Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slechte huid door mondkapjes

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 24 Nov 2021 14:58

Slechte huid door mondkapjes

Mijn huid is steeds zo slecht door de mondkapjes. Nu heb ik weer een flink pijnlijke ontsteking boven mijn lip en meestal rondom mijn kin een paar. Ik verzorg mijn huid natuurlijk goed, maar ik merk dat mijn huid die mondkapjes echf slecht trekt. Iemand tips? Zou hef zin hebben om telkens na het dragen van een mondkapje de huid even schoon te maken?
<<

Anoniem320

Bericht 24 Nov 2021 15:02

Re: Slechte huid door mondkapjes

Dat wordt ook wel "maskne" genoemd. Hier kun je wat tips vinden: https://www.aad.org/public/everyday-care/skin-care-secrets/face/prevent-face-mask-skin-problems
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 24 Nov 2021 15:02

Re: Slechte huid door mondkapjes

Ik heb ook een slechte huid en mondkapjes maken dat inderdaad niet beter. Heb geen tip behalve dat ik kies voor wegwerpmondkapjes zodat ik steeds een schone heb.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 24 Nov 2021 18:47

Re: Slechte huid door mondkapjes

Ik heb goede berichten gehoord van mensen over satijnen mondkapjes.
Misschien is dat een optie?
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 24 Nov 2021 19:14

Re: Slechte huid door mondkapjes

Voor mijn werk moet ik meerdere keren per dag een mondkapje op (en buiten werk natuurlijk ook), dus elke keer een wegwerp wordt dan zo veel. Satijn is een goede! Ga ik een bestellen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 24 Nov 2021 19:44

Re: Slechte huid door mondkapjes

Ik heb heel veel stoffen en wissel meerdere keren per dag. Als ik daar een paar dagen laks in ben, zie ik dat ook meteen terug aan mijn huid. Ik heb het echt heel erg onder mijn kaak. Een plek waar ik voorheen echt geen onzuiverheden had.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 25 Nov 2021 09:51

Re: Slechte huid door mondkapjes

Vervelend! Inderdaad zo schoon mogelijke mondkapjes dragen en 's ochtends en 's avonds goed reinigen en hydrateren. Denk dat een exfoliant ook nog wel eens zou kunnen voorkomen dat het echt een ontsteking wordt.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 25 Nov 2021 10:13

Re: Slechte huid door mondkapjes

Ik gebruik Paula’s choice exfoliant, en elke dag even wat glam Glow masker op die plekjes. Dat lijkt het wel wat sneller te genezen. Ik heb het gelukkig niet heel erg, maar wel altijd 1 of 2 plekken die meestal ook pijnlijk zijn.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 25 Nov 2021 10:28

Re: Slechte huid door mondkapjes

Ik heb katoenen en satijnen mondkapjes en die wissel ik regelmatig door. Juist van de wegwerp mondkapjes krijg ik echt heel veel ontstekingen, alsof m’n huid daaronder helemaal niet meer kan ademen. Verder geen tips, gewoon alles goed schoonmaken zoals normaal.
<<

Brooke

Bericht 25 Nov 2021 12:40

Re: Slechte huid door mondkapjes

Ik gebruik stoffen mondkapjes en pak altijd een schone. Verder doe ik ongeveer 2x per week Zarqa black mud mask op mijn gezicht. Poosje laten intrekken voor je het eraf haalt en dan is mijn huid weer als nieuw.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 25 Nov 2021 12:54

Re: Slechte huid door mondkapjes

Ik heb er ook last van, ik heb altijd wel wat eczeem onder mn kin maar dat is nu veel erger. Ook achter en vlak boven m'n oren zitten bulten die af en toe gaan ontsteken. Ik heb nog niks gevonden wat helpt. Hopelijk mogen we snel weer zonder mondkapje, op m'n werk loop ik ook nog steeds de hele dag met een mondkapje op helaas.
2010 2012

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kajaka