed nu en hoop dat we zo de spaarrekening aan kunnen vullen.
⁠♡♡♡
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 06 Jan 2022 16:49

Re: Financiële doelen 2022

Ik heb geen specifiek doel, maar er komen nog wel wat grote uitgaven aan (oa een renovatie die rond de zomer wordt gedaan). Het zou mooi zijn als de schade op de spaarrekening meevalt en ik in ieder geval niet onder het door mij bedachte minimum kom. Verder hoop ik ergens dit jaar promotie te krijgen en er dan ook financieel wat op vooruit te gaan.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jan 2022 18:14

Re: Financiële doelen 2022

Ik heb niet echt doelen. Wij willen dit jaar twee isolatie verbeteringen aan het huis gaan doen. Oa vanwege de subsidie die je dan krijgt, maar ja zijn geen goedkopen geintjes die we willen gaan doen. Dus als ik einde van het jaar hetzelfde heb als nu zal ik blij zijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 06 Jan 2022 18:47

Re: Financiële doelen 2022

Ik hoop dat ons nieuwe huis ergens deze zomer klaar is en dat we dan kunnen beginnen aan extra aflossen op de hypotheek. We hebben nu in ons hoofd om 1000 euro per maand extra af te lossen. Als we 12.000 euro per jaar extra aflossen, scheelt dat ons elke maand 45 euro aan rente. Met een looptijd van 30 jaar scheelt dat dus 16.200 euro (afgezien van de hypotheekrenteaftrek, maar ik ga ervan uit dat die binnen een paar jaar afgebouwd wordt naar niks).
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 08 Jan 2022 15:49

Re: Financiële doelen 2022

Geen doelen hier..oja..toch wel..ik ben klaar met geld uitlenen...
En verder mag alles zo blijven.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 08 Jan 2022 20:32

Re: Financiële doelen 2022

Ik gok dat er weer veel te veel geld aan fietsen uitgegeven gaat worden. Dan maar kijken of we op andere dingen kunnen besparen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Jan 2022 22:29

Re: Financiële doelen 2022

Niet echt hele specifieke doelen hier. Flink door blijven sparen, maar geen doelbedrag of zo. Wel willen we gaan kijken naar duurzaam investeren de komende tijd, en binnenkort weer wat extra aflossen op de hypotheek.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 10 Jan 2022 12:06

Re: Financiële doelen 2022

Met mijn vriend sparen om de spaarrekeningen aan te vullen, zodat we nog de laatste dingen in het huis kunnen doen. Maar ook wel blijven genieten, weet hoe belangrijk dat is. We leven NU.

Ook wil ik minder geld uitgeven aan kinderkleding. Ben ik echt heel slecht in.
Ben nu op Vinted heel veel aan het verkopen. Wat ik hiermee verdien wil ik tzt besteden (indien nodig) aan zomerkleding van de kinderen. Denk dat ze nog erg veel passen van afgelopen jaar.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 11 Jan 2022 15:24

Re: Financiële doelen 2022

Ons hele jaar staat eigenlijk in het teken van bufferen.
Het lijkt me heel fijn om, na financieel zwaardere jaren, een beetje financiële stabiliteit te genereren.
Ook betalen we mijn schoonouders 1/4 deel van de lening die we tbv onze verbouwing hebben geleend, terug.

Onze televisie zal dit jaar vervangen worden, evenals wellicht de stofzuiger en de wasmachine. Maar verder hoop ik toch vooral de spaarrekening te spekken in plaats van leeg te trekken.

En inderdaad, boodschappen en kinderkleding zijn beiden wel dingen om op te letten.
De oudste groeit gelukkig niet meer zo hard, de jongste daarentegen moet álles nieuw.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 13 Jan 2022 17:55

Re: Financiële doelen 2022

Macaron schreef:
Beau schreef:Ik kan wel met cijfers komen, maar het enige wat ik voor 2022 wil, is financieel zijn en blijven. Net zoals dit jaar eigenlijk.

Wat is financieel zijn? Of financieel gezond zijn?

Gezond haha. Woordje vergeten. 😂
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 13 Jan 2022 20:26

Re: Financiële doelen 2022

Voornamelijk mijn spaarrekening aanvullen. In 2021 is eigenlijk alles opgegaan. Eerst aan de verbouwing van mijn appartement. Echt alles is aangepakt (elektra, meterkast, stucen, keuken, badkamer, waterleidingen, radiatoren.. Wat niet haha) en daardoor ook wel boven budget uitgekomen waardoor ik echt m'n laatste spaarpotje moest aanbreken.

Ik heb na de verbouwing niet echt kunnen sparen omdat we toen begonnen met het aanschaffen van spullen voor de kleine en hier eigenlijk alles wel nieuw voor hebben gekocht. Aan het einde van het jaar raakte ik mijn verhoogd eigen risico nog kwijt door opname in het ziekenhuis.

Dus vooral lekker sparen!
11.21
10.23
<<

Anoniem336

Bericht 04 Jan 2023 16:35

Re: Financiële doelen 2022

en...wat is er van gekomen afgelopen jaar?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jan 2023 17:23

Re: Financiële doelen 2022

Minx schreef:Wat zijn jouw financiële doelen voor 2022?

Die van mij:

Een beleggingsrekening openen en daar elke maand een vast bedrag opzetten. Hier heb ik gister alles voor klaargezet dus dat moet lukken

Elke maand mag ik van mezelf 50 euro in crypto steken en aan het einde ban het jaar maak ik dan de balans op om te kijken wat dat gedaan heeft.

Verder strakker sparen en aan het einde ban het jaar mijn spaarrekening verdubbelt hebben.


Uhm ja punt 1 is gelukt de rest mislukt. Nu moet ik zeggen dat wij best wel een duur jaar hebben gehad en ik ook echt een aantal lange termijn uitgaven gedaan heb. Plus de inflatie was natuurlijk enorm.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Jan 2023 18:11

Re: Financiële doelen 2022

Ik zie dat ik in 2022 geen doel had, maar eigenlijk was dat een stuk van de hypotheek aflossen en dat heb ik net op het einde van het jaar gedaan waardoor ik zo'n 80 euro minder per maand ga betalen. Op de looptijd zou dat een totaal voordeel van 6.000 op moeten leveren.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Jan 2023 18:26

Re: Financiële doelen 2022

Fred schreef:Ik zie dat ik in 2022 geen doel had, maar eigenlijk was dat een stuk van de hypotheek aflossen en dat heb ik net op het einde van het jaar gedaan waardoor ik zo'n 80 euro minder per maand ga betalen. Op de looptijd zou dat een totaal voordeel van 6.000 op moeten leveren.


Even nieuwsgierig: was de optie looptijd verkorten er niet of wilde je dat niet?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Jan 2023 18:37

Re: Financiële doelen 2022

Wij hebben heel goed kunnen sparen afgelopen jaar.

Boodschappen opletten is minder goed gegaan omdat ik er gewoon de tijd niet voor genomen heb.

Kinderkleding heb ik veel minder nieuw gekocht, echt veel via Vinted dat scheelt echt! Vooral omdat ik het meestal betaal uit mijn portemonnee van verkocht spul.
⁠♡♡♡
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Jan 2023 18:39

Re: Financiële doelen 2022

Niet naar gekeken, maar krijg je bij looptijd verkorten geen boete?

Hypotheek is al aardig laag en ik hanteer een bepaalde maximale grens voor spaargeld en alles daarboven gaat aan het einde van jaar als extra aflossing richting de hypotheek.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Jan 2023 20:19

Re: Financiële doelen 2022

Fred schreef:Niet naar gekeken, maar krijg je bij looptijd verkorten geen boete?

Hypotheek is al aardig laag en ik hanteer een bepaalde maximale grens voor spaargeld en alles daarboven gaat aan het einde van jaar als extra aflossing richting de hypotheek.


Bij ons als je onder de max boetevrij zit (bij ons 10%) niet. Ik heb het eens uitgerekend en onder de streep scheelde het voor ons behoorlijk, bedrag verlagen of looptijd verkorten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 04 Jan 2023 20:51

Re: Financiële doelen 2022

Anoniem326 schreef:Ik ga behoorlijk in salaris vooruit, daardoor ga ik meer sparen. Ik heb een beleggingsrekening geopend en ga een deel van mijn spaargeld voor de kinderen beleggen. Ik heb niet echt een spaardoel. Vorig jaar een nieuw auto gekocht. Ik hoop heel erg volgend jaar te verhuizen en dan is extra spaargeld mooi meegenomen. Al zou het daar ook weer niet van afhangen.


Ik heb de rekening geopend maar niet gebruikt. Achteraf gezien ook blij dat ik dat niet heb gedaan, want de aandelen die ik wilde kopen zijn behoorlijk gezakt. Ik heb wel een nieuw huis gekocht en daar zo ongeveer al mijn geld in gestopt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2023 11:55

Re: Financiële doelen 2022

Sam schreef:Met mijn vriend sparen om de spaarrekeningen aan te vullen, zodat we nog de laatste dingen in het huis kunnen doen. Maar ook wel blijven genieten, weet hoe belangrijk dat is. We leven NU.

Ook wil ik minder geld uitgeven aan kinderkleding. Ben ik echt heel slecht in.
Ben nu op Vinted heel veel aan het verkopen. Wat ik hiermee verdien wil ik tzt besteden (indien nodig) aan zomerkleding van de kinderen. Denk dat ze nog erg veel passen van afgelopen jaar.


Is goed gegaan. Spaarrekeningen geplust. Veel dingen in huis af kunnen ronden.
Hogere doelen voor de spaarrekening ingesteld voor komend jaar.

Kinderkleding gaat ook goed. Ze hebben alsnog veel te veel, maar eigenlijk alles rouleert of komt via Vinted.
Dus heb er geen 'nieuw' geld aan uit gegeven.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 07 Jan 2023 00:54

Re: Financiële doelen 2022

LaLou schreef:Mijn grootste financiële doel is mijn studieschuld aflossen. 1,5 jaar geleden ben ik begonnen met 40.000 euro en deze is nu nog ongeveer 15.000. Dat moet wel lukken dit jaar.
En als dat afgelost is sparen voor een ander huis!


Ja dat ging met de inflatie iets anders. Ik heb nog zo'n 6500 euro over. Dus op zich nog lekker afgelost.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers