Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vallen Dr. Martens?

<<

WeetNie

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 24 Mei 2021 17:05

Bericht 18 Dec 2021 16:45

Hoe vallen Dr. Martens?

Ik ben al een tijd op zoek naar nieuwe schoenen en al veel gepast wat het allemaal net niet was. Dus nu toch maar in het duurdere segment aan het kijken en ik vroeg me af hoe Dr. Martens vallen. Ik heb maat 38/39, een normaal tot smalle voet, wat smallere enkels en steunzolen. Veel schoenen zijn te breed of te ruim bij de enkel en omdat ik een beetje tussen 38-39 in zit is het ook lastig.

Ik heb mijn oog nu laten vallen op de 1460 smooth maar als die voor een wat bredere voet is hoef ik het niet eens te proberen. Tips voor andere modellen zijn ook welkom. En gaan ze echt heel lang mee?

Ja ik wilde volgende week even naar de winkel maar dat kan hoogst waarschijnlijk niet meer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Dec 2021 16:51

Re: Hoe vallen Dr. Martens?

Kijk even op Zalando, daar staat vaak bij schoenen vermeld of ze kleiner, groter of op maat vallen. Het verschilt volgens mij per model, maar mijn dochter heeft bij sommige schoenen maat 33 en bij sommige schoenen maat 34 en bij Dr. Martens dus maat 34, die vallen wat kleiner. Daar stond dus ook bij dat die een maat groter besteld moesten worden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 18 Dec 2021 17:21

Re: Hoe vallen Dr. Martens?

Ik heb de Pascal en dan in mijn normale maat.
Heb geen smalle voorvoet, wel een smalle hak. Ik moet ze daarom ook wel echt strikken, kan de veters niet zo leuk net een beetje los hebben want dan slipt m'n hak.
Verder zitten ze heel fijn!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 18 Dec 2021 17:55

Re: Hoe vallen Dr. Martens?

Ik heb Pascal Virginia (dat zachte leer, omdat ik opzag tegen het inlopen). Ik draag normaal 39 en heb hier ook 39 in. Ik vind ze erg ruim vallen. Ik heb er zooltjes in gelegd (onder de originele zool), maar ze zijn alsnog breed en aan de losse kant. Ik heb een brede voorvoet en een smalle hak.

38 was echt te klein, kwam mijn teen voor tegenaan. Ik vind ze toch lekker zitten, maar wel aan de losse kanf dus. Ik had 38 en 39 besteld en vond het een flink verschil tussen beide maten. Ze hebben geen halve maten, anders had ik 38,5 willen hebben.
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 24 Mei 2021 17:05

Bericht 18 Dec 2021 18:20

Re: Hoe vallen Dr. Martens?

Ik zal eens op zalando de reviews enzo gaan lezen en het lijkt erop dat ik dus het beste voor de pascal kan kijken. Bedankt🙂
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 18 Dec 2021 20:11

Re: Hoe vallen Dr. Martens?

Ik heb de Virginia en net als jij zit ik tussen een 38 en 39 in. Ik heb smalle voeten, geen hoge wreef en ook steunzolen. Ik heb beiden maten gepast en 39 zit perfect mét steunzolen.
Ik heb totaal geen last met inlopen, het leer is zo zacht en omdat ik zo’n smalle, lage voet heb ook geen wrijving.

Succes!
05-05-2005 01-05-2011
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Jan 2022 11:43

Re: Hoe vallen Dr. Martens?

Weet iemand hoe ze vallen bij brede voeten? Ik heb zelf breedte maat G van voeten, maar wil nu een keer winterschoenen kopen en toen dacht ik aan Dr. Martens. Maar zijn ze geschikt voor brede voeten?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 12 Jan 2022 17:29

Re: Hoe vallen Dr. Martens?

Silly-One schreef:Weet iemand hoe ze vallen bij brede voeten? Ik heb zelf breedte maat G van voeten, maar wil nu een keer winterschoenen kopen en toen dacht ik aan Dr. Martens. Maar zijn ze geschikt voor brede voeten?



Ik vind van wel. Ik heb vrij brede voeten (vooral voorvoet) en die van mij zitten lekker ruim. Ik heb model 1460 Pascal, volgens mij is dat wel net iets smaller dan de gewone 1460. Dus dan zou je nog kunnen overwegen de 1460 te proberen. Geloof dat die uniseks zijn en de Pascal meer voor dames.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1020

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 12 Jan 2022 20:25

Re: Hoe vallen Dr. Martens?

Ik heb ook maat 38/39 en bij de 1460 ‘greasy’ (zacht leer) heb ik maat 38. Maar daar zou denk ik geen steunzool inpassen, dus dan zou ik 39 adviseren.
Ik zou gewoon meerdere maten bestellen en passen, het kan toch wel retour!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers