Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontstoken gaatje oorbel

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Dec 2021 08:45

Ontstoken gaatje oorbel

Mijn dochtertje heeft sinds 3 maanden (opnieuw) gaatjes. De eerste keer ging het mis omdat ze blijkbaar niet tegen zilver kan, net als ik. Ze heeft nu titanium. Dat gaat aan één kant goed, de andere kant blijft wat prutten. Wat kan ik daar aan doen, behalve schoon maken door te druppelen en verder niet aankomen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem330

Bericht 18 Dec 2021 09:28

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Niks. Gewoon afblijven en opletten op roodheid en zwellen. Afblijven werkt echt het beste. 3 maanden is nog maar kort.
Doet het haar ook pijn?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Dec 2021 10:23

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Het deed gister pijn. Toen ik de knopjes eruit haalde zat er dus prut achter. Toen kerstoorbellen in gehad de hele dag en in de avond deed het pijn.

Ik weet dat ik dat ook vroeger had en nu nog kan ik maar 1 dag wat anders in.

Dus ook niet druppelen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem330

Bericht 18 Dec 2021 10:28

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Nee druppelen hoeft niet, het wordt wel schoon onder de douche. En zeker niet eruit halen of andere oorbellen in doen, dat is echt funest voor herstel.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 18 Dec 2021 17:01

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Hooguit spoelen met zeezout opgelost in heet water. Dat wil wel helpen. Maar niet mee gaan frunneken of eruit halen! Ontsteken kan lang duren..
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 18 Dec 2021 19:14

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Op piercingfira zeggen ze LITFA, oftewel; Leave It The Fuck Alone.
Afblijven en dat is het.

Sinds ik dat doe bij mijn laatste oorgaatje, is het na een week geheeld.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Dec 2021 19:18

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Hahaha goede methode! Ik heb een beetje het idee dat ze niet tegen titanium kan. We kijken het nog even aan en aders gouden knopjes kopen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem323

Bericht 18 Dec 2021 19:26

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Mijn dochter heeft 1 oorbel die vast zat, de ander gaat wel goed. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen? Is steeds dezelfde oor om de paar weken.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 18 Dec 2021 19:35

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Mijn dochter had ook vanaf het begin steeds ontstoken gaatjes. Wat hier geholpen heeft is overgaan op chirurgisch staal (hier zijn ook de 1e zweerknopjes van). Volgens mij is titanium net anders.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 18 Dec 2021 21:06

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Wat vervelend Jip! Hopelijk heeft het snel. Mijn dochter wil ook oorbellen maar als advies lees ik ook draaien en ontsmettingsspul erop. Hoe oud waren jullie kinderen?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 18 Dec 2021 21:57

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Jip schreef:Hahaha goede methode! Ik heb een beetje het idee dat ze niet tegen titanium kan. We kijken het nog even aan en aders gouden knopjes kopen.


Let je wel op dat je echt goud koopt dan of gold filled. Want een knopje met een goudkleurig laagje wordt het waarschijnlijk alleen maar erger van. Dat materiaal gaat 'loslaten' en krijgt ze er alleen maar meer last van.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem330

Bericht 18 Dec 2021 22:05

Re: Ontstoken gaatje oorbel

SoGood schreef:Wat vervelend Jip! Hopelijk heeft het snel. Mijn dochter wil ook oorbellen maar als advies lees ik ook draaien en ontsmettingsspul erop. Hoe oud waren jullie kinderen?

Nooit draaien, dat is echt achterhaald advies. Daarmee draai je het littekenweefsel kapot.
Ontsmettingspul is ook niet nodig, dat doodt ook de goede bacteriën. Zoutoplossing als het onrustig is en anders niks. 😙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Dec 2021 22:25

Re: Ontstoken gaatje oorbel

SoGood V was 4 bij beide pogingen.

Ik had zelf goud over zilver vroeger. En echt goud. Ik kan oude oorbellen van mijzelf geven. Maar nu weer even met rust laten. Enige wat ik gedaan heb was druppelen, maar ook weinig consequent... En na bad even oren met schoon water spoelen. Na zwemmen ook even de druppels er op. Geen sterilon overigens. Een soort olie van de juwelier.

Ze is nu enorm verdrietig dat ze morgen geen andere oorbellen in mag :-(
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Dec 2021 07:49

Re: Ontstoken gaatje oorbel

Noor schreef:Mijn dochter had ook vanaf het begin steeds ontstoken gaatjes. Wat hier geholpen heeft is overgaan op chirurgisch staal (hier zijn ook de 1e zweerknopjes van). Volgens mij is titanium net anders.



Dit hebben wij ook gedaan, nu gaat het goed en hebben we gouden met een bolletje aan de achterkant, die draai je erop dat gaat niet zo vast zitten.
⁠♡♡♡
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 19 Dec 2021 11:59

Re: Ontstoken gaatje oorbel

En als het weer rustig is zou ik ook echt nog even een tijdje wachten met andere oorbellen indoen. Ik heb inmiddels ruim 25 jaar gaatjes, maar nog steeds moet ik mijn oren na een dag wat grotere oorbellen even rust geven. Ik hoop dat de ontsteking snel weg is, maar daarna zou ik dus ook niet te snel andere oorbellen erin gaan doen.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers