Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je huis op orde

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Dec 2021 18:07

Re: Je huis op orde

Een kelderkast lijkt me al fijn! of een trapkast. Mochten we die ooit hebben in een volgend huis, dan staat een kast-in-kast inderdaad op mijn wensenlijstje.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 10 Dec 2021 10:23

Re: Je huis op orde

Van die plastic bakken werkt bij mij goed...en eens in de zoveel tijd dingen wegwerken die je lang niet gebruikt hebt.
Dat moeten vriend en ik zeker doen,want we hebben de neiging om dingen te bewaren.(t kan nog van pas komen)..
Ook niet uitgebreid gaan kijken dan wat je wegdoet,want dan leg je t terug.
Gek genoeg...dan doe je iets eindelijk weg,omdat je t al jaren niet in je handen hebt gehad...prompt heb je t nodig de volgende dag:)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Dec 2021 14:45

Re: Je huis op orde

Door dit topic ben ook geïnspireerd aan de gang gegaan!
Normaal wil ik bij iets groters uitmesten altijd zorgen dat de kinderen weg zijn, maar ik kan niet altijd de ‘perfecte’ omstandigheden creëren. Dus gewoon terwijl ze er waren aan de slag gegaan en net na het middag eten klaar! :cheers:
Het ging hier om de kast in de keuken die gebruikt word als knutselkast en voor mijn administratie. (Ik zag er wel een beetje tegenop) Ik heb alles er uitgehaald en bij de eerste keer in handen hebben al wat dingen weg gegaan. Daarna de kast schoon gemaakt en alles uit gaan zoeken (veeeeel weg kunnen doen) en weer inrichten en terug zetten.
Wat een super gevoel is dat toch hè?!
<<

Linvi

Bericht 11 Dec 2021 15:20

Re: Je huis op orde

Tabbie schreef:Zei iemand playmobil?

Ja, wij hebben een hoop playmobil en lego te koop.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 11 Dec 2021 22:53

Re: Je huis op orde

Super, Soleil! Onwijs bevredigend! Ik ga in de kerstvakantie maar weer even aan de slag.
<<

Mamaliesbeth

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 85

Geregistreerd: 11 Dec 2021 08:54

Bericht 11 Dec 2021 23:12

Re: Je huis op orde

Onze meiden hebben veel spullen en speelgoed, vaak een goed georganiseerde chaos. Maar we hebben in de woonkamer een grote vakkenkast waar allerlei gekleurde bakken in kunnen. Elke kleur staat voor wat erin zit. Ieder heeft vier bakken, zijn die vol moeten ze wat wegdoen. Moet je zegen, die zijn heel snel vol hahahaha vooral nu deze feestdagen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 28 Dec 2021 12:16

Re: Je huis op orde

Nog meer meiden aan het opruimen?
Ik heb net de gangkast helemaal uitgemest :cheering: .
De kinderen waren erbij en dat ging goed! Zelfs een aantal speelgoed dingen die weg mochten. Én, vanochtend begonnen en nu om 11:00 al klaar. Yes!

Uitgemest en opgeruimd:
- kledingkast kids;
- kledingkast van mij;
- kast in de keuken;
- kast in de gang.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 28 Dec 2021 18:37

Re: Je huis op orde

Ik ben in de keuken bezig geweest vanmiddag, kasten opnieuw ingedeeld en hoop twijfel dingen lekker weggedaan nu! Wil zo kast voor kast huis door gedurende m’n verlof.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Dec 2021 19:00

Re: Je huis op orde

Ik heb de garage leger gemaakt. Geloof dat er een hoop dozen aan het straat staan voor het oud papier. Echt mijn vriend bewaard alle dozen nu oor de garantie in de garage ( 10 meter lang). Maar we zijn ondertussen al een printer verder en de vorige doos stond er nog. Dus ineens is er ruimte. Er staan nu vier hele grote dozen aan de straat. Het piepschuim ligt nog in de garage. Dat breng ik naar de milieustraat
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Dec 2021 19:26

Re: Je huis op orde

Ik heb net 5 kratten terug weten te brengen naar 3 moet er nu nog 2 uitzoeken en die hoop ik tot een kleine terug te kunnen brengen. Dan de babykleding van J die ik wil bewaren naar 1 klein kratje en dan is het berghok aardig opgeruimd.
2015 💙
<<

Anoniem330

Bericht 28 Dec 2021 20:06

Re: Je huis op orde

Ja wij zijn ook druk bezig. Vind dat zo fijn in de laatste week van het jaar. Heb alle babykleding nog eens uitgezocht en 3 zakken naar een goed doel gedaan en 1 zak naar het nichtje van vriend die net een meisje gekregen heeft. Ruimt lekker op.
Heb ook wat creatieve dingen en dubbel speelgoed op de weggeefhoek gezet!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Dec 2021 20:08

Re: Je huis op orde

ja hier ook. Alsof de nesteldrang nu pas werkt bij mij. Alle keukenkastjes zijn opgeruimd heel veel eruit, deels op zolder deels kringloop. Ook mijn kledingkast laatst helemaal leeggehaald en toen alles weer opgeruimd 2 zakken voor de kleding bak.
Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Dec 2021 20:14

Re: Je huis op orde

Ik zou ook zo graag opruimen, maar ik ben er heel slecht in. Ik had me wel voorgenomen om in de vakantie ermee aan de slag te gaan, dus ik had al bij de action 10 verhuisdozen van 99 cent gehaald om spullen in te pakken die naar de tweedehandswinkel ofzo gaan. Ik heb vandaag een paar dozen ingepakt, eentje met jongenskleertjes, eentje met slaapzakken en eentje met allerlei babyspul zoals hydrofielen, bakjes, lepels en een boxkleed. Dan nog een bijna volle doos meisjeskleding, die wil mijn broertje misschien wel hebben en een meer dan volle doos speelgoed. Dat scheelt al enorm op zolder! Morgen willen we met de kinderen nog wat speelgoed weg doen. Ze hebben echt ZO VEEL. Ze spelen overal wel mee, maar mijn vriend zei terecht: ' ja ze hebben gewoon veel en dus wordt alles wel een keer gepakt'. We hopen morgen de hele collectie little people weg te doen en het houten keukentje met toebehoren. Ben benieuwd...
december 2016
juli 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 28 Dec 2021 21:10

Re: Je huis op orde

Ik had dit op de planning voor m'n verlof, maar met een bekken dat niet meewerkt en nauwelijks slapen heb ik zo weinig energie..
Hopelijk kom ik er aan toe om de kast met kinderboeken/spelletjes op te ruimen en de keukenlades.

Dankzij de kamerruil zijn de zolder (waar wij nu slapen) en kamer van de jongste redelijk opgeruimd en gesorteerd, dat scheelt.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem332

Bericht 29 Dec 2021 09:21

Re: Je huis op orde

Niekske schreef:We hopen morgen de hele collectie little people weg te doen en het houten keukentje met toebehoren. Ben benieuwd...


Als je LP wilt verkopen, wat heb je ervan 😅?

Ik heb laatst (zonder medeweten) een hele
Zooi kunstselwerken en tekeningen weg gedaan.
Kind komt elke dag (als ze naar school gaat) wel weer terug met van alles en nog wat.
Beide kinderen hebben een ringband hier bewaren we de mooiste tekeningen in. 3 per half jaar ofzo. Zodat je over een lange tijd ziet hoe ze vooruit gegaan zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Dec 2021 09:23

Re: Je huis op orde

Bij ons zijn de keukenlades echt een verschrikking! Binnenkort komt er een schilder voor onze trappen en aangezien we dan steeds beneden moeten blijven, heb ik bedacht dat we dit dan maar eens aan gaan pakken. Ga veel weggooien in elk geval, want het is niet te doen zo.
❤ 7 juni 2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 29 Dec 2021 09:34

Re: Je huis op orde

Housebird schreef:
Niekske schreef:We hopen morgen de hele collectie little people weg te doen en het houten keukentje met toebehoren. Ben benieuwd...


Als je LP wilt verkopen, wat heb je ervan 😅?



Eeehm heb je even? Een boerderij met beestjes, tractors etc en ook twee mega tractors, een bus, een vliegtuig, de ark van Noach, een stuk kermis met een reuzenrad en zweefmolen, een winkel... als je interesse hebt, laat maar weten! We proberen vandaag foto's te maken.
december 2016
juli 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Dec 2021 09:35

Re: Je huis op orde

Ik zou echt zo ontzettend hard aan dit topic mee kunnen en moeten doen, aangezien we over vier weken gaan verhuizen. Maar ik heb last van ontwijkend gedrag en heb tot nu toe nog helemaal niks gedaan :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Dec 2021 09:37

Re: Je huis op orde

Ik denk dat ik best goed ben in opruimen. Ik heb vorig jaar ook een poging gewaagd met bakken, maar mijn ervaring is dat je er spullen in stopt die je nooit meer gaat gebruiken. Dus jezelf afvragen wat je er mee gaat doen is belangrijk.

Wij gaan verhuizen en ik heb al zo'n 30 dozen ingepakt en denk dat ik er nog wel 20 nodig heb! Dan pas kom je erachter hoeveel spullen je hebt😅
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Dec 2021 09:39

Re: Je huis op orde

Lady schreef:Ik zou echt zo ontzettend hard aan dit topic mee kunnen en moeten doen, aangezien we over vier weken gaan verhuizen. Maar ik heb last van ontwijkend gedrag en heb tot nu toe nog helemaal niks gedaan :smile: .


Herkenbaar hoor. Ik ben 2 dagen geleden begonnen, ben nu twee dagen weg met de kinderen en zondag moest alles klaar zijn. Ik had een half jaar de tijd, maar deed niets. Moet mezelf nu ook echt 'dwingen'.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Dec 2021 10:09

Re: Je huis op orde

Lady schreef:Ik zou echt zo ontzettend hard aan dit topic mee kunnen en moeten doen, aangezien we over vier weken gaan verhuizen. Maar ik heb last van ontwijkend gedrag en heb tot nu toe nog helemaal niks gedaan :smile: .


Ik had vooraf wel het een en ander uitgezocht, maar wij hadden verhuisboxen gehuurd van MR Box. Wat ik echt een aanrader vind. Deze heb ik een week voor we gingen verhuizen opgehaald en toen ingepakt en op de dag dat we helemaal over gingen ook weer terug gebracht.
2015 💙
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 29 Dec 2021 10:17

Re: Je huis op orde

Lady schreef:Ik zou echt zo ontzettend hard aan dit topic mee kunnen en moeten doen, aangezien we over vier weken gaan verhuizen. Maar ik heb last van ontwijkend gedrag en heb tot nu toe nog helemaal niks gedaan :smile: .


Het is voor mij ondertussen 5 jaar geleden maar ik heb een dag van te voren en de dag van verhuizen het meeste opgeruimd en ingepakt. Kon me er niet toe zetten en wat ik inpakte hadden de kinderen of man het weer nodig. We kregen ook de sleutel onverwacht twee weken eerder dus dat werkte ook niet mee.

Wij hebben zelf verhuisd met hulp van vrienden en familie. Laadklep van de vrachtwagen tegen de voordeur en alles er zo ingeschoven bij het volgende huis er bij de voordeur op dezelfde manier eruit. Daar had ik ruimte voor een container en is een hoop weggegooid. Een verhuisbedrijf zou er niet blij van worden geloof ik. Ik moet al 5 jaar tijdens verjaardagen horen wat een werk er aan onze verhuizing zat
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Dec 2021 15:27

Re: Je huis op orde

Lady. Voordeel van verhuizen is dat je ineens de drang hebt om alles uit te zoeken en dan komt het vanzelf.

Vandaag ben ik verder gegaan de met zolder aangezien dat een dump plek is van spullen die niemand meer nodig heeft. Weer een grote doos papier wat naar de stort gaat en een hoop kleding van de kinderen die ze er gedumpt hebben. Nu staan er nog 5(!) dozen van upc. Deze mag mijn vriend vanavond uitzoeken van wat weg kan. Geloof niet dat we vijf dozen hoeve te bewaren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Dec 2021 16:35

Re: Je huis op orde

Ik ben begonnen aan onze ‘rommelkamer’, daar zag ik een beetje tegenop. Maar ik heb nu alles van de bovenste planken gedaan en doe gewoon steeds een stukje.
Ze beginnen me te herkennen bij de mileustraat!😆
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Jan 2022 14:46

Re: Je huis op orde

Vandaag is de voorraadkast aan de beurt. Deze kan goed uitgemest worden aangezien we meelwormen hebben. Overal waar ik ze tegenkom gaat direct in de prullenbak. Ruimt gelijk goed op. En dan bewaren we al een hoop in welpotten als bescherming hiervoor.
Maar einde van de vakantie heb ik iedere dag een kast gedaan ongeveer
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers