Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oud en nieuw reflectievragen

<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 10 Dec 2021 11:14

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Poeh, wat een heftige en verdrietige verhalen komen er hier voor bij. Ik hoop dat jullie een fijner jaar gaan krijgen. Een knuffel voor iedereen die dit kan gebruiken!

Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?
Ik heb geleerd hoe ik kan omgaan met mijn fibromyalgie. En balans is écht de key. Ook heb ik geleerd dat je alles uit het leven moet halen. Het kan zomaar voorbij zijn...

- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
Het begon goed, tot één van mijn beste vriendinnen Jordana plotseling overleed. Ik heb toen mezelf echt door de dagen heen moeten slepen. Vaak bang geweest dat mijn man of ik ook ineens niet meer wakker zouden worden. Gelukkig gaat het na onze vakantie beter. Maar het is nu bijna een halfjaar geleden en merk ik wel weer dat ik emotioneler wordt en me wat meer terug trek. Ook komen nog regelmatig gedachten voorbij hoe het nou zomaar kan. Dat krijg ik maar niet uit mijn hoofd...

- Wat waren fijne momenten?
De vakantie met mijn man samen, hadden we echt nodig.

- Wat waren minder fijne momenten?
Het overlijden van één van mijn beste vriendinnen Jordana.

- Wat heeft je het meest verrast of geholpen?
Ik heb vooral mezelf verrast hoe goed ik het eigenlijk voor elkaar heb om een leuk leven te hebben met mijn fibromyalgie. Dat ik echt niet overal maar voor hoef te boeten, maar ook echt plezier kan hebben. Daarnaast heeft de access bars behandeling mij enorm verrast. Binnenkort ga ik weer denk ik.

- Waar ben je dankbaar voor?
Voor de nog sterkere band met een vriendin, een nieuwe vriendin in mijn leven en alle steun die ik van vriendinnen en familie heb gehad omtrent het overlijden.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
Ik wil eigenlijk het gevoel van dat het mij ook lukt meenemen naar komend jaar. Er is niets zo fijn als vertrouwen hebben/krijgen in je eigen lichaam. Maar dat moet natuurlijk groeien en dat is oke. Ik hoop ook dat ik daarmee nog meer zelfverzekerder wordt.

- Welke doelen wil je bereiken?
Ik wil verder groeien met mijn bedrijven. Met mijn fotografiebedrijf wil ik grotere opdrachten gaan aannemen en ik hoop dat de groei in dit bedrijf verder gaat. En ik wil mijn webshop verder uitbouwen met andere producten en meer bekendheid daarmee krijgen.

Op persoonlijk vlak wil ik graag meer zelfvertrouwen krijgen.

- Waar hoop je op?
Ik hoop op een beter jaar in zijn algemeen, maar ook op zakelijk vlak. Ik heb echt veel last (gehad) van corona, ondanks dat ik prima kan werken op 1,5 meter afstand. Dus ik hoop dat volgend jaar de aanvragen weer gaan toenemen en ook grotere opdrachten binnen mogen druppelen.

- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
Meer fotograferen voor de lol.

- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
Met mijn man en vriendinnen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Dec 2021 11:46

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Pfoe, Wat gebeurt er dan toch een hoop in een jaar. Ik heb niet alles kunnen lezen, maar ik wil Marin en Fantine in ieder geval een digitale knuffel geven. En ook voor alle meiden die Jordana zo ontzettend missen.


Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?
In de relatie met mijn ex liet ik me ondersneeuwen, hij walste over me heen, gaf me een minderwaardig gevoel, we konden dingen niet uitpraten, want zijn reactie was standaard: Maak je niet druk, je weet toch hoe ik ben, of als hij na een ruzie terug kwam 'Ik doe nu toch normaal?' En dan moest ik mijn mond er maar over houden.

In mijn relatie met mijn man, merk ik, dat ik het hem durf te zeggen als ik ergens anders over denk. Hij respecteert mij namelijk wel en we kunnen er vervolgens over praten. Dat voelt fijn, ik voel me gewaardeerd.

- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
Over het algemeen intens gelukkig!


- Wat waren fijne momenten?
Dat ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven. Dat we als gezin meerdere keren op vakantie zijn geweest, maar dat ik ook samen met mijn man er een peer keer op uit ben geweest. Het bewust tijd voor elkaar maken is iets wat ik met mijn ex zo onwijs miste. Hij wilde nooit op pad met me, maakte nooit tijd voor me, maar ook niet voor ons als gezin. En mijn huidige man staat er zo anders in.

- Wat waren minder fijne momenten?
Het overlijden van mijn stiefvader. Na het overlijden van mijn moeder is het contact met hem verwaterd (heb met zijn zus en neefje wel altijd contact gehouden), maar het overlijden van hem kwam hard aan. Ineens kwam het gemis van mijn moeder ook weer ontzettend boven. Na 7 jaar kwam ik weer in het huis waar zij woonden, en waar het dus nog exact hetzelfde (!!!) was als toen ik er 7 jaar voor het laatste kwam.

En het feit dat we al 4 maanden in een verbouwing zitten van een aanbouw, waarvan de bouw eigenlijk 4 weken zou duren. Het einde is nu eindelijk in zicht, als de vloer er in komt over 1.5 week. Dan eind jan alleen de keuken nog.

- Wat heeft je het meest verrast of geholpen?
Mijn man, mijn vader, mijn vriendinnen, maar ook mijn schoonfamilie.
Ze zijn er voor me en staan klaar voor me als ik ze nodig heb.

- Waar ben je dankbaar voor?
Dat ik een fijn gezin heb, met veel fijne mensen om me heen. Dat ik getrouwd ben met de liefde van mijn leven en dat we samen in een huis wonen wat we tot een prachtig paleisje aan het maken zijn, helemaal naar onze wens.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
Zekerder over mezelf, maar dat is en blijft altijd een dingetje

- Welke doelen wil je bereiken?
Afvallen, alweer... Maar dan ook echt een keer op gewicht blijven.

- Waar hoop je op?
Op een mooi jaar, met hopelijk mooi weer, fijne momenten, fijne vakanties, fijne herinneringen.

- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
Mijn eigen hobby's uitvoeren. Zoals kleding naaien.

- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
Met mijn man, familie en vriendinnen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Dec 2021 12:16

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Lady, wat fijn om te lezen dat je je zo goed voelt nu! Wat is dat dan een goede beslissing geweest zeg.

Boerenkool, wat heftig. Ik ben er stil van. Je klinkt zo berustend en sterk. Ik hoop dat het nieuwe jaar je qua gezondheid perspectief zal geven. Sterkte!

Lieve Marin, ik vind het zo rot dat je hier doorheen moest en dan ook nog in een tijd dat je huwelijk niet lekker liep. Klinkt heel eenzaam. Poeh. Ik hoop ook voor jou op stabiliteit en een minder eenzaam 2022, met de juiste ondersteuning voor je zoon zodat je energie over hebt voor jezelf.

Verder lees ik veel andere verdrietige en moeilijke dingen. Wat een hoop donkerte dit jaar voor veel van ons. Fijn topic om erop te reflecteren en om mooie wensen en goede voornemens uit te spreken voor 2022.

Bedankt voor jullie lieve woorden Harri en HGL ❤️.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem323

Bericht 10 Dec 2021 12:54

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Harrison: wat vervelend dat je een rotperiode hebt gehad. Wel fijn dat jouw werk er zo goed op inspeelde.
3 banen in 1 klinkt ook wel erg zwaar!
Ik hoop voor jou dat 2022 in balans komt en dat een koophuis er komt!

Bliss: wat knap 20 kilo eraf! Dat is een hele prestatie.
Vervelend dat nu zowel jij als jouw vriend thuis zitten. Hopelijk gaat de operatie helpen en wordt 2022 een pijnvrij jaar na het herstel!
En alvast gefeliciteerd met jouw vaste aanstelling! Succes met een basisschoolmoeder zijn! Komt vast en zeker goed al is het wel een enorme stap dat jouw dochter al naar de basisschool gaat!
Hopelijk gaat de muziekles door en kan je prachtige muziek maken maar vooral ontspanning krijgen. Succes en vooral veel plezier!

Carra: wat fijn dat je geleerd hebt om dingen te accepteren. Dat is soms heel moeilijk maar knap dat het lukt en dat je waardeert wat er wel is.
Hopelijk gaat het snel beter met jouw slaaptekort.
Wat vervelend dat jij je zo eenzaam hebt gevoeld!
Gefeliciteerd met jouw promotie, fijn dat jij je steeds meer op jouw plek voelt mbt werk.

Teun: wat heftig nieuws kreeg je. Hopelijk blijf je lang klachtenvrij!
Sterkte met jouw naasten!
En ik hoop dat de migraine snel minder wordt!

Olive: wat fijn dat therapie goed heeft geholpen! Dat kneuterige met de kinderen is zo fijn, geniet ervan!
Volgens mij was je een thuisblijfmoeder? Weet dat je heel veel nuttige dingen hebt gedaan voor de kinderen! Dat is zo bijzonder, dat ontnemen ze jou en jouw kinderen nooit meer af.
Ik hoop dat je een leuke baan gaat vinden! Succes

HG: ik heb al veel van jou gelezen rondom jouw kinderen en jouw ex. Ik vind het zo knap dat je zoveel energie in hun relatie stopt. Ik vind jou een hele sterke vrouw! Ik hoop voor jou dat jouw ex een beetje meer zijn best gaat doen zodat het voor jou makkelijker wordt. Jouw kinderen hebben het getroffen met zo'n moeder, altijd de kinderen op de eerste plaats!
Ik hoop dat je een nieuw huis gaat vinden!

Marin: wat heftig om te lezen! Ik hoop dat jullie er samen uit komen. Je hebt het natuurlijk niet makkelijk gehad met jouw zoon en de gebeurtenis met jouw dochter maakt ook diepe indruk.
Wel gaaf dat je een citytrip naar het buitenland hebt gedaan met jouw zoon! Lijkt mij zo bijzonder! Ook goed voor de band tussen jou en jouw zoon. Even uit de sleur en iets nieuws doen. Knap dat je het gedaan hebt!
Goed dat je tijd voor jezelf neemt!

De rest lees ik weer op een ander moment.
Mooi om te zien dat iedereen zich hier open durft te stellen, staan toch wel heftige dingen tussen maar ik lees ook veel mooie momenten!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 10 Dec 2021 14:26

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Ik vul hem in omdat ik in dit soort onderwerpen altijd ga zoeken na een jaar en er bijna nooit tussen sta.

Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat je soms niet alles kunt krijgen wat je wil, ook niet als het heel heel graag is.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Best ok. Hoop leuke dingen gedaan, jammer dat het zo ruk eindigt met al die maatregelen en bijbehorende opvangstress.
- Wat waren fijne momenten? Kamperen met onze klapkar. Kamperen met een grote vriendengroep.
- Wat waren minder fijne momenten? De zorgen om de oudste. De wens die niet uit gaat komen.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? Naaien. Dit heeft zo hard geholpen mijn lijf te accepteren zoals het is. Nooit meer kleren die niet passen of niet goed zitten. Als ze niet goed zitten is het de schuld van mijn kleren, niet van mezelf.
- Waar ben je dankbaar voor? Dat we allemaal gezond zijn.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Lekker in mijn vel en uitgerust.
- Welke doelen wil je bereiken? Een contractverlenging en hele toffe projecten.
- Waar hoop je op? Dat ik mijn plekje vind als werkende. En geen stress meer van maatregelen.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Naaien! Concreet: een winterjas, blouse, rokken.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Met vrienden die ik afgelopen jaren te weinig gezien heb. Met mijn gezin kan het al bijna niet meer.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 10 Dec 2021 18:43

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Net helemaal ingevuld, klikte op verzenden en WEGGGG :cry:

Misschien vul ik 'm vanavond opnieuw in. Nu ff te geïrriteerd voor pffff
<<

Anoniem323

Bericht 10 Dec 2021 20:54

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Fantine: heel heftig wat jij hebt meegemaakt.
Wat fijn dat jij je nu in balans voelt.
Het besef dat je niet zoals je vader wilt zijn, maakt jou een goede moeder. Je weet hoe het niet moet en doet er alles aan om dat te voorkomen.
Ik hoop dat jouw wensen voor 2022 uit gaan komen!

Olifant: oude patronen doorbreken zijn ontzettend lastig. Succes, ik hoop dat het jou gaat lukken!
Je hebt veel negatieve gevoelens gehad, komt dat door corona? Hopelijk veranderen ze in positieve gevoelens!
Ik ben blij voor jou dat je op je werkplek op de juiste plaats zit.
Succes met het afronden van de opleiding!

Macaron: gecondoleerd met jouw opa's en oma's. Je hebt een zware tijd achter de rug, gaat het nu weer de goede kant op nu er een diagnose is en dus (hopelijk) de juiste hulp?
Ik hoop voor jou dat komend jaar beter gaat.

Marsy: wat een kracht heb je getoond op jouw werk! Dat je corruptie aan het licht hebt gebracht, daarvoor moet je sterk in je schoenen staan!
Wat vervelend om te lezen dat er geen positieve gevoelens bij staan als je terugkijkt naar 2021. Hopelijk heb je volgend jaar een positieve opsomming van gevoelens!
Ver weg wonen en dan slecht nieuws krijgen is moeilijk, vooral als het zoveel is. Hopelijk kan je komend jaar op bezoek gaan in Nederland?
Succes met de rest van de zwangerschap, ik hoop dat het een gezonde meid is die heel veel lacht!

Sarah: verdriet en blijdschap liggen zo dicht bij elkaar. Ik ben nog steeds blij voor jou dat je een gezonde zoon hebt gekregen!
Het was ook een hele prestatie wat jij ervoor hebt moeten doen.
Ben je het gewicht nog steeds kwijt of was er tijdens de zwangerschap wel wat bijgekomen?
Ik hoop voor jou dat je een leuke baan gaat vinden!

Boerenkool: wat heftig om te lezen dat je het gevoel hebt dat je niet meer beter wordt! Wel fijn dat je daar een berusting in hebt gevonden.
Hoeveel kinderen heb je en zijn ze nog heel jong of snappen ze het goed?
Ik hoop voor jou en de kinderen dat er een behandeling aan gaat slaan en je wel beter wordt!
Ik vind het knap hoe jij erin staat.

Hope: je hebt een zwaar jaar gehad. Alles bij elkaar is het niet niks. Goed dat je in therapie bent gegaan. Hopelijk heb je er profijt bij!
Ik hoop dat de tweede zwangerschap er gaat komen!

Lady: wat fijn dat je zelfliefde hebt gevonden! Het is jou gegund!
Fijn dat de medicatie geholpen heeft, voel je niet schuldig tegenover je kinderen (makkelijk gezegd), je kon er niets aan doen.
En jeetje, de jongste al naar de basisschool! De tijd vliegt voorbij!

Agnes: fibro is echt verschrikkelijk. Blij dat je ontdekt hebt dat balans helpt al is dat soms heel moeilijk.
Wat vervelend dat je die angsten hebt gevoeld na het overlijden van Jordana, fijn dat het inmiddels beter gaat.
Wat is de access bars behandeling?
Wat is jouw webshop?

Lejow: wat fijn dat je een hele andere relatie hebt met jouw man dan jouw ex. Iemand die jou respecteert en serieus neemt.
Je klinkt gelukkig, fijn!

Nan: wat vervelend dat jij je zo'n zorgen maakt om de oudste en dat een wens niet uit gaat komen.
Hopelijk komt de contractverlenging er!
Je hebt mooie naaiprojecten op de planning staan. Volg je naailes of naai je allang? Hopelijk kan je ze voltooien!
Je hebt wel gelijk, naaien zorgt ervoor dat je jouw lichaam meer accepteert.

Giselle: wat vervelend dat alles weg is. Lange teksten kopieer ik vaak om die reden.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 10 Dec 2021 20:57

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Calathea, wat lief dat je op iedereen reageert :heart:

Normaal kopieer ik lange stukken tekst ook, nu dus niet boehhh. Wel interessant genoeg om er nog een keer voor te gaan zitten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Dec 2021 21:14

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Wat een verdriet en heftigheid in dit topic zeg. Lief dat je op iedereen reageert Calathea!

Teun, wat een schrik zeg van het plekje in je hoofd. Kan dat ook iets met je migraine te maken hebben dan? Kan me heel goed voorstellen dat dit veel onrust geeft… bah.

Marin, wat een verdrietig en intens jaar heb je gehad joh. Konden jij en je man elkaar wel vinden in die tijd of was dat ook lastig? Ik vind je de laatste tijd heel sterk en weloverwogen overkomen. volgens mij ben je stiekem echt al heel goed onderweg naar betere tijden. Zet ‘m op!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Dec 2021 23:22

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Wat een lieve reactie Zora. Nee we zijn elkaar heel erg kwijt geweest. En eigenlijk was het dieptepunt het beste keerpunt, vanaf toen (februari) ging het beter.
Wat lief dat je dat over me schrijft. Dank je wel.
Let's discover the world together.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 10 Dec 2021 23:51

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Ah dat balen Giselle 😩 en Calathea wat lief dat je zo uitgebreid reageert op iedereen☺️ Die access bars is een therapie. Ik vind het wat lastig uit te leggen maar ze “resetten” je lijf door drukpunten op je hoofd. Het doet geen pijn, integendeel zelfs.

Ik weet eigenlijk niet of hier linkjes geplaatst mogen worden maar: writtenbyelaine . nl is mijn webshop.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Dec 2021 00:06

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Calathea, wat lief dat je op iedereen zo reageert!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Dec 2021 00:08

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Marin schreef:Wat een lieve reactie Zora. Nee we zijn elkaar heel erg kwijt geweest. En eigenlijk was het dieptepunt het beste keerpunt, vanaf toen (februari) ging het beter.
Wat lief dat je dat over me schrijft. Dank je wel.


😘
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Dec 2021 08:21

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Ik heb mijn tekst weggehaald. Wel opgeslagen op m'n telefoon zodat ik er einde van het jaar weer op kan reflecteren. Maar ik merkte dat ik door het topic er weer veel mee bezig was en verdrietig van werd, wat op zich niet gek is en mag maar wilde het toch niet echt langer laten staan.
Bedankt voor alle lieve wensen!

Ik hoop voor iedereen op een rustiger 2022. Heb echt het idee dat de wereld zo moe is van alles wat er is gebeurd afgelopen jaren en dat dat z'n weerslag heeft op individuele levens.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Dec 2021 10:47

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Wat een een moeilijk jaar voor jou Marin. Ik las natuurlijk wel vaker dat het pittig is met O enzo en je hebt ook weleens laten vallen dat het daaromheen ook wat minder goed liep, maar dat het zo diep zat, dat wist ik niet.

Dikke knuffel voor jou. Ik hoop echt dat er betere tijden voor je op komst zijn. 💖
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 15 Dec 2021 11:53

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Nou, ik ga het voor de derde keer proberen ... Drie keer is scheepsrecht, nietwaar?

Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat ik belangrijk en onmisbaar ben voor man en kinderen. Sinds ik niet meer werk zijn ze zó blij om me te zien. Dat doet me echt goed, want ik voel me vaak onbelangrijk en denk altijd dat ze het heus wel redden zonder mij.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Ondergewaardeerd, zeker op werkgebied. Werkgever wist van mijn gemoedstoestand maar heeft me toch op een onprettige manier behandeld in de aanloop naar mijn ontslag. Keihard gewerkt 2,5 jaar en gewoon een trap na. Heel jammer. Gelukkig daarnaast ook een gevoel van euforie (denk ik dat het was?) gehad toen ik hoorde dat het huis dat we zo graag wilden ons werd gegund. En echt heel blij gevoeld dat we ein-de-lijk van ons huis af waren toen dat uiteindelijk verkocht was.
- Wat waren fijne momenten? Het moment dat ik hoorde dat we een huis hadden gekocht, alle momenten dat mijn dochter(s) tegen me aan kwam(en) zitten en me vertelde(n) hoe lief ik ben, de momenten waarop ik besefte dat we het toch maar mooi voor elkaar hebben met het gezin.
- Wat waren minder fijne momenten? Mijn beide opa's zijn dit jaar overleden, dat was heftig. Vooral omdat ze op een andere manier iets voor me betekenden dan m'n oma's (die helaas al eerder overleden zijn). Ze zijn niet de opa's geweest die ik had gewild, als ik nu zie hoe mijn vader en schoonvader omgaan met hun kleinkinderen zie ik hoe het ook kan. De momenten waarop ik weer erg diep zat waren ook minder fijn (understatement). Ik weet er steeds weer uit te klimmen gelukkig, maar het is zo zwaar en soms wil ik gewoon niet meer.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? Dat de band met mijn ouders ineens zó veranderd is. Vooral mijn moeder was in den beginne niet erg enthousiast over onze verhuisplannen, maar nu we hier wonen willen ze ons elke maand een keer zien, komen ze hierheen om een weekend bij ons te blijven en leuke dingen te ondernemen. Echt zeer verrast hoe dit uitpakt haha.
- Waar ben je dankbaar voor? Voor mijn supergezin. Man die me waardeert (en zich realiseert dat hij dat veel te weinig zegt), kinderen die me vertellen dat ik lief ben. Voor de band die ik nu met mijn ouders heb, zó fijn. Ook dankbaar voor m'n lieve vriendin die met vriend en kinderen een rotstuk hierheen zijn gereden om ons te helpen klussen. Echt goud zo'n vriendin.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Blij. Tevreden. Energiek.
- Welke doelen wil je bereiken? Ik wil heel graag een tweede boek uitbrengen en het derde alvast verder uitwerken. En ik zou het heel gaaf vinden een eigen bedrijfje te beginnen.
- Waar hoop je op? Staatsloterij winnen haha. Maar nog meer dat iedereen die me dierbaar is gezond en gelukkig blijft, dat ik nog lang iedereen om me heen mag houden. En dat ik dit keer de hulp die ik komend jaar krijg accepteer en hard met mezelf aan de slag ga en niet halverwege afhaak omdat het te heftig voor me wordt. Ik moet er doorheen om het leven weer leuk te gaan vinden.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Sporten, verhalen schrijven, boeken lezen, puzzelen. Gewoon dingen doen die ik leuk vind, ik merk dat ik daar een beter humeur van krijg en dat geeft me dan weer energie en motivatie om weer iets anders te doen.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Met mijn gezin. Dagjes uit, knutselen met de meiden, taarten/koekjes bakken met de meiden, avondje uit met mijn man, stukje wandelen met man (en kids als ze zin hebben, wellicht met de hond die we heel graag zouden willen).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Dec 2021 15:52

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Giselle, ik gun jou een heel licht en (zelf)liefdevol jaar toe en kijk uit naar je volgende boek(en)! 😘
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 15 Dec 2021 18:04

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Wat een heftige dingen bij veel mensen en wat vreselijk knap dat jullie zo doorzetten. Knuffel voor iedereen die er één kan gebruiken! En ik duim heel hard dat komend jaar iedereen hier en degenen die jullie liefhebben gezond mogen worden/blijven.

- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar? Dat ik niet naar perfectie moet streven en er de brui aan geven als dat niet lukt. Maar dingen stapje voor stapje aanpakken en gewoon weer doorgaan als er iets even niet lukt.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? Rond de lockdown/thuisonderwijs en bij heftige momenten wel eens flink wanhopig, maar over het algemeen ‘gewoon’ gelukkig.
- Wat waren fijne momenten? Vakantie naar mijn geboorteland met mijn gezin die echt goed is gelukt (waren in 2019 voor het laatst geweest en dat was toch wel een klein trauma door het het daar ging met mijn oudste). Eén 90’s feestje toen het heel even kon. En verder leuke films, museumbezoek, tijd met vrienden en familie. De zanglessen die ik sinds dit jaar neem.
- Wat waren minder fijne momenten? Het overlijden van mijn stiefvader en het verdriet van mijn moeder daar om. De nasleep ervan met boel gedoe van zijn kinderen. Tijden waarin het slecht ging met mijn oudste.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? Ik ben bij het overlijden van mijn stiefvader geweest en hoewel het me vooraf behoorlijk eng leek, was het eigenlijk best ‘mooi’ en heel fijn om daarbij mijn moeder te kunnen ondersteunen.
- Waar ben je dankbaar voor? Dat mijn moeder en stiefvader 28 jaar gelukkig zijn geweest samen. Dat ik twee gezonde kinderen en een lieve man heb, dat mijn oma nog leeft. M’n hele leven zoals het nu is wel, zeker als ik hier zo lees door wat voor diepe dalen sommigen zijn gegaan afgelopen jaar.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Gezond en goed georganiseerd.
- Welke doelen wil je bereiken? Gezonder worden door beter te eten en meer te bewegen (nu al met vallen en opstaan best goed mee bezig). Huishouden beter op orde krijgen.
- Waar hoop je op? Dat corona magisch verdwijnt en we met z’n allen ophouden de planeet te slopen.
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Ik krijg nergens letterlijk energie van (ben chronisch vermoeid), maar sporten, zingen en het huishouden goed bijhouden brengen me wel vreugde en rust.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Ik hoop nog een keer alleen naar mijn geboorteland te gaan zodat ik meer tijd met mijn zus, vader en oma kan doorbrengen.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 16 Dec 2021 00:55

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?Dat ik mag zijn wie ik ben en dat ook gewoon goed is. Zolang ik mijn nare gevoelens maar niet op een ander botvier.
- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld? [img]Vermoeid[/img]
- Wat waren fijne momenten? De vakantie met mijn man naar Preston Palace, ook al misten we onze honden extreem erg.
- Wat waren minder fijne momenten? De dood van de beste vriend van mijn man, mijn stiefmoeder die niet lang meer te leven heeft en het verlies van mijn werk door ziekte.
- Wat heeft je het meest verrast of geholpen? De hulp van mijn man, huisarts en collega's.
- Waar ben je dankbaar voor? Dat ik in alles dichtbij mezelf ben gebleven. Niet door de schuld bij mij te leggen, wat ik voorheen graag deed, maar vooral om te blijven relativeren en mezelf toe te spreken.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen? Gewoon zoals ik me dit jaar heb gevoeld, maar dan wel zonder burn-out. Er was oprecht helemaal niets mis met mijn leven tot die verdomde burn-out. En dat wist ik al 8 maanden voor ik uitviel.
- Welke doelen wil je bereiken? Weer een boek/boeken kunnen lezen. En om weer eens een verhaal te schrijven
- Waar hoop je op? Ik wil de postcodeloterij wel eens winnen. Verder gaat het allemaal prima. Al komt nu de tuin bij mij naar boven. Mijn man heeft me voor de zomer mijn droomtuin beloofd en ik hoop dat hij dat kan bereiken
- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt? Vakantie, stoeien/wandelen met de honden em gewoon leven.
- Met wie wil je meer tijd doorbrengen? Heel eerlijk? Met helemaal niemand. Ja, met mijn man en mijn honden. Maar de laatstgenoemden zie ik al zo vaak. :)
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 18 Dec 2021 15:52

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Oud (2021)
- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?
Dat er echt heel erg veel kan veranderen in een jaar. In 2020 zat ik huilend bij mijn ouders aan tafel, dat ik 'niks' meer had. Geen relatie, geen baan meer (heel vervelend beeindgd bij mijn vorige werkgever) en ik was verstrengeld geraakt (als de single persoon) in een affaire met gevoelens waarvan ik gewoon niet wist wat ermee te doen en beeindigd heb. Eind 2020 leerde ik mijn huidige vriend kennen en met hem heb ik in 2021 zo'n fijne relatie opgebouwd :love: We zaten direct bij elkaar op de lip (o.a. door Corona, maar ook omdat we elkaars bijzijn zo fijn vonden). Besloten om samen te gaan wonen eind januari/begin februari 2021 en een maand later een positieve zwangerschapstest. Wat een ontzettend intense periode, en veranderingen. Daarnaast ook nog op 1 januari begonnen bij mijn nieuwe werkgever waar ik het zo naar mijn zin heb. Je weet gewoon niet wat er in je toekomst kan gebeuren. Daar ben ik me zo bewust van geworden.

- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
Vooral heel blij en gelukkig. Ook periodes waarbij ik wederom heel bewust was van de grote veranderingen die ik doorgemaakt had, maar het gevoel van liefde en geluk had dit jaar echt de overhand.

- Wat waren fijne momenten?
De periode dat ik nog met mijn vriend in mijn knusse studio woonde in het centrum. We koffietjes haalde in het voorjaar, lekker aan het water gingen zitten. Genieten van de zon die doorkwam. (Of juist de sneeuw in februari, prachtige stadse plaatjes geschoten). Het verhuizen naar ons appartement waar we nu zitten en het genieten van ons 'mini terrasje', de BBQ avonden met vrienden en dat alles hier in huis helemaal af en fijn is. Onze vakantie naar Zuid-Frankrijk met de auto. We hebben echt een fijne tijd gehad en veel samen gelachen. En de groei van de kleine in mijn buik. Het derde trimester is fysiek dan misschien zwaarder, maar in die periode genoot ik echt intens van de bewegingen en was ik mega trots op mijn buik. Hoe ontzettend lief en betrokken mijn schoonmoeder is! Trouwens ook wel werkgerelateerde dingen, veel waardering gekregen van mijn leidinggevende wat echt stimulerend werkt! Heb ook zin om weer aan het werk te gaan na mijn verlof. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen :P

- Wat waren minder fijne momenten?
Die zijn er oprecht bijna niet. Ja, de verandering van mijn lijf vond ik heel lastig in het eerste en tweede trimester an mijn zwangerschap. Ook nu postpartum gaat het me niet snel genoeg, maar dat zijn gewoon metale dingen, kwestie van accepteren (en dat vind ik lastig). Wat ik ook lastig vind is dat we even wat minder tijd/oog voor elkaar (m'n vriend en ik) hebben nu met onze kleine newborn. We kijken allebei wel uit naar de periode dat ze iets meer kan, gewend is aan de grote wereld. Ik vind de newborn periode wel echt heftiger dan ik dacht. Heb gisteren wel haar eerste echte lach gekregen! :love:

- Wat heeft je het meest verrast of geholpen?
De hulp van mensen die dicht bij me staan. Ik vind het nog lastig om hulp te accepteren (neeuh het lukt wel, komt goed.. Hoor het mezelf zeggen terwijl ik eigenlijk denk 'HELP'). Van het komen brengen van eten in de kraamperiode, tot boodschapjes halen of noem het maar op. Ik ben heel snel bang dat ik mensen tot last ben, maar blijkbaar is dat niet zo.

- Waar ben je dankbaar voor?
Mijn leven :love: Eigenlijk alles wat ik nu heb en ervaar. Van mijn relatie, mijn dochter, mijn werk en woning. Alles is op de rit en het voelt alsof ik het fijn voor elkaar heb.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
Een bij ei. Ik hoop het gevoel van onbevangenheid wat meer terug te krijgen (dat hangt bij mij wel heel erg samen met een actief lijf). En het gevoel vasthouden van dat alles fijn loopt en ik gelukkig ben.

- Welke doelen wil je bereiken?
Ik ben denk ik even doelloos aankomend jaar. Wil genieten van wat er om me heen gaande is. Verder wil ik aanpakken wat ik leuk vind en toevallig voorbij komt, maar ga geen keiharde doelen nastreven.

- Waar hoop je op?
Mooie (eerste) momenten met mijn gezin :love:

- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
Sporten, kleine spontane uitstapjes, vakantie!

- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
Aankomend jaar wil ik mijn focus hebben op m'n new family. Elkaar leren kennen.
11.21
10.23
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Dec 2021 00:45

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Wat mooi allemaal Archie 🥰😘.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 21 Dec 2021 21:08

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Oud (2021)
Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?

Dat ik enorm veerkrachtig ben, zowel mentaal als fysiek. Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n moeilijk jaar gehad en toch heb ik me eigenlijk nog nooit zo goed en prima gelukkig en tevreden gevoeld (long covid, enkele maanden nauwelijks meer dan 10 minuten kunnen wandelen, vaatwasser uitruimen (zittend, in 4 delen, met pauzes) was een dagtaak, nog los van uberhaupt pandemie stress en tegenslagen en afstuderen).Ondertussen mijn master afgerond en met long covid op 3 banen gesolliciteerd en bij alledrie had ik kunnen starten en dus nu sinds vorige maand aan het werk in mijn eerste baan en daar heel blij mee en enorm naar mijn zin. Eigenlijk alles wat ik deed en leuk vond kon niet en qua herstel was het tegenslag na tegenslag en nu met de lockdown en fysio die afloopt en niet meer vergoed wordt ziet het er opnieuw pittig uit, maar toch weet ik er steeds een mouw aan te passen en het me niet teveel te laten beinvloeden.

Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
Fysiek moe en zwak, maar mentaal prima. En sinds feb/mrt alleen maar toenemend steeds beter! :banaan:

Wat waren fijne momenten?
Mijn diploma uitreiking begin september was echt een mooi moment met het gezin. Ik ben in augustus een weekje naar Mallorca geweest en hoewel ik daar eigenlijk nog te moe voor was, heb ik daar wel van de zon genoten.

Wat waren minder fijne momenten?
Voor mij persoonlijk dus met name mijn long covid en revalidatie. Ik heb heel veel dingen niet kunnen doen en ik ben echt best diep gegaan fysiek. Ik kan nog steeds veel van de dingen die ik leuk vind niet doen en het is ook wel lastig geweest met omgeving en mijn sociale leven dat ik maandenlang bijna niets kon en nog steeds niet veel kan. Met mij verder persoonlijk ging het wel goed, maar het was af en toe wel pittig dat het met veel mensen om me heen afgelopen jaar ook heel slecht ging. Mijn ene beste vriendin heeft een nare scheiding en daarna heftige burn-out achtige gezondheidsklachten ontwikkeld waardoor ze al sinds de zomer thuis zit en haar baan verloren is. Mijn andere vriendin gaat het al een paar jaar niet zo goed mee en die trok afgelopen jaar ook eigenlijk bijna niet meer qua covid stress en thuiswerken met peuter. Mijn zus is vorige maand ingestort en werd heel angstig en zit nu ook deels in de ziektewet en gaat beginnen met een psycholoog. Dus het was af en toe wel lastig dat ik niet veel energie over had en het zelf ook mentaal best zwaar had af en toe, maar toch vooral mensen om me heen aan het steunen was omdat die er mentaal nog veel verder doorheen zaten.

Wat heeft je het meest verrast of geholpen?
Wat ik eerder noemde, dat ik eigenlijk nog nooit zoveel voor mijn kiezen heb gekregen en dat ik alsnog zoveel voor elkaar gekregen heb (revalideren, afstuderen, solliciteren, nu aan het werk) en dat het me eigenlijk mentaal zo goed afgaat. Als je me dit voorspeld had een paar jaar terug, had ik denk ik echt verwacht dat ik dan helemaal depressief geworden was en de handdoek in de ring had gegooid. En ik heb veel steun gehad aan een vriendin van dansen die ik echt vrijwel wekelijks heb gezien en ondanks dat ik dus hetgeen wat we normaliter altijd samen deden al een jaar bijna niet kan, is onze vriendschap alleen maar sterker geworden. Terwijl andere vriendschappen die (al jaren eerder) bijvoorbeeld rondom dansen ontstaan waren er wel op zijn spaak gelopen. Zij heeft regelmatig met mij thuis gehangen, terwijl ze ook naar een feestje kon. Daar ben ik wel echt heel dankbaar voor.

Waar ben je dankbaar voor?
Mijn gezondheid (ondanks dat ik nog steeds flink beperkt ben, had het zoveel erger kunnen zijn), de mensen om me heen en de relaties die ik met hen heb opgebouwd. Dat ik met moeilijke jaren geleerd heb accepteren en relativeren, zonder te snel over het lijden heen te stappen. Dat ik balans gevonden heb en sterk in mijn schoenen sta. Dat ik gelukkig ben en dat dat tegenwoordig veel meer iets intrinsieks is dan dat het nou enorm samenhangt met wat er speelt of wat me overkomt.

Nieuw (2022)
Hoe wil je je volgend jaar voelen?

Ik hoop dan weer mijn oude zelf te worden qua fysieke conditie. Ik kan nu nog maar 3 dagen werken, niet fietsen en al helemaal niet echt sporten of dansen. Maar de stijgende lijn zit er nog steeds in en het is al zoveel meer dan een paar maanden terug. Ik hoop ergens in februari misschien een vierde dag te kunnen gaan werken en hopelijk kan ik op een gegeven moment ook daarnaast weer lekker fysiek actief zijn en weer volop dansen! En deze mentale stabiliteit/gelukkig zijn wil ik graag vasthouden, maar ergens heb ik er best vertrouwen in dat dat gaat lukken.

Welke doelen wil je bereiken?
Volledig revalideren. Hopelijk mijn contract verlengen bij deze baan. Eindelijk en huisje voor mezelf vinden, want ik ben echt toe aan een eigen plekje.

Waar hoop je op?
Bovenstaande? :smile: En dat het met mijn vriendinnen en zus weer beter zal gaan en dat mijn ouders gezond blijven etc.

Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
Oeh, dat is even een lastige nu. Kan ik niet echt zeggen. Want veel van waar ik energie van krijg en dit jaar niet heb kunnen doen, heb ik natuurlijk met een reden niet kunnen doen en zal ik zeker weer meer gaan doen zodra dat kan. Maar misschien dan juist "rust nemen", ik wil ademhalingsoefeningen, mediteren, slapen en badderen wel proberen veel te blijven doen. Omdat het mijn hele lichaam en geest gewoon veel stabieler, ontspannener en gezonder houdt. Ik heb echt in 2021 nog meer dan in 2020 the Joy Of Missing Out ontdekt.

Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
Het zou wel fijn zijn als ik mijn 2 beste vriendinnen meer kan zien komend jaar. Doordat we ver uit elkaar wonen en ik dus fysiek eigenlijk bijna niets kon en het met hen mentaal zo slecht ging, heb ik ze beiden maar 2 of 3x gezien (terwijl we dus wel allemaal superveel thuis zaten haha). Dat zou best meer morgen zijn volgend jaar. :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Dec 2021 23:16

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Whatever, wat knap dat je mentaal zo sterk en positief bent gebleven! Het is niet niks allemaal. Hoop dat je dit volhoudt en dat het lichamelijk ook weer wat beter gaat de komende tijd.

Ik hoorde vorige week voor het eerst van JOMO en daar zou ik ook wel wat van kunnen gebruiken. Ik heb nog steeds voornamelijk FOMO, tot vervelens toe soms. Nou ja, nu in lockdown valt er weinig te missen in elk geval.
❤ 7 juni 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 22 Dec 2021 23:26

Re: Oud en nieuw reflectievragen

- Welke levensles/ inzicht heb je opgedaan dit jaar?
Het is goed om te zeggen dat het eventjes niet gaat. Dit les heb ik nog niet zo lang op gedaan, maar ik merk nu ik het toegegeven heb dat het voor mij nu ook even goed is.

- Hoe heb je je het afgelopen jaar gevoeld?
Heel wisselend. Ik heb afscheid genomen bij een fijne werkgever, ben daarna op een minder fijne werkplek terecht gekomen en zit nu weer bij een nieuwe werkgever waar ik gelukkig beter op m'n plek zit.

- Wat waren fijne momenten?
Veel momenten met m'n gezin. Onze zomervakantie op de camping en later in Duitsland. Toen zo genoten van de kids.
En de avond voordat mijn oma overleed ben ik bij haar geweest en heb ik naast haar gezeten, haar hand vastgehouden en tegen haar gepraat. Door een hele grote familie was het eigenlijk niet mogelijk om persoonlijk afscheid van haar te nemen in Coronatijd, maar ik ben zo dankbaar dat ik dit moment nog met haar heb kunnen delen.

- Wat waren minder fijne momenten?
Mijn oma is in juli overleden en daar heb ik met vlagen nog heel veel verdriet van. Ook merk ik dat ik mezelf de laatste tijd weer steeds tegenkom op punten die al jaren spelen.

- Wat heeft je het meest verrast of geholpen?

Alle lieve woorden van collega's toen ik daar wegging. Nooit verwacht.

- Waar ben je dankbaar voor?
Voor m'n familie, die altijd voor ons klaar staan. M'n schoonmoeder, lieve (forum)vriendinnen, en het feit dat ik snel een nieuwe baan gevonden had.

Nieuw (2022)
- Hoe wil je je volgend jaar voelen?
Vooral gelukkiger met mezelf en het leven wat ik heb.

- Welke doelen wil je bereiken?
Mijn grootste doel is dat ik beter voor mezelf ga zorgen, struggles uit het verleden op ga pakken.
Verder wil ik graag afvallen, 10km aaneengesloten hardlopen, meedoen aan een hardloopwedstrijd hier iets verderop.

- Waar hoop je op?
Dat Corona leefbaar wordt. Dat m'n oudste het zo ontzettend naar haar zin krijgt op de basisschool. Dat m'n jongste zo'n lekker vrolijk ding blijft zoals ze nu is.

- Welke dingen wil je nog meer doen omdat je er energie van krijgt?
Meer tijd met vriendinnen doorbrengen. Meer tijd in mezelf stoppen.

- Met wie wil je meer tijd doorbrengen?
Quality time met m'n man, me-time, en ik wil meer tijd in een goede vriendin steken die ik de afgelopen tijd wat heb laten vallen omdat ik even genoeg heb aan mezelf.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Dec 2021 09:49

Re: Oud en nieuw reflectievragen

Bliss schreef:Whatever, wat knap dat je mentaal zo sterk en positief bent gebleven! Het is niet niks allemaal. Hoop dat je dit volhoudt en dat het lichamelijk ook weer wat beter gaat de komende tijd.

Ik hoorde vorige week voor het eerst van JOMO en daar zou ik ook wel wat van kunnen gebruiken. Ik heb nog steeds voornamelijk FOMO, tot vervelens toe soms. Nou ja, nu in lockdown valt er weinig te missen in elk geval.


Dankjewel ♡ Lief van je!
Was voor mij ook relatief makkelijk he. Want niets kunnen door long covid was minder erg omdat er lockdown was (en nu weer is) en de lockdown was minder erg omdat ik toch niets kon fysiek. En dat heb ik nu al een jaar kunnen oefenen haha. En inmiddels doe ik juist weer steeds meer. Ook al is dat maar wandelen en werken of een vriendin opzoeken. Er zit voor mij progressie in. Terwijl ik me me voorstellen dat juist dat stilstaan frustreert.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron