Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toetje

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4821

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 23 Nov 2021 16:53

Re: Toetje

Hier eigenlijk bijna nooit een toetje.
Soms in het weekend mogen ze zelf iets kiezen. Dan wordt het meestal zo'n bakje yoghurt met smarties erbij.
In de appel-pluk-tijd hadden we ook nog wel eens verse appelmoes :)
<<

Anoniem331

Bericht 23 Nov 2021 17:21

Re: Toetje

Hier standaard gele vla en yoghurt op tafel. Zuivel is ook gewoon nodig lijkt me? Of is dat achterhaald?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Nov 2021 17:27

Re: Toetje

Wij eten zelf ook nooit een toetje, maar voor N heb ik altijd die smikkeltoetjes (soort Danoontjes) van AH in huis. Ze hoeft haar bord niet leeg te eten, maar wel enigszins normaal te doen om een toetje te mogen. Dus als je alleen maar zit te kutten of ze proeft niks, dan geen toetje. Anders meestal wel.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Nov 2021 18:00

Re: Toetje

Karnemelk schreef:Hier standaard gele vla en yoghurt op tafel. Zuivel is ook gewoon nodig lijkt me? Of is dat achterhaald?


Ja 300 ml zuivel voor jonge kinderen is het advies. Maar mijn zoontje drinkt gelukkig wel meer dan genoeg melk.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Nov 2021 18:02

Re: Toetje

Vanavond is een toetjesavond voor beide kinderen zullen we maar zeggen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Nov 2021 18:18

Re: Toetje

Oh ja. Die van mij drinken geen melk. Ik ook niet. De gruwel.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 23 Nov 2021 18:33

Re: Toetje

Wij hebben ook altijd toetjes in huis, ze komen niet dagelijks op tafel. Vaak iets van kwark van alpro, soms een chocoladedessert.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Brooke

Bericht 23 Nov 2021 19:38

Re: Toetje

Hier krijgen de kinderen elke avond een toetje (wij niet). Ik zie het het als een vast onderdeel van het avondmaal. Wat ze krijgen is wel heel wisselend. Ik wissel veel af, om verveling te voorkomen. Hebben ze goed gegeten en/ of zijn ze die dag lief geweest, wil ik wel eens een luxer toetje doen zoals van die driehoektoetjes van die yoghurt met balletjes, een klein bakje chocomousse of een keer een zo'n goedkoop hoorntje ijsje (nep cornetto), of zo'n heel goedkoop bekertje vanille-/chocoladevla met een beetje slagroom. Voor de rest is het gewoon vla uit een pak en daar varieer ik ook in per week of een danoontje of een knijpzakje kwark en soms zelfgemaakte appelmoes. Hier kunnen ze de calorieën ook goed gebruiken. Heb altijd ook verschillende soorten toetjes in huis. Maar geregeld maak ik ook eerst op wat er op moet als eerst en ze mogen maar af en toe kiezen, meestal kies ik voor ze. Dus soms zeg ik ook gewoon nee als ze een specifiek iets willen, terwijl er eerst wat anders op moet of als ik vind dat ze niet goed gegeten hebben of zich niet hebben gedragen die dag.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 23 Nov 2021 19:44

Re: Toetje

Karnemelk schreef:Oh ja. Die van mij drinken geen melk. Ik ook niet. De gruwel.


Haha ook geen karnemelk? 🤪

Toch heel veel van jullie die wel een toetje geven valt me op!

En Harrison, heel herkenbaar. Wij dachten het gevonden te hebben met groene boontjes. Ze at ze als een malle. En de volgende keer nam ze geen hap. Echt niet te voorspellen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Nov 2021 19:48

Re: Toetje

Karnemelk schreef:Oh ja. Die van mij drinken geen melk. Ik ook niet. De gruwel.


En dat zegt iemand met de naam Karnemelk ;)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Nov 2021 19:49

Re: Toetje

Marin, ja! Volgens mij zijn wij echt twee handen op een buik als het gaat om opvoeding en onze kinderen.

Harrison, super herkenbaar!
<<

Anoniem331

Bericht 23 Nov 2021 20:00

Re: Toetje

Tabbie schreef:
Karnemelk schreef:Oh ja. Die van mij drinken geen melk. Ik ook niet. De gruwel.


En dat zegt iemand met de naam Karnemelk ;)



Ik vind karnemelk heerlijk!! Maar melk?? Nee dat is voor kalfjes en kittens 😊😊
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 23 Nov 2021 20:34

Re: Toetje

Hier geen toetjes. M’n dochter drinkt nog altijd ‘s ochtends en ‘s avonds warme melk, dus krijgt genoeg zuivel binnen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Nov 2021 21:03

Re: Toetje

Hier eten ze eigenlijk ook elke dag een toetje. Niet als beloning, maar wel als iets extra’s wat ze tenminste altijd eten zodat ze inderdaad niet met lege maag naar bed gaan. Al gaat het de laatste tijd wel iets beter met hoeveel ze eten.

Vaak geven we yoghurt met een beetje jam, fruit, hagelslag of appelmoes. En 1 keer per week halen we een pak of emmer vla of aardbeienyoghurt waar ze dan een paar dagen mee doen. Wij eten soms mee en soms niet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Nov 2021 21:09

Re: Toetje

Wij eten geen toetjes. Kinderen ook niet.
Soms bij de maaltijd Griekse yoghurt, ook wel als dip (al dan niet met kruiden).
Denk dat m'n dochter niet elke dag genoeg zuivel binnen krijgt. Wel regelmatig yoghurt bij het ontbijt. Maar ze drinkt niet bijster goed, ook niet haar melk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Nov 2021 21:27

Re: Toetje

Hier soms een toetje, niet altijd. Als we laat eten, dan niet. En het kan veel zijn: fruit, ijs, kwark, yoghurt, melk schijfje
R. 2013
D. 2016
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 24 Nov 2021 00:17

Re: Toetje

Toevallig had ik gisteren wel een keer toetjes (mona vla trio's) na het avondeten want ze gingen na het eten nog een rondje wandelen met opa en oma, maar normaal gesproken krijgen ze zeker geen zoete toetjes in de avond. Dat vind ik echt niet nodig voor het slapen. Dan mogen ze kwark of fruit als ze nog trek hebben. Maar dat gebeurd echt maar heel sporadisch.

Ze mogen wel een zoet toetje ipv een koekje/snoepje na schooltijd.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Nov 2021 01:55

Re: Toetje

Wij eten zelf geen toetjes. Dochtertje krijgt een bakje yoghurt als ze niet goed haar eten heeft gegeten. Vaak doen we er een schepje amandelmeel bij zodat het wat meer vult als ze echt niet heeft gegeten. Mijn dochtertje is klein en licht voor haar leeftijd dus als ze niet goed eet wil ik wel dat ze iets binnen krijgt. Gelukkig komt echt slecht eten de laatste maanden niet meer zo vaak voor.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 24 Nov 2021 06:33

Re: Toetje

Wij hebben altijd volke Griekse yoghurt in huis, dat is het toetje. Soms met honing en wat gehakte nootjes, soms met gehakte appel met stroop, soms met een lepeltje jam, soms met wat hagelslag, soms met aardbeien of ander vers fruit.
Dit mogen ze altijd, ook als ze niets gegeten hebben.
In de zomer hebben we wel eens waterijsjes en een dag in het weekend weleens een ‘bijzonder’ toetje (danootje, bakje chocomouse, oid)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Nov 2021 08:43

Re: Toetje

Zoon krijgt wel af en toe toetje, maar dan die zonder suikers. Ik vind het echt bizar hoeveel suiker er in toetjes zit en 1) ik vind dat hij genoeg suiker op een dag krijgt en 2) hoeft dat van mij niet voor bedtijd. Ben geen suikerontkenner of health freak ofzo, maar ik let wel op de dagelijkse intake. Heel soms koop ik fles slagroom, dat is dan letterlijk de slagroom op de taart, uh toetje. Ik gebruik het soms ook als opvuller, dan snijdt hij er nog wat banaan of aardbei ofzo doorheen. Ik mis trouwens de Nederlandse vla heel erg, zoooo lekker vind ik dat. Was gevaarlijk geweest als ik dat hier kon kopen ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 24 Nov 2021 09:20

Re: Toetje

Ik eet bijna nooit een toetje. De kinderen eten elke avond na het eten een waterijsje, zo'n vrieslolly die je zelf in moet vriezen.

We hebben ook altijs soyayoghurt in huis, dat eten ze ook maar meestal als tussendoortje en heel soms in de ochtend.
2010 2012
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 24 Nov 2021 10:11

Re: Toetje

Ik denk dat het trouwens ook wel uitmaakt hoe oud je kind is. Mijn zoon is 1 jaar en 4 maanden, die geef je dan mijns inziens minder snel een bak vla met smarties dan een kind van 6. Hij weet nu nog niet beter dus denkt ook dat Griekse yoghurt het lekkerste op aarde is, dat hou ik graag nog even zo haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Nov 2021 10:15

Re: Toetje

Ja dat is zeker waar. Die dingen kwamen er destijds bij ons ook echt nog niet in gewoon omdat het niet nodig was. En nu bij de tweede ben ik wel makkelijker maar ook met mate nog steeds merk ik. Zo kom ik er nog prima mee weg om zoontje dan zo'n smartie toetje oid te geven en dochter een Danoontje. Ook zoet maar toch even iets gepaster voor haar leeftijd.
Gisteren had zoontje een bakje yoghurt met van die knetterballetjes er in maar dat vond ie niet lekker dus at m'n man het op. Kindertoetjes zonder leeftijdsgrens haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 24 Nov 2021 10:16

Re: Toetje

Mijn kinderen krijgen geen toetje. Drinken wel in de ochtend en middag melk en krijgen genoeg zuivel binnen. Na (niet meteen er na) het eten krijgen ze een koekje of stukje chocolade (ik ook). Overdag wordt er nauwelijks gesnoept. Ik heb dit ritme ooit zo ingebouwd omdat ze anders geen trek meer hadden in het avond eten. En ik vind het zelf lekker om na het eten een kop thee te drinken met een koekje of chocolade.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Nov 2021 10:53

Re: Toetje

Zoon eet denk ik 2/3 per week een toetje, soms vraagt ie ernaar en soms krijgt ie het van ons al automatisch. Ik denk er ook niet altijd aan eerlijk gezegd. Vla of kwark of (Griekse) yoghurt, soms met wat schuddebuikjes erin, ligt eraan hoe goed hij gegeten heeft.

Als we in supermarkt komen, meestal bestel ik online, mag hij toetje uitzoeken zoals met smarties ofzo.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip