Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Partner tijdens bevalling

<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 21 Nov 2021 08:50

Partner tijdens bevalling

Ik ben over een kleine maand uitgerekend van ons eerste kindje. We weten dus niet zo goed wat te verwachten van een bevalling, maar n.a.v. een (redelijk grappig) gesprek gisteren met mijn man vraag ik me af: wat doet een partner eigenlijk tijdens de bevalling?

Het duurt over het algemeen een behoorlijke tijd, jij ligt weeën op te vangen, je moet wachten op 10 cm ontsluiting... Partner zit ernaast en kijkt ernaar? Houdt handje vast? Brengt water? Wat moet ik me hierbij voorstellen?

Wellicht een hele domme vraag, maar vraag me gewoon af hoe dat bij jullie ging en wat jullie partner echt kon doen om het draaglijker te maken voor jullie. Bedankt :D
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 21 Nov 2021 08:56

Re: Partner tijdens bevalling

Mijn vriend is een paar keer tussendoor koffie gaan halen 😂. Maar inderdaad, handje vasthouden, toekijken etc, veel meer dan dat kon hij niet.

Toen we nog thuis waren heeft hij de verloskundige ook geholpen met dingen klaarzetten en mij mentaal ondersteund bij het opvangen van de weeën
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 21 Nov 2021 08:59

Re: Partner tijdens bevalling

Hier heel veel handje vastgehouden. En die had ik ook echt nodig. Verder kan hij dingen pakken als de verloskundige dat zegt. Je vasthouden als je wil staan.

Eigenlijk echt ondersteunen en alles doen wat jij vraag en op dat moment behoefte aan heeft.

Hier ging het best snel, en had ook afgesproken dat hij niet weg zou gaan of iets. Ik wilde hem echt in mijn buurt hebben.

De eerste uren weeën opvangen heeft hij trouwens beide keren niet meegemaakt doordat hij nog op het werk was. Zolang het nog ging, vond ik het best.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Nov 2021 09:06

Re: Partner tijdens bevalling

Ik heb de hele bevalling op mijn linkerzij gelegen, dat vond ik het fijnst. Ik zat helemaal in mijn bubbel en mijn man heeft zich heerlijk op de achtergrond gehouden. Hij zat achter me, lekker te scrollen op zijn iPad 🤣. Af en toe aaide hij me even, zij wat liefs of moedigde me aan. Wat mij betreft was hij precies in de juiste mate actief aanwezig.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Nov 2021 09:11

Re: Partner tijdens bevalling

Voornamelijk communiceren met de gynaecologen en ander personeel. Ik zat zo in mijn eigen bubbel dat ik daar niet toe in staat was. Ook heeft hij een MotoGP race en F1 race zitten kijken op laptop of tablet, mij verder ondersteunt met drinken en natte washandjes en tussendoor is hij nog naar de MacDonalds gereden omdat ik van de geur van het avondeten alleen al haast over mijn nek ging. Plus hij en de kraamverzorgster kregen geen eten aangeboden daar.
10.04.17
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 21 Nov 2021 09:14

Re: Partner tijdens bevalling

De mijne deed niet zoveel gelukkig. Geen gepluk aan mijn lijf haha. Hij hield een washandje op mijn hoofd en onderhield het contact met de verpleegkundige en verloskundige. Meer hoefde van mij niet ik zat helemaal in mijn bevalbubbel.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 21 Nov 2021 09:33

Re: Partner tijdens bevalling

Ik heb dit laatste eens aan hem gevraagd, want ik wist het werkelijk niet.
Tot aan de ruggeprik heeft ie vooral de verpleegkundige geholpen. Mij uitkleden, onder de douche, in bad, helpen bloedprikken, op bed helpen etc.. na de ruggeprik heeft hij naast het bed gezeten en alleen maar m’n hand vastgehouden. Een keer is ie van m’n zijde geweken om te gaan eten. Maar dat was alsnog op de kamer. Voor de rest )medische) vragen beantwoorden, monitor in de gaten houden (dat ding deed het niet soepel), etc
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Nov 2021 09:38

Re: Partner tijdens bevalling

Mijn man was soort van personal assistant zeg maar en ik dan de rijke belangrijke mevrouw. Wilde ik thee, kreeg ik thee. Wilde ik spelletjes doen, gingen we spelletje doen. Oh, en hij ving me behendig op toen ik na lachgas van bed rolde, op zich ook prettig. Hield zijn mond als ik dat vroeg, vertelde me verhalen als ik afgeleid wilde worden. Kletste wat met de zusters. Ik zou het niet trekken als hij een serie of iets anders zou gaan kijken, behalve als ik dat ook zou willen. Richting het einde moest hij vooral stil zijn en zijn adem inhouden want zijn gehijg matchte niet met mijn puffen. En hij hield 1 been omhoog (en de zuster een andere). Betere PA kon ik me niet wensen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 21 Nov 2021 09:43

Re: Partner tijdens bevalling

Mijn man heeft er gewoon altijd naast gezeten en zolang het kon zaten we gewoon lekker te kletsen. Vanaf het moment dat ik op de skippybal ging, zat hij achter me mijn rug te masseren. Op 't moment dat de weeën echt intens werden en ik terug op bed lag, heb ik zijn hand vastgehouden. Om de een of andere reden voelde het fijn om hier in te kunnen knijpen in plek van de bedrand. Bij de geboorte van de 2e was hij wel heel de nacht aan het koffie drinken en tussendoor een paar keer in slaap gevallen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Nov 2021 10:09

Re: Partner tijdens bevalling

Eigenlijk wat hier boven al genoemd wordt. Handje vasthouden, soms meepuffen (ik was ineens vergeten hoe dat moest) en het contact met de mensen om ons heen.
Bij de keizersnede is hij ook bij de baby gebleven en er op toe gezien dat het toch nog in zekere zin volgens onze wensen ging.
Pfft hij was echt mijn rots, bij de eerste mocht hij eigenlijk niet uit mijn blikveld en bij de tweede (turbobevalling) was daar ook geen tijd voor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Nov 2021 10:21

Re: Partner tijdens bevalling

Bij de eerste had ik heel veel hulp aan hem om tijdens de weeën m'n hand vast te houden, of eigenlijk in zijn hand te kunnen knijpen.

Bij de tweede had ik rugweeën en wilde ik op precies een bepaalde manier op een bepaalde plek tegendruk. Dat lukte mij zelf precies op die manier en het lukte hem maar niet. Hij wilde graag helpen maar t wekte alleen maar irritatie bij mij op dat t net niet goed ging haha.

Verder koude washandjes, water, dat soort dingen. En bij de eerste heb ik m vakkundig ondergekotst.😅

Verder kan ik me wel vinden in wat Fantine zegt. Ik houd niet zo van dat gepluk en ik houd ook niet zo van de 'needy one' zijn. Wel lastig want een bevalling is nou natuurlijk hét moment waar het wel om jou als vrouw draait. Maar ik vond het dus wel prima dat hij niet constant over me heen hoverde, als ik iets wilde riep ik wel.

Verder keek ie wel series en zat op z'n telefoon want ja ik vind dat je moeilijk kan verwachten dat ie echt niks gaat zitten doen. Dus helemaal prima. Mijn bevallingen duurden 13 en 15 uur.
Laatst gewijzigd door Marin op 21 Nov 2021 10:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Nov 2021 10:30

Re: Partner tijdens bevalling

Wij moesten heel veel wachten omdat de verloskamers vol waren. Hij zat toen op zijn mobiel. Toen we eindelijk naar de verloskamers mochten en ik een infuus kreeg. Zat ik al heel snel in mijn eigen wereld liefste op mijn rechter zij, af en toe draaide ik naar links waar hij zat. Hij zat op zijn telefoon spelletjes te doen. En af en toe aaide die mij.
Hij ging ook rustig een stoofpotje naast mij eten 🤮.

Tijdens het persen hield die mij vast en legde een koud washandje op mijn hoofd.

Ik was eigenlijk de hele bevalling in mezelf gekeerd.

Achteraf denk hij had mijn bovenbenen moeten masseren. Ik had namelijk been weeën wist niet eens dat die bestonden. Die schijnen pijnlijker te zijn dan rug weeën.

Hij vond het vooral lastig dat hij niks kon doen.

Ik kreeg rond 14.30 infuus en om 20.36 is die geboren.

We waren al vanaf de dag ervoor 20.00 in het ziekenhuis. Kreeg een ballon die viel er vroeg in de ochtend uit. Toen naar verloskamers. Daar tot 9 uur geweest toen weer weggestuurd omdat het te druk was. Daarna uren moeten wachten voor we terug mochten
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 21 Nov 2021 10:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 21 Nov 2021 10:32

Re: Partner tijdens bevalling

Tijdens inleiding en vliezen breken was vriend thuis laatste dingen opruimen en op orde maken, ik was plotseling naar ziekenhuis dus hadden boel de boel moeten laten, maar ik voelde me oké en hij was op 10 minuten afstand. Vanaf uur of 14/15 was hij erbij en hebben we rustig tv gekeken en zitten kletsen, ik was in mezelf gekeerd en heel relaxed, om 18 uur voelde ik eerste wee en was het storm tot 19.24 zoon geboren werd en heeft ie gewoon naast me gezeten en hand vast gehouden en wilde ik verder niks, kon nauwelijks ademen tussendoor haha.. 😅
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 21 Nov 2021 10:52

Re: Partner tijdens bevalling

Eerste bevalling heb ik vooral heel stil gezeten op een stoel, helemaal in m eigen bubbel. Ik denk dat hij er vooral naast zat in die fase. Met bevallen zelf op de baarkruk heeft hij me vastgehouden iig en me geholpen met focussen op mn ademhaling enzo. Heel fijn. Oh en me heel veel water gegeven tussendoor, want ik had steeds dorst.

Bij mijn tweede heb ik weeen grotendeels opgevangen terwijl ik onder de douche zat. We hadden toen nog een douche met douchegordijn en mn arme man heeft al die uren het douchegordijn vastgehouden zodat die niet tegen me aan plakte. Awww. Als dat geen toewijding is?!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Nov 2021 10:56

Re: Partner tijdens bevallin

Hij stond erbij en keek ernaar 😂

Ik vond het fijn om zelf te doen, dus had hem juist gevraagd mij met rust te laten. Geen washand, opbeurende woorden, handjes vasthouden of iets daarvan. De eerste keer was dat nog uitzoeken, dus was er wat irritatie vanaf mij, terwijl hij juist zijn best deed. De tweede keer heeft hij praktisch moeten helpen met spullen pakken en neerleggen, want geen kraamzorg en het ging opeens snel. Nu de laatste keer wisten we allebei hoe ik het wilde en was het vooral voor de vk/kraamzorg volgens mij wat gek dat hij niet eens bij me op het bed ging zitten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Nov 2021 11:14

Re: Partner tijdens bevalling

Hahaha Marin, daarom verschillen jij en ik heeeel erg! The needy one? Ik geef mijn leven en lichaam 9 maanden + weet niet hoe borstvoeding, op. Mag een kind uit mijn vagina duwen. Minste wat mijn man kan doen, no matter hoe lang mijn bevalling duurt, is zichzelf even aan de kant schuiven. En al zeker niet spelletjes doen of iets lekker eten, als ik dát dan óók niet kan doen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Nov 2021 11:15

Re: Partner tijdens bevalling

Bij de eerste zat hij op het nachtkastje en deed niet zoveel. Bij de tweede was hij de verloskundige. Hij volgde alles op wat de verloskundige aan de telefoon zei. Stapel handdoeken klaarleggen, kijken of hij het hoofdje al zag, etc.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Nov 2021 11:17

Re: Partner tijdens bevalling

Ja ik kan me idd niet voorstellen om zo lang non stop aandacht te krijgen. Word al kriegel bij het idee haha. Laat mij maar lekker in m'n eigen coconnetje. Maar dat heb ik thuis ook sowieso. Zal idd wel verschillen per persoon. Betekent niet dat hij er niet voor me was, maar gewoon op mijn manier.

Ik heb trouwens toen ik een ruggenprik had lekker nog even geslapen. Hij ook gedoezeld.

Jip ja zo bijzonder hoe dat dan ging bij jouw tweede!
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Nov 2021 11:27

Re: Partner tijdens bevalling

Ik wist dat niet van jou Jip!

Marin: er zijn natuurlijk gradaties, ik zou ook gek van gepamper en constant gevraagd worden. Maar ook niet accepteren dat hij op zijn telefoon zit de hele tijd. Ergens in het midden, precies zoals de mijne was, is perfect voor mij. Maar jij noemde needy one en nou ja, ik ben ook het middelpunt, leuk of niet: ik mag die baby eruit persen, dus het draait behoorlijk om mij. Zou ook liever willen dat hij daar lag, met heel mijn hart ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Nov 2021 11:30

Re: Partner tijdens bevalling

Nou gelukkig maar dat het fijn was voor jou. Dat is het belangrijkste.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Nov 2021 11:35

Re: Partner tijdens bevalling

S kwam met zo'n sneltreinvaart en de verloskundige was bij een andere bevalling, de waarnemer ook, een vriendin van haar wilde wel komen, maar dan zouden ze tegelijkertijd aankomen. Uiteindelijk stonden er twee ambulancebroeders net aan mijn bed om S op te vangen.

Ik moest persen en mocht dat niet. Dus persen en haar hoofd terugduwen...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 21 Nov 2021 11:48

Re: Partner tijdens bevalling

Bij ons ging het allemaal redelijk snel omdat ik te eigenwijs was om eerder de verloskundige te bellen. (Ik had ergens gelezen; als je twijfelt of je aan het bevallen bent, ben je niet aan het bevallen. Nou dat ging in ons geval niet op) Mijn man heeft de verloskundige te woord gestaan en voor zichzelf nog een broodje gemaakt, in het ziekenhuis aangekomen heeft hij de hele tijd mijn had vastgehouden en tegen me gepraat. Ik zat ook in een eigen bubbel en was vooral erg stil. Iedereen om mij heen vond dat vervelend maar mijn man begreep tenminste dat het mijn manier was.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 21 Nov 2021 13:47

Re: Partner tijdens bevalling

Ik had rugweeen en hij kon daar lekker veel kracht tegen geven. Verder kon hij natuurlijk niet zoveel maar hij deed in principe precies wat moest. M’n haar in een staart toen het voor m’n gezicht zat, me helpen omhoog komen, m’n kots opvangen :’).
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 21 Nov 2021 13:54

Re: Partner tijdens bevalling

Ik moest echt niets van m’n man hebben tijdens de bevallingen. Heb hem gezegd dat hij maar moest gaan slapen. Hij heeft uiteindelijk gerust op de bank, gezorgd dat er gedimd licht op de slaapkamer was en gezorgd voor de verwarming boven. Verder denk ik de verloskundige wat geholpen met spullen klaarzetten.
03/2019
11/2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 21 Nov 2021 14:01

Re: Partner tijdens bevalling

Bij de eerste heeft hij thuis rustig FIFA gedaan op de PlayStation en geslapen op de bank. Hij heeft me onder de douche gezet toen ik in paniek raakte en is daarna op de bank in slaap gevallen 😅. Dus heeft me niet horen roepen, toen ik hulp nodig had om onder de douche vandaan te komen.

In het ziekenhuis heb ik weer een hele poos onder de douche gezeten, hier is hij bij blijven zitten en heeft me door m'n weeën heen gepraat. (Lees; Burn, oren en ogen dicht en met je hoofd onder de douche.) Zo kwam ik elke keer in een bubbel om weeën op te vangen. Op de verloskamer handje vasthouden en moed inspreken (tot het irritante aan toe!)

Bij de tweede ging het zo snel dat ik in de auto z'n hand fijn kneep tijdens een wee. Me de hele lange gang en corona tent bij het ziekenhuis geholpen heeft met doorwaggelen. En in de verloskamer heb ik staande in z'n armen gehangen weeën opvangen. En vrij snel erna was dochter er ook.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers