Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voeden in ‘openbaar’

<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 17 Dec 2021 09:54

Voeden in ‘openbaar’

Vanaf wanneer hebben jullie gevoed in het openbaar?

Moest je hiervoor een drempel over? En waar was die eerste keer?

Ik merk dat ik er best chill mee ben, en wil morgen iets langer op pad met de kleine en m’n vriend. Er is dan ook een mogelijkheid dat ze voeding wil. M’n vriend is daar wat ‘moeilijker’ in en zie in zijn gezicht dan een soort ‘hoe moet dat dan/iedereen kan het zien’.

Terwijl ik denk, zoek ergens een rustig plekje en zie het wel. Ja, ik voed met een tepelhoedje dus misschien ziet iemand even iets, maar wil het gewoon leren/doen.

Ben heel benieuwd naar ervaringen!
11.21
10.23
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 17 Dec 2021 10:03

Re: Voeden in ‘openbaar’

Bij de eerste duurde het dacht ik wel even, bij de tweede zat ik na 3 weken al in een pretpark te voeden.

Wat je evt kan doen is een grote hydrofiel mee en die over je schouder en baby heen hangen. Kan voor baby ook fijn zijn, omdat ze dan niet zo wordt afgeleid door de omgeving. Nou is jullie meisje nog heel klein natuurlijk, maar hier gingen ze, vooral toen ze wat groter waren, steeds rondkijken met die tepel in de mond. Au! 😅

Een voedingsbh en -hemd vond ik trouwens ook handig. Kon zo naar beneden en je shirt/trui omhoog, klaar.

De eerste keer is altijd even wennen, maar zolang jij er zelf zo relaxt in staat, komt dat wel goed! 😊
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Dec 2021 10:15

Re: Voeden in ‘openbaar’

De eerste keer weet ik niet precies meer. Ik vond het wel wat ongemakkelijk maar vond dat ik het wel gewoon moest proberen. Ik voedde in het begin ook met een tepelhoedje maar ik herinner me niet of ik daar ook ooit buitenshuis mee heb gevoed. Ik heb een tijdje vrijwel exclusief gekolfd dus wat ik toen veelal deed was kolven in de auto (terwijl m'n man reed natuurlijk) en dan flesje geven in het openbaar. Dat vond ik toch wel prettiger dan voeden. Maar ik heb het zeker wel gedaan bij de eerste. Bij hem gebruikte ik dan inderdaad ook wel eens een hydrofiel, met name ook even voor het moment dat je alles omhoog en omlaag moet trekken.

Bij de tweede was ik net als Arwyn een stuk makkelijker al, maar heb ik ook weer niet zoveel gevoed in het openbaar omdat er heel veel dicht was vanwege lockdowns. Maar wel op parkbankjes met baby in een teddybeerpakje enzo haha.

En helemaal eens met Arwyn's laatste zin. Ik zie wel eens vrouwen voeden en dan zo schichtig om zich heen kijken en dan wil ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ze het goed doen. Maar dat is ook weer zo stom. Ze voeden gewoon hun kind. En zo moet je het maar zien.
Let's discover the world together.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 17 Dec 2021 10:28

Re: Voeden in ‘openbaar’

Bij de eerste heb ik niet in het openbaar gevoed, maar bij hem heb ik ook niet heel lang bv gegeven omdat hij niet goed groeide dus met een week of 4-5 kv erbij en als we dan ergens waren kreeg hij dat wel.
Bij de tweede heb ik al heel vroeg in openbaar gevoed. Geloof de allereerste keer met een week of 2 in het restaurant van een tuincentrum. Toen vond ik het nog wel wat spannend, maar uiteindelijk gewoon veel vaker gedaan en toen interesseerde het me ook niets meer wat anderen eventueel zagen of er van vonden. Bij nummer 3 was ik nóg makkelijker, die kreeg gewoon overal z’n voeding.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Dec 2021 10:35

Re: Voeden in ‘openbaar’

Ik heb vorige week voor het eerst openbaar gevoed. Dus met 6,5 weken. Eerste keer ook dat ik weer ergens ging lunchen. De tent zag vol en had er zelf totaal geen probleem mee, mijn moeder iets meer haha, die wilde haar jas over ons heen leggen.

Maar ondanks dat ik altijd zelf flesvoeding wilde geven, ben ik altijd voor voeden in het openbaar geweest. Het is gewoon natuurlijk en ben zelf niet preuts.

Eerlijk, ik vind voeden met mijn schoonouders erbij ongemakkelijker, toen moest ik wel even een drempel over. In het café ken ik die mensen niet en zitten ze er ook niet met hun neus bovenop zeg maar.

Kan het wel voorstellen dat je vriend het even gek vindt: die borst was eerst enkel te zien voor hem en nu is die borst niet meer seksueel, maar een functioneel deel geworden. Maar dat is het: het zien van even een borst.. mannen hebben daar waarschijnlijk andere gedachtes bij en daar zit vast zijn ongemakkelijkheid in.

Zolang het voor jou prima voelt: lekker doen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 17 Dec 2021 10:52

Re: Voeden in ‘openbaar’

Wat je zelf al zegt, een rustig plekje is sowieso wat fijner voeden dus dat zal het eerste zijn wat je opzoekt. Je vriend moet zich niet zo'n zorgen maken om mensen die dan iets zouden kunnen zien. Ze zien een baby die gevoed wordt, zijn baby. Lijkt me weinig mis mee. Van mijn vriend zou ik toch echt meer verwachten dan dat hij er een groter taboe van gaat maken dan het al is. Je zegt dat je het aan zijn gezicht ziet wat mij het idee geeft dat jullie er niet over praten. Ik zou dit dus wel bespreken voor jullie weg gaan. Lijkt mij het enige waar ik me druk om zou kunnen maken in het openbaar.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 17 Dec 2021 11:08

Re: Voeden in ‘openbaar’

Na 2 weken zaten we op het terras en heb ik hem gevoed. Shirt omhoog, hemd omlaag en een hydrofiel een beetje er overheen zodat ik rustig aan kon leggen en niemand zag wat. Op een gegeven moment kon hij zo goed aanhappen dat ik die doek achterwegen liet want voor ik mijn shirt goed en wel omhoog had zat ie al vastgezogen. Ik zou het gewoon gaan doen en misschien in het begin inderdaad even op een rustig plekje en dan krijg je er vanzelf handigheid in. En sowieso, zodra de meeste mensen door hebben dat je bezig bent met gaan voeden kijken ze toch discreet de andere kant op. En zo niet, joejoe hier heb je een melk spuitende tiet. Daag.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 17 Dec 2021 11:11

Re: Voeden in ‘openbaar’

Ik geloof met een week of 6 op een terras. Was niet zo’n succes. Onze zoon is heeeel nieuwsgierig, en had dus de doek nodig om niet afgeleid te raken. Maar het was zo warm, dat zowel hij als ik ons kapot zweette.
Maar goed, nu is het winter dus dat zal niet snel gebeuren.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 17 Dec 2021 11:16

Re: Voeden in ‘openbaar’

Jaa, bedankt voor de antwoorden. Ik zie het gewoon zoals het overgrote deel van jullie het schetst.

Ja, ik ben nieuw met het hele aanleggen etc. En dan nog het hoedje erbij. Maar ik wil het gewoon leren en doen. Ik wil niet thuis blijven omdat ik mijn baby misschien wel moet voeden. Dikke daag.

Mijn vriend en ik praten er trouwens wel veel over. En hij vind ook dat ik overal borstvoeding mag geven, maar ik denk inderdaad dat het voor hem ergens nog is dat mensen mijn borst zien, of inderdaad specifiek mannen. Maar zoals jij ook al zegt Harri, ik denk dat mensen echt niet expres gaan kijken. Maar inderdaad denken, 'oh borstvoeding, nou prima ik kijk wel even naar iets anders'. Ik zal dat eens tegen m'n vriend zeggen. Of aan hem vragen dat als hij een vrouw ziet voeden, wat hij dan doet. Er met de neus bovenop, of ergens anders naar gaan kijken :P

En Tabbie, dat bij mij schoonouders heb ik ook wel. Ik denk nu dat ik even rustig met kerst op de bank ga zitten. Mocht ik het nou zelf echt ongemakkelijk vinden, dan kan ik altijd in een slaapkamer gaan zitten. Maar dan kies ik daar zelf voor, niet omdat iemand anders het niet wil zien. Want dat weiger ik dus.

We gaan het zien morgen. Ik neem gewoon m'n tepelhoedjes mee en een hydrofiel. We gaan een uurtje of 3,5/4 weg. Dus misschien is het helemaal niet nodig. Maar als het wel zo is, dan is het zo en heb ik die stap gezet :cheering:
11.21
10.23
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 17 Dec 2021 11:21

Re: Voeden in ‘openbaar’

Ohh kan ik trouwens nog even van dit topic gebruik maken om te vragen hoe jullie borstvoeding opwarmen/opwarmde?

De lacatiekundige gaf aan dat m.b.t. het introduceren van de fles tussen de 4-5 weken een mooie termijn is. Nu heb ik echt zat melk in de vriezer (i.v.m. ziekenhuis en daarna overproductie/borstontsteking).

Ik had al gelezen eerst ontdooien in de koelkast. Vervolgens drinken sommige kinderen blijkbaar op kamertemperatuur of als je verwarmd, mag het niet warmer dan 35 graden.

Hoe strikt is dit allemaal? En warmde jullie (als je opwarmde) in een pannetje met een thermometer ofzo? Of onder de kraan (vind ik niet heel milieubewust..) of een flessenwarmer met temperatuur instelling? Vind het voor nu wel belangrijk om die voedingsstoffen enzo te behouden, dus ga het niet in de magnetron of hete au bain marie opwarmen. Zuur verdiende druppels voeding whaha.

Wederom Dank!
11.21
10.23
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 17 Dec 2021 11:24

Re: Voeden in ‘openbaar’

Ik kijk vaak wel naar een voedende moeder, maar vooral omdat ik het zo mooi vind, haha.

Melk opwarmen deed ik thuis met een fleswarmer van Difrax. Was een handig en snel ding, als je weet hoe het zit met de bodem.
Als ik ergens anders een flesje maakte, vroeg ik vaak om wat warm water (theewater) en dan daarin verwarmen. Duurt wat langer, maar ging altijd prima!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Dec 2021 11:28

Re: Voeden in ‘openbaar’

Ik zou het zelf bij zo'n kleintje altijd verwarmen en niet kamertemperatuur geven.
Ik deed het au bain marie verwarmen, voor zover ik weet is dat ook de enige manier die mag/kan? Magnetron idd niet. Dus bakje met gekookt water erin en dan het flesje er in zetten, zo'n vijf minuten duurt dat ongeveer dus beetje op anticiperen want vijf minuten een huilende baby voelt als uren. En dan beetje swirlen om te mengen of even met een vork of lepel roeren.

Ik gebruikte inderdaad een vleesthermometer (we hadden speciaal een goedkopere Thermapop gekocht hiervoor haha, zo nerdy van m'n man maar dat is zijn bijdrage bij dit soort dingen) die we dan gebruikten om de temperatuur te meten maar wij zijn vast een van de weinigen die dat deden haha. Men voelt ook wel op de pols, maar ik heb nooit begrepen hoe je dat dan voelt.
Ik hield altijd tussen de 37 en 40 graden aan.
(en met flesvoeding doe ik ook altijd 40 graden want onze waterkoker heeft een 40 graden knop)
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 17 Dec 2021 11:29

Re: Voeden in ‘openbaar’

Na een paar weken. We gingen toen lunchen in het restaurant waar ik toen werkte, daar zat ik dus wel op mijn gemak. En het ging ook echt heel goed en blijkbaar onopvallend, een jongen uit de bediening heeft een hele tijd bij ons aan tafel staat praten en heeft niets in de gaten gehad haha.
Toen zoon 3 maanden was gingen we kamperen in Frankrijk en daar heb ik ook veel in musea, winkelcentrum en horeca gevoed. Als vrouwen daar zagen dat je aan het voeden was, kwamen ze heel vaak een flesje water brengen voor mij. Ik vond dat echt zo bijzonder en heel erg fijn. Tijdens het voeden (en kolven) had ik altijd enorm veel dorst.
Als ik nu op mijn werk in het restaurant iemand zie voeden, of de bediening er over hoor, zorg ik ook dat ze extra water brengen.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Dec 2021 11:36

Re: Voeden in ‘openbaar’

Oh wat lief, een klein maar groot gebaar Saga.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Dec 2021 11:38

Re: Voeden in ‘openbaar’

Niet dat ik van 2 weken tot 11 maanden veel buiten kwam ivm krijsen zijn, heb ik wel meteen op dag 3 buiten gevoed, voelde heel natuurlijk. Je hebt hier overal ‘parent rooms’, in grote restaurants, elk shopping centre etc. Daar zijn hokjes met comfortable stoelen en een gordijn, verschoontafels met wasbakken en een magnetron. Vaak ook met klein speelhoeken en tv voor als je meer kinderen hebt. Ideaal.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Dec 2021 11:43

Re: Voeden in ‘openbaar’

Dan is t haast niet openbaar te noemen haha. Heerlijk, zo goed dat er voor moeders gezorgd wordt!
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 17 Dec 2021 11:46

Re: Voeden in ‘openbaar’

Wat lief Saga!

Marin: Je voelt dat doordat je de melk niet voelt zeg maar. De melk moet op lichaamstemperatuur zijn. Als het kouder is, voelt de melk koel aan op je pols. Is het warmer, dan voel je dat ook. Voel je zeg maar niks, dan is de temperatuur goed.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Dec 2021 11:48

Re: Voeden in ‘openbaar’

Aha nooit geweten dat dat zo werkt. Ik heb't liever exact haha.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 17 Dec 2021 12:48

Re: Voeden in ‘openbaar’

Ik liet de melk inderdaad in de koelkast ontdooien, haalde het er dan de dag van te voren uit. Of bewaarde het in de koelkast omdat ik het snel weer ging gebruiken voor een fles (bijv met kolven op werk voor opvang volgende dag). Opwarmen in de flessenwarmer. Dat duurt wat langer maar vond dat toch een wat meer gecontroleerde verwarming dan in de pan of magnetron oid. Je mag mijn flessenwarmer wel lenen als je wilt!

Wat lief Saga! Ik had ook altijd zo'n dorst tijdens het voeden inderdaad.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 17 Dec 2021 12:54

Re: Voeden in ‘openbaar’

Ik had dit soort T-shirts:
https://www.google.nl/search?q=noppies+ ... iuA1nCfTnM ( ik had ook zo’n simpel zwart jurkje).
Dat droeg ik dan gecombineerd met een voedingsbh, hemdje met spaghettibandjes wat ik omlaag schoof en dan een leuk grof gebreid vest, open spijkerbloesje of colbertje er bij aan.
In het begin voedde ik bij de oudste ook met tepelhoedje, toen heb ik dat weleens op de toilet al goed gedaan. Dan ga je zitten baby voor je borst, opening maken en de baby kan aanhappen. Er is dan echt helemaal niks van je borst zichtbaar voor andere mensen.
Ik heb mijn kinderen echt overal gevoed maar altijd op deze manier. Echt mijn trui omhoog moeten doen ed vond ik zelf niet prettig.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 17 Dec 2021 13:40

Re: Voeden in ‘openbaar’

Ik liet de melk ook ontdooien in de koelkast en warmde het op in de magnetron. Dat wordt afgeraden ivm spotwarming. Maar ik deed telkens 10 seconden, schudden en weer 10 seconden. Dan valt het allemaal wel mee
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Dec 2021 21:01

Re: Voeden in ‘openbaar’

Wat vervelend dat je vriend zich er ongemakkelijk bij voelt. Maar hij moet natuurlijk ook wennen. Mijn vriend was er juist altijd heel relaxed in, ik moest er zelf juist een beetje aan wennen. Bij de eerste was ik ook niet zo behendig in discreet voeden, had altijd handen te kort, moest ook met hydrofiel eerste melk weg laten stromen ivm overproductie. En dan moest hij niet zomaar loslaten want dan zat overal melk 😂. Het was een hele toestand. Wij gingen dan wel weg maar ging dan even apart zitten met voeden behalve bij mijn eigen familie. Ik denk dat ik toen met een week of 8 wel in lunchtent heb gevoed maar dan koos ik wel een plekje waar ik me goed bij voelde (dus niet midden op vol en krap terras) en met een hydrofiel om af te schermen. Ik voedde ook weleens in de auto of een keer in een pashokje bij de H&M haha.

Bij tweede ging het veel soepeler en kon ik veel sneller behendig voeden. Nu ook al op veel plekken gevoed, dat maakt het weg gaan wel veel makkelijker. Niks plannen, gewoon gaan en bij honger voeden waar dan ook, speeltuin, terras, zwembad, strand, park. Ik vind voeden met bekenden erbij ook vaak ongemakkelijker dan op een openbare plek. En vooral als we bijvoorbeeld 2 mensen op bezoek hebben, in een groep vind ik het ook makkelijker, stom eigenlijk hè? Mensen kijken ook vaak weg. Ik zou het gewoon lekker doen!

Ik wilde bij 2e een voedingsdoek kopen maar toch niet gedaan. Ik vind dat dat juist meer opvalt dan gewoon voeden. Ruime trui aan, voedingshemdje eronder, trui omhoog, hemdje omlaag, baby ervoor en niemand ziet wat. Mensen denken vaak dat ik de baby gewoon vast heb.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Dec 2021 16:10

Re: Voeden in ‘openbaar’

Mijn oudste dronk melk op kamertemperatuur, ideaal. Direct uit de koelkast even de kou er af onder de kraan of in warme handen of een kwartier van te voren vast uit de koelkast.

Voeden deed ik gewoon overal, shirt omhoog en gaan met die banaan. De eerste paar keer was wel onwennig maar het went snel vond ik.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Dec 2021 16:14

Re: Voeden in ‘openbaar’

Ik denk dat mijn zoontje een week of zes was, ik ging met mijn moeder naar het buurtwinkelcentrum, we gingen daar even een warme chocolademelk drinken en toen kreeg hij honger. Het was nog best een vuurdoop, want we zaten aan een groot raam met aan de andere kant een hele groep hangjongeren, maar echt niemand verblikte of verbloosde. Ik heb daarna nog heel veel in het openbaar gevoed, nooit vervelende reacties of zelfs maar vervelende blikken gehad. Zeker als je eraan gewend raakt kun je je baby vrij snel aanleggen en zit je echt niet met je blote borst in het openbaar, want daar zit dan een baby voor. Als de baby klaar is doe je je shirt weer recht en klaar. Die speciale borstvoedingsshirts zijn erg handig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Mamaliesbeth

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 85

Geregistreerd: 11 Dec 2021 07:54

Bericht 19 Dec 2021 09:16

Re: Voeden in ‘openbaar’

Bij onze twee meiden had ik er geen probleem mee om in het openbaar te voeden. Het is even een drempel oversteken want het is toch wel erg privé maar daarna :cheering: De eerste keer was in de Hema, tja even winkelen met mijn vriendin en toen kreeg de kleine honger. Bij het restaurant gaan zitten, wel in een hoekje en aanleggen maar. Mensen keken mij zo aan van.. :thumbdown: Dat is altijd zo gebleven, die reactie van mensen
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny