Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe grote auto is handig?

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 14 Nov 2021 16:05

Hoe grote auto is handig?

Ik ben op zoek naar wat ervaringen. Ik heb op dit moment nog geen auto, maar ben me daar wel op aan het oriënteren. Het verhaal is een beetje ingewikkeld, maar ik kan ‘kiezen’ tussen een Yaris en Auris. Tips voor andere merken en modellen heb ik dus niet nodig, hoe goed bedoeld ook.

Maar wat ik lastig vind in te schatten; is een Yaris een beetje te doen als enige auto met kinderwagen en andere spullen die je allemaal meesleept met kleine kinderen? Of is een Yaris dan eigenlijk net een maatje te klein? De Auris is uiteraard groter, maar daarmee ook een stukje duurder in aanschaf en onderhoud etc. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen met deze auto’s of vergelijkbare modellen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 14 Nov 2021 16:44

Re: Hoe grote auto is handig?

Ik heb met de auto's die je noemt geen ervaring. Maar qua grootte is het ook enigszins afhankelijk van wat je eigen eisen zijn.
Wij hebben nu een (kleine) station waar kinderwagen en andere troep zo in mee kan. Wel fijn. Toen de tweede kwam hadden we alleen een kleine Peugeot 206. Met flink passen en meten konden we daar ook mee op vakantie incl. een kinderwagen voor 2 kinderen. Voor dagelijks gebruik of even weg met de kinderen vond ik het sowieso ook prima met de kleine auto.
En toen 1 kind hadden, hadden we wel een grote auto. Konden we op vakantie de cosleeper makkelijk meenemen. Was toen ook wel weer handig. Maar met kleinere auto dus op de locatie gewoon bedjes ed geregeld.
<<

Anoniem323

Bericht 14 Nov 2021 16:54

Re: Hoe grote auto is handig?

Ik zou niet voor de yaris gaan, mij te klein met kinderen, vooral als er nog een kinderwagen mee moet en bv een krat boodschappen
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 14 Nov 2021 17:30

Re: Hoe grote auto is handig?

Bedankt voor jullie ervaringen. Het zal bij mij vooral om dagelijks gebruik gaan, dus inderdaad bijv. kinderwagen en boodschappen. Dat wil ik wel graag kunnen doen zonder de hele auto te moeten verbouwen. Voor vakantie kan ik eventueel nog een iets grotere auto lenen, dus dat maakt niet zoveel uit.
<<

Anoniem332

Bericht 14 Nov 2021 18:12

Re: Hoe grote auto is handig?

Hoeveel kinderen heb je?

Wij stonden voor dezelfde keuze, compact of ruimere auto.
Het is de compacte geworden. 2 kinderen. Kinderwagen past er prima in. We doen alleen nooit boodschappen met de auto.

We wilde een compacte auto omdat we in een grote stad wonen. Altijd moeten file parkeren. Goedkoop in het rijden en wegenbelasting wilde we.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 14 Nov 2021 18:16

Re: Hoe grote auto is handig?

Ik heb zelf een auris gehad. In de uitvoering die ik had, zat in de achterbak een extra ‘verdieping’. Hierdoor was in het bovendeel net te weinig ruimte om m’n kinderwagen er compleet in te doen. Ik moest altijd 1 wiel eraf halen. Gelukkig was dat bij mijn kinderwagen heel simpel.
Verder was ik super tevreden over m’n auris 👍🏻
03/2019
11/2020
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 14 Nov 2021 19:54

Re: Hoe grote auto is handig?

Nog geen housebird 😉 Maar als ik nu een auto koop moet die wel wat jaren meegaan en ik hoop dat er de komende jaren wel kinderen bij komen. Parkeren is hier gelukkig geen enkel probleem. Ik heb een eigen oprit en ook bij de winkels bijv kan parkeren prima. Ik zal trouwens niet altijd boodschappen met de auto doen, de supermarkt is om de hoek. Maar Kaat, zo’n verdieping is bij mij volgens mij niet.
Zoals jullie wel lezen, er zijn nog best veel ‘wat als’ factoren. Maar fijn om jullie ervaringen te lezen. En Housebird, wat voor compacte auto is het bij jullie uiteindelijk geworden?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 14 Nov 2021 20:20

Re: Hoe grote auto is handig?

Wij rijden een drie-deurs clio met twee kinderen. De kinderwagen kan alleen achterin als beide achterwielen eraf gaan en onze maxi cosi moest in de gordels. Ik weet niet anders en ben er aan gewend. Ik vind het kleine en lichte van de auto fijn met rijden en parkeren. Als we op vakantie gaan, lenen we de avensis van mijn schoonouders.
december 2016
juli 2019
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 14 Nov 2021 20:28

Re: Hoe grote auto is handig?

Met 1 kind zou een Yaris denk ik nog wel prima zijn. Met 2 of meer zou ik dat niet meer vinden denk ik.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Nov 2021 20:48

Re: Hoe grote auto is handig?

Een yaris zou kunnen maar is het net niet qua grootte. Ik heb nu een Nissan micra en als ik het zo inschat is het vergelijkbaar met een yaris. De auris is dan net een slag groter wat het wel makkelijker maakt. Mijn ex had een auris en die hebben we zelfs nog in de station uitvoering gekozen voor J geboren werd. Niet dat hij ooit in die auto zat maar met de kinderwagen was het wel makkelijker. Dus ik zou echt voor de auris gaan. De yaris is top maak denk dat je je snel gaat ergeren als je daar een kinderwagen in moet doen.
2015 💙
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 14 Nov 2021 21:42

Re: Hoe grote auto is handig?

Past een kinderwagen achter in de yaris dan? Kan ik mij bijna niet voorstellen.
<<

Anoniem332

Bericht 14 Nov 2021 22:14

Re: Hoe grote auto is handig?

Luisa schreef:Past een kinderwagen achter in de yaris dan? Kan ik mij bijna niet voorstellen.


Ja met gemak. (Ook in een aygo)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 14 Nov 2021 23:04

Re: Hoe grote auto is handig?

Minx schreef:Een yaris zou kunnen maar is het net niet qua grootte. Ik heb nu een Nissan micra en als ik het zo inschat is het vergelijkbaar met een yaris. De auris is dan net een slag groter wat het wel makkelijker maakt. Mijn ex had een auris en die hebben we zelfs nog in de station uitvoering gekozen voor J geboren werd. Niet dat hij ooit in die auto zat maar met de kinderwagen was het wel makkelijker. Dus ik zou echt voor de auris gaan. De yaris is top maak denk dat je je snel gaat ergeren als je daar een kinderwagen in moet doen.


Jij verwoordt precies zoals ik ook denk dat het zal gaan. Het het is natuurlijk wel een beetje zonde als ik dan binnen 5 jaar alweer een andere auto “moet”…..
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Nov 2021 23:18

Re: Hoe grote auto is handig?

Ik denk dat de Auris versie die Kaat omschrijft de hybride versie betreft. Die heeft zo'n verlaagde bak in de achterbak. De gewone schakel Auris heeft dat niet en weegt minder (dus minder mtb). Qua onderhoud hoeft en Auris niet duurder te zijn. Sterker nog ik denk dat ik meer oudere Aurissen op de weg tegen kom dan Yarissen.
Een Yaris is kleiner en ik kon daar vanwege mijn lengte niet in rijden.
Sowieso zou ik altijd voor een 5-deurs gaan. In dit geval zeker voor de Auris.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 15 Nov 2021 01:07

Re: Hoe grote auto is handig?

Ik heb een Auris TS, een hybride met dubbele bodem,maar ik zet de bugaboo van mijn vriendin dr dochter zo achterin zonder wielen eraf te halen. Was zelf al uit de kinderwagens toen ik de auto kocht dus weet niet hoe het met andere kinderwagens zit.

Of heb je het bij de Auris over de kleinere uitvoering? In dat geval de vraag waarom je niet voor de TS zou gaan als je de ruimte wil? Qua wegenbelasting schelen ze in elk geval weinig.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 15 Nov 2021 08:35

Re: Hoe grote auto is handig?

Mijn vorige auto was een nieuwe Twingo. Toen we die gingen kopen, gingen we ook kijken voor een 107 en c1. Allemaal iets kleiner nog dan de Yaris. Ik weet nog goed dat de auto verkoper toen zei: je kan beter een kinderwagen kopen die veel kleiner is op te vouwen en misschien wat duurder is. Want dat is altijd nog goedkoper dan een een nieuwe auto.

Bij de aanschaf van m’n huidige auto.. hebben we dit dus wel laten meewegen. Ik rijd nu een Sandero. Ik gok vergelijkbaar met Auris. En daar past onze kleine opvouwbare wagen gemakkelijk is. Alleen de wagenbak niet, die moet op de achterbank. Maar die gebruik je maar zo’n korte tijd, dat is te overzien.

Dus ik zou kinderen / kinderwagen niet perse laten meewegen in de grote van de auto. Ik zou kijken naar comfort. En ik gok dat de achterbank van de yaris kleiner is dan de auris en dus minder comfortabel zit.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Nov 2021 08:45

Re: Hoe grote auto is handig?

Housebird schreef:
Luisa schreef:Past een kinderwagen achter in de yaris dan? Kan ik mij bijna niet voorstellen.


Ja met gemak. (Ook in een aygo)


Mijn aygo werd er wel echt een eenpersoons auto van. En zeker als het je enige auto is zou ik het niet aanraden. Na de aygo kocht ik een Skoda fabia station. Wat een verademing was dat. Gewoon de kinderwagen er in gooien zonder problemen te hebben en niet alleen de buggy mee hoeven nemen omdat het anders niet paste. Want zodra de wagenbak niet meer nodig was kwam de vervolgstoel ook bijna en nam die weer veel plaats in op de achterbank.
2015 💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 15 Nov 2021 09:07

Re: Hoe grote auto is handig?

Housebird schreef:
Luisa schreef:Past een kinderwagen achter in de yaris dan? Kan ik mij bijna niet voorstellen.


Ja met gemak. (Ook in een aygo)


Dan had ik echt de verkeerde aygo of de verkeerde kinderwagen 😅
<<

Merit

Noob

Berichten: 60

Geregistreerd: 25 Apr 2015 19:52

Bericht 15 Nov 2021 09:40

Re: Hoe grote auto is handig?

Wij hebben de auris ts (hybride versie) en ben echt zo blij met de ruimte. Yaris hebben we ook gehad maar dan kon ik de kinderwagen niet in zetten zonder die te verbouwen. De Auris heeft ook veel beenruimte bij de achterbank, wat ik echt een voordeel vind. Vooral nu de kinderen ook groter zijn of als er volwassenen mee gaan. Qua onderhoud is het niet duurder dan een Yaris.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 15 Nov 2021 10:15

Re: Hoe grote auto is handig?

Wij hebben als gezinsauto 11 jaar een Opel Agila gereden, daar konden 2 kinderen in, een buggy en wat boodschappen. Passen en meten, maar het ging wel! Ik heb de kinderwagen heel snel weggedaan, en een goede, kleine opvouwbare buggy gekocht.

Voor vakantie leenden we de auto van een oudtante. Kan dus wel! Vond het heerlijk hem overal tussen te kunnen parkeren etc.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 15 Nov 2021 11:33

Re: Hoe grote auto is handig?

Fijn dat er zoveel reacties uit eigen ervaringen zijn gekomen! Via pb kreeg ik ook nog een handige vergelijkingssite. Ik ga alles eens goed op een rijtje zetten. Jullie ervaringen geven wel weer wat extra argumenten. Een Yaris kán wel, maar blijft wat aanpassing vragen. Een Auris is dan handiger. Ik ga eens goed op een rijtje zetten of me dat het extra geld (vooral belasting en aanschaf) wel of niet waard is.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 15 Nov 2021 18:53

Re: Hoe grote auto is handig?

Ik heb jaren een yaris gehad. Uit 2007, dus die met de hogere achterkant. Ik weet niet of de kofferbak daar groter van is dan van de nieuwe modellen.
Onze joolz paste erin, maar dan was hij wel vol.
Daarom ben ik overgestapt op een Audi Q2, ook omdat de bijrijder bijna geen plaats meer had met het kinderstoeltje (de stoel moest zo ver naar voren).
Ik was echt heel tevreden over de Yaris, en nu onze dochter niet meer in de buggy hoeft, zou ik er zo weer een nemen. Maar ik zou dus voor de auris gaan.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 16 Nov 2021 22:55

Re: Hoe grote auto is handig?

Kun je niet in allebei even gaan rijden en passen met een kinderwagen van iemand? Hier ook gedaan toen ik mijn nieuwe auto mocht. Wilde van tevoren wel even weten of de kinderwagen er een beetje makkelijk in ging. Scheelt zoveel irritaties als je niet hoeft te passen en meten
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 17 Nov 2021 14:14

Re: Hoe grote auto is handig?

Ja dat is handig! Vriendin van me heeft dat ook gedaan met met audi. Die vond hem uiteindelijk te klein (haar vriend is lang en die kon zijn benen niet goed kwijt als er een maxicosi in isofix achter stond).

Of je isofix en maxicosi en kinderwagen meenemen en bij de dealer testen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Nov 2021 23:34

Re: Hoe grote auto is handig?

Dat is allemaal nog wel een beetje voorbarig. Ik ben nog niet eens zwanger en ergens een kinderwagen lenen voelt dan wel een beetje gek. En de vriendinnen waarvan ik een wagen zou kúnnen lenen weten over het algemeen nog van niks. Ik bedenk wel dat ik misschien een keer kan proberen als ik bij een vriendin (die ik helaas niet zo vaak zie) op bezoek ben.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers