Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sardinië, Sicilië of Ibiza? Andalusië!

<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 21 Dec 2021 21:58

Sardinië, Sicilië of Ibiza? Andalusië!

Wij zouden volgende week naar Zweden gaan ivm een basketbaltoernooi van onze zoon. Maar helaas…Corona, dus geen toernooi. En eigenlijk vinden we het ook zonde om nu op vakantie te gaan, nu veel dicht is en het steeds slechter gaat overal, ivm de omikron variant.

Kortom: we willen onze tickets gaan omboeken. We zouden dan in de zomervakantie weg willen gaan. Opties zouden nu Sardinië of Sicilië zijn, of eventueel Ibiza. Op de een of andere manier trekken de eerste twee me meer.

We zouden met vier personen zijn, inclusief twee kinderen van 13 en 11.

Welk eiland zouden jullie kiezen? (Andere opties zijn ook welkom, als we er maar met EasyJet heen kunnen vliegen in juli 😅)
Laatst gewijzigd door Moederkoekje op 27 Dec 2021 22:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Dec 2021 22:09

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Aah shit wat jammer dat die trip niet door gaat en met name voor je zoon natuurlijk!

Van de drie eilanden ken ik alleen Sicilie en dat vond ik een prachtig eiland. In de zomer wel erg warm, dus wat dat betreft is Sardinie misschien net iets lekkerder.

Ik heb recentelijk ook gekeken naar omboeken van bestemming met Easyjet en weet dat ze ook naar Dubrovnik vliegen vanuit Amsterdam. Dat lijkt mij ook een mooie bestemming voor in de zomervakantie. Eventueel met een auto huren en dan rondreizen.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 21 Dec 2021 22:14

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Ibiza trekt mij echt voor geen meter! Sicilië is prachtig inderdaad, zeker een aanrader. En Sardines lijkt me ook erg mooi, staat hoog op mijn lijstje voor als we weer eens op vakantie kunnen.
❤ 7 juni 2018
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 21 Dec 2021 22:32

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Ibiza zijn wij dit jaar voor t eerst geweest maar vonden t heerlijk!
Weet niet of het in juli ook zo fijn is daar maar wij in juni en net weer alles open was het echt genieten daar.
Mooie plekjes, heerlijk relaxed sfeertje en lekker eten en strand😊
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 22 Dec 2021 06:30

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Ibiza trok mij ook niet, maar ben er nu 1 keer geweest en wil nog wel 20 keer terug. Echt heerlijk daar!

Rest ken ik niet.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 22 Dec 2021 10:58

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Wat grappig dat Ibiza zoveel leuker was dan verwacht! En dat Sicilië inderdaad zo mooi lijkt te zijn in het echt.

We zoeken vooral een mix van relaxen en mooie natuur en landschappen. En het zou leuk zijn als we een beetje actief kunnen zijn: fietsen, wandelen, uitstapjes maken met een boot bijvoorbeeld.

Misschien maakt het gewoon niet zo heel veel uit en zijn het alledrie gewoon prima bestemmingen :). Is Ibiza niet erg duur qua eten en verblijf etc.?

Marin, Dubrovnik had ik ook voorbij zien komen idd! Maar we willen er dan een vakantie van ongeveer 10 dagen van maken en dan lijkt een eiland me relaxter op de een of andere manier.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Dec 2021 11:14

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Ik ben op geen van drie geweest maar Ibiza staat in Nederland echt bekend als party-eiland. Ik vond het als 23 jarige dan ook heel vreemd dat mijn stagebegeleider daar heen ging op familievakantie, maar het schijnt echt een heel fijn eiland te zijn om met kinderen heen te gaan. Ik zou daarom van dit rijtje kiezen voor Ibiza.
2015 💙
<<

Peanutbuttercup

Bericht 22 Dec 2021 11:17

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Ik ben in mei op Sicilië geweest en het wat toen al megawarm, in de zomer schijnt het daar helemaal heel warm te zijn, weet niet of je daar dan zo lekker zit. Het eiland is verder wel echt prachtig en heb heerlijk gegeten, dus ik zou het dan eerder aanraden voor de meivakantie.

Ibiza is geweldig, het is een prachtig eiland. Ik zou dan een huis en auto huren en het eiland overgaan, lekker kleine baaitjes opzoeken. Ik vond het leven daar wel erg duur, nu ging ik ook niet daar de meest goedkope restaurants denk ik en ik ging ook op stap dus dat tikte erg aan.

Sardinië ben ik nog nooit geweest, maar staat hoog op m'n lijstje.
<<

Anoniem325

Bericht 22 Dec 2021 12:41

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Wij zijn 2 jaar geleden in juli/augustus op Sicilië geweest. Was inderdaad warm, maar ik vond het heerlijk. We hadden een auto gehuurd om wat van het eiland te kunnen zien, we hebben 2 excursies gedaan en hebben heerlijk op het strand gelegen. We hebben ook veel gelopen daar, vooral in de avonden. Ik zou heel graag nog eens terug willen, ben nog lang niet uitgekeken daar, hopelijk snel.

De andere 2 weet ik niet, Sardinië hoor ik goede verhalen over.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 22 Dec 2021 13:28

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Ik vond de prijzen meevallen in Ibiza, maar is ook maar net waar je gaat zitten natuurlijk. Strandbedjes huren is wel super duur. Maar je kan ook op je handdoek op het zand liggen natuurlijk. Ik heb een vakantievlog van onze vakantie, mocht je een impressie willen hebben.

Fietsen hebben we niet gedaan, maar wel genoten van de vele baaitjes met mijn zoon van toen 4 maanden en zusje van 10 jaar. Beide kids hebben genoten iig!
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 22 Dec 2021 14:24

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Ibiza valt echt mee qua prijzen is maar net waar je gaat eten of liggen op t strand.
Wij hebben keertje luxe gekozen bij Usiaha en daar betaalde je €50 voor zo'n groot bed maar dan gaat eten en drinken daar nog af.
We hebben ook gewoon met handoek op t strand gelegen.
Wij gaan juist bij tentjes eten waar de Spaanse zelf komen en dat valt echt mee dan qua prijs en heerlijk eten dan.. en zelfs in Ibiza stad 😉
En boottochtje deden wij ook en viel ook erg mee qua prijs en auto huren zijn de prijzen zoals altijd in Spanje. Afhankelijk welke je huurt.
<<

Anoniem334

Bericht 22 Dec 2021 16:14

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Ibiza is inderdaad heerlijk. Wij zouden niet twijfelen. Ook met kinderen. Prijzen zijn buiten het hoogseizoen sowieso prima te doen en je kunt ook wel bedjes voor een normale prijs vinden zo lang je niet per se bij de Blue Marlin wil gaan liggen ofzo. Gewoon twee strandtenten verder gaan liggen waar het wel normaal is. Je hebt daar zo veel opties en mogelijkheden en strandjes en je kunt er heeeeeerlijk eten. Als je wilt kan ik je nog wat leuke eet adresjes geven, mocht je voor Ibiza kiezen!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 22 Dec 2021 21:42

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Bedankt voor het aanbod Nixi, heel lief!

We gaan echt middenin het hoogseizoen (twee kids op de middelbare school, dus geen keuze helaas). De prijzen voor een verblijf op Ibiza liggen toch wel heel veel hoger dan die op Sicilië.

Inmiddels hebben we een leuk appartement gevonden op Sicilië, in Taormina. Waar we nog over twijfelen is of we de volle 11 dagen daar blijven en daarvandaan rondreizen, of dat we nog gaan zoeken naar een tweede verblijf. We zullen naar verwachting gaan vliegen op Catania en we reserveren sowieso een huurauto.

Voor de Sicilië kenners: wat zouden jullie aanraden? En welke plekken behalve Taormina, de Etna en de Alcantara kloof zouden we echt gezien moeten hebben?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Dec 2021 21:49

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Wij vlogen heen op Catania en zijn achtereenvolgens in Taormina, Cefalù en Palermo verbleven. Hiervan vonden we Palermo echt het minst leuk, zo groot, druk en stads na al die mooie dorpen. Terug vlogen we vanaf Trapani.
❤ 7 juni 2018
<<

Peanutbuttercup

Bericht 22 Dec 2021 21:56

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Ik vloog ook op catania, maar die stad hebben we niet echt gezien. Taormina vond ik zelf wel leuk, maar ik denk niet voor 11 dagen. Ik ben ook nog 3 nachten in Syracusa geweest, dat vond ik heel erg leuk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Dec 2021 22:01

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Taormina ben ik ook wel eens geweest en vond ik echt heel erg leuk.

De Etna heb ik een keer tijdens een andere trip gezien, vanuit Cefalu.

Ik vind zelf iets van rondreizen of meerdere accommodaties altijd wel leuk. Maar wat een geschikte tweede plek zou zijn weet ik niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 23 Dec 2021 13:36

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Goede keus, Taormina!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 27 Dec 2021 22:20

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza?

Nou zeg…bijna alles rond, hotels uitgezocht, reisgidsen doorgespit. Ging ik alleen nog even de huurauto regelen 🙈. Blijkbaar heb ik onder een steen geleefd en zijn huurauto’s in anderhalf jaar tijd bizar veel duurder geworden. Maar echt, misschien wel vijf keer zo duur! Voor wat we op het oog hadden, zouden we aan alleen de huurauto (ruim) meer dan €1000 kwijt zijn!

Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen hoor…dat is geld voor 7-10 overnachtingen daar 🙈

Alles uitgezocht en we gaan begin juli naar Andalusië, via Malaga. Daar is een auto ook duur, maar minder dan de helft van de prijzen op Sicilië. Roadtrip Zuid-Spanje dus. Zal wel nóg warmer zijn, dus kom maar door met de airco!

Malaga, Granada, de kust, Sierra Nevada etc. Zin in!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 28 Dec 2021 08:43

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza? Andalusië!

Overal zijn huurauto's erg duur geworden inderdaad. Ik hoorde dat laatst op de radio, volgens mij vertelde Mattie dat. Veel bedrijven stonden door corona natuurlijk compleet stil, zo ook dit soort verhuurbedrijven. Ze hebben dus auto's moeten verkopen om hun hoofd boven water te kunnen houden en hebben nu gewoon minder te bieden waardoor de vraag groter is dan het aanbod dus ja, dan gaan de prijzen omhoog. Maar zo te lezen heb je wat gevonden, nu kan de voorpret beginnen :banaan:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 30 Dec 2021 01:40

Re: Sardinië, Sicilië of Ibiza? Andalusië!

Ik heb afgelopen september toen ik naar Ibiza ging de auto 2 dagen van tevoren geboekt. Scheelde de helft van het geld met als ik al veel eerder had geboekt (ik schrok ook van de prijzen). Maar moet je wel durven afwachten.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers