Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk dekbed?

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 28 Dec 2021 20:22

Welk dekbed?

Ik zoek 2 eenpersoons dekbedden en eigenlijk wil ik niet zo’n vierseizoenendekbed. Ik moet dan het dekbed dat we niet gebruiken ergens opslaan en daar hebben we geen plaats voor.

Dus, heeft iemand tips voor fijne dekbedden? Welk materiaal is het fijnst? Ik heb het vrij snel warm en we kunnen natuurlijk ons huidige dekbed er bovenop leggen asl het te koud is.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Dec 2021 21:07

Re: Welk dekbed?

Ik zou voor een wollen dekbed gaan. Dat ademt goed waardoor je het niet benauwd krijgt, maar het is wel lekker warm.
<<

Anoniem323

Bericht 28 Dec 2021 21:28

Re: Welk dekbed?

Ik zou juist voor een 4 seizoenen gaan. Alle 2 een deel en van datgene wat je nu hebt, ook beide een deel dan? Hoef je maar 1 ding aan te schaffen en verder niets op te bergen.
Maar heb je geen ruimte onder jouw bed of onder het hanggedeelte in de kast?
Ikea heeft hele fijne opbergzakken ervoor.
De grote voor 2 persoons en de kleine voor 1 persoon of een kussen.
Ik heb ze bovenop mijn kast liggen en onder het hanggedeelte bij mijn kinderen in de kast.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 28 Dec 2021 22:18

Re: Welk dekbed?

In onze kledingkasten is echt geen plaats en onder ons bed is geen ruimte voor een opberghok (te laag). En het is zo stoffig dat ik het daar niet neer wil leggen. Ons huidige dekbed is tweepersoons, dus dat moet dan ook al ergens worden opgeborgen (om er Evt overheen te leggen als het koud is).

We hebben nooit een winterdeel erop, daar hebben we het nooit koud genoeg voor. Dan trek ik wel een pyjama aan.

Een wollen dekbed lijkt me dus een goede optie. Gewoon lekker makkelijk 1 dekbed wat ik niet hoef te wisselen. Is wol ook lekker fluffy en niet te zwaar?
<<

Anoniem332

Bericht 29 Dec 2021 08:11

Re: Welk dekbed?

Zou je het op je kast kunnen opbergen in een opberg tas? (Zie zijn ook te koop dat ze er iets beter uit zien)

Wat de een fijn vindt geldt niet voor de ander.
Een goed dekbed dito overtrekken kunnen veel doen voor je slaapcomfort.
Voorheen lagen we onder synthetische dekbedden met overtrekken van ‘goedkoop katoen’.
Nu hebben we gekozen voor next level. Merk dat ik veel beter slaap. Wordt niet zwetend wakker of koud.

Ik ben heel blij met onze donzen dekbed. Mijn vriend ligt het hele jaar door onder 1 dikte en ik heb er nog een dun exemplaar bij voor in de zomer of om samen te doen met de andere.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 29 Dec 2021 10:32

Re: Welk dekbed?

In zo'n vacuumzak neemt een dekbed erg weinig ruimte in.
Wij hebben ook deze

https://www.vacuumzakken.nl/pro-vacuum- ... -stuk.html
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 29 Dec 2021 13:50

Re: Welk dekbed?

Ik zoek echt iets uit 1 deel. Ik ga dat toch niet wisselen, dus dan zou 1 deel altijd in zo’n zak lelijk liggen te wezen bovenop de kast. Ik heb geloof ik op zolder nog een winterdeel van ons huidige dekbed liggen, maar in de afgelopen 11 jaar in ieder geval nooit gepakt. Dus zo’n dubbel dekbed hoef ik sowieso niet.

Ik ga denk ik eens in de winkel informeren zodra die weer open mogen. Ik neig nu naar wol.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 29 Dec 2021 13:53

Re: Welk dekbed?

Alexis schreef:In onze kledingkasten is echt geen plaats en onder ons bed is geen ruimte voor een opberghok (te laag). En het is zo stoffig dat ik het daar niet neer wil leggen. Ons huidige dekbed is tweepersoons, dus dat moet dan ook al ergens worden opgeborgen (om er Evt overheen te leggen als het koud is).

We hebben nooit een winterdeel erop, daar hebben we het nooit koud genoeg voor. Dan trek ik wel een pyjama aan.

Een wollen dekbed lijkt me dus een goede optie. Gewoon lekker makkelijk 1 dekbed wat ik niet hoef te wisselen. Is wol ook lekker fluffy en niet te zwaar?


Wel zwaar! Wel lekker fluffy. Wij vinden het allemaal heel geborgen voelen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 29 Dec 2021 14:18

Re: Welk dekbed?

Wol is lekker! Alleen ook dan zou ik even goed kijken welke je moet hebben, ook daar heb je namelijk vierseizoenen versies van (ik heb er eentje voor in de caravan toevallig).

Ik zou het zelf wel lastig vinden, 1 soort dekbed voor het hele jaar. Ik heb nu een vierseizoenendekbed met dons. Het zomerdeel gebruik ik meestal van eind voorjaar tot ergens in de herfst. Het dikkere deel van ergens in de herfst tot in het voorjaar. Samen zouden ze in de winter kunnen, dit jaar voor het eerst gedaan ook omdat het boven kouder lijkt te voelen dan voorheen. En dikke lagen aan in bed hou ik niet van.

Maar lijkt mij dus ingewikkeld om het hele jaar met 1 dekbed te doen zonder dat het te warm of te koud gaat zijn op bepaalde momenten. Al zou ik dan dus als het moet voor wol gaan en even goed kijken naar de dikte/warmte, omdat wol goed de warmte reguleert en op zich het hele jaar moet kunnen.

Overigens heb ik ook niet enorm veel ruimte over, en wil ik het deel dat ik niet gebruik schoon en compact opbergen. Dat doe ik in een vacuümzak en dat bevalt goed. Maargoed, als je echt denkt maar 1 dekbed nodig hebt voor het hele jaar dan zou ik inderdaad een enkel dekbed zoeken.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 29 Dec 2021 14:38

Re: Welk dekbed?

Ik heb al een jaar of 20 maar 1 deel gehad, ik gebruik alleen het zomerdeel. Dus ik ben vrij zeker dat ik geen twee delen nodig heb ;).

Wij hebben het snel warm en ons nieuwe huis wordt jaarrond dezelfde temperatuur, dus dat komt goed. Ik doe in de winter liever een pyjama aan, zodat ik het niet koud krijg als ik eruit moet (elke nacht) en het niet te warm heb met slapen. Dus dun dekbed en pyjama werkt hier voorlopig het beste.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Dec 2021 16:20

Re: Welk dekbed?

Ik zou wachten tot je in het nieuwe huis woont, voor hetzelfde geld koop je nu een te warme en zit je alsnog.
2015 💙

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers