Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amalia

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Dec 2021 21:53

Amalia

Hebben jullie haar eerste toespraak gezien? Wat ontzettend knap van haar! De stropdas van Willem Alexander was dezelfde als toen hij haar voor het eerst aan de wereld liet zien. 💖
<<

Anoniem330

Bericht 08 Dec 2021 21:58

Re: Amalia

Ik vond haar 'als ik u voor deze keer voorzitter mag noemen' zo leuk! <3
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2021 22:00

Re: Amalia

Ja haha en ook die opmerking dat het wel wat ander sis dan de rest van haar leeftijdsgenoten maar dat we ook al 18 jaar weten dat dat eraan zat te komen 💪🏼🤩
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 08 Dec 2021 22:01

Re: Amalia

Ik vond het ook knap en ook leuk om te zien dat Willem Alexander zo trots en ontroerd keek.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Dec 2021 22:04

Re: Amalia

Ik vond alles leuk!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 08 Dec 2021 22:19

Re: Amalia

Ik heb een klein stukje gezien, maar vond het ook leuk! Wat was ze zenuwachtig volgens mij voor de pers, maar ze deed het heel goed!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 08 Dec 2021 22:21

Re: Amalia

Ah, echt So Good?
Wat lief!

Ik vind haar altijd overkomen als een leuke meid, soms misschien wat te volwassen voor haar leeftijd (maar dat hoort ook bij de rol).
Er zit volgens mij veel liefde in het gezin, mooi om te zien!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Dec 2021 22:22

Re: Amalia

Ik ben fan van Amalia ze doet het toch maar allemaal even. En echt die privéfoto’s waar er nu een aantal van vrij gegeven zijn zo mooi. Vind die foto’s veel mooier dan de statige foto’s. Doe dit allemaal maar ff op je 18e petje af hoor!
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Dec 2021 22:58

Re: Amalia

Ik vind idd ook dat hè toezien zo fijn, warm en liefdevol overkomt Arwyn. Echt mooi om te zien.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 08 Dec 2021 23:11

Re: Amalia

Ik vind het ook mooi on te zien! Nog zo duidelijk een meisje en toch al zo volwassen. Volgens mij kan ze haar rol (in de toekomst) goed vervullen.
<<

Anoniem323

Bericht 09 Dec 2021 06:44

Re: Amalia

Ik vind haar echt een leuke meid! Ze was wel zenuwachtig maar reageerde wel goed op de vragen. Ik vond het leuk om te zien hoe haar ouders trots naar haar keken.

Er is veel commentaar op haar uiterlijk geweest, dat ze plus size is. Maar ik vind haar echt mooi, ze kan het hebben. En volgens mij valt het echt reuze mee. Ze is geen slank persoon maar volgens mij echt geen plus size.

Ik vind haar een toekomstige koningin maar is dat omdat die rol al 18 jaar vast stond of omdat ze dat ook zelf wil?
Als je bv kijkt naar de tweede dochter (Alexia toch?) dan zie ik daar geen toekomstige koningin is. Zij doet echt wat zij leuk vindt, meer bezig met mode en ontwerpen. Maar als al 18 jaar vast stond dat zij koningin werd, zou ze daar dan wel in groeien en zij nu op hetzelfde punt staan als Amalia?
Zou Alexia dan meer zijn als haar vader en langer de tijd nodig hebben om het te accepteren?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43713

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Dec 2021 09:44

Re: Amalia

Mooi hoor! Ik vind haar wel echt een prachtige vrouw worden. En vond haar mooi rustig spreken. Ik kijk uit naar een tijd waarin zij koningin wordt, maar hoop ook dat ze zich eerst nog fijn zichzelf kan ontwikkelen.

Ik vond haar humor met de voorzitter ook leuk.

Ik wil het boek van Claudia de Breij graag voor kerst, is vast mooi.

Wat ik overigens zelf leuk vond om te zien was de ruimte, daar heb ik zo'n twee jaar geleden foto's mogen maken (niet met t koningshuis hoor).
Laatst gewijzigd door Marin op 09 Dec 2021 10:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Dec 2021 10:03

Re: Amalia

Ik vind het ook echt een leuke meid en vond dat ze het heel goed deed. Wim-Lex keek ook echt trots en ontroerd ja. Toch vind ik het als ik er over nadenk totaal idioot dat zij dit moet doen omdat ze toevallig uit hen geboren is. Ik vind het koningshuis leuk omdat het fascinerend is en ik het leuke mensen vind, maar eigenlijk is het natuurlijk heel raar.
<<

Anoniem323

Bericht 09 Dec 2021 10:40

Re: Amalia

Dat was ook mijn gedachten. Ze zijn eigenlijk een soort slaaf, ze kiezen niet voor dit werk, dat wordt voor hun bepaald.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Dec 2021 12:38

Re: Amalia

Ik heb het niet gezien maar wel wat fragmenten gezien op het nieuws. Het kost me echt moeite om naar te kijken. Zo geforceerd, zo overdreven en zó niet gewoon een meisje van achttien. Geen enkele spontaniteit.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Dec 2021 12:42

Re: Amalia

Het was ook wel een heel officieel moment natuurlijk. Lijkt me logisch dat zoiets compleet uitgedacht is. Op andere momenten is er wel weer ruimte voor spontaniteit. Ik vond ook dat ze het prachtig goed deed. Ik werd er zelf gewoon emotioneel van. Het idee dat hij daarnaast zo zit als vader, wat moet hij zich trots gevoeld hebben. Liefde straalde er echt vanaf. Ik scheet al in mijn broek voor een spreekbeurt op school. Zo knap van haar dit. Ik zie er ook een mooie koningin in in de toekomst.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Dec 2021 13:21

Re: Amalia

Ja, super heftig dat dit gewoon jouw bepaalde toekomst is. Ouderwets ook. Wat als ze niet wil? Of niet de capaciteiten heeft? Het lijkt me geen makkelijke functie!

Ik denk dat ze wel een spontane en gezellige meid is. Nu even een officieel momentje natuurlijk waarin ze gespannen is.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 09 Dec 2021 19:07

Re: Amalia

Ik heb verder erg weinig met het koningshuis, maar vond inderdaad ook dat ze het onwijs goed deed! Je moet er toch maar even gaan staan als 18-jarige, knap hoor
<<

ChiQ

Bericht 09 Dec 2021 19:23

Re: Amalia

Harrison schreef:Ik vind het ook echt een leuke meid en vond dat ze het heel goed deed. Wim-Lex keek ook echt trots en ontroerd ja. Toch vind ik het als ik er over nadenk totaal idioot dat zij dit moet doen omdat ze toevallig uit hen geboren is. Ik vind het koningshuis leuk omdat het fascinerend is en ik het leuke mensen vind, maar eigenlijk is het natuurlijk heel raar.


Je moet niets, je kan afstand doen van de troon!
<<

Anoniem326

Bericht 09 Dec 2021 19:32

Re: Amalia

Ik vind het ook knap. Maar ik zou het misschien knapper vinden als ze zich eraan zou onttrekken. Ik vind het concept koningshuis niet van deze tijd. Dat je wieg bepaalt dat je koningin van een land wordt. Dat je opgroeit in weelde en taken krijgt toebedeeld die je misschien helemaal niet passen. Ik hoop dat het koningshuis wordt afgeschaft.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 09 Dec 2021 20:25

Re: Amalia

ChiQ schreef:
Harrison schreef:Ik vind het ook echt een leuke meid en vond dat ze het heel goed deed. Wim-Lex keek ook echt trots en ontroerd ja. Toch vind ik het als ik er over nadenk totaal idioot dat zij dit moet doen omdat ze toevallig uit hen geboren is. Ik vind het koningshuis leuk omdat het fascinerend is en ik het leuke mensen vind, maar eigenlijk is het natuurlijk heel raar.


Je moet niets, je kan afstand doen van de troon!


Maar dat is wel makkelijker zo gezegd dan hoe het er in de praktijk aan toe gaat denk ik hoor.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 10 Dec 2021 10:28

Re: Amalia

Ik heb ook niets met een koningshuis,maar voor zo'n jonge vrouw vind ik t knap.
En alleen maar lief dat haar ouders zo trots waren,want ze deed t toch maar.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 10 Dec 2021 10:34

Re: Amalia

Knap trouwens dat ze zo netjes op die hakken kan lopen..you go ,girl!!
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 10 Dec 2021 11:20

Re: Amalia

Ik heb ook niks met het koningshuis, maar hey ze doet het maar wel op haar 18e he! Ik geloof dat ik dat nooit had gedruft op die leeftijd. Petje af voor Amalia!

Overigens denk ik dat we er straks een goede koningin aan hebben. Ik zie er wel oprecht iets in waar ik ook wel naar uit kijk.
<<

Anoniem326

Bericht 10 Dec 2021 11:33

Re: Amalia

Agnes schreef:Ik heb ook niks met het koningshuis, maar hey ze doet het maar wel op haar 18e he! Ik geloof dat ik dat nooit had gedruft op die leeftijd. Petje af voor Amalia!

Overigens denk ik dat we er straks een goede koningin aan hebben. Ik zie er wel oprecht iets in waar ik ook wel naar uit kijk.


Ik denk dat je je wel moet realiseren dat haar hele opvoeding in het teken staat van deze opdracht. Ze is/wordt op elk vlak toegerust om dit te doen. Daar zit al jarenlange begeleiding op. Iedere andere 18-jarige heeft die begeleiding natuurlijk niet gehad. En ik vind het echt discutabel of het gezin waarin je geboren wordt, bepaalt dat jij degene bent die al vanaf jongs af aan begeleid wordt om deze functie/taak te krijgen. Dat past eigenlijk helemaal niet binnen de huidige tijd en de maatschappij waarin we leven. Dat maakt overigens ook dat ze er niet zomaar afstand van doet. Ze wordt al van jongs af aan klaargestoomd en er zijn natuurlijk grote verwachtingen en tradities waarmee ze te maken heeft. Dat werkt in alle lagen van je zijn door.
Volgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers