Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Brunchrecepten

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 20 Dec 2021 10:52

Brunchrecepten

Helaas weer feestdagen in klein gezelschap…. Ik moet een brunch verzorgen voor 4 volwassenen. Omdat we maar met 4 zijn kan ik niet álles maken, want dan hebben we veel teveel. Daarom mijn vraag; hebben jullie nog leuke recepten/ideeen voor dingen die niet mogen ontbreken bij een kerst brunch? Vooral dingen die makkelijk in kleine hoeveelheden te maken zijn en ook gezondere recepten zijn welkom 😀

Niet alleen voor mij trouwens, ik kan me zo voorstellen dat er nog wel meer mensen op zoek zijn naar creatieve recepten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Dec 2021 10:54

Re: Brunchrecepten

Totaal niet creatief maar ik vind dat er pasteitjes met ragout op een kerst brunch horen. Je zou t creatiever kunnen maken door zelf in ramekins of muffin tins bladerdeeg bakjes te maken en zelf ragout met goede paddenstoelen ofzo. Of van een lokale slager oid en niet uit zo'n supermarkt blikje.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Dec 2021 10:58

Re: Brunchrecepten

Kleine slider burgertjes met zoete ui (ui ringen met balsamico uitbakken) en blauwe kaas of brie en bacon. Zoiets.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Dec 2021 11:01

Re: Brunchrecepten

Eiersalade met spek

Stoofpeer carpaccio

Luxe soep
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1029

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 20 Dec 2021 11:08

Re: Brunchrecepten

Bladerdeeghapjes met brie/cranberry, gevulde eieren met avocado en zalmeitjes (recept van AH), een mini kaasplankje met goede crackers/toast, druiven, wat nootjes, evt wat vleeswaren.
Sandwiches in de vorm van een ster snijden met een koekjesvorm en dan beleggen met een lekkere salade, mini carpaccio in een glaasje.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 20 Dec 2021 11:27

Re: Brunchrecepten

Sandwiches met kalkoenfilet, cranberry saus, blaadje spinazie..

Kleine glaasjes soep (pompoensoep bijvoorbeeld)

Iets met bladerdeeg :)
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 20 Dec 2021 11:54

Re: Brunchrecepten

Pasteitje ragout
Wrap zalm, heksenkaas, komkommer of sla
Wrap carpaccio met pijnboompitjes, kaas, balsamico en rucola
Wrap kipfilet roomkaas pesto sla
Bladerdeeghapjes zalm of geitenkaas
Quiche
Laatst gewijzigd door Radler op 20 Dec 2021 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Dec 2021 12:16

Re: Brunchrecepten

Pasteitjes met (zelfgemaakte) ragout
Quichepuntjes of miniquiche
Kleine bladerdeeghapjes (talloze opties mogelijk natuurlijk)
Sandwiches, bijvoorbeeld (zelfgemaakte) tonijnsalade, carpaccio, kipfilet en roomkaas
Salade caprese
Kipcocktail of garnalencocktail
En gewoon lekkere (afbak)broodjes met luxe beleg, gekookte eitjes of scrambled eggs

En misschien ook lekker wat zoets erbij, fruitsalade, cake (bijvoorbeeld een tulband), kleine glaasjes chocolademousse.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 20 Dec 2021 13:19

Re: Brunchrecepten

Ik heb pas een brunch verzorgd voor het 40 jarig huwelijk van mijn ouders, voor 5 personen.

Ik had;
- Verse tomatensoep
- Diverse kleine brunchbroodjes afgebakken en belegd met salades (zalm, kip kerrie, eiersalade)
- Croissantjes
- Bruine en witte broodjes
- Zelfgemaakte kaasstengels van bladerdeeg
- Mini pasteitjes gevuld met honing, cremepate en daarop een cranberry
- Mini pasteitjes met ragout
- Mini worstenbroodjes
- Fruit salade
- Bladerdeeg rolletjes met ham en kaas
- Macarons
- Cupcakes
- Diverse soorten beleg en salades
- Verse j'us dorange
- Prosecco
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 20 Dec 2021 23:18

Re: Brunchrecepten

Bedankt voor alle ideetjes! Pasteitjes worden vaak genoemd, maar ik hoorde van mijn moeder net dat ze dat al voor de avond bedacht had😉 Maar ik denk dat ik met alle inspiratie wel een eind kom. Ik wil er in ieder geval ook een broodpudding bij gaan maken, vond ik ook wel lekker kerstig.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers