Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomer 2022 baby’s

<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 18 Jan 2022 10:27

Re: Zomer 2022 baby’s

Klinkt als erg fijn Kajaka. Ik hoorde inderdaad al dat het geslacht niet wordt verteld. Nu is het uiteraard het belangrijkste dat de kleine gezond is. Maar ik zou het wel erg leuk vinden om het geslacht te horen haha 😊
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 23 Jan 2022 21:34

Re: Zomer 2022 baby’s

Hier is afgelopen woensdag het geslacht bevestigd. De vk twijfelde eigenlijk ook niet tijdens de 13 weken echo, maar ze wilde het toch nog even checken. Verder zag alles er ook weer helemaal goed uit. Nu op naar de 20 weken echo over 3 weken.

Helaas heeft het coronavirus mij nu te pakken. Gisteren wakker met wat lichte klachten. Zelftest gedaan en die was zowaar bijna direct nog duidelijker dan m’n zwangerschapstesten. Vandaag met het hele gezin laten testen bij de GGD, benieuwd of een van de kinderen misschien ook besmet is en we het daar vandaan hebben.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 23 Jan 2022 21:43

Re: Zomer 2022 baby’s

Oh wat naar Kajaka! Beterschap, hopelijk vallen je/jullie klachten mee.

Wat leuk, wil je het geslacht ook delen?

Wij hebben al een dochter van 4 jaar. We hebben dinsdag de 13 weken echo en ik merk dat ik het toch wel wat spannend vind.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 27 Jan 2022 20:07

Re: Zomer 2022 baby’s

Hoe was de 13 weken Juliet?

En hoe voel jij je nu Kajaka? Zijn jullie weer beter?

Hier gaat het goed! Vandaag de 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit gelukkig, toch echt weer spannend van te voren. Wij krijgen een zoon deze keer! Hebben al een dochter, dus super leuk
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 28 Jan 2022 12:16

Re: Zomer 2022 baby’s

Wat leuk Romee een echt koningskoppel! Vindt je dochter het ook leuk?

De 13 weken echo was hier ook goed. Dat is toch altijd fijn zo’n geruststelling. Hier wou ze niks zeggen van het geslacht ook al kon ze dat eventueel wel zien. Maar goed we doen denk ik een keer een geslachtsbepaling. Ben nu toch wel erg benieuwd naar het geslacht, hoe oppervlakkig ook. Ik heb geen voorkeur maar denk dat het een jongetje is geen idee waarom haha. Dochter wil graag een zusje. Dus we gaan het zien ;)
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 28 Jan 2022 16:46

Re: Zomer 2022 baby’s

Wat fijn Juliet dat de 13 weken echo goed was!

Ja, dochter vind het onwijs leuk. Ze heeft het al heel veel over de baby, m'n buik krijgt kusjes en ze wil van alles delen met de baby. Ben benieuwd of ze het straks in het echt ook leuk gaat vinden haha.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 28 Jan 2022 19:10

Re: Zomer 2022 baby’s

Fijn een goede 20-weken echo Romee! Leuk een jongen erbij!
En jij een goede 13-weken echo Juliet! Toch altijd weer een opluchting dat alles goed lijkt te zijn!

Ik was gisteren wel even heel min door m’n besmetting. Hele erge hoofdpijn. Vandaag gaat het al weer ietsje beter gelukkig.
Ik heb over 2 weken m’n 20 weken echo. Wij krijgen een 4e zoon! Had daarom wel even een verdrietig kind… die wilde toch echt graag een zusje dit keer😅.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 12 Feb 2022 17:06

Re: Zomer 2022 baby’s

Hoe gaat het hier dames?

Met mij momenteel niet zo goed heb Corona vooral last van hoofdpijn en vermoeidheid nu. Ook vind ik het spannend voor het kindje, ze zeggen wel dat het geen kwaad kan maar toch. Ook jammer dat maandag onze geslachtsbepaling hierdoor niet door kan gaan. Dan toch maar wachten tot de 20 weken echo.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 12 Feb 2022 20:43

Re: Zomer 2022 baby’s

Hier gaat het ook goed! Wij krijgen een zoon 😍 De nipt was ook goed, dus we zijn erg blij. Ik ben benieuwd of er nog meer jongens bijkomen in dit topic of toch ook nog wat meisjes 😊
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 12 Feb 2022 23:05

Re: Zomer 2022 baby’s

Leuk zo veel jongetjes! En fijn om te horen dat het bij jullie allemaal goed gaat.
Ik heb de 13-wekenecho en NIPT gehad en alles was goed. Over 1,5 week krijgen we de geslachtsecho, maar mijn vriend wil niet weten of het een jongen of meisje wordt. Ik wil het wel weten, maar dan moet ik het dus geheim zien te houden :angel:

Overigens begin ik nu met 15 weken wel een voorzichtig buikje te zien. Vanaf welke week beginnen/begonnen jullie met het dragen van andere kleding? Ik kan nu nog makkelijk mijn gewone kleren aan, maar wil ook niet te laat zijn met shoppen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Feb 2022 00:18

Re: Zomer 2022 baby’s

Oh dat lijkt me echt niet te doen om het voor je vriend geheim te houden! Ik zou dat ook niet willen trouwens en eisen dat hij het gewoon ook te horen krijgt. 😇
❤ 7 juni 2018
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 13 Feb 2022 01:20

Re: Zomer 2022 baby’s

Haha, het is net zo veel het kindje van mijn vriend als van mij, dus ik vind dat we elkaars wensen daarin wel moeten respecteren. Hij heeft daarin net zo veel te 'willen' als ik natuurlijk. Ik doe dus mijn best om het geheim te houden :)
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 13 Feb 2022 17:28

Re: Zomer 2022 baby’s

Ah shit Juliet.. ik had 3 weken terug ook corona en vrijdag controle bij de vk en ze zei dat het echt geen kwaad kon voor de baby. Ik vertrouw er maar op.

Fijn dat de nipt goed was Phileine en leuk ook een jongen!

Jij ook een goede nipt Jente, fijn! Ik draag al lang positiekleding(ruim voor de 15 weken), maar groeide ook snel door ineens een stuk minder beweging en meer eten. Én m’n buik weet zo in de 4e zwangerschap ook heel goed hoe die moet uitdijen 😅. Ben benieuwd of het je lukt om straks het geslacht geheim te houden voor je vriend.


Hier gaat het eigenlijk niet zo lekker. Eerst corona.. toen van de week eerst ene zoon aan het spugen en vrijdag werd ik zelf ineens niet lekker. Ben nog wel s’avonds naar de vk geweest voor de 20 weken echo en gelukkig alles goed. Maar werd in de nacht zieker en gisteren ook zo’n beetje de hele dag geslapen. Vandaag is het wel weer iets beter, maar nu andere zoon aan het spugen. Ben echt helemaal klaar met alle ziektekiemen hier. Ik heb echt 0,0 energie. Gelukkig dat m’n man veel oppakt, maar ik wil het ook gewoon zelf doen. Maar goed.. Ik ben al weer over de helft, dat is wel een fijn idee!
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 18 Feb 2022 18:15

Re: Zomer 2022 baby’s

Wat fijn Phileine.

Ook voor jou Jenthe. Wat knap als het lukt het je niet te verspreken zeg! Ik heb al vanaf ongeveer het begin geen spijkerbroek meer aan gehad want ik had eerst een opgezette buik door mn darmen. Sinds deze week ook af en toe positiekleding. Maar dit is mijn tweede kindje dat scheelt ook geloof ik.

Wat vervelend Kajaka. Hopelijk gaat het nu wat beter met je.

Vandaag heb ik de suikertest gehad ivm zwangerschapsdiabetes in mijn vorige zwangerschap. Gelukkig was deze (nu nog) negatief. Over zo’n tien weken mag ik weer zo’n test doen. Afgelopen week nog een extra echo gehad ivm mn eigen gemoedsrust door de Corona. En deze was ook prima. Ik ga dus blij en opgelucht het weekend in!
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 22 Mrt 2022 13:37

Re: Zomer 2022 baby’s

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het goed. Alweer 22 weken dus ik moet maar eens een afspraak maken voor de 22 weken prik.

Verder geen bijzonderheden gelukkig. Het gaat gewoon z’n gangetje.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 28 Mrt 2022 16:28

Re: Zomer 2022 baby’s

Hier gaat het ook goed! Bijna 28 weken, dus het schiet mooi op. Heb er zo'n zin in dat ie komt! Mag van mij al wel juni zijn. Heb eigenlijk alles ook al wel klaar, makkelijk hoor bij zo'n tweede. Nog maar 6 weken werken na deze week dus dat is al bijna aftellen 😊
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 01 Jun 2022 14:31

Re: Zomer 2022 baby’s

Hoe gaat het hier met iedereen? Volgens mij zijn een aantal van jullie al echt met de laatste loodjes bezig of niet? (Of misschien al bevallen??)

Hier gaat het eigenlijk wel goed ik ben ondertussen alweer 32 weken in verwachting. Nog 3 weken werken en dan lekker verlof. Daar kijk ik enorm naar uit moet ik zeggen. Ben best moe nu door gebroken nachten, maagzuur etc. Maar goed alles voor het goede doel natuurlijk 😊 Afgelopen week begonnen met de babykamer en die is op wat kleine dingen na ook klaar dus dat is wel erg fijn.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 01 Jun 2022 21:26

Re: Zomer 2022 baby’s

.
Laatst gewijzigd door Romee op 13 Nov 2023 17:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 01 Jun 2022 21:46

Re: Zomer 2022 baby’s

Oh nog even Juliet en dan verlof! Fijn dat het allemaal goed gaat.

Jij al lekker verlof Romee. Wel idd anders hè nu je ook een peuter hebt. Niet meer rustig aan kunnen doen wanneer het jezelf uitkomt.

Hier gaat het ook oké. Officieel nu bijna 2 weken verlof gehad, maar was als iets eerder gestopt omdat het niet meer ging. Zit nu op ruim 35 weken en vind het wel echt zwaar! Op vrijdag na zijn de andere 3 jongens gelukkig wel minimaal een halve dag op school of psz. Alleen volgende week hebben de jongste 2 nog een weekje vakantie. Daar zie ik wel een beetje tegenop. Volgende week weer naar de gynaecoloog en hoop dat hij dan een datum wil plannen voor de inleiding. Kleine had het goed in m’n buik zei de VK maandag, hij zat nu op zo’n 2800 gram en volgens haar kwam daar wel een kilo bij nog. Vergelijkbaar met de andere jongens 😊.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 01 Jun 2022 22:31

Re: Zomer 2022 baby’s

Och nou met al 3 kinderen die rondlopen lijkt me inderdaad helemaal zwaar kajaka! Waarom word je ingeleid?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 02 Jun 2022 07:38

Re: Zomer 2022 baby’s

Ik heb in mijn eerste zwangerschap een trombosebeen gehad, daarom moet ik tijdens zwangerschappen en de periode erna preventief anti-stolling gebruiken. Om dat een beetje te kunnen reguleren tijdens de bevalling plannen ze het liever, zodat ik dan de avond ervoor geen anti-stolling gebruik. Om de kans op bloedingen te verminderen en ook om alle opties qua pijnstilling open te houden.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 02 Jun 2022 08:57

Re: Zomer 2022 baby’s

Wat fijn Romee dat je met verlof bent, lijkt me inderdaad een stuk pittiger met een peuter erbij, fijn dat ze extra naar de opvang gaat!

En jemig Kajaka drie kinderen dat lijkt me af en toe hoogzwanger wel een hele uitdaging zeg! Hoop dat je dan inderdaad wat kunt afstemmen met de gynaecoloog.

Ik moet nog 1x naar de verloskundige en wordt dan ook overgenomen door de gynaecoloog ivm de vorige keizersnede. Ik ben de vorige keer ingeleid vanwege zwangerschapsdiabetes en dat liep toen uiteindelijk uit op een keizersnede. Deze zwangerschap had ik iets van 80% kans om weer zwangerschapsdiabetes te krijgen, maar niet dus. Heel fijn natuurlijk maar ik had van tevoren al bedacht als het wel zo is wil ik ivm de vorige keer een geplande keizersnede ipv een inleiding. Maar goed nu ligt alles nog open en ik merk dat ik daar nu niet zo goed tegen kan. Maar goed we gaan het zien.

En ik ben stiekem wel blij dat ik nog ongeveer 2/3 weken verlof heb voordat mn dochter zomervakantie heeft.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 02 Jun 2022 09:48

Re: Zomer 2022 baby’s

Fijn dat je nu geen zwangerschapsdiabetes hebt ontwikkeld Juliet! En ik snap dat je er niet zo goed tegen kan qua plan voor de bevalling. Vorige controle (met 34 weken) lag meneer hier ineens in stuit. Toen zat ik ook helemaal te bedenken ojee en nu dan. Want ik ben natuurlijk vanaf het begin uitgegaan van een inleiding en dat doen ze dan weer liever niet bij stuit. En zou ik het überhaupt hebben zien zitten? Gelukkig lag hij afgelopen maandag weer met z’n hoofd naar beneden en kans dat hij nog draaide achtte de VK klein. Dus ben nu wel weer aardig rustig daarover.
Heerlijk inderdaad nog even verlof voordat de zomervakantie van je dochter begint. Nog even wat rust momentjes kunnen pakken.
Ik vind het ook lekker dat ze hier nog ongeveer de eerste 3 weken dat baby er is naar school gaan. Daarna dus vakantie en dat opzich dan ook wel lekker want dan hoeven we verder ook niet op tijden te letten. Kunnen we langzaam een beetje een ritme gaan ontwikkelen voor na de vakantie qua brengen en ophalen van de andere kinderen 😊.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 04 Jul 2022 11:53

Re: Zomer 2022 baby’s

Hoe gaat het met jullie? Er zijn ongetwijfeld al (meer) baby’s geboren denk ik.

Ik ben vorige week bevallen. Na een heel weekend bezig te zijn geweest om mij klaar te maken om de bevalling in te kunnen leiden, ben ik maandag uiteindelijk vrij snel bevallen. Ik begon op 2-3 cm in de ochtend, toen is het infuus met weeën opwekkers aan gezet. Om 12:45 zat ik nog steeds op die 2-3 cm. Toen wilde ik iets tegen de pijn, want ontspannen lukte blijkbaar niet goed. Waar ik de andere keren toen een ‘pijnpompje’ heb gehad, stelde de vk nu een ruggenprik voor omdat ik nog zo aan het begin zat. Het werd een walking epidural waarmee ik wel nog uit bed zou kunnen. Deze zat om 14:00u. Ik gaf op de recovery al aan niet heel veel verschil te voelen , ik had alleen even 2-3 weeën iets minder last. Maar ik zou eenmaal terug op de verloskamers bij kunnen geven waardoor het absoluut beter moest worden volgens de vpk. Onderweg naar boven werd de pijn alleen maar erger en ook na het bijgeven had ik alleen maar meer pijn. De vk erbij gehaald en bleek ik ineens op 9,5 cm te zitten. Toen moest het ook ineens snel gaan omdat de baby een beetje last had van hoe snel het ineens ging, om 15:07 is onze zoon geboren! Helemaal gezond en wel. Om 18:30 waren wij thuis waar z’n broers hem ook direct konden ontmoeten. Helemaal trots en blij! 😊
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 04 Jul 2022 12:07

Re: Zomer 2022 baby’s

Gefeliciteerd Kajaka!
2019 ons engeltje*
2021
2023
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers