Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Open keuken of aparte keuken

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 25 Nov 2021 20:31

Re: Open keuken of aparte keuken

Foto’s krijg ik hier nooit voor elkaar vanaf mobiel.
Stuur maar berichtje op insta als je wilt gluren 🤣
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 25 Nov 2021 20:38

Re: Open keuken of aparte keuken

Marin schreef:Dat klinkt als een fijne indeling Sophie!


Ja, ik vind het wel heel fijn. Ben t ook zo gewend natuurlijk, maar ben echt zoo weg van ons huis 🥰
Zeker sinds we verbouwd hebben en het echt helemaal naar onze smaak is geworden nu.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 20:47

Re: Open keuken of aparte keuken

SophieZMY schreef:Foto’s krijg ik hier nooit voor elkaar vanaf mobiel.
Stuur maar berichtje op insta als je wilt gluren 🤣


Haha jaaa
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Nov 2021 20:51

Re: Open keuken of aparte keuken

SophieZMY schreef:Foto’s krijg ik hier nooit voor elkaar vanaf mobiel.
Stuur maar berichtje op insta als je wilt gluren 🤣


Heb ik jou daar? 🤓
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 25 Nov 2021 20:58

Re: Open keuken of aparte keuken

Ja hahaha. Ik dm je even.
Denk ik tenminste. Of ik haal nu maximaal mensen door elkaar
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 21:07

Re: Open keuken of aparte keuken

Sam schreef:Ik vind zulke topics zo leuk. Foto's! Haha


Waarschijnlijk ken je t al maar hier onze dichte keuken dus. Ik vind m klein en niet persé handig en ben altijd jaloers op grote keukens wat zooo aan ons besteed zou zijn. Maar ik vind m nog steeds wel mooi na al die jaren met dat zwart en witte metro tegeltjes. Het is allemaal niet zo strak als bij sommigen en ik mis bergruimte maar het is wel cozy vind ik. En het is gewoon altijd een rommeltje maar ja that's us.

Afbeelding

Afbeelding

En deze schuifdeur vind ik ook mooi. (en kwamen we pas achter lang nadat we het huis gekocht hadden haha)
Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 25 Nov 2021 21:15

Re: Open keuken of aparte keuken

Haha zat die deur verstopt?
Ik vind de stijl van jullie keuken ook leuk idd!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Nov 2021 21:21

Re: Open keuken of aparte keuken

O huh haha. Ik dacht echt dat jullie keuken ergens anders in huis zat.
Jullie keuken hoort wel bij jullie huis. Mooi!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 21:23

Re: Open keuken of aparte keuken

SophieZMY schreef:Haha zat die deur verstopt?
Ik vind de stijl van jullie keuken ook leuk idd!


Ja het is een schuifdeur dus keurig weggewerkt. Ik weet niet meer hoe lang we er al woonden toen we er achter kwamen maar al best even haha. Wel handig als ik echt even rust wil. 😅
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 25 Nov 2021 21:27

Re: Open keuken of aparte keuken

Toffe keuken, Marin! En zo klein is 'ie toch niet?

Wij hebben ein-de-lijk een open keuken, met kookeiland. Echt, ik ben er zó blij mee. Soort droom die werkelijkheid is geworden haha. In ons oude huis hadden we zo'n kleine keuken, dit is echt een verademing. Het is ook nu al zoals we het ons voorgesteld hadden (eigenlijk net zoals bij Elisabeth): ik kook/maak eten klaar terwijl de kinderen aan tafel zitten te kleuren/huiswerk maken/kletsen. Man zit ernaast te werken/staat bij het eiland met mij te kletsen of zoiets, we zijn gewoon steeds lekker bij elkaar. Héérlijk. Ik zal morgen een foto maken inclusief de eettafel (kan ik eerst nog even een beetje opruimen haha).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 21:30

Re: Open keuken of aparte keuken

Ja leuk Giselle! Vond m op de eerdere foto's al heel mooi. En klinkt fijn zeg!

Ik vind onze keuken wel klein maar ik droom gewoon ook van ruiiiimte.
Let's discover the world together.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 25 Nov 2021 21:38

Re: Open keuken of aparte keuken

We hebben een open keuken in het midden van ons huis. Aan de ene kant zit de woonkamer en aan de andere kant de eethoek. Heel blij mee! Waar je ook bent, er kan altijd verbinding zijn met elkaar.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 25 Nov 2021 21:39

Re: Open keuken of aparte keuken

Ik woon alleen, dus ik heb geen last van geluiden van anderen etc als ik kook. Maar ik heb een open keuken met eiland en vind het heerlijk. Mijn woonkamer en keuken zijn heel ruimtelijk daardoor. Ben ook heel blij dat de keukenverkoper mij heeft overtuigd een eiland te nemen. Ik twijfelde of het goed zou passen, dus we hebben toen de hele showroom verbouwd om het uit te proberen. Ik zou niet anders willen.
Het enige is dat ik een vrij kleine eettafel heb. Ooit wil ik wel een wat grotere en dan wordt het wel weer even puzzelen hoe dat mooi kan, waarbij je ook genoeg loopruimte houdt.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 25 Nov 2021 21:45

Re: Open keuken of aparte keuken

Onze (L vormige) keuken is 4.20 lang en daarvan is 2,5 meter van de muur tussen de keuken en woonkamer uitgebroken. Dus vanaf de eettafel kijken we de keuken in, maar vanaf de bank zien we maar een klein stukje en geen vol aanrecht. Ik vind dat zelf met kinderen wel erg prettig.

Maar nu de jongste over 2 weken 7 wordt denk ik dat we er met 1 a 2 jaar wel stalen deuren in de opening plaatsen. Gewoon omdat ik dat mooi vind maar ook omdat onze achterdeur in de keuken zit en die met koken regelmatig open gaat om afval weg te gooien. Ook zullen de oudste 2 straks meer met de fiets weg gaan en via achter binnen komen, dat levert dan veel kou op die doortrekt naar de woonkamer. Ik vind wat kou in de keuken wel lekker tijdens het koken en met 18 graden buiten kook ik ook nog graag met de deur open maar dan zit mijn man op de bank te zeuren over tocht 😁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Nov 2021 21:47

Re: Open keuken of aparte keuken

Veel is ook afhankelijk van de ruimte. Onze keuken klinkt klein maar is echt ruim. Zeker omdat we in de bijkeuken nog een werkblad ban 2,5 meter hebben waar het koffiezetapparaat en de keukenmachine staan. Samen koken wil echt prima. En omdat ook de vaatwasser in de bijkeuken staat hebben we 6 lades van een meter waar we veel in kwijt kunnen.
2015 💙
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 25 Nov 2021 21:49

Re: Open keuken of aparte keuken

Marin schreef:
SophieZMY schreef:Haha zat die deur verstopt?
Ik vind de stijl van jullie keuken ook leuk idd!


Ja het is een schuifdeur dus keurig weggewerkt. Ik weet niet meer hoe lang we er al woonden toen we er achter kwamen maar al best even haha. Wel handig als ik echt even rust wil. 😅


Haha! Hebben jullie toen het hele huis nog doorzocht naar meer verborgen deuren enzo? 😂


Wij hebben nu een hele kleine gesloten keuken. Knettergek word ik er van! Ik heb amper opbergruimte en werkruimte. En vriend zet echt nooit iets in de vaatwasser dus het is ook altijd rommelig op het aanrecht.
We zijn wel van plan over een aantal jaar om het muurtje tussen keuken en woonkamer weg te breken en er een kook (schier) eiland te plaatsen.
Nu geniet ik van het feit dat ik nog rustig alleen in de keuken kan staan als zoon in de kamer speelt, maar dat is over een aantal jaar vast niet meer van toepassing.
10.04.17
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Nov 2021 21:57

Re: Open keuken of aparte keuken

Leuk topic! Had alleen gehoopt op heel veel foto’s haha.
Heb jullie keuken al eens eerder voorbij zien komen Marin, lijkt mij een fijne keuken maar kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat hij niet groter of open is.

Onze keuken is een aparte ruimte, maar wel groot genoeg om echt een woonkeuken te zijn. We zijn eigenlijk altijd in de keuken, ook ‘s avonds. Ik vind het heerlijk! We hebben vorige week de wanden geschilderd en nu ben ik (op de tafel na, ik zoek nog een mooie ronde) helemaal gelukkig met de keuken.

Ik wil een foto plaatsen maar op de een of andere manier lukt dat niet 🤔 iemand die kan helpen? Ik druk op de share knop op myalbum en dan op kopieer (IPhone), maar vervolgens kan ik hier niets plakken.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 25 Nov 2021 21:57

Re: Open keuken of aparte keuken

Onze keuken is half open zeg maar. Beetje lastig uit te leggen, maar door een soort gat/raam (van 1.20x1.20 mrt) heb je wel contact met de kamer, er zit geen deur in.

Maar wij willen ook een nieuwe keuken. Hij is er ook echt aan toe, en ik ook haha. Dan maken we dat gat in ieder geval open, dus dan wel een open keuken. Maar ik vind zoveel mooi! Zo lastig. We hebben binnenkort afspraak bij een keukenzaak, dus hoop dan wat meer duidelijk te hebben wat we willen. Waar hebben jullie de keuken gekocht Sam? Koken nog een hobbie van R.? Fijn een koksopleiding 😉.
<<

Anoniem323

Bericht 25 Nov 2021 22:00

Re: Open keuken of aparte keuken

Ik wil heel graag een open keuken maar dat gaat hier niet. De trap zit tussen de keuken en kamer.
Ik heb er zelfs over gedacht dat als we ooit een nieuwe keuken kopen, deze te verplaatsen naar onze ruime woonkamer. Dat het een ruime open keuken wordt met grote eettafel. En dat de keuken dan een zithoek wordt voor de bank en tv.

Maar over deze keuken mag ik niet klagen. Het is niet wat ik zou kiezen maar ook niet lelijk.
Hij is ruim en ik heb echt voldoende werkblad. Ik kook wel eens met de kinderen en dan staat het wel wat vol, beetje net zoals bij marin op de foto.
Dus ik zet de kinderen vaak aan een stukje werkblad waar ze niet in de weg staan.

Maar ik zou echt heel gelukkig worden van een open keuken. In mijn hoofd heb ik al helemaal een plaatje gemaakt hoe het zou worden.
Helaas wil mijn man dat niet omdat we dan de buitenmuur moeten opmetselen (bij het kozijn) en dat vindt hij lelijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 22:00

Re: Open keuken of aparte keuken

Jullie keuken is zo mooi Bisq! Ik volg je nieuwe insta en ik vind het echt een droomkeuken. Ik weet niks van iPhone helaas.

Kreeft lastig wat je mooi zou vinden en zou willen! Kijk jij ook anders naar een keuken omdat het je vak is, denk je? Ik zou het liefst een hele praktische keuken willen hebben maar ook een mooie.

Saga hahaha nee maar wie weet wat we na (vandaag precies) 7 jaar nog ontdekken. 😅
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Nov 2021 22:09

Re: Open keuken of aparte keuken

Dank je Marin! Hij was helemaal perfect geweest als we een barretje hadden kunnen realiseren waar je met een aantal aan kunt zitten maar daar is de ruimte net te klein voor. Wel staan we vaak rond het kookschiereiland, bijvoorbeeld als ik pannenkoeken aan het eten ben dan eten we aan de keuken.

Als iemand onze keuken wil zien dan kan dat op onderstaande instapagina 😊.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 25 Nov 2021 22:12

Re: Open keuken of aparte keuken

Ja dat idd Marin! Ik wil in ieder geval geen bovenkastjes meer, geen hangende afzuigkap, en de oven op ooghoogte. Ik denk wel dat we voor elektrisch koken gaan. En een kokend water kraan. Goede vrienden en m’n broer hebben net een nieuwe keuken, dus daar heb ik wel veel tips van.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Nov 2021 22:19

Re: Open keuken of aparte keuken

Kreeft schreef:Ja dat idd Marin! Ik wil in ieder geval geen bovenkastjes meer, geen hangende afzuigkap, en de oven op ooghoogte. Ik denk wel dat we voor elektrisch koken gaan. En een kokend water kraan. Goede vrienden en m’n broer hebben net een nieuwe keuken, dus daar heb ik wel veel tips van.


Oven op ooghoogte hebben wij bewust niet gedaan. Hij zit niet laag maar ook niet op ooghoogte. Hij zit zeg maar op een hoogte waardoor je heel makkelijk staand de platen er in kan schuiven zonder dat je je snel brand. Bij mijn ouders en ex heb ik echt zo vaak mijn armen gebrand omdat ik er net niet lekker bij kon.
2015 💙
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 25 Nov 2021 22:30

Re: Open keuken of aparte keuken

Ja dat is wel een goeie! In ieder geval niet meer onder het fornuis zoals het nu is. Zo onhandig vind ik dat.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Nov 2021 23:31

Re: Open keuken of aparte keuken

Hier een open keuken. Was eerst dicht was de eerste klus die we deden in dit huis een open keuken maken.

Ik vind een open keuken echt fijn. Nu ook dan zit s in zijn stoel die draai ik dan naar het kook gedeelte en zo kan die alles zien.

Later hebben we een bijkeuken gebouwd en sinds een paar jaar die deur tussen keuken en bijkeuken er ook uit. En dan willen we dat als 1 grote keuken maken. We hebben nu een hele oude keuken. Meer dan 30 jaar oud. Was eerst van mijn schoonouders. Die zijn bezig voor een nieuwe keuken en dan krijgen wij hun oude keuken weer die is nog hartstikke netjes. Met wat kleine aanpassingen nieuw blad oa maken we er onze keuken van.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers