Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Puzzelen

<<

Mamaliesbeth

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 85

Geregistreerd: 11 Dec 2021 08:54

Bericht 13 Dec 2021 18:04

Puzzelen

Letterlijk tegen de 100 puzzels heb ik nog van mijn ouders (overleden), van 1000 tot 5000 stukjes. Al wel oude puzzels maar nog compleet. Onze hobby is elke puzzel maken ervan en de laatste inlijsten. Die verkopen we om, tja nieuwe puzzels te kopen hahahaha.

Nee puzzelen is bij ons echt een hobby, veel vrienden en familie staan ons aan te kijken van :wtf:

Ook een goede therapie tussen man en vrouw, altijd weet hij weer het puzzelstukje te vinden waar ik uren naar opzoek ben en slapeloze ogen van heb van het turen. Of met gemak de lucht doen en water. Vaak wel vriendelijke commentaar naar elkaar.

Wij is ook nog aan het ouderwets puzzelen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 13 Dec 2021 18:06

Re: Puzzelen

Ik heb het sinds de 1e lockdown helemaal ontdekt!
Ik vind wel alleen de Jan van Haasteren puzzels leuk.
Nu alweer máánden niet gedaan en toevallig gister een nieuwe puzzel begonnen.

Hier doe ik het samen met m’n kids.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Dec 2021 18:08

Re: Puzzelen

Joe! :ja:

Ik puzzel ook graag, toevallig van de week puzzels gevonden in een van de verhuisdozen. De eerste is alweer gelegd haha. Samen met mijn oudste dochter, zij vindt het ook leuk en heeft er ook oog voor. Deze was 500 stukjes, maar normaal leggen we 1000-1500 stukjes. Die hele grote van 5000 durf ik nog niet aan hoor, haha! Volgende puzzel die we gaan leggen is denk ik een Jan van Haasteren.
<<

Anoniem323

Bericht 13 Dec 2021 18:19

Re: Puzzelen

Ik had in de eerste lockdown een puzzel van Jan van Haasteren geleend van een vriendin. 5000 stukjes. Hij was geweldig!
Ik verlies altijd de tijd met puzzelen daarom doe ik het niet 😉
Dan is zo de dag om en heb ik niets gedaan.
Wat voor puzzels hebben jullie gekregen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Dec 2021 19:58

Re: Puzzelen

Ik ben geen fervent puzzelaar, paar jaar geleden in mijn zwangerschapsverlof eigenlijk voor het eerst gedaan en ontdekt dat het echt verslavend is! Maar ik krijg er altijd heel erg snel nekpijn van, dus ik kan het niet zo lang achter elkaar doen. Heb het toen een paar jaar niet gedaan en afgelopen zomer kwam er een leuke Jan van Haasteren-achtige puzzel van de Zwarte Cross uit. Die heb ik besteld en ik ging vol enthousiasme aan de slag. Week lang zitten puzzelen en toen... ontbrak het laatste stukje!!! :shock: Grr ik was zóóó gefrustreerd, had gewoon de tranen in m'n ogen ervan. Ik heb altijd nogal behoefte aan closure en dat er toen een stukje ontbrak, kon ik niet verkroppen. Heb ze toen gemaild en ze stuurden het missende stukje op. Dus ik had weer even hoop, maar wat denk je? Die puzzel was natuurlijk net anders uitgesneden en daarom paste het stukje niet. Weer gemaild en toen kreeg ik een heel nieuwe puzzel opgestuurd, maar die heb ik tot op heden niet durven maken haha. Kan nu ook niet, heb een nekhernia. Misschien wel van het puzzelen deze zomer. :silent:

Haha, tot zover mijn puzzelfrustraties. Nu werd mijn vriend een paar dagen geleden verrast met een heel leuk, wederom Jan van Haasteren-achtige puzzel van de Top 2000 van Radio 2. Die kon je winnen als je hebt gestemd en ineens werd hij bij ons thuis bezorgd. Heel leuk! Dus binnenkort gaat hij daarmee aan de slag en ik hoop maar dat hij compleet is. Anders raak ik nooit meer een puzzel aan.
❤ 7 juni 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Dec 2021 20:20

Re: Puzzelen

Wat leuk!
Ik ben eigenlijk absoluut geen puzzelaar, maar ik las ergens dat puzzelen goed is voor je hersenen en ontspanning. Dus heb ik bij de Kruitvat zo’n puzzel van 500 stukjes gekocht, mooi klein en duurt niet te lang. En die vind ik wel erg leuk! Ik vergeet de tijd totaal en kan de puzzel meestal in een weekend maken.
Inmiddels heb ik vier puzzels van 500 stukjes (een snoepwinkel, een bakkerij, antiekwinkel en een Studio pets) en ik heb er ook 1 van 1000(Disney), die hebben mijn vriend en ik samen gemaakt.
<<

Anoniem323

Bericht 13 Dec 2021 20:37

Re: Puzzelen

Een puzzel van minder dan 1000 vind ik dan weer niet leuk.
Ik wil heel graag die van Disney 😇
Helaas een beetje duur 😭

https://www.bol.com/nl/nl/p/ravensburge ... wEQAvD_BwE
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Dec 2021 20:48

Re: Puzzelen

Hahaha Bliss, wat irritant!

Wij vinden puzzelen ook erg leuk! Alleen haat ik die rotzooi op de keukentafel. Ik weet dat je van die matjes hebt, maar goed dan nog.
<<

Brooke

Bericht 13 Dec 2021 21:05

Re: Puzzelen

Ik puzzel ook graag!
En half jaar geleden een puzzelmap cadeau gekregen en sindsdien is het puzzelen zo veel fijner geworden en doe ik het veel meer. Vind het echt ideaal, geen zorgen meer dat het maar in de weg blijft liggen en geen zorgen dat de stukjes kwijt gaan. Nu berg ik het na elke keer weer op, op z'n kant zelfs en de stukken blijven goed zitten. Vind het echt fijn voor als ik er ineens niet meer aan toe kom.

Hoe meer stukjes hoe beter haha, minimaal 1000. Ben vooral met Jan van Haasteren bezig, omdat er lekker veel valt te zien op de afbeelding. Ook ooit eens een puzzel gekregen van Venetië, opzich wel leuk, maar was veel dezelfde tonen qua kleur wat water en lucht betreft, dus dat vond ik wel minder leuk om te doen. Het zag er een beetje treurig uit en nodigde niet echt uit om die af te maken. Dus met veel kleur erin vind ik wel het leukst.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 13 Dec 2021 21:24

Re: Puzzelen

Ik vind het ook echt wel lekker om te puzzelen maar heb zo weinig tijd. Heb wel een leuke gekocht, vind ik dan, om tijdens de kerstvakantie met de meiden te maken. Denk niet dat mijn zoon wil helpen 😄

https://www.bol.com/nl/p/ravensburger-p ... androidapp

Deze heb ik gekocht. Ik deed het vroeger vaak met mijn moeder. Bakje chips en wat drinken erbij. Dus dat heb ik nu ook voor de vakantie op de planning.
Mijn moeder puzzelt nog steeds veel dus die heeft een mooie voorraad. Hopelijk kan ik daar ook de rust voor vinden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Dec 2021 21:56

Re: Puzzelen

Wat is een puzzelmap?
❤ 7 juni 2018
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Dec 2021 22:02

Re: Puzzelen

Bliss schreef:Wat is een puzzelmap?


Een puzzelmap is een map waarin meerdere bladen zitten. op deze bladen leg je je puzzelstukjes en maak je je puzzel. Als je bezig bent met puzzelen kun je de puzzelbladen makkelijk in de puzzelmap schuiven en deze puzzelmap dichtritsen (vaak 1 of 2 ritsen). Vervolgens kun je je puzzel – die nog niet af is – makkelijk opbergen door de map ergens anders in je huis neer te leggen of te plaatsen. Je puzzelstukjes verschuiven niet op de puzzelbladen in de map en de puzzelstukjes vallen ook niet om. Puzzelmap wordt ook wel eens puzzelkoffer genoemd.

https://www.puzzel-1000-stukjes.nl/puzzelmap/
<<

Brooke

Bericht 13 Dec 2021 22:08

Re: Puzzelen

Ah zie dat Giselle mij voor is met de uitleg.

https://www.bol.com/nl/p/jumbo-portapuz ... androidapp

Ik heb deze.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 13 Dec 2021 22:12

Re: Puzzelen

Bliss schreef:Ik ben geen fervent puzzelaar, paar jaar geleden in mijn zwangerschapsverlof eigenlijk voor het eerst gedaan en ontdekt dat het echt verslavend is! Maar ik krijg er altijd heel erg snel nekpijn van, dus ik kan het niet zo lang achter elkaar doen. Heb het toen een paar jaar niet gedaan en afgelopen zomer kwam er een leuke Jan van Haasteren-achtige puzzel van de Zwarte Cross uit. Die heb ik besteld en ik ging vol enthousiasme aan de slag. Week lang zitten puzzelen en toen... ontbrak het laatste stukje!!! :shock: Grr ik was zóóó gefrustreerd, had gewoon de tranen in m'n ogen ervan. Ik heb altijd nogal behoefte aan closure en dat er toen een stukje ontbrak, kon ik niet verkroppen. Heb ze toen gemaild en ze stuurden het missende stukje op. Dus ik had weer even hoop, maar wat denk je? Die puzzel was natuurlijk net anders uitgesneden en daarom paste het stukje niet. Weer gemaild en toen kreeg ik een heel nieuwe puzzel opgestuurd, maar die heb ik tot op heden niet durven maken haha.


Nooooo ik zou ook gaan huilen. HOE frustrerend. Ik snap dat je die nieuwe nog niet durft te maken haha!
<<

Mamaliesbeth

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 85

Geregistreerd: 11 Dec 2021 08:54

Bericht 13 Dec 2021 22:15

Re: Puzzelen

leuke antwoorden en fijn te lezen dat er meer puzzelaars zijn :good:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Dec 2021 22:40

Re: Puzzelen

Ik ben ook fan.
Ik heb heel veel comic puzzels van 1000 stukjes.
Momenteel met een landschap bezig met bergen en ijs. Die heb ik vorig jaar vd Sint gekregen.
Mijn man had mij getrokken en vond dat lollig.
Ik heb ook een puzzelmap. Die gaat tot 1000 stukjes en schuif je zo onder de bank.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Dec 2021 22:43

Re: Puzzelen

Oja die landschap puzzel is 1500 stukjes.
Die past niet in die map.
Die maak ik op een rol en dat is echt minder fijn.
Zo onhandig opbergen.
2016
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 13 Dec 2021 22:52

Re: Puzzelen

Bliss schreef:Ik ben geen fervent puzzelaar, paar jaar geleden in mijn zwangerschapsverlof eigenlijk voor het eerst gedaan en ontdekt dat het echt verslavend is! Maar ik krijg er altijd heel erg snel nekpijn van, dus ik kan het niet zo lang achter elkaar doen. Heb het toen een paar jaar niet gedaan en afgelopen zomer kwam er een leuke Jan van Haasteren-achtige puzzel van de Zwarte Cross uit. Die heb ik besteld en ik ging vol enthousiasme aan de slag. Week lang zitten puzzelen en toen... ontbrak het laatste stukje!!! :shock: Grr ik was zóóó gefrustreerd, had gewoon de tranen in m'n ogen ervan. Ik heb altijd nogal behoefte aan closure en dat er toen een stukje ontbrak, kon ik niet verkroppen. Heb ze toen gemaild en ze stuurden het missende stukje op. Dus ik had weer even hoop, maar wat denk je? Die puzzel was natuurlijk net anders uitgesneden en daarom paste het stukje niet. Weer gemaild en toen kreeg ik een heel nieuwe puzzel opgestuurd, maar die heb ik tot op heden niet durven maken haha. Kan nu ook niet, heb een nekhernia. Misschien wel van het puzzelen deze zomer. :silent:

Haha, tot zover mijn puzzelfrustraties. Nu werd mijn vriend een paar dagen geleden verrast met een heel leuk, wederom Jan van Haasteren-achtige puzzel van de Top 2000 van Radio 2. Die kon je winnen als je hebt gestemd en ineens werd hij bij ons thuis bezorgd. Heel leuk! Dus binnenkort gaat hij daarmee aan de slag en ik hoop maar dat hij compleet is. Anders raak ik nooit meer een puzzel aan.


Misschien is hij voor deze puzzel geïnspireerd geraakt door jou https://www.bruna.nl/spel-speelgoed/jan ... 0126200414
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Dec 2021 23:28

Re: Puzzelen

Oh heerlijk puzzelen. Ik doe meestal 1000 stukjes, bij meer dan dat vind ik het formaat veel te groot worden. Ook heb ik niet altijd evenveel tijd, dus dan ligt ie veel te lang. Ik heb wel zo'n oprolmat. Soms doe ik 500, dat gaat lekker snel en toch leuk om even te doen. Ik vind Jan van Haasteren ook leuk om te doen, en ook Wasgij (daarvan doe ik dan meestal 500 stukjes).
Ik wil ook weleens wat anders dus ik heb een mooie puzzel van mijn moeder geleend van een plaat met vogels, leuk voor de kerstvakantie. En toevallig ben ik vandaag aan deze begonnen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/the-world-o ... 013407138/
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Dec 2021 23:51

Re: Puzzelen

Brooke schreef:Ah zie dat Giselle mij voor is met de uitleg.

https://www.bol.com/nl/p/jumbo-portapuz ... androidapp

Ik heb deze.


En dan kom je op die losse bladen ook al je losse stukjes kwijt? Het klinkt wel ideaal zo. Ik puzzel nu op een stuk hout, die kan ik onder de bank schuiven, maar dan blijf je weer met de losse stukjes zitten, en er valt nog wel eens iets van de rand af, dus kans op kwijtraken.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem330

Bericht 14 Dec 2021 08:46

Re: Puzzelen

Ik ben fan van Jan van Haasteren en leg verschillende formaten. 1000 en 1500 zijn favoriet. 3000 en 5000 vind ik echt te groot.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 14 Dec 2021 09:22

Re: Puzzelen

Rebecca schreef:
Brooke schreef:Ah zie dat Giselle mij voor is met de uitleg.

https://www.bol.com/nl/p/jumbo-portapuz ... androidapp

Ik heb deze.


En dan kom je op die losse bladen ook al je losse stukjes kwijt? Het klinkt wel ideaal zo. Ik puzzel nu op een stuk hout, die kan ik onder de bank schuiven, maar dan blijf je weer met de losse stukjes zitten, en er valt nog wel eens iets van de rand af, dus kans op kwijtraken.

Ja klopt daar kun je je stukjes kwijt. Ideaal!
Zonder kleine kinderen had ik een stuk hout ook prima genoeg gevonden maar die mat is echt heel handig om alles goed op te ruimen.

Ik doe graag puzzels van 1000 stukjes en zou ook wel eens 1500 willen doen. Daarboven trekt me niet echt. Ik doe ook vnl Jan van Haasteren puzzels. Moet er weer eens tijd en rust voor vinden. Ik wil steeds beginnen maar lukt nog even niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Dec 2021 09:47

Re: Puzzelen

Over die map lees ik reviews dat die stof niet strak blijft liggen, hebben jullie daar geen last van?
❤ 7 juni 2018
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 14 Dec 2021 09:56

Re: Puzzelen

Bliss schreef:Over die map lees ik reviews dat die stof niet strak blijft liggen, hebben jullie daar geen last van?


Ik heb deze ook en bij mij blijft de stof gewoon strak liggen

Ideaal zo een map!
08-03-2010
08-02-2016
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Dec 2021 09:59

Re: Puzzelen

Joey schreef:
Rebecca schreef:
En dan kom je op die losse bladen ook al je losse stukjes kwijt? Het klinkt wel ideaal zo. Ik puzzel nu op een stuk hout, die kan ik onder de bank schuiven, maar dan blijf je weer met de losse stukjes zitten, en er valt nog wel eens iets van de rand af, dus kans op kwijtraken.

Ja klopt daar kun je je stukjes kwijt. Ideaal!
Zonder kleine kinderen had ik een stuk hout ook prima genoeg gevonden maar die mat is echt heel handig om alles goed op te ruimen.

Ik doe graag puzzels van 1000 stukjes en zou ook wel eens 1500 willen doen. Daarboven trekt me niet echt. Ik doe ook vnl Jan van Haasteren puzzels. Moet er weer eens tijd en rust voor vinden. Ik wil steeds beginnen maar lukt nog even niet.


Klinkt goed! En die kinderen maken hier idd dat ik minder makkelijk ga puzzelen nu, de jongste heeft toch de neiging er dan aan te gaan zitten, geen succes.
19 juni 2015
2 februari 2017
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers