Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Partner tijdens bevalling

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Nov 2021 22:21

Re: Partner tijdens bevalling

Die pijn verschilt zo per persoon hè. Ik weet nog dat ik bij de eerste met weeën in de verloskamer lag en in de kamer naast me iemand steeds heel erg hoorde schreeuwen. En toen werd ik echt een beetje bang voor wat nog komen ging.
Bij mij viel het reuze mee. Pas toen m'n vliezen braken ging het echt pijn doen, maar wel draaglijk. Vooral de ring of fire is gewoon hels.. maar niet zo erg dat ik er van moest schreeuwen.
En de 2e was 4,6kg, dus hier geen kleine baby'tjes, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Nov 2021 22:22

Re: Partner tijdens bevalling

Haha lijkt me ook wel dat je een baby van 2,5 kilo er iets makkelijker uit perst dan een baby van 4 kilo bijvoorbeeld. De boel wordt dan toch wat meer opgerekt, kan ik me zo indenken. :P

Edit: oh haha lees nu de reactie van Arwyn, jij doet dat kennelijk wel gewoon. :smile:
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Nov 2021 22:25

Re: Partner tijdens bevalling

Hier ook een 4 kilo'er zonder al te veel kleerscheuren. 😜

Wow Arwyn!
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Nov 2021 22:26

Re: Partner tijdens bevalling

Tsja, het hoofdje doet het meeste pijn denk ik toch? Zou daar heel veel verschil in zitten bij 2,5 of 4,5 kg? Geen idee, ik heb geen vergelijkingsmateriaal 😅
Dat lijfje flubbert er wel een beetje achteraan, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3179

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 24 Nov 2021 22:32

Re: Partner tijdens bevalling

Hier ook een baby van vier kilo en een kleine hechting.
Hier wel een ruggenprik. Ik denk door de vermoeidheid van drie dagen ziekenhuis, drie dagen weeën en drie dagen niet slapen. Na het breken van de vliezen kon ik het gewoon niet meer, ik was op.
Ik ben ingeleid met 38 weken omdat B. Vijf kilo werd geschat. Ik maakte mij heel erg zorgen over een weeenstorm. Ik wil wel kwijt dat het ziekenhuis deze angst goed heeft gehoord. Ik werd heel goed gemonitord en al heel vlot na het breken van de vliezen is mijn infuus terug gedraaid naar homeopathische dosering (0,1), omdat mijn lichaam het zelf overnam.

Conclusie: ik had zoveel verwachtingen en maar een is uitgekomen. En dat is dat we een mooie, gezonde zoon hebben verwelkomt!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 24 Nov 2021 22:34

Re: Partner tijdens bevalling

Het is ook gewoon zo verschillend per bevalling en per persoon, je kunt er denk ik weinig over zeggen.
Bij de oudste was mijn man maar net op tijd. Had zelf niks gemerkt en ook geen weeën gevoeld maar eenmaal in het ziekenhuis had ik al 8 cm ontsluiting. Daar was het een beetje tijd rekken tot de keizersnede (geen spoed maar wel haast zei de gynaecoloog) zodat mijn man erbij kon zijn. Mijn man kwam binnen en kon zich 10 seconden later gaan omkleden. Die heeft dus niets gedaan tijdens de bevalling maar dat kon ook niet. Na de bevalling is hij met zoontje meegegaan en mij later op komen halen op de uitslaapzaal.
Bij de tweede dacht ik dus ook dat ik geen pijnstilling wilde. Had tenslotte bij de eerste niets gevoeld dus ik dacht dat ik het vast wel kon hebben. Had me ook goed ingelezen in de risico's. Maar na anderhalve dag voor/oefenweeën met weinig resultaat was ik zo op dat ik bij aankomst in het ziekenhuis (derde keer in die anderhalve dag) meteen om een ruggenprik heb gevraagd. En man wat was dat relaxed. Ik was helemaal ontspannen en heb heerlijk geslapen, puzzeltjes gemaakt en series gekeken. Man deed een beetje mee en las ondertussen zelf wat en zo. Ik was dus helemaal ontspannen dus hij hoefde ook niets te doen. Tijdens het persen moest ie na elke keer persen water geven, ik heb bizar veel gedronken. Verder weet ik het eigenlijk niet zo goed meer.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Nov 2021 22:35

Re: Partner tijdens bevalling

Ik had meer hechtingen bij mijn baby van 2,5 kilo dan mijn baby van 3 kilo. Denk niet dat het daaraan hoeft te liggen iig.

En die ring of fire vergeet ik nooit meer!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 24 Nov 2021 22:40

Re: Partner tijdens bevalling

Arwyn schreef:Tsja, het hoofdje doet het meeste pijn denk ik toch? Zou daar heel veel verschil in zitten bij 2,5 of 4,5 kg? Geen idee, ik heb geen vergelijkingsmateriaal 😅
Dat lijfje flubbert er wel een beetje achteraan, haha.

Haha ja dat hoofdje. Die waren hier groot, maar ook dat paste (wel met wat scheuren). Het is van zoveel factoren afhankelijk, dat je nooit weet hoe het bij jou gaat zijn.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1703

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 24 Nov 2021 22:42

Re: Partner tijdens bevalling

Banana schreef:Ok, ik denk dat ik nu even moet gaan uitchecken, jullie zijn al bevallen en ik weet dat ik binnen nu en een paar weken lekker die pijn zelf mag gaan ervaren... ;-) Aaaaah.
Nou ja, ik laat t.z.t. wel weten of het enigszins mee viel, ik verwacht dat het op dat moment lijkt alsof je dood gaat van de pijn. We zullen zien! Ik doe m'n best en ze moet er toch uit :D


Hier kijk ik terug op een hele fijne bevalling en ik vond het hier heel erg meevallen.
Het meeste zeer deed hier het tegenhouden van de weeën omdat ik nog alleen was en geen idee had dat ik weeen had (ik dacht dat het de pijnlijke 7cm was).
Maar de bevalling zelf heeft in mn beleving niet zo veel pijn gedaan als ik van te voren dacht.
De verloskundige zei op een gegeven moment straks staat het hoofdje en dat doet even zeer, maar toen dat het geval was had ik echt zoiets huh ik voel er niks van.
Wss is het een stuk adrenaline geweest en ben ik het achteraf misschien vergeten. Heb meteen daarna gezegd dit zou ik zo nog 10x doen (en als ik nog een keer zwanger mag raken kan alles alleen maar tegenvallen ben ik bang 🙈)
Juli 2019
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 24 Nov 2021 22:49

Re: Partner tijdens bevalling

Bliss schreef:Haha lijkt me ook wel dat je een baby van 2,5 kilo er iets makkelijker uit perst dan een baby van 4 kilo bijvoorbeeld. De boel wordt dan toch wat meer opgerekt, kan ik me zo indenken. :P

Edit: oh haha lees nu de reactie van Arwyn, jij doet dat kennelijk wel gewoon. :smile:


Nou ik had gewoon een totaal ruptuur met m’n kleine baby hoor 😅 en een lange persfase ook overigens.
Laatst gewijzigd door Gympie op 24 Nov 2021 23:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 24 Nov 2021 22:49

Re: Partner tijdens bevalling

Fantine schreef:
Gympie schreef:
Ik had ook een baby van 2,5 kg, maar wat was precies het voordeel daarin qua pijn? 😅


Geen schade aan bepaalde lichaamsdelen 😆! Ik stond zo weer op, en geen hechtingen of wat dan ook. Of ik heb die link met zijn gewicht gelegd dat kan ook haha.


Nee dat vind ik echt een misverstand. Bij mij ging die vlieger echt totaal niet op in ieder geval. Overigens ken ik ook verhalen uit m’n omgeving van vrouwen met kleine baby’s (met 34 weken geboren bijvoorbeeld) die ook echt flink gehavend waren van onder. Dat heeft met zoveel meer te maken dan het gewicht.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Nov 2021 23:07

Re: Partner tijdens bevalling

Ah ok! Ik dacht echt dat het lag aan het feit dat ie klein was. Maar zo te lezen hoeft dat dus totaal niet. Weer wat geleerd! Gezien mijn heftige zwangerschap heb ik wel voor mijn gevoel geluk gehad hoe de bevalling is gegaan. Had een heftige bevalling er bovenop echt niet getrokken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Nov 2021 23:09

Re: Partner tijdens bevalling

Gympie schreef:
Bliss schreef:Haha lijkt me ook wel dat je een baby van 2,5 kilo er iets makkelijker uit perst dan een baby van 4 kilo bijvoorbeeld. De boel wordt dan toch wat meer opgerekt, kan ik me zo indenken. :P

Edit: oh haha lees nu de reactie van Arwyn, jij doet dat kennelijk wel gewoon. :smile:


Nou ik had gewoon een totaal ruptuur met m’n kleine baby hoor 😅 en een lange persfase ook overigens.


Ooh oké, weer wat geleerd!
❤ 7 juni 2018
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 25 Nov 2021 08:39

Re: Partner tijdens bevalling

Buurvrouw van m'n ouders is 4x van een 9ponder thuis bevallen zonder schade. Gewicht zegt dus niks.

Ik had op papier een prima, snelle bevalling, maar ben helaas wel een traumatische ervaring rijker. Hoe je bevalling verloopt, zegt dan ook weer niks over je beleving ervan..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Nov 2021 09:30

Re: Partner tijdens bevalling

En ook nog hoe je baby geboren wordt. Bij mijn baby van 2700gram werden zijn handen eerst geboren ( bij de oudste 1 hand, die kwam er al uit als superman). Dat maakt de omtrek natuurlijk ook groter, een hoofd met aan beide kanten een arm er naast. Niet veel kleerscheuren overigens.

Ik had dus bij de jongste een extreem snelle bevalling, heb niet gegild of iets, geen extreme reactie vanuit mijn kant maar de volgende ochtend kwam de gynaecoloog naast mijn bed zitten en bespreken of ik psychische hulp nodig had want hun ervaring was dat hele snelle bevallingen vaak als traumatisch worden ervaren. Terwijl iedereen die ik vertel dat de bevallig echt maar heel kort duurde denkt dat, dat heel relaxt is en een droombevalling. Mijn eigen ervaring is ook dat ik de bevalling van 2.5 uur zo nog over zou doen en die van goed en wel 20 minuten nooit van mijn leven meer wil ervaren.

Het staan van het hoofdje en the ring of fire, geen idee wat dat is na twee bevallingen, geloof niet dat ik dat gehad heb, dat hoofdje deed hier geen extra pijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 25 Nov 2021 10:01

Re: Partner tijdens bevalling

Ik vond die ring of fire niet perse prettig maar vergeleken met mijn rugweeen echt helemaal prima. Zeker omdat je weet dat het dan bijna voorbij is. En ongeveer iedereen had me op het hart gedrukt om echt niet te persen op dat moment, omdat je daar schijnbaar veel schade van kunt krijgen, dus daar heb ik maar naar geluisterd.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 25 Nov 2021 12:31

Re: Partner tijdens bevalling

Hahaha, over dat schreeuwen. M'n beste vriendin was tijdens mijn bevalling toevallig in het ziekenhuis voor een extra controle en die heeft me op de gang hoor schreeuwen en had haar man geappt, 'Jeetje, Burn heeft wel veel herrie met bevallen! Ik denk dat de baby er bijna is.' 2 minuten later was V. er.

Ze had onze auto buiten zien staan en wist daarom dat ik daar ook was.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 25 Nov 2021 12:34

Re: Partner tijdens bevalling

Misschien had ik daarom de allerlaatste kamer op de gang.. verloskundige vond sowieso dat ik te veel herrie maakte (ik kon er bijzonder weinig ik aan doen).
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 25 Nov 2021 12:52

Re: Partner tijdens bevalling

Haha! Vind het wel wat vreemd om daar wat over te gaan zeggen als verloskundige zijnde. Tenzij je het idee hebt dat het je afleidt van het puffen/persen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 25 Nov 2021 13:37

Re: Partner tijdens bevalling

Harrison schreef:Haha! Vind het wel wat vreemd om daar wat over te gaan zeggen als verloskundige zijnde. Tenzij je het idee hebt dat het je afleidt van het puffen/persen.


Het was sowieso een bijzonder onprettige ervaring met dat mens..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Nov 2021 15:34

Re: Partner tijdens bevalling

Voelt altijd een beetje stom om te zeggen maar hier 2 bevallingen gehad zonder pijnbestrijding, en zonder schreeuwen. Ik heb ook weinig pijn ervaren maar meer het gevoel van ongemak. En ook dat duurde niet lang (ongemak), was alleen het laatste deel eventjes. Dat kan dus ook.

En eens over grote baby en schade. Hier ook grote baby’s gehad en lijkt me dat het hoofdje het grootste is dus die kg’s voel je denk ik niet zo tijdens de bevalling.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Nov 2021 19:39

Re: Partner tijdens bevalling

Lot schreef:Voelt altijd een beetje stom om te zeggen maar hier 2 bevallingen gehad zonder pijnbestrijding, en zonder schreeuwen. Ik heb ook weinig pijn ervaren maar meer het gevoel van ongemak. En ook dat duurde niet lang (ongemak), was alleen het laatste deel eventjes. Dat kan dus ook.

En eens over grote baby en schade. Hier ook grote baby’s gehad en lijkt me dat het hoofdje het grootste is dus die kg’s voel je denk ik niet zo tijdens de bevalling.

Zo heb ik het ook ervaren, Lot. Het voelt soms gek, maar ik vind het natuurlijk vooral heel fijn dat mijn bevallingen zo verlopen zijn.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Nov 2021 21:10

Re: Partner tijdens bevalling

Zeker! Ik weet nog wel dat iemand precies dit tegen mij zei voor mijn eerste bevalling en ik toen dacht: ja tuurlijk, dat is zo’n zweverig type, daar geloof ik niks van!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Nov 2021 21:12

Re: Partner tijdens bevalling

Juist fijn toch dames? Ik kan me er echt niks bij voorstellen nee haha maar ik kan me na de tweede wel beter voorstellen dat je echt in de pijn mee gaat.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Nov 2021 21:28

Re: Partner tijdens bevalling

hier ook geen pijn gehad en niet geschreeuwd.
Alleen die been weeën waren niet fijn maar niet extreem pijnlijk. Heb ook geen pijnbestrijding gehad. Ook van de knip en hechten niks van gevoeld.

Wat ik wel lastig vond was het persen op een gegeven moment ging het slechter met S en hij moest er binnen 3 weeën uit zijn toen heb ik echt alles gegeven zo erg dat ik daarna allemaal bloeduitstortingen had op mijn gezicht en in mijn ogen. Bleek toen ook al een uur aan persen te zijn
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers