Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hoe besloten jullie voor een kindje te gaan?

<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 10 Nov 2013 11:21

Re: hoe besloten jullie voor een kindje te gaan?

Toen we voor twee jaar naar Canada verhuisden zeiden we tegen elkaar dat ik zwanger terug zou komen. Eenmaal daar wilde we na een tijdje niet meer wachten en met de gedachte dat het wel even zou duren voor ik zwanger werd met de pil gestopt. Ik was meteen zwanger en we zijn dus met z'n drieen terug gekomen.

Ik merkte dat ik er klaar voor was toen alle praktische bezwaren ( in het buitenland wonen) er niet meer toe deden en we gewoon heel graag ook een kindje wilde als we mensen met kinderen zagen.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem25

Bericht 10 Nov 2013 14:48

Re: hoe besloten jullie voor een kindje te gaan?

Ik weet het al niet echt meer... Sowieso kwam de wens vooral vanuit mij, en hebben we daar heel veel over gepraat. In eerste instantie zei mijn vriend dat hij tot februari wilde wachten, dat heeft hij later uitgesteld tot mei(gewoon een gevoelskwestie voor hem). In mei was ik direct zwanger.

Deze zwangerschap wilde ik ook weer eerder dan hij. Maar hij zei ook eerlijk dat hij sowieso geen hele sterke wens had voor een tweede, één kindje had hij ook goed gevonden. Veel over gepraat, uiteindelijk besloten er in augustus voor te gaan. Dit keer waren het wel meer praktische redenen zoals aflopende contracten. In mei was ik alvast gestopt met de pil om een beetje inzicht te krijgen in mijn cyclus en zei mijn vriend ineens 'we zien wel wat er gebeurd'. Uiteindelijk in september een positieve test in handen.
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 10 Nov 2013 16:45

Re: hoe besloten jullie voor een kindje te gaan?

Het gevoel kwam meer van mij dan van hem,10 maanden nadat ik voor het eerst aangaf een kindje te willen ben ik gestopt met de pil,hij wilde eigenlijk nog wachten(praktische redenen erg klein wonen)maar omdat ik het zo graag wilde is hij er toch in mee gegaan.Een jaar later was V er,achteraf gezien waren we er beide nog niet aan toe,en kwam het gevoel van een kindje bij mij meer zodat hij misschien meer aandacht voor mij(ons)zou hebben dan voor de computer.De periode van V zijn geboorte t/m dat V 2 jaar en 3 maanden was is niet leuk geweest.We zijn nu dus ook uit elkaar :dance:
Afbeelding]
<<

Anoniem44

Bericht 10 Nov 2013 16:57

Re: hoe besloten jullie voor een kindje te gaan?

Jeetje, wat een verhalen, die laatste twee... Is het niet belangrijk dat je er allebei achter staat? Persoonlijk zou ik geen kind willen met een man die geen kinderwens heeft.
<<

Anoniem75

Bericht 10 Nov 2013 17:08

Re: hoe besloten jullie voor een kindje te gaan?

Ik wilde al vrij snel een kindje toen ik een relatie kreeg met mijn vriend. We waren het er wel over eens dat we eerst moesten verhuizen en in de maand dat we de sleutel kregen van ons appartement was ik zwanger haha. We hadden eigenlijk beide gedacht dat het wat langer zou duren voordat ik zwanger was dat het zo snel raak zou zijn hadden we beiden niet verwacht.

Zelf vond ik het belangrijk om eerst alles op de rit te hebben voordat er een kindje zou komen. Wat spaargeld, een huis, 1 iemand met vast werk en ik moest mij lichamelijk en geestelijk ook goed voelen. Het gevoel was er dus al een paar maanden maar we hebben toen expres nog even gewacht op de rest tot voor ons het plaatje klopte.
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 10 Nov 2013 17:12

Re: hoe besloten jullie voor een kindje te gaan?

ja achteraf gezien wel,maar op dat moment voelde het voor mij alsof hij het ook wilde,en hij wilde het ook wel alleen door onze kleine woonruimte wilde hij niet(tenminste dat is wat hij tegen mij zei).Als ik het over mocht doen,ben ik bang dat V er niet was geweest.
Voor een eventuele nieuwe relatie wil ik wel dat we er allebei voor de volle 100% ja tegen zeggen,Ik heb zeker nog een kinderwens maar die moet wel van 2 kanten komen.
Afbeelding]
<<

Anoniem133

Bericht 10 Nov 2013 17:51

Re: hoe besloten jullie voor een kindje te gaan?

We zijn ervoor gegaan na ons trouwen, lekker traditioneel.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 10 Nov 2013 19:28

Re: hoe besloten jullie voor een kindje te gaan?

Ik wilde al langer een kindje. M'n man wilde nog wachten. Vorig jaar rond deze tijd ben ik gestopt met de pil omdat ik die hormonen niet meer wilde. Het was nog niet met de bedoeling om zwanger te worden. Dit jaar maart-april hebben we het er heel vaak over gehad. En we dachten dat het wel even zou duren voor ik zwanger zou raken. Vanaf mei zouden we er echt voor gaan. Maar in april hadden we het al een keer onveilig gedaan.. Dusss toen bleek ik in mei al zwanger te zijn. Schrikken dat het zo snel raak was, maar natuurlijk wel erg blij!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Nov 2013 20:39

Re: hoe besloten jullie voor een kindje te gaan?

Het is wel eens naar voren gekomen in gesprekken. Mijn vriend twijfelde soms wel maar vooral omdat hij bang was voor het onbekende wist niet wat hij er van kon verwachten.
We hadden allebei nog wat dingen die we wilde doen voordat we er aan begonnen en dat hebben we ook gedaan. Ben op een gegeven moment wel gestopt met de pil om te kijken wat mijn cyclus deed, die was meteen goed.
Tijdens een vakantie zijn we er voor gegaan en toen was het meteen raak.

Nu achteraf zegt mijn vriend heel vaak dat hij het fijn vind dat ik zo stellig wist wat ik wilde en dat hij het nooit had willen missen.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]

cron