Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Magie verbreken Sinterklaas

<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 02 Dec 2021 11:40

Re: Magie verbreken Sinterklaas

Ik heb ook het Sinterklaas voor grote kinderen boek. Dat krijgt mijn jongste nu met pakjesavond. Ze wordt volgende week 7 en ze zit nu zo bomvol spanning voor Sinterklaas en haar verjaardag dat ze zichzelf ook gewoon in de weg zit. Dat wil ik niet nog een jaar voor haar. Ze is ook nog 7 als ze suprises moet maken volgend jaar in groep 5 dus ik kondig het liever nu alvast aan, dan kan ze na pakjesavond (denk dat we die morgen doen) ook hopelijk een paar nachten lekker slapen voor haar verjaardag en niet stiekem hopen/denken dat hij nog een keer een schoen komt vullen oid.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 02 Dec 2021 12:13

Re: Magie verbreken Sinterklaas

Holly, dat probleem hadden wij hier ook. De oudste zag ook het verschil en riep een paar jaar terug heel hard door het dorp dat die Sinterklaas nep was. Hij stelde ook zoveel vragen dat wij bang waren dat hij zijn klasgenootjes of broertje ook mee zou nemen in zijn twijfel, dat zou ik vervelend gevonden hebben. Nu hij het weet speelt hij zo enthousiast mee, bijna het andere uiterste ( en dan na het schoen zetten en heel enthousiast mee zingen naar boven gaan om zijn pyjama aan te doen en dan in mijn oor te fluisteren, "zal ik even naar beneden gaan om die wortel ed op te ruimen?".

De jongste (4 jaar) zei van de week ook met een stalen gezicht dat babypiet niet bestond, toen wij vroegen waarom niet "gewoon daarom, die bestaat niet". Maar niet over door gegaan, geen idee hoe ik het moet interpreteren.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 02 Dec 2021 17:36

Re: Magie verbreken Sinterklaas

Ik heb het toen mijn dochter 8,5 was in de zomervakantie uitgelegd.
Heel simpel, niks geen dingen met boeken en contracten, maar gewoon uitgelegd hoe fijn het is dat ze mij kan vertellen wat ze wilt - en dat dat dan gewoon in orde komt. Ook dat niet iedereen het geheim al weet, dus dat als ze erover wilt praten alleen volwassenen aan kan klampen. Nooit gezeur mee gehad, het heeft zoveel spanning weggenomen en ze is nu 1,5 jaar later nog doller op Sinterklaas en vooral het Sinterklaas Journaal dan voorheen!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Dec 2021 10:46

Re: Magie verbreken Sinterklaas

Ik vind ook dat er echt veel ‘heisa’ omheen is, veel verhaallijnen, het Sinterklaas journaal, op school, ect.
Mijn oudste stelt ook vragen en ik denk dat hij wel weet dat er iets niet klopt. Maar dat hij bang is om geen cadeautjes meer te krijgen als hij het echt zou toegeven.
De jongste roept al weken door het journaal heen dat het nep is. Maar vind het allemaal heel leuk en spannend.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Dec 2021 14:48

Re: Magie verbreken Sinterklaas

Ooh La La! schreef:Hier geloven ze beide nog volop (7 en 5), maar we gaan de oudste het volgend jaar vertellen omdat ze in groep 5 surprises maken en het dan op school wel uit zal komen. Dat wil ik liever zelf in de hand hebben dus we zullen het in de zomer al aan haar uitleggen.

Ik heb trouwens datzelfde boek op het oog. Ik denk dat de oudste het wel heel tof vindt om samen met ons in het complot te zitten.


Hier zijn ze ook 7 en 5 en geloven nog volop! Wij gaan het de oudste volgend jaar ook vertellen.
2014 2016
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 04 Dec 2021 21:49

Re: Magie verbreken Sinterklaas

Mijn jongste (wordt aankomende week 7) was heel opgelucht na het lezen van het boek. En alle spanningen waren gelijk verdwenen.

"Ik ben nu nog blijer met alle cadeautjes nu ik weet dat jij alles stiekem hebt gekocht Mama" 🥰
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 Dec 2021 22:23

Re: Magie verbreken Sinterklaas

Wij hebben de oudste dit jaar verteld dat wij de cadeaus kopen. Vorig jaar waren er al veel klasgenootjes die het geheim kende. Wij kregen dus ook veel vragen waar ook zijn zusje van toen 4 bij zat. We hebben besloten hem begin dit schooljaar in te lichten. Hij vond het maar vreemd en het moest echt even landen. Nu kreeg ik vragen over hoe we bepaalde dingen hadden gedaan zoals de wortel weggooien. De eerste keer ging hij echt in de prullenbak kijken.

De jongste is 5 en krijgt al wel dingen door zoals andere pieten, andere sint dus ik verwacht dat volgend jaar bij haar wel de laatste keer zal zijn dat zij echt gelooft. Zij stelt al veel meer vragen dan haar broer altijd deed ook.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Dec 2021 23:13

Re: Magie verbreken Sinterklaas

Ahh Signature dat is wel heel lief! En bevredigend haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers