Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorleesboeken

<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 05 Nov 2017 10:12

Bericht 29 Nov 2021 14:06

Re: Voorleesboeken

We lezen Jip en Janneke voor en pluk van de Petteflet. En als we snel moeten dikkie dik. Van Sinterklaas heeft ze het boek Otje gekregen en voor haar verjaardag de Neehoorn dus deze gaan ook mee naar boven.

Oh ja en sinds ze naar school gaat kiest ze daar wekelijks een boekje van de bieb en die lezen we vaak ook voor voor het slapen gaan
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Nov 2021 15:00

Re: Voorleesboeken

Papa is een held is idd leuk! Nog leuker en een enorme favoriet: het enige boek in je koffer.

Verder vergat ik Otje en Floddertje nog!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 29 Nov 2021 20:16

Re: Voorleesboeken

Jip & Janneke
Dolfje weerwolfje
Foeksia de Heks
Sproet en Spek
Superjuffie
Mees Kees
De regels van Floor
De kinderen van de grote beer (serie van groep 1 t/m groep 8 van Carry Slee)
Carry Slee heeft nog een paar leuke series: Iris & Michiel en nog zo een dergelijke serie.
Tommie & Lotje
Jubelientje
De Gorgels

De prentenboeken van Marianne Busser vind ik voor kleinere kinderen altijd leuk; op rijm en de serie met de winkeltjes hebben ook zoekopdrachten erbij.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Nov 2021 20:26

Re: Voorleesboeken

Aan de oudste lees ik De Zoete Zusjes voor.

Voor Sint krijgt de jongste het boek allemaal de liefste, die lijkt me zo leuk!
⁠♡♡♡
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:05

Bericht 29 Nov 2021 20:41

Re: Voorleesboeken

Wat een leuke tips weer!

Ik zie een aantal boeken die ik zelf van vroeger ken, maar nog niet in mij op zijn gekomen om nu ook weer voor te lezen. Ik ben benieuwd wat mijn zoon er van vindt, of hij ze net zo leuk vindt.

Pluk, Otje en de Gorgels hebben wij inderdaad ook al gehad. Die blijf ik zelf ook leuk vinden.

De rest komt op het lijstje en daarmee ga ik binnenkort naar de bieb. Even kijken welke boeken ze van het lijstje hebben.

Jip en Janneke vond ik soms nog best ouderwets in taalgebruik. Zelfs de nieuwere druk. En inderdaad, racisme in oudere boeken kom ik ook geregeld tegen. Soms best lastig om te improviseren tijdens het lezen.
♡2015
♡2018
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 29 Nov 2021 21:03

Re: Voorleesboeken

Wij lezen nu aan de middelste van 6 Virgilius van Tuil voor van Paul Biegel. Wel een doorlopend verhaal, maar met korte hoofdstukken van ongeveer 4-5 minuten. Mijn zoon vindt het leuk.

Ik was vroeger helemaal gek van Jip en Janneke en toen ik zwanger was van de oudste, was dat het eerste boek dat ik heb gekocht. We hebben het nauwelijks gelezen, ik vind het zo vreselijk ouderwets en rolbevestigend, dat ik mij er niet toe kan zetten het te lezen. Gelukkig vinden de kinderen het ook niet zo interessant.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 05 Nov 2017 10:12

Bericht 30 Nov 2021 08:52

Re: Voorleesboeken

Maan schreef:
Ik was vroeger helemaal gek van Jip en Janneke en toen ik zwanger was van de oudste, was dat het eerste boek dat ik heb gekocht. We hebben het nauwelijks gelezen, ik vind het zo vreselijk ouderwets en rolbevestigend, dat ik mij er niet toe kan zetten het te lezen. Gelukkig vinden de kinderen het ook niet zo interessant.


Ik verander heel vaak Jip naar Janneke en andersom. En het verhaaltje dat Jip niet mag huilen want mannen huilen niet of iets in die trant lees ik sowieso niet voor.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 30 Nov 2021 09:05

Re: Voorleesboeken

Soms is het inderdaad wel aanpassen ;)
We hebben de herziene versie van Pippi, die is prima!

Hier vonden ze de bonte veren van de papegaai trouwens ook nog erg mooi!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 30 Nov 2021 09:07

Re: Voorleesboeken

Pluk van de Petteflat is hier favoriet. Jip en Janneke heb ik ook veel voorgelezen, maar dat vindt ze nu kinderachtig. Ze vindt nu de Zoete Zusjes heel leuk, die leest ze inmiddels zelf. En ze leest mij nu trouwens voor uit Het grote AVI boek van Paul van Loon.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Nov 2021 10:30

Re: Voorleesboeken

Wat worden er nog veel 'ouderwetse' boeken gelezen. Valt me echt op. Ik snap ook nooit wat iedereen toch zo leuk vindt aan Jip en Janneke, dat vond ik als kind al ouderwets 😉.
Hier is de oudste 3,5. Wij lezen nog korte verhaaltjes. We hebben een boek met dierenfabels bijvoorbeeld (heeft ie zelf gekozen) maar ook bijvoorbeeld Dikkie Dik, Moppereend, Boer Boris. Momenteel is Supersint favoriet!
Hij houdt ook heel erg van educatieve boeken en zoekboeken zoals Alfabet, een boek over de boerderij en een prachtige kinderatlas, maar die lezen we meer overdag.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 30 Nov 2021 10:48

Re: Voorleesboeken

Hier is Bob Popcorn groot favoriet. Ze kan het ook zelf prima lezen, meestal doen we om de beurt een blz. Deze heeft ze echt meerdere keren ook zelf gelezen. Verder de magische apotheek, Volle Maan (Paul van Loon), Weerwolvenbos (Paul van Loon). Jorrie en Snorrie zijn we nu mee bezig.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 30 Nov 2021 22:17

Re: Voorleesboeken

Niet helemaal een voorleesboek, maar wel echt super leuk: het boek zonder tekeningen. Echt hilarisch voor kinderen. Hier echt honderden keren gelezen en iedere keer weer opnieuw dikke pret
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 30 Nov 2021 22:45

Re: Voorleesboeken

Mijn boekentips voor 0-4 jaar
- hey baby kijk!
- vos gaat een stukje rijden
- mmmm taart!
- Ebbie
- En nu mijn bad uit!
- ssssst tijger slaapt
- ik help de Brandweer
- zo moe en toch klaarwakker
- de walvis gaat in bad
- alle ‘nog even’ boekjes van Jorg Muhle
- we hebben er een geitje bij
- ik wil de maan
- Monkie
- woezel en pip boekje met lampjes
- alle vierkante geluidenboekjes van Kruidvat

En ja, ik ben overduidelijk een Strasser fan hè haha. Ik vind haar stapelverhalen erg leuk, leest ook leuk voor!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Dec 2021 09:02

Re: Voorleesboeken

Ahh monkie 😍 merk dat ik daar wel zin in moet hebben haha want niet altijd handig dat er geen tekst bij staat.

Die boekjes van Jorg Muhle zijn idd zó leuk. Blijven ook leuk.

En grappig dat je mmmm taart ook noemt. Leuk is die idd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Dec 2021 12:50

Re: Voorleesboeken

Rejoy schreef:Niet helemaal een voorleesboek, maar wel echt super leuk: het boek zonder tekeningen. Echt hilarisch voor kinderen. Hier echt honderden keren gelezen en iedere keer weer opnieuw dikke pret

Hier ook een groot succes ja!

Het Wilde Dierenorkest van Dan Brown valt hier ook goed in de smaak. Fijn rustig boek, korte dierengedichten en dan een stukje muziek via een app erbij. De oudste zoekt tijdens het muziek luisteren de verstopte letters, de middelste heeft genoeg aan de platen zelf.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat