Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstactiviteit met kinderen

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Dec 2021 14:11

Kerstactiviteit met kinderen

Omdat we komende weken (waarschijnlijk) allemaal meer thuis zitten met de kinderen, leek me dit een leuk topic.

Ik wil dat de kinderen zo min mogelijk merken van mijn ongenoegen, stress en het gedoe rondom de school/bso sluiting. Dus ik wil er een feestje van maken dat ze een extra week vrij zijn.

Wie heeft er zin om mee te denken over leuke activiteiten binnen of buitenshuis?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Dec 2021 14:12

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Brooddegen op de ene dag. Mooie kerstkransen vlechten, kerstbomen uitsteken.
Het kunstwerk verven op de tweede dag.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Dec 2021 14:14

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Leuk en lief Sam.

Ik heb raamstickers die we zo gaan opplakken maar iets zegt me dat je die al hebt. 🤣

Albert Heijn heeft een peperkoekhuispakket. Wel nog bakken. Dat gaan wij ook doen. Ik heb er ook tumtums en fondant sterren bij gekocht voor het versieren.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 14 Dec 2021 14:16

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Goed idee! Kan je er ook bijzetten welke materialen je ervoor nodig hebt.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Dec 2021 14:16

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Vetbolletjes maken met los vogelvoer en kokosvet in siliconen vormpjes.
Ik doe dit ieder jaar en zoon kan steeds meer meehelpen, hij is altijd erg blij als hij de vogeltjes er van ziet eten.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Dec 2021 14:17

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Wat een onwijs leuk idee Saga!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 14 Dec 2021 14:20

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Hier in de buurt zijn veel activiteiten. Misschien kijken wat er bij jullie in de omgeving allemaal te doen is?

Iets knutselen.
Een led lampjes streng, versieren met zelf geknutselde kerst dingen

Meubel voor een poppenhuis maken

Kerstkaarten maken

Met stiften iets tofs op het raam tekenen

Iets knutselen/ bakken voor oudere mensen in de buurt

Naar een museum

Wandelen
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Dec 2021 14:21

Re: Kerstactiviteit met kinderen

- Kerst kaarten maken voor ouderen in de wijk. Hiervoor gebruik ik gekleurd papier, lijm, glitter evt, stiften.

- een mooie kersthanger van strijkkralen maken. Hiervoor gebruik ik Pinterest om voorbeelden te zoeken, strijkkralen plankje, strijkkralen, mooi lint.

- een waxinelichthouder maken
Hiervoor gebruik ik een leeg potje, crepepapier en lijm. Kinderen kunnen het potje beplakken met crepepapier.
Of een potje verven, ook leuk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Dec 2021 14:23

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Saga schreef:Vetbolletjes maken met los vogelvoer en kokosvet in siliconen vormpjes.
Ik doe dit ieder jaar en zoon kan steeds meer meehelpen, hij is altijd erg blij als hij de vogeltjes er van ziet eten.


Wij vinden het echt leuk om te doen ja! We maken altijd best veel omdat we dan zo lekker bezig zijn, dus delen altijd ook een gedeelte uit bij wat oudere mensen hier in de straat. Die vinden het ook altijd zo leuk!
10.04.17
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 14 Dec 2021 14:47

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Die vetbollen maken lijkt me super leuk!!

Mijn jongens vinden het steeds leuker om te helpen met koken. Dus dat wordt een dagje in het teken van kinderder kerstmenu. Zelf in elkaar zetten, boodschappen doen, menukaart maken, tafel versieren en koken natuurlijk.
En dan papa verassen na een dag werken.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Dec 2021 16:27

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Wij gaan ook een middagje kerstfilms kijken. Waarschijnlijk zijn alleen de oudste 3 er en dan gaat dat goed. Gaan we samen naar de winkel. Mogen ze wat lekkers uitzoeken. Maken we hapjesbordjes. Leuk!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 14 Dec 2021 16:37

Re: Kerstactiviteit met kinderen

We gaan iig 1 of 2 keer koekjes bakken.
Heb bakmixen gekocht voor gingerbread mannetjes en sneeuwman koekjes.
Wie weet nog een dag kniepertjes bakken bij m'n ouders.

En iets knutselen is ook wel erg leuk! Zag laatst ergens een slinger met denneboompjes ed van zoutdeeg, dat is denk ik wel leuk om te doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem330

Bericht 14 Dec 2021 16:46

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Ik zag gisteren op de HEMA pagina leuke hangers van zoutdeeg. Had je een ronde koekjesvorm nodig en een kerstboom vorm en dan letter stempels en dan kon je zo leuke kerstboom hangers maken evt met naam of een leuke wens (vergeet niet het gaatje voor het lintje te maken met een rietje).

Peperkoekhuisje maken lijkt me ook zo leuk

Gewoon een keertje cakejes bakken en versieren met kerstige toppings
<<

Anoniem330

Bericht 14 Dec 2021 16:46

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Met raamstickers of raamstiften/verf een mooi kerst tafereel maken (na de kerst verplicht helpen met poetsen, ghehe).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Dec 2021 16:50

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Wij moeten trouwens voor school deze week ook nog aan de knutsel. Zoontje heeft een papieren tasje mee gekregen die moet worden versierd. Daar moet vrijdag dan een lekker kerstontbijt in.
Ik ga morgen even kerststickers zoeken (heeft de Hema vast wel). Nog andere leuke ideetjes? En qua ontbijtje dacht ik iig aan een croissantje. Een kerststol krijgt hij op school (maar lust hij niet). Andere leuke kerstige ideetjes nog?
(het is alleen voor hemzelf dus geen hele Nutella bomen enzo)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 14 Dec 2021 16:52

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Marin schreef:Wij moeten trouwens voor school deze week ook nog aan de knutsel. Zoontje heeft een papieren tasje mee gekregen die moet worden versierd. Daar moet vrijdag dan een lekker kerstontbijt in.
Ik ga morgen even kerststickers zoeken (heeft de Hema vast wel). Nog andere leuke ideetjes? En qua ontbijtje dacht ik iig aan een croissantje. Een kerststol krijgt hij op school (maar lust hij niet). Andere leuke kerstige ideetjes nog?

Eten is meer jouw afdeling, maar hij kan met papier misschien zo'n kerstster/ijsbloem uitknippen? Weetje zo'n papiertje vouwen en dan hoekjes eruit en dan openvouwen en je hebt een ijsbloem. Als je snapt wat ik bedoel. Die kan mooi op het tasje met evt. glitters.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 05 Nov 2017 10:12

Bericht 14 Dec 2021 16:54

Re: Kerstactiviteit met kinderen

@Marin je hebt vaak ook van die afbakbroodjes in de vorm van een kerstboom. Misschien een smoothie / jus d orange mee?

Qua knutselen etc gaan we hier in ieder geval koekjes bakken heb twee soorten kerstkoekjes gingerbread koekjes en kerstman koekjes met een spekje ik geloof van Lidl dacht ik.

En waarschijnlijk nog knutselen met glitter en lijm dat vindt m’n dochter altijd leuk.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Dec 2021 16:59

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Oh ja leuk van die Afbak broodjes! Dat is simpel en effectief.

Macaron, ja we hebben al een kerstster geknutseld! En in het boeket gehangen bij gebrek aan kerstboom. Zal even kijken of we nog mooie kerst kleurtjes aan vouwpapier hebben.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Dec 2021 17:18

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Oh trouwens ik heb vorig jaar deze kerst 'speurtocht' met O gedaan. Vond dat echt zo leuk om te doen en even lekker buiten te doen (hartje lockdown). Gewoon lekker samen op zoek naar dingen. Een vriendin van me had deze dingen getekend (en daarna t papiertje aan mij gegeven) maar je kan van alles bedenken wat je buiten kunt vinden wat met kerst te maken heeft. Kerstlichtjes, kerstmannen in de etalages, dat soort dingen. We hebben laatst ook een herfst versie gedaan in het bos en daarbij geturfd hoeveel aantallen we van alles zagen.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Mamaliesbeth

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 85

Geregistreerd: 11 Dec 2021 07:54

Bericht 14 Dec 2021 17:23

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Hoi, wij hebben een zelfgeknutselde openhaard gemaakt met Sinterklaas. Die zijn we nu aan het knutselen met een kerst thema... Kerstsokken dan wel zo dat deze gevuld kunnen worden op kerstavond en slingers, natuurlijk kerstmannen en rendieren met slee..

Verder gaan we heel veel bakken.. van koekjes tot cupcakes :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Dec 2021 17:25

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Was die foto al een jaar geleden?? 😱😱
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Dec 2021 17:31

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Hahaha ik heb recentelijk de herfstversie geplaatst...misschien dat dat t is? Want deze is al bijna jaar geleden ja want kerst. 😂
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Dec 2021 17:57

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Oh ja wij hebben zo'n pakketje voor een gingerbread huisje, dat lijkt me ook zo leuk om te doen!

En we zijn laatst begonnen met het versieren van een hele grote kerstbal. Ik had zo'n kartonnen cirkel die onder een verse pizza zat bewaard en daar heeft hij met plakfolie en washitape van alles opgeplakt. Maar die moet nog wel afgemaakt worden. Deze wil hij graag aan zijn vriendinnetje geven.
10.04.17
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 14 Dec 2021 18:04

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Leuk al die ideeen! Deze wil ik misschien gaan doen de komende weken, een escaperoom voor buiten https://inspectorpuzzels.nl/kerst?vgo_e ... KvuK3Jw%3D
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 14 Dec 2021 18:17

Re: Kerstactiviteit met kinderen

Kerststukjes maken lijkt mij ook leuk om te doen. Stuk oase kopen, takjes uit de tuin halen en wat oude kerstballen etc die je niet meer gebruikt. Heb ik leuke herinneringen aan van vroeger.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers