Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Dec 2021 13:44

Re: Kerstdiner

Nou ik heb een kilo bavette bij de slager kunnen scoren hoor. 🎉
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 23 Dec 2021 19:11

Re: Kerstdiner

Lekker, Marin!

Ik ben vanmiddag bij de Jumbo geweest, wát een gekte. Gelukkig bijna alles wat ik nodig had daar kunnen kopen en wat ik nog miste bij de AH kunnen kopen (waar ik toch naartoe moest). Morgen nog een nieuwe beker slagroom halen want er is er 1 gesneuveld helaas.

Oh ja en ik dacht te gaan gourmetten tweede kerstdag, wilde man niet :nopompom: Nu dus alsnog drie gangen koken. Maar wel leuke en lekkere recepten gevonden, dus we eten:

Voor: carpaccio, en voor de visliefhebbers pasteitjes of tomaatjes gevuld met garnaaltjes en whiskycocktailsaus. En voor de jongste pasteitjes met ragout.
Hoofd: Beenham, haricots verts met spek en aardappelkroketjes
Na: Crème brûlée-meringuetaart, en voor man en schoonvader een Franse kaasplanktaart met peer en vijgen (en ik maar zoeken naar die vijgen, geen idee hoe die dingen eruit zien haha :laughcry: )
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 23 Dec 2021 20:06

Re: Kerstdiner

Waarom ga jij koken als hij geen zin heeft om te gourmetten? Wat gaat hij dan doen 😅?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Dec 2021 20:07

Re: Kerstdiner

Kerstavond: hapjesplank op verzoek van de kinderen

1e kerstdag: naar mijn ouders, iedereen maakt een gang. Wij doen het toetje, mijn dochter wil het maken. Appelcrumble met zelfgemaakte ijstaart. Ik geloof dat we coquilles krijgen voor het voorgerecht en haas als hoofdgerecht.

2e kerstdag: naar mijn schoonmoeder voor een kerstborrel
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem328

Bericht 23 Dec 2021 20:15

Re: Kerstdiner

Kerstavond:
Kinderen eten een hapjesplank en als zij slapen eten wij sushi.

1e kerstdag:
Voor- en nagerecht wordt door mn schoonfamilie gemaakt en weet ik dus nog niet.

Wij doen het hoofdgerecht. Ik heb al stoofvlees gemaakt. En verder bak ik met kerst zelf nog herten- en lamsbiefstuk. Ik maak daarbij een rodewijnsaus, aardappeltjes uit de oven, stoofpeertjes en een lekkere koolsalade.

2e kerstdag met mijn familie:
Elk jaar hetzelfde :smile:
Vooraf ham met meloen.
Mijn moeder maakt kalkoen en rollade. Daarbij aardappelkroketjes en een salade, stoofpeertjes en appelmoes.
Als toetje eten we viennetta en tiramisu.
Lekker en simpel en het kost amper tijd dus veel tijd voor spelletjes, borrelen en gezelligheid.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 23 Dec 2021 20:32

Re: Kerstdiner

Ik hoef dit jaar niet zoveel, dat is ook wel lekker.

Morgen eet ik gewoon even thuis en daarna rijd ik naar m’n moeder in het zuiden. Eerste kerstdag brunch bij m’n vader en daarvoor neem ik chocolaatjes mee (ja, ja, flinke taak). In de avond misschien nog naar vrienden en dan regel ik wat borrelhapjes en tweede kerstdag eet ik op m’n werk.

Succes en veel plezier allemaal!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 23 Dec 2021 21:12

Re: Kerstdiner

June schreef:Waarom ga jij koken als hij geen zin heeft om te gourmetten? Wat gaat hij dan doen 😅?


Helpen met koken uiteraard! Dat was de voorwaarde, ik ben gekke Beppie niet natuurlijk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Dec 2021 21:52

Re: Kerstdiner

Wij gaan morgen gourmetten bij m’n moeder. Zin in! M’n zusje en ik hebben van jongs af aan al hele specifieke eisen qua boodschappen daarvoor dus mijn moeder is al druk met de voorbereiding 😍

1e kerstdag rijden we weer naar huis na een lunch bij mijn vader. Dan gaan we lekker op matrasjes voor de tv hapjes eten en films kijken.

2e kerstdag naar mijn schoonouders. Daar zullen we wel kalkoen eten vermoed ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 23 Dec 2021 22:01

Re: Kerstdiner

Giselle schreef:
June schreef:Waarom ga jij koken als hij geen zin heeft om te gourmetten? Wat gaat hij dan doen 😅?


Helpen met koken uiteraard! Dat was de voorwaarde, ik ben gekke Beppie niet natuurlijk.

Gelukkig en lief van jou dat je hem wilt helpen!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 23 Dec 2021 23:00

Re: Kerstdiner

Leuke plannen allemaal!

Wij gaan op kerstavond all you need is love kijken samen met m'n broer. Dan gaan we 'gewoon' koken, geen tijd om uitgebreid te koken dus het word vegetarische paella met halloumi. Voor 's avonds wel lekkere hapjes in huis gehaald.
1e en 2e kerstdag zijn we afwisselend bij mijn familie of bij die van mijn vriend. Bij beide plekken verzorgen wij het toetje, lekker makkelijk twee keer hetzelfde haha. Een pavlova rol met room, fruit, amandelschaafsel, heerlijk!
<<

Anoniem331

Bericht 24 Dec 2021 09:59

Re: Kerstdiner

Voor vanavond staat de kaasfondue gepland. Met een fondeupakket van Kaaslust. (Hier in de buurt, met een biertje van Maallust)

Morgen de thuisbox van pata negra.

Zondag eten we soep, varkenshaas in champignonsaus, kippenhaasmeddailons,
appelmoes en stoofpeertjes. Met ijs na.
Lekker gewoon voor de kinderen.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 24 Dec 2021 10:20

Re: Kerstdiner

Ik was om 8 uur in de Jumbo, maar wat was het al druk. Nog prima te doen, maar er liep al genoeg mensen rond. Nog even de allerlaatste dingen gehaald, waaronder vaatwasblokjes. Dat ding moet wel werken met de kerst.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 24 Dec 2021 10:55

Re: Kerstdiner

June schreef:
Giselle schreef:
Helpen met koken uiteraard! Dat was de voorwaarde, ik ben gekke Beppie niet natuurlijk.

Gelukkig en lief van jou dat je hem wilt helpen!


Ja ook alleen maar omdat ik ook de nieuwe oven en kookplaat wil gebruiken, hoor!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Dec 2021 17:10

Re: Kerstdiner

Mijn man is nu bezig met het uitpluizen van de menukaart van de sushi afhaal voor vanavond. Er ligt ook een fles champagne koud. De kinderen krijgen vega kerstboom nuggets, pommes duchess en wat rauwkost en wij eten nadat ze in bed liggen.

Morgen eten we hapjes bij mijn schoonouders. Ik heb vanmorgen de tomaat/ olijf/basilicum gesneden voor bruscetta’s met wat Parmezaan, pijnboompitjes en truffel-balsamico crème, gehaktballetjes in lekkere jus, mini pannenkoeken in de vorm van sneeuwvlokjes met kaneelsuiker samen met mijn jongste zoon en de oudste heeft zelf augurken in cervelaat gerold. En ik heb 1.5kg buikspek in de oven gehad in een jus met sjalot, venkel, steranijs, kardemom ed.

Voor tweede kerstdag gaan we samen met mijn ouders en de kinderen hapjes maken. Ik hoorde mijn ouders over stoofvlees, knakworstjes in bladerdeeg, vijgen met geitenkaas ed.

En ik heb als cadeautje voor mijn ouders vandaag zelf marmelade gemaakt en “gesmolten” sneeuwpop-koekjes met de kinderen gebakken.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 24 Dec 2021 17:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 24 Dec 2021 17:26

Re: Kerstdiner

Vanavond gaan we borrelen en pizzarette, hebben we eigenlijk vrij last minute bedacht dus we houden het eenvoudig. Morgen koken we allemaal een gang dus 6 in totaal. Wij doen een tussengerecht en het hoofdgerecht:

Tussen: Zacht gegaard buikspek met coquille, doperwten crème met een vleugje kerrie en een jus van sinaasappel en gember.

Hoofd: beef wellington, mousseline van zoete aardappel met kaneel en tijm, gegrilde wortel, en een jus van gepofte knoflook.

Tweede kerstdag zitten we in Düsseldorf dus dan wordt het curryworst bij een kraampje denk ik ;)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Dec 2021 22:31

Re: Kerstdiner

Lekker Toet, lijkt me ook leuk om te koken.

Wij hebben de kaasfondue achter de rug. Pannetje zonder alcohol voor onze dochter en met voor ons. Ik heel duidelijk aangegeven dat ze niet uit ons pannetje mocht eten. Aan het einde van het feestje kwamen we erachter dat we de pannetjes verwisseld hadden. 😬
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Dec 2021 23:27

Re: Kerstdiner

Hahaha SG 🤣🤣🤣 Die zal wel lekker slapen vannacht!
❤ 7 juni 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 25 Dec 2021 09:57

Re: Kerstdiner

Vandaag eten we:

Vooraf:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ookte-zalm

Hoofd:
Verrassing! M'n zusje en m'n vader koken.
Ik weet dat er kalfsmedaillons zijn.

Na:
Een lasagne van cake, MonChou, aardbeien en stroopwafel kruimels.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem328

Bericht 25 Dec 2021 10:07

Re: Kerstdiner

SG :razz:
Hoe heeft ze geslapen?
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 25 Dec 2021 10:32

Re: Kerstdiner

Wij hebben gourmetten gedaan met 2 familieleden..hardstikke gezellig en veel gelachen...
Vandaag en morgen houden we t lekker rustig...visje/biertje/blowtje.
Ik promoot hier geen drank-en-drugsgebruik,maar wij zijn ouwe hippies en zijn parkinson wordt er milder van.
Fijne dagen iedereen!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Dec 2021 10:59

Re: Kerstdiner

Olijfje schreef:SG :razz:
Hoe heeft ze geslapen?

Heerlijk! Ze snurkte wel meer dan normaal. 😁

Veel plezier allemaal! 🎄
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 13:23

Bericht 25 Dec 2021 11:04

Re: Kerstdiner

Oeps SoGood :smile:
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Dec 2021 23:35

Re: Kerstdiner

Geen inspiratie meer maar ik weet inmiddels wat er op het kerstdiner stond.

Eerste kerstdag
- rundvleesbouillon met een ganzenleverbonbon gevuld met stoofvlees en cranberrysaus
- een torentje van filodeeg en geitenkaas
- kabeljauw in een puree van pompoen en zeekraal
- coquille in champagnesaus
- spoom
- kip in rozemarijn, zalm met een fetakorst, ribeye, aardappelgratin, gebakken aardappels, gecarameliseerde witlof, verschillende kleuren wortels, brocolli, sperziebonen.
- een taartje met witte oreobodem en cheesecake.

Tweede kerstdag:
Menu van Maris Piper
- steak tartaar
- bloemkool met noten en beurre noisette
- kreeftenbisque
- beef wellington, aardappelpuree en spinazisla
- Maris Piper eclair

En nu hoef ik de komende 3 dagen niet meer te eten.
2015 💙
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 27 Dec 2021 09:43

Re: Kerstdiner

Wat een menu, Minx. Klinkt lekker en als veel werk. 🙈

Wij hebben eerste kerstdag gegourmet en 2e kerstdag eten besteld.

Oeps SG. 😂
<<

Anoniem323

Bericht 27 Dec 2021 10:19

Re: Kerstdiner

Ik weet zeker dat er hier een paar heerlijk hebben gegeten! Wat een lekkere gerechten komen hier voorbij.

Wij hebben een zalmcocktail gegeten, bouillonsoep, aardappels uit de oven, rundvleeslapjes, 2 soorten groenten en het dessert was gemaakt door mijn schoonouders.
Een bak kant en klare ijstaart met zelfgeklopte slagroom 🤣

Het was een beetje gewoontjes geworden maar wel lekker.
Tip voor volgend jaar, neem geen booster een paar dagen voor kerst 😅
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron