Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kunstgebit?

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 22 Nov 2021 23:21

Kunstgebit?

In mijn onderkaak heb ik een erfelijke ziekte. Dat heb ik vanaf mijn 10e. Van de 1 op andere dag was boren/behandelen door helse pijnen niet meer mogelijk. Mijn moeder had daardoor op haar 18e een kunstgebit, mijn broertje op zijn 30e. Bij mij wil de tandarts steeds een wortelkanaalbehandeling doen, terwijl de ontsteking niet te zien is.

Mijn gebit wordt steeds slechter, ook al ga ik naar de tandarts. Een gebit lijkt het meest logische, maar ik moet nog 40 worden. Maar het doet zo'n pijn als ze eraan zitten.

Dus, wanneer is voor jou de grens bereikt en neem je een kunstgebit? Voor de gezondheid is het natuurlijk ook de overweging waard, maar ik vind het toch meer beauty.alhoewel mijn probleem niet opgelost is als ik er facings op zet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Nov 2021 09:09

Re: Kunstgebit?

Ik zou een gebit zo lang mogelijk uitstellen zolang dat geen gezondheidsrisico’s met zich meebrengt. Ik denk dat ik me in dit geval door zou laten verwijzen naar een kaakchirurg of in ieder geval iemand die meer van dit probleem afweet. Je gebit is echt een heel belangrijk en ondergeschoven onderdeel van je gezondheid. Wanneer hier problemen mee ontstaan kan dit invloed hebben op je algehele gezondheid. Dat zou voor mij dus prioriteit hebben. Daarbij is een prothese natuurlijk ook niet zaligmakend. Maar ik denk dat je hier op het forum niet moet zijn voor advies maar dat echt bij een professional moet halen.
2015 💙
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 23 Nov 2021 09:20

Re: Kunstgebit?

Ik had als kind de schooltandarts en die heeft er eigenhandig voor gezorgd dat ik nooit meer ging later.
Natuurlijk was dat funest voor mijn toch al slechte gebit en na de zoveelste pijn-in-mn-mond nacht was ik er klaar mee...dat was mijn moment
Op mn 46ste heb ik alles laten trekken ...
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 23 Nov 2021 17:52

Re: Kunstgebit?

Eens met Minx. Mijn moeder had vaak last van haar kronen (heel wat anders dan jij hebt) waarna de tandarts haar adviseerde een kunstgebit te nemen. Alle tanden laten trekken, bleek ze allergisch voor het materiaal van het kunstgebit. Uiteindelijk na jaren problemen nu opgelost maar om die reden zou ik eerst echt alles goed onderzocht willen hebben zoals Minx typt.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 24 Nov 2021 22:36

Re: Kunstgebit?

Dank jullie wel voor de reacties.

Mijn man heeft al sinds we samen zijn een kunstgebit. Zijn tanden waren dan ook echt heel slecht en kreeg direct een doorverwijzing voor de kaakchirurg. En inderdaad bij hem heeft het ook te maken met zijn gezondheid.

Met mijn tanden an sich is niets mis. Geen ontstekingen, mooi recht door de beugel die ik als kind had, zonder verstandskiezen, met 2 gaatjes, geen pijn bij warm of koud eten en een beetje geel haha (vooral als ik het moet vergelijken met de gebleekte tanden van anderen), maar die pijn tijdens het herstellen is te verschrikkelijk. Maar ik heb al gehoord dat mijn tanden te goed zijn om een afspraak bij de kaakchirurg te krijgen..

Ik denk dat ik dan toch een tandarts moet zoeken die me behandeld onder narcose. Want de spuiten verdoving kunnen ze blijven prikken, maar de pijn blijft. Vandaar ook de gedachte aan een wortelkanaalbehandeling. :(
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 19 Mei 2022 18:01

Re: Kunstgebit?

Inmiddels is het duidelijk dat mijn tanden nog minstens 10 jaar mee kunnen en er van een gebit geen sprake is. Op de kiespijn na, en getrokken kies, is mijn tandvlees gezond en mijn tanden ook.

Nog 1 keer mondhygiëniste, 1 x kaakchirurg (zit een botsplinter in mijn mond) en 1x tandarts voor een gaatje en dan is mijn EIGEN gebit good to go. 💪

Heb nu een tandarts die mij pijnloos behandeld en alles van A tot Z uitlegt. Op deze manier van behandelen/uitleggen maakt dat mijn angst zo goed als verdwenen is. En zo houd je een gezonde mond. 😁
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 18:18

Re: Kunstgebit?

Fijn!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 19 Mei 2022 22:39

Re: Kunstgebit?

Super!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mei 2022 07:32

Re: Kunstgebit?

Van fijn Beau!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron