Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 01 Dec 2021 21:17

Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Onze dochter wordt in maart 4 en sinds een paar maanden slaapt ze steeds vaker beter door en hoef ik er meestal maar 1 a 2 x per nacht uit. Ze is dan wel om 6 uur wakker, of tussen 4 en 5 en dan moet ik haar op werkdagen wakker maken om 6.50.

Ik hoorde van meerdere kennissen en vriendinnen dat alle kinderen ‘s nachts wel een keer wakker worden. Is dat bij jullie ook zo? Slapen jullie ook echt nooit meer 7 uur achter elkaar?

En zo ja, vanaf wanneer was dat ongeveer?
Ik merk dat ik wel beter functioneer nu ik 7 uur per nacht slaap en vaak van 23 tot 5 achter elkaar kan slapen, maar het is geen diepe slaap van 7 uur achter elkaar.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Dec 2021 21:25

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Ik slaap bijna nooit meer dan 7 uren achter elkaar maar dat ligt niet aan m'n kinderen.
Dochter slaapt sinds een jaar (vanaf 20mnd) eigenlijk altijd door. Daarvoor wel 20mnd drama en nooit meer dan een paar uur slaap. Nu met tijden ook wel eens dat ze iets heeft 's avonds of 's nachts. Maar meestal gelukkig niet.
Met zoon van 11mnd hebben we mazzel. Die sliep vanaf 3mnd al af en toe het klokje rond. En behalve dat de laatste tijd veel te vroeg wakker is, hoeven we er 's nachts eigenlijk nooit uit voor hem.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 01 Dec 2021 21:29

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Mijn zusje wordt ook meerdere keren per nacht wakker. Ik ook wel eens, maar als ik er dan niet uit hoef slaap ik eigenlijk ook wel heel snel weer in. Maar elke nacht uit bed komen vind ik best pittig. Maar ik voel me best een zeurpiet, omdat eigenlijk niemand die ik spreek wel doorslaapt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Dec 2021 21:30

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

7 uur is toch prima doorslapen voor een volwassene? Voor je dochter klinkt het wel erg kort.

Mijn kinderen sliepen beide denk ik echt door vanaf dat ze acht a tien maanden waren. Daarnee bedoel ik dat de regelmaat van nachten eruit verdween en het vaker voorkwam dat ze door sliepen. En daarmee bedoel ik weer 10 tot 12 uur slaap achter elkaar.

Momenteel zitten we in de fase dat dochter prima doorslaapt (met een enkele uitzondering dat ze wel wakker wordt s nachts) maar zoon vaker s nachts wakker wordt door bedplassen of enge geluiden enzo. Het echte doorslapen zoals jij het suggereert (dat ze vanaf een bepaalde leeftijd altijd doorslapen) lijkt me dus een illusie, er kan op elke leeftijd wat zijn. Ik vind overigens dat mijn kinderen prima slapen maar er kan altijd wat zijn.

Maar dit klinkt wel anders dan bij jouw dochter die volgens mij net als jij een hele lichte slaper is. Had jij dit als kind eigenlijk ook? Is het niet gewoon erfelijk?

Ik slaap zelf overigens gewoon altijd 7 uur, dat is een normale nacht voor mij.
Laatst gewijzigd door Marin op 01 Dec 2021 21:32, in totaal 3 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Dec 2021 21:30

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Onze middelste sliep onder het jaar al door van 19u-7u. De oudste met periodes vanaf 2 jaar, maar is een slechtere slaper. Nu zitten we gelukkig alweer een tijdje in een goede fase. Hij slaapt vaak van 20u-6u, maar door de slaaptrainer blijft hij tot 7u op zijn kamer. Natuurlijk worden ze allebei wel eens wakker, maar die keren zijn inmiddels op één hand per maand te tellen en vaak is er dan ook iets.

Het kan zijn dat je een slechte slaper hebt, daar kun je niet altijd wat aan doen. Heb je al eens slaapcoaching gehad voor haar? Zo niet, zou ik het overwegen. De meeste kinderen kunnen op deze leeftijd 10-12u achter elkaar slapen.
Laatst gewijzigd door Taeda op 01 Dec 2021 21:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Dec 2021 21:32

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

J is volgens mij nog steeds elke nacht wakker, vanaf dat hij 3 is red hij zichzelf. Dan gaat hij even wat drinken en/of plassen en weer verder slapen. Soms merken wij dat omdat dan z’n muziek weer aan staat en de lamp op de overloop. Denk dat hij 4,5 was toen hij ‘s ochtends zelf naar beneden ging en dat gaat eigenlijk hartstikke goed. Hij staat vaak wel op tussen 5:30 en 6:30 en kleed zich dan aan en gaat rustig naar beneden spelen. En als hij echt honger heeft maakt hij ook nog een boterham voor zichzelf 🥳
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Dec 2021 21:32

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Alexis schreef:Mijn zusje wordt ook meerdere keren per nacht wakker. Ik ook wel eens, maar als ik er dan niet uit hoef slaap ik eigenlijk ook wel heel snel weer in. Maar elke nacht uit bed komen vind ik best pittig. Maar ik voel me best een zeurpiet, omdat eigenlijk niemand die ik spreek wel doorslaapt.

Ik vind je geen zeurpiet hoor. Er is wel een verschil tussen elke nacht, al bijna vier jaar, of af en toe eens je bed uit 's nachts. Het is niet alleen nu vaak niet goed kunnen slapen, maar ook nog vermoeidheid van de afgelopen jaren.
<<

Anoniem330

Bericht 01 Dec 2021 21:34

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Oudste sliep met 6 weken door en wordt alleen wakker als er echt iets is (ziek of moeten plassen). Jongste is 1 jaar en sinds kort hoeven we er niet meer midden in de nacht uit, maar ze is vaak wel vroeg wakker, voor 5 uur al. Met pijn en moeite krijgen we haar dan weer in slaap en soms lukt dat niet.
Ik probeer vaak rond 22u te gaan slapen zodat ik genoeg uren slaap krijg voor 5 uur want daarna kan ik zelf meestal niet meer slapen.
Laatst gewijzigd door Anoniem330 op 01 Dec 2021 21:53, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Dec 2021 21:34

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Ik vind je zeker geen zeurpiet. Het klinkt heel vermoeiend om jarenlang doorbroken te slapen.

Edit ja wat Joey zegt. Je hebt een jarenlange slaapschuld opgebouwd. Volgens mij ben jij al jaren echt zo vermoeid. Dat is echt geen zeuren! Lijkt me wel heel lastig omdat jullie beide volgens mij licht slapen dus.
Laatst gewijzigd door Marin op 01 Dec 2021 21:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 01 Dec 2021 21:35

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Marin schreef:7 uur is toch prima doorslapen voor een volwassene? Voor je dochter klinkt het wel erg kort.

Dat lijkt me ook, maar ik kan het dus nooit. Omdat ik meestal om 21.30 in bed lig, haal ik die 7 uur wel, maar nooit achter elkaar. Meestal van 22 tot 23.30 en dan tot ergens tussen 4 en 5. Dus wel een stuk langere rukken dan de eerste 3 jaar, waar 9 van de 10 keer 2 uur achter elkaar wel maximaal was.


Maar dit klinkt wel anders dan bij jouw dochter die volgens mij net als jij een hele lichte slaper is. Had jij dit als kind eigenlijk ook? Is het niet gewoon erfelijk?

Ik sliep al meteen door, vanaf 2 weken ofzo. Wel sliep ik als kind laat. Meestal van 23 tot 7, dan heb ik het over vanaf een jaar of 6 denk ik. Toen ik geen kind had, had ik genoeg aan 6 uur per nacht. Ik was wel een diepe slaper, nu slaap ik vrij licht.

.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 01 Dec 2021 21:36

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Onze oudste sliep met een paar maanden door, hoewel we er heus af en toe wel eens uit moe(s)ten. Ze wordt nu iedere nacht wel een keer wakker omdat ze moet plassen bijvoorbeeld, maar dan gaat ze gewoon zelf naar de wc, heeft ze ons niet meer bij nodig.

Die jongste sliep door met een maand of 11. Tegenwoordig slaapt ze 's avonds ook vrij snel.

We moeten er wel eens uit, maar lang niet elke nacht gelukkig. Lijkt me slopend!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Dec 2021 21:38

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Alexis schreef:Dat lijkt me ook, maar ik kan het dus nooit. Omdat ik meestal om 21.30 in bed lig, haal ik die 7 uur wel, maar nooit achter elkaar. Meestal van 22 tot 23.30 en dan tot ergens tussen 4 en 5. Dus wel een stuk langere rukken dan de eerste 3 jaar, waar 9 van de 10 keer 2 uur achter elkaar wel maximaal was.





Ja precies. Je slaapt dus nooit je volledige slaapcycli. Ik weet dat nog van de eerste 3 maanden toen m'n zoontje geboren was en ik elke drie uur de wekker moest zetten om hem te voeden en ik hem niet mocht laten slapen vanwege te laag gewicht. Ik realiseerde me toen ook dat ik nooit diep sliep. Echt vermoeiend is dat. Kan je nagaan na jaren.
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 01 Dec 2021 21:44

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Een slaapcoach hebben we ooit overwogen, maar de laatste maanden gaat het wel echt zoveel beter. Ik heb goede hoop dat het een keer zo ver komt dat we er niet meer uit hoeven. Nu zijn er ook al soms nachten dat we er niet uit hoeven.
Ze slaapt ook steeds weer heel snel gelukkig, het probleem is dus dat ze wakker wordt en niet zelf in slaap valt. Maar even erheen en even een aai over haar bol en ze heeft ook echt haar speen nog nodig (zonder speen wil ze soms proberen en dan huilt ze eerst een uur dat ze niet kan slapen en dan geeft ze toch maar toe aan haar speen en slaapt binnen een minuut).

Als het een tijdje slecht gaat, geef ik haar wel een paar dagen Kindival en soms laat ik haar een nachtje logeren bij mijn moeder, om even uit die sleur te komen ofzo. Het is daarna vaak weer beter.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Dec 2021 21:49

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Zeker geen zeurpiet!!
Onze zoon sliep met 11 maanden klokje rond maar.. toen begonnen de jaren met andere redenen van roepen: deken afgevallen, knuffel uit bed gevallen, de leeftijd van nachtmerries. Hij is nu 4.5 en ik denk dat sinds een jaar we er nauwelijks meer uit hoeven. Of nou ja, we, mijn man gaat altijd. Ik val anders niet meer in slaap.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 01 Dec 2021 22:17

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Dit is ook heftig. Wakker gemaakt worden is zo anders dan zelf een paar keer per nacht wakker worden.

J slaapt in de regel van 7 tot 7 ongeveer. Soms heeft ze fases waarin het prut gaat. Midden in de nacht huilen en niet aan kunnen geven waarom. 9 van de 10 keer slaapt ze dus door en soms zijn we er een paar uur mee bezig.

A is een betere slaper, al gaat die wel pas na 21.00 naar bed. Die slaapt dan ook tot ongeveer 7 uut. Dit is al zo sinds haar 1e jaar ongeveer. Soms kruipt ze tegen me aan 's nachts, maar ben er nooit langer dan 10 minuten bezig.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Dec 2021 22:36

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

De oudste sliep vanaf een maand of 7/8 klokje rond. De jongste vanaf 10 maanden. We hoeven er sporadisch uit, behalve zoals nu de jongste oorontsteking heeft een speen of knuffeltje kwijt is of wanneer de oudste erg hoest (dan ligt ze ook wel wakker).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Dec 2021 22:40

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Mijn oudste is 8 (jaar, geen maanden) en staat zo goed als elke nacht naast mijn bed. Inmiddels handel ik in mijn onderbewustzijn, ik ben het gewend. Maar het zou opzich wel lekker zijn als hij gewoon zou slapen. In zijn eigen bed.
R. 2013
D. 2016
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Dec 2021 22:40

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Mijn dochter sliep met 2 maanden ongeveer door. Mijn zoon met 17 maanden, de eerste 10 maanden was drama met uren huilen in de nacht, daarna meerdere keren per nacht wakker, maar wel rustig wakker.
Van mijn jongste kan ik het nog niet helemaal zeggen, zij slaapt nu 3 weken van 22.00/22.30 tot 7.00/7.15 uur door (ze is 9 weken), op afgelopen nacht na, toen kwam ze om 4 uur voor een voeding. Geen idee of ze nu weer vaker wakker wordt s nachts of dat het eenmalig was.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 01 Dec 2021 22:43

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Nu na vier jaar is hij nog wel regelmatig wakker, 2/3 van de 7 nachten denk ik.. hij roept dan dat hij wil komen; inmiddels komt ie vervolgens zelf naar onze kamer, ik vond het opstaan en naar hem toe nogal vermoeiend.

En ach nu begint het weer van voren af aan 🙃
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Dec 2021 07:28

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Vanaf vier maanden eigenlijk wel. Misschien dat dit nog veranderd?
Hij gaat half 7 naar bed. Half 22 maken we hem wakker voor een fles. En eigenlijk slaapt hij daarna meteen verder tot een uur of 7. Hij wordt dan wakker van de honger. Soms wordt hij daar al eerder onrustig van (tussen 5-6). Als ik hem dan een fles zou geven, tukt hij verder tot 8. Maar meestal wacht ik tot 6, want dan gaat sowieso m’n wekker. Dan ga ik er dus een keer uit voor de speen. Maar dat is echt maar eens per week ofzo.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Dec 2021 07:39

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Maar wat is doorslapen? Zelf moet ik bijvoorbeeld ‘s nachts ook wel 1 tot 2 keer naar het toilet.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Dec 2021 08:21

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Ik denk dat ze met doorslapen bedoelt dat je er als ouder niet meer uit hoeft voor je kind. Klinkt vermoeiend Alexis, maar voor wat betreft onze jongsten ook erg herkenbaar.

Onze oudste sliep na geloof ik 1,5 jaar door. Het duurde in eerste instantie even maar sindsdien hoeven we er nauwelijks meer voor haar uit. Een enkele keer omdat ze ziek was of uit bed viel.

Onze jongste twee daarentegen… vannacht zijn we er weer een keer of 6 uitgegaan. De laatste weken is het echt bal met tussen de 5 a 10 keer naar boven of eruit. Mijn dochter huilt in haar bed zonder dat ze aangeeft wat er is, mijn zoon komt naar de gang en doet daar het licht aan en staat bovenaan de trap iedereen wakker te brullen. Zo vermoeiend.

Hiervoor is het een aantal maanden vrij goed gegaan, maar ook toen was het eerder een uitzondering als ze allebei helemaal doorsliepen. Maar 1 of 2 keer eruit vind ik acceptabel. Meestal gaat trouwens mijn man omdat ik net als Marsy anders heel veel langer wakker lig dan hij. Maar met nachten zoals afgelopen nacht gaan we allebei wel een paar keer.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem326

Bericht 02 Dec 2021 09:08

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Ik moet er voor mijn jongste van 5 nog zeker 6 van de 7 dagen uit. Ik leg haar dan bij mij in bed. Voor mijn en haar nachtrust. De andere twee worden ook nog wekelijks wakker 's nachts, maar dan is een aai over de bol voldoende. Maar goed, dat betekent dus dat ik er nog steeds iedere nacht uit moet.
<<

Anoniem321

Bericht 02 Dec 2021 09:13

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Onze zoon sliep door vanaf toen hij 4 maanden oud was. Daar hebben wij echt geluk mee gehad.
Hij begon plotseling door te slapen vanaf een week voordat ik weer aan het werk moest.
Dat is altijd zo gebleven, tenzij hij ziek is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Dec 2021 09:23

Re: Wanneer gingen jullie kinderen écht doorslapen?

Onze dochter slaapt de meeste nachten gewoon door, eigenlijk al vanaf dat ze een paar weken oud was. Soms roept ze één keer 's nachts, dan heeft ze gedroomd of is ze een knuffel kwijt o.i.d. Zelf slaap ik echter nooit een nacht door, ik moet inderdaad ook elke nacht wel minstens één keer plassen en vaak val ik daarna niet meteen weer in slaap. Dus doorslapen is mij ook vreemd, maar dat ligt niet aan m'n dochter.

Vrees wel voor het moment dat ze geen luier meer om krijgt 's nachts, want dan zullen we er wel vaker uit moeten omdat ze moet plassen.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers