Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je huis op orde

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Dec 2021 22:05

Re: Je huis op orde

Tabbie schreef:Lot, ik doe dat natuurlijk wel wanneer hij ook tijd heeft. Maar als ik het niet doe, gebeurt het ook gewoon niet. Soms moeten dingen gewoon even.

Hier net zo hoor. Meestal vraag ik wanneer hij het opgeruimd kan hebben en dan kan ik er op terug komen als het niet gebeurt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 02 Dec 2021 22:11

Re: Je huis op orde

Moederkoekje schreef:Het klinkt allemaal zo makkelijk als jullie het opschrijven, maar ik vind dit zó lastig 🙈

Soms wil ik beginnen, en dan kijk ik om me heen, zie ik 628264829 losse dingen van vier personen liggen en dan krijg ik serieus een paniek gevoel. Dat je over elk dingetje een beslissing moet nemen (houden, bewaren, weggeven) maakt me gek.

En dan moet al die zooi drie trappen af en waarheen moet het dan? Het is zooooveeeel.

Ik voel me echt een kleuter als het op opruimen aankomt…en ik ben echt best een slim (intellectueel gezien) persoon. Maar ik heb zoooooveel meer respect voor mensen die hun huishouden op orde kunnen krijgen en houden. Ik ben daar echt jaloers op.


Ik voel me precies zo. Lees graag mee hier voor tips.
Probleem is ook dat verkopen veel gedoe is en weggooien ook, zou niet weten waar ik het weg kan gooien zonder dat het meteen duur wordt.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Dec 2021 10:32

Re: Je huis op orde

Wie wil mijn proefpersoon zijn?

Ik heb vannacht dus gedroomd over een 'opruim imperium' dat ik had opgezet.. hahahaha!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 03 Dec 2021 10:42

Re: Je huis op orde

Ik zou het wel willen Sam. Maar aan de andere kant merk ik dat ik het moeilijk vind. Er zit echt heel veel schaamte bij, en dat maakt het moeilijk om mijn huis open te stellen voor een opruimgoeroe 🙈

Hoe zou jij het qua aanpak voor je zien? Kleren zou ik sowieso zelf doen, dat is voor mij niet het grootste probleem.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Dec 2021 10:49

Re: Je huis op orde

Maar waarom schaamte? Je vraagt toch juist om hulp. Niks om je voor te schamen.

Ik zou het kamer voor kamer doen. Ook 3 keuzes maken, weggooien, recyclen en verkopen. Hoeft niet allemaal in 1 dag. En dan alles goed opgeruimd per categorie terug leggen. Werken met labels, bijvoorbeeld in de keuken. Jaarlijks 4 momenten in je agenda inplannen dat je de keukenkastjes na kijkt en herschikt. Van bepaalde dingen 'maar' 5 stuks mogen hebben (bijvoorbeeld oude tijdschriften).

Ik was ook een verzamelaar, als je ziet wat ik na de scheiding had in rommel. En tot wat het nu gereduceerd is.
Opruimbakken is ook echt een tip. Koop fijne stapelbare bakken bij bijvoorbeeld Action en sorteer daar alles netjes in. Zolder is hier een goed voorbeeld voor. Sinds ik die bakken gebruik is mijn zolder super netjes.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Dec 2021 10:59

Re: Je huis op orde

Hier moest een half jaar geleden opgeruimd worden, want 1 kamer moest babykamer worden. We gebruikten twee kamers boven als ‘zolder/dumpplek’ en die hebben we helemaal opgeruimd.
Ik ben begonnen met 1 kamer, heb daar alles uitgehaald en alles wat er in lag door m’n handen laten gaan. Op 1 kamer hebben we een tafel, kast, ladenkastje vervangen door een hele grote paxkast. Daar ziet het er nu veel netter uit.
Bij de ruimte met wasmachine en cv ketel hangen planken met bakken erop. Dat ziet er ook opgeruimd uit.
In de woonkamer heb ik steeds een stukje aangepakt, laatje voor laatje, kast voor kast en plank voor plank. En dan steeds alles helemaal leeg gehaald. Er is zo heel veel weggegaan en ook heel veel netjes opgeruimd.
De kamer van de oudste hebben we vorige week ook zo opgeruimd (kwamen 5 vuilniszakken met zooi uit).
Nu moet de schuur nog….
Ik zet de troep van mijn man trouwens ook in een bak voor z’n neus als hij tijd heeft en dan heeft hij dat altijd in een paar minuten opgeruimd.
Maar ik ben ook altijd wel jaloers op hele nette geordende huizen. Ik ben zelf chaotisch en m’n man en kinderen ook en als ik niet op let dan wordt het makkelijk een rommel. Beneden is het meestal wel netjes en opgeruimd, boven hebben we meer moeite mee.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Dec 2021 11:33

Re: Je huis op orde

Ik wil wel je proefkonijn zijn Sam!

En dan beginnen met de opbergzolder en daarna de keuken.

Mijn vriend heeft alvast (op mijn advies) een label maker en opbergdozen op zijn verlanglijstje gezet hihi.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Dec 2021 12:17

Re: Je huis op orde

Oeh die labelmaker is zo’n topding. Ik leen hem meestal bij mijn ouders. Ik heb laatst ook heel hard gelachen toen mijn vriend mopperde dat hij de nieuwe douchegel niet kon vinden. Dat zit namelijk in een gelabelde kuggisbak. Tijdens verhuizen riep hij op een gegeven moment ook minx tis nu klaar hè met bakjes kopen. Toen was ik inmiddels 3x bij Ikea geweest om bakken te halen 😇. Is ook zo vervelend dat dit winkel om de hoek zit.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Dec 2021 12:23

Re: Je huis op orde

Wij zijn bezig met kamertje wisselen en man is vrij vandaag. Die is nu dus heel druk boven bezig met opruimen en alles verplaatsen en zo 👍
Ik moet er dan alleen op letten dat hij geen dingen weg doet die ik nog gebruik/nodig heb en hij weet nooit waar hij het weer opruimt, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem323

Bericht 03 Dec 2021 14:40

Re: Je huis op orde

Arwyn schreef:Ik moet er dan alleen op letten dat hij geen dingen weg doet die ik nog gebruik/nodig heb en hij weet nooit waar hij het weer opruimt, haha.


Klinkt als mijn man, hij mag in huis NIETS opruimen, ben ik alles kwijt of het is weg. Ik weet alles precies te vinden, zelfs dat kleine ding wat ik maar 1x per jaar gebruik.

Minx zo woon ik dicht bij de action, daar haal ik mijn bakken. Ikea is helaas 45 min enkele reis.

Volgende project hier is een washok en ik wil een spellenkast. Wij hebben heel veel spellen en de helft spelen we niet omdat we er niet makkelijk bij kunnen. Dus dat is een leuk projectje voor in de winter.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Dec 2021 17:09

Re: Je huis op orde

Sam schreef:Wie wil mijn proefpersoon zijn?

Ik heb vannacht dus gedroomd over een 'opruim imperium' dat ik had opgezet.. hahahaha!

Ik zit in regio net iets boven * en als je het echt wilt, dan nodig ik je van harte uit om hier een keer te helpen.
Laatst gewijzigd door Soleil op 10 Dec 2021 13:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 08 Dec 2021 17:50

Re: Je huis op orde

Nou ik ben helemaal geïnspireerd door dit topic en heb alweer een paar kastjes en het werkblad in de bijkeuken opgeruimd. Heerlijk. De kliko propvol, 3 zakken plastic en een paar dozen papier staan al in de tuin. Nu nog wat plastic bakken scoren bij Action en rondslingerend speelgoed daarin doen en in de inmiddels lege vakken in de kasten zetten.

Ondanks alle uren opruimwerk ziet het er nog steeds uit alsof er hier een bom is ontploft, maar dat mag de pret niet drukken. Het komt goed. Morgenochtend wordt mijn huis getaxeerd en ik hoop het dan nog wat meer opgeruimd te hebben. Vanavond dus nog even door.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Dec 2021 17:53

Re: Je huis op orde

Ik heb vooral zoveel spullen waar ik nog iets mee moet. Enveloppen waar ik op moet reageren maar dan moet ik eerst printen en ik heb geen printer en dan vind ik het alweer te ingewikkeld worden. Kerstballen waar ik niks mee doe, wil iemand ze gratis hebben? Geen idee dus liggen ze er maar. Sokken die nieuw zijn en dus nog opengeknipt moeten worden maar de schaar kan ik niet vinden dus dan laat ik ze maar weer liggen.

Raak er weer helemaal gestresst van als ik er aan denk 🤯🤯
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Dec 2021 18:02

Re: Je huis op orde

Oh ja dat snap ik wel Spencer. Dan is het niet simpel opruimen maar moet er wat mee en juist dat kost tijd en aandacht. En dus doe je het niet.

Dat heb ik ook. En ook dat het ene het andere belast. Zo kan ik wel kastje a opruimen maar dan moeten bepaalde spullen naar kast b en dan eigenlijk moet x en y ook direct, anders heeft het geen nut. En dus doe ik het ook niet.

Maar heb paar kleine dingen gedaan afgelopen dagen en hoewel waarschijnlijk niemand het ziet voelt het toch goed.
Let's discover the world together.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 08 Dec 2021 19:47

Re: Je huis op orde

Ik vind het ook moeilijk als ik niet weet waar ik iets moet laten.
We hebben voor pakjesavond de eettafel en salontafel leeggeruimd en ik heb zelf daarna het dressoir en tv kast ook opgeruimd (alleen er bovenop, dus het zichtbare gedeelte). Dit geeft me wel rust, hopelijk lukt het nu ook om het zo te houden. (Al liggen de eerste spullen van de kinderen er ook weer.)
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 08 Dec 2021 20:15

Re: Je huis op orde

Ik kan op zich heel goed ruimen en weggooien, alleen ben ik ook een chaoot en hou ik van kringloop enzo dus stouwen ik het zo weer vol 🙈

Maar ben na aanleiding van dit topic wel begonnen. Heb de badkamer helemaal leeggehaald en daar een volle vuilniszak met troepjes uit weggegooid. Gelijk tot aan de plafonds gesopt.
Kamer van m'n dochter ook van top tot teen gedaan en daar 3 volle zakken uitgehaald en de knutselkast nog 2 zakken😅.

Resultaat is dat ik volgende week dinsdag pas naar de Ikea kan voor bakken voor in mijn verplaatste Kallax kast, en er nu dus 1 kamer en het kantoor helemaal vol ligt met spul dat nog niet opgeruimd kan worden. Maar her begin is er, en mijn doel is om elke ruimte in huis van top tot teen onder handen te nemen en alle overbodige zooi weg te doen. Ik kom de winter wel door zo 🤣
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 08 Dec 2021 22:30

Re: Je huis op orde

Echt lekker hè om zoveel weg te gooien. Het is hier nog steeds veel en veel te vol (ik moet bv alle bakken speelgoed eens goed doorlopen en weggooien wat daar niet van gebruikt wordt), dus al die uren opruimen hebben nog niet echt tot zichtbare orde geleid. Morgen ga ik bakken kopen die ik in de bijkeuken op wat schappen kan zetten. De zooi die nu op die schappen ligt moet ik dan wel nog weggooien.
<<

Linvi

Bericht 09 Dec 2021 10:09

Re: Je huis op orde

Wij zijn hier ook mee bezig, ik wil heel graag mijn grote kast uit de woonkamer weg, hij mag van mij qua formaat in 1/3 terug komen. Voor de kast weg kan, moeten we eerst 2 andere kasten uitzoeken.

We hebben enorm veel speelgoed wat te koop staat, dat neemt heel veel ruimte in, als dat 1januari nog niet verkocht is gaat dat of naar de kringloop of (alle playmobil en lego) op zolder.
Dan kan ik ook pas verder!

Bij ons heeft het verhuizen 4 Jr geleden echt veel invloed gehad op ontspullen! Ik heb daar toen heel veel tijd ingestoken, echt rigoureus aangepakt. Per verdieping per kamer alles uitgezocht. Op dat moment veel grote spullen al verkocht en veel weg gegooid of weg gegeven, het verkopen van kleinere dingen ben ik pas in het nieuwe huis gaan doen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Dec 2021 10:56

Re: Je huis op orde

Mooi topic! Het is hier ook wel nodig om eens goed op te ruimen. Een valkuil bij ons is ook vaak het aanrecht of de helft van de eettafel. Het geeft zo een goed gevoel als het leeg is. Maar binnen no time is het weer vol.

Ik ben vorige week begonnen met een kastje per dag. Te beginnen met de keuken. Dat is nog lekker overzichtelijk.

Ik las laatst ook iets van een opruimcoach (die bestaan Sam!) dat als iets korter duurt dan 2 minuten, je de taak gelijk moet uitvoeren. Die heb ik nu af en toe ik gedachten als ik weer de trap op loop en de opgevouwen was vakkundig ontwijk.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 09 Dec 2021 10:59

Re: Je huis op orde

Dat vind ik met verkopen dus ook Linvi. Dat je het dan alsnog in huis hebt liggen. Hier ligt het dan ook echt in de weg. Kleding zet ik op Vinted en haal ik er na een paar weken af en doe het in de kledingbak. Speelgoed heb ik nog nooit verkocht, alleen weggegeven. Maar wij zitten nu dus ook met wat bakken vol kleine dingen, autootjes, kleine poppetjes (pin y pon bv), plastic cupcakes, dat gooi ik allemaal bij elkaar in bakken. Kan allemaal niet weg, maar het is zoveel bulk bij elkaar. En ik moet dus elke keer zo’n bak aan de kant zetten om in het kastje te kunnen waar die bak voor staat.

Als we gaan verhuizen gaan we ook een hoop wegdoen denk ik! Ook qua kleding, hoewel ik een veel grotere kledingkast krijg. Ik hoop hem in ieder geval de eerst tijd half leeg te kunnen houden.

Ooh ja die rommel op de tafel! Ben blij dat ik niet de enige ben. Mijn agenda ligt daar altijd, t papieren waar ik nog iets mee moet, een schrijfboekje en een pen, lege batterijen (die ik steeds vergeet mee te nemen voor in zo’n batterijenbox) enz.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Dec 2021 11:11

Re: Je huis op orde

Zei iemand playmobil?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 09 Dec 2021 11:37

Re: Je huis op orde

Tabbie schreef:Zei iemand playmobil?


Haha ik heb het nog niet durven kopen.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 09 Dec 2021 17:50

Re: Je huis op orde

Oh dit lijkt me echt zo'n hemels werk! Ik heb echt wel veel spullen maar geen spullen die we niet nodig hebben of niet gebruiken, én een heleboel slimme opbergmogelijkheden gecreëerd hier in huis. Ik zou het echt met liefde willen doen voor een ieder die het nodig heeft, niet op de marie kondo, minimalistische manier - maar meer op een empathische manier. Ik weet nog dat ik vroeger een vriendin had wiens moeder een verzamelaar was, daar heb ik meerdere malen alles opgeruimd om die vrouw te helpen (was nog te jong en naïef om te bedenken dat die vrouw natuurlijk gewoon 'ziek' was).
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 09 Dec 2021 17:53

Re: Je huis op orde

Voor mensen met weinig kastruimte, wij hebben in de kelderkast (bij ons is hij in de gang - waar ook de schoenen enzo staan) een kast-in-kast laten maken, echt fantastisch. Alle ruimte erachter kan je ook gewoon nog gebruiken, past in elke kelderkast/gangkast - en beschadigt niks. Echt ideaal!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 09 Dec 2021 17:56

Re: Je huis op orde

Lijkt mij zo handig Parel! Helaas hebben wij helemaal geen inbouwkasten in huis. Alleen de meterkast, onder de trap zit de wc
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers