Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


newbornslaapzak

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Nov 2013 14:37

newbornslaapzak

Toen F werd geboren was het hoogzomer en was een dun lakentje voldoende als hij ging slapen. Baby 2 zal geboren worden in de winter dus ben ik op zoek naar een lekkere warme slaapzak vanaf de eerste dag. Wat is nu echt een fijne newborn slaapzak? puckababy heeft een mooie maar kost wel 51,- Prenatal heeft slaapzakjes voor 21,-

welke hebben/hadden jullie voor jullie pasgeboren kindje?
<<

Anoniem16

Bericht 09 Nov 2013 14:49

Re: newbornslaapzak

In het hele begin geen, en mijn kindjes zijn beiden uit midden winter, gewoon een omslagdoek en kleertjes.

Ik heb in het begin nooit een winterslaapzak ofzo gebruikt maar na een tijdje een gewone dunne zak.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 09 Nov 2013 14:52

Re: newbornslaapzak

L heeft twee slaapzakken van Puckababy. Hij vindt ze zo geweldig dat ik voor een tweede baby wel zo'n newborn zou overwegen
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Nov 2013 14:55

Re: newbornslaapzak

Ik heb nog geen slaapzak gekocht. Een lekkere warme deken of een omslagdoek is voor het hele begin volgens mij voldoende. Mochten we er toch eentje nodig hebben is zo'n ding snel genoeg gekocht.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Nov 2013 15:01

Re: newbornslaapzak

wat voor omslagdoek bedoelen jullie dan? Ik ben vooral bang dat de baby het te koud zal hebben. F trappelde al heel vlot de dekentjes van zich af.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Nov 2013 15:05

Re: newbornslaapzak

Wij hadden wel meteen een slaapzak, bij de Hema zijn ze er in het kleinste maatje, van witte badstof.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 09 Nov 2013 15:15

Re: newbornslaapzak

Ik heb deze in maat 60cm http://www.prenatal.nl/shop/slapen-Slaapzakken/Prenatal-Prenatal-newborn-slaapzak-99374.htm?id=99374.

Maar de vrouw die het thuisbezoek deed van de kraamzorg zei dat er in het begin geen slaapzak werd gebruikt. Ze zei pas vanaf 8-10 weken :nopompom: .
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Nov 2013 15:24

Re: newbornslaapzak

Toen f net uit het ziekenhuis kwam was het behoorlijk warm (midden juni). De kraamzorg dekte hem toen toe met een lakentje, enkel dekentje en een kruik! Daarom zit ik nu een beetje te kijken en wat ik dan nu moet aanschaffen voor als de baby in dec/jan wordt geboren.

Kajakka, gaven ze daar nog een reden voor? Als de slaapzak past is het toch ok? Kan me voorstellen als je kindje er nog in zwemt dat het levensgevaarlijk is, maar anders zou het toch geen probleem moeten zijn?

heb als alternatief deze nog gevonden http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... merk=28756
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 09 Nov 2013 15:33

Re: newbornslaapzak

Nee, we kregen het over lakentjes en dekens en hoe het bedje werd opgemaakt. Ik zei dat ik ook een slaapzakje had. Toen zei ze best resoluut dat dat pas later 'mocht'. Vanaf een maand of 3 zei ze eerst, en toen nouja vanaf een week of 8-10.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Nov 2013 15:38

Re: newbornslaapzak

Ik had gewoon zo'n badcape, daar wikkelde ik haar in.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 09 Nov 2013 16:40

Re: newbornslaapzak

In het begin alleen het dekentje met een badcape erover, na een maand of 2 hebben we een slaapzak aangeschaft omdat ze perse dr armpjes boven de dekens wou.

Wat Susan zegt, bij de Hema hebben ze ook 50/56
December 2009
juli 2012
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 09 Nov 2013 19:52

Re: newbornslaapzak

Bij L niet gebruikt... Gewoon in kleertjes in haar bedje. Wel had ze vrij snel (echt binnen een week) een puckababy-slaapzakje (zo een zonder armsgaten) en daar heeft ze voor de rest in gelegen tot ze groter was... Ik denk een maand of 6.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 09 Nov 2013 20:23

Re: newbornslaapzak

Ik heb nog een witte liggen. In maat 50/56 van de hema. Met afritsbare mouwen. Hij past door de brievenbus. Mocht je interesse hebben, dan mag je hem van mij voor 5 euro (incl verzenkosten) overnemen.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem272

Bericht 09 Nov 2013 20:25

Re: newbornslaapzak

Ik heb die van 21 van Prenatal, maar wou dat ik had geinvesteerd in die puckababy. I. houdt zichzelf steeds wakker met haar maaiende armpjes.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 09 Nov 2013 20:36

Re: newbornslaapzak

Ik weet niet beter dan, als het hoofdje niet door de opening van de slaapzak heen kan dat het dan gewoon mag. Er zijn natuurlijk niet voor niets slaapzakken vanaf 60 cm.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 09 Nov 2013 20:54

Re: newbornslaapzak

@ venzje, isdat zo' n badstoffen slaapzak die Susan ook had? Is die een beetje warm? Dan zou ik hem zeker voor 5,- graag van je willen overnemen!

De puckababy zonder mouwen vind ik er zo zielig uitzien. Al scheelt het idd wel maaiende armpjes en koude handjes
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Nov 2013 21:05

Re: newbornslaapzak

Tegen ons zeiden ze gewoon dat het goed was, die slaapzakjes zijn daar ook gewoon voor. Volgens mij gaat het er inderdaad om dat de hoofd- en armgaten passend zijn, zodat ze er niet in kunnen 'verdwijnen'. Ik denk omdat die slaapzakjes in de meeste winkels vanaf een grotere maat gaan, ze ze allemaal maar afraden, omdat veel mensen denken dat dát de kleinste maat is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 09 Nov 2013 21:21

Re: newbornslaapzak

Chipa schreef:@ venzje, isdat zo' n badstoffen slaapzak die Susan ook had? Is die een beetje warm? Dan zou ik hem zeker voor 5,- graag van je willen overnemen!

De puckababy zonder mouwen vind ik er zo zielig uitzien. Al scheelt het idd wel maaiende armpjes en koude handjes


Die is het inderdaad, ik kan er morgen nog wel even een foto van maken als je wilt. Volgens mij is het wel warm, en je kunt de mouwen er ook aan laten, dan blijven die ook lekker warm. Pm me anders even je gegeven, dan regelen we dat even voor je :-)
A.K.A Slaatje

]
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 10 Nov 2013 10:56

Re: newbornslaapzak

Chipa schreef:@ venzje, isdat zo' n badstoffen slaapzak die Susan ook had? Is die een beetje warm? Dan zou ik hem zeker voor 5,- graag van je willen overnemen!

De puckababy zonder mouwen vind ik er zo zielig uitzien. Al scheelt het idd wel maaiende armpjes en koude handjes


Whahahahahahhaa.. ja, klopt. Het zijn echt van die popjes. Maarrrr, ik moet zeggen dat ze nog best veel bewegingsruimte in dat ding hebben, Ik vind dat je het echt nauwelijks inbakeren kan noemen... Ik merkte gewoon dat het mijn dochter heel veel rust gaf, maar als dat niet hoeft, zou ik er ook niet voor kiezen denk ik... Heb genoeg drama verhalen gehoord over het wennen aan een andere slaapzak wat maar niet wilde lukken...
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers