Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij blij met jouw voornaam?

<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 09 Nov 2013 12:46

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

SuperGrover schreef:Ik vind mijn naam niet echt bij me passen, maar ik heb het inmiddels wel geaccepteerd. Zelf zou ik voor mijn kind een meer internationale naam willen, want daar loop ik vrij vaak tegen aan. Aan de andere kant heeft het natuurlijk ook wel wat om juist niet een internationale naam te hebben, net wat Bacio zegt. Een Litouws meisje was echt lyrisch over mijn naam en zei haar dochter zo te gaan noemen, dat ze altijd al zocht naar een variant op de naam Anna. :)

Moet er wel bij zeggen dat mijn naam makkelijk uitgesproken kan worden in het Engels en Spaans.
<<

Anoniem185

Bericht 09 Nov 2013 12:47

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ben neutraal over mijn naam. Vind hem niet lelijk en niet mooi.
De doopnaam (dus mijn naam voluit ipv afgekort) vind ik wel lelijk, omdat het zo'n typische trailertrash naam is. Hij wordt in dat soort discussies ook vrijwel áltijd genoemd.

Ook schrijft iedereen het verkeerd, vergeten altijd de e voor de y.
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 09 Nov 2013 13:55

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Met mijn voornaam ben ik wel blij, hij past bij me en ik vind het leuk dat het een naam is die ik in mijn omgeving niet heel vaak hoor. Ik vind het ook altijd een mooi idee dat mijn ouders met veel liefde deze naam voor mij gekozen hebben.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 09 Nov 2013 13:57

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ja. Alleen vind ik dat hij te vaak voorkomt. Maar ik heb sowieso een drang om uniek te zijn. Dus dat vind ik al snel van dingen ;)
Mijn naam is ook niet internationaal. De Engels sprekende mensen kunnen de ij en de r niet uitspreken. Ze struikelen er altijd over.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 09 Nov 2013 14:12

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind mijn naam niet zo eigenlijk. Ik vind hem niet lelijk ofzo maar niet echt bij me passen. En mensen noemen me áltijd anders, terwijl er niks verkeerd aan uit te spreken valt.. Zelfs mensen die ik al jaren ken noemen me nog anders dan ik echt heet.
Je kunt m'n naam wel leuk afkorten trouwens, ik word ook bijna nooit bij m'n volledige naam genoemd door vrienden/kennissen. Hey, ik heb best wel veel bijnamen als ik er zo over nadenk haha.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Nov 2013 14:14

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Nu ben ik dus wel benieuwd naar al jullie namen :P
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 09 Nov 2013 14:29

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ook haha. Al die cryptische omschrijvingen nu zeggen me niks.

Ik heet Daniëlle, de puntjes worden wel eens vergeten maar daar stoor ik me niet zo aan. Daantje of Daan word ik vaak genoemd. Vandaar ook mijn forumnaam. Ik hoor hem niet heel vaak voorbij komen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 09 Nov 2013 14:31

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Blij zou ik het niet willen noemen, maar ik ben er tevreden mee. De naam komt niet super vaak voor, en ik had ook vaak problemen met het vinden van een beker/pen ect met mijn naam erop.
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem57

Bericht 09 Nov 2013 14:56

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Maple schreef:Parel, jouw naam komt veel voor in woonwagengezinnen? Nou, laat ik je uit díé droom dan alvast helpen, ik heb heel wat woonwagenconnecties en heb jouw naam nog nooit op een kamp gehoord :wink:
Ik vind mijn naam wel oké. Ik vind het vooral leuk dat hij weinig voorkomt, maar de schrijfwijze toch (vaak) wel in één keer duidelijk is. De klank van m'n volledige naam vind ik eigenlijk te klassiek, maar mijn naam wordt vaak afgekort tot een andere naam, en die vind ik wel weer heel erg leuk.


Er is ooit op het oude forum een topic geweest welke namen je echt niet mooi vond. Mijn naam viel onder hondsordinair haha en als ik zo om me heen kijk ken ik wel een boel kampmensen die (vooral hun kleine) kinderen weer mijn naam gaan geven. Ik haat het ook om m'n eigen naam te zeggen, de afkorting vind ik veel leuker.

Die van Harrison en Intoxicated vind ik heel mooi, vooral van Harrison. De rest weet ik de namen eigenlijk niet echt van.
<<

Anoniem4

Bericht 09 Nov 2013 15:09

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ja ik vind m'n naam nu wel leuk al wordt 'ie vaak met de C gespeld ipv met de K.
Vroeger wilde ik graag DJ of Stefanie heten.. Met dank aan Full House :laughcry:
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Nov 2013 15:11

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Nee, niet echt maar ben er nu uiteraard aan gewend. Het is een oud-hollandse naam en ben vernoemd naar mijn oma. Het was wel zo met een diploma uitreiking (van mijn propedeuse) dat er genoemd werd: ik mag toch hopen dat dit de doopnaam betreft en dat je niet echt zo heet. Ok, vond ik op dat moment niet echt leuk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem185

Bericht 09 Nov 2013 15:12

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

rapa nui schreef:Nee, niet echt maar ben er nu uiteraard aan gewend. Het is een oud-hollandse naam en ben vernoemd naar mijn oma. Het was wel zo met een diploma uitreiking (van mijn propedeuse) dat er genoemd werd: ik mag toch hopen dat dit de doopnaam betreft en dat je niet echt zo heet. Ok, vond ik op dat moment niet echt leuk.
Oh dat vind ik echt heel sneu! Dat ze dat durven zeggen...
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 09 Nov 2013 15:15

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Vind dat ook een hele rare opmerking... snap dat je dat echt niet leuk vond!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Chickster

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 26 Okt 2013 15:29

Bericht 09 Nov 2013 17:38

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind mijn voornaam wel prima. Ik spel m altijd wel gelijk, omdat mensen vaak ie gebruiken in plaats van y.

Mijn achternaam vind ik niet leuk. Ik werd er vroeger ook mee gepest, ondanks dat het geen bestaand woord ofzo is. Hij komt uit een andere regio dan waar ik woon, dus ik moet altijd herhalen.
<<

Anoniem198

Bericht 09 Nov 2013 17:53

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Mijn voornaam is wel oké. Alleen apart gespeld waardoor iedereen het fout schrijft.
Zelf zou ik er niet voor kiezen voor een aparte variant op een andere meer voorkomende naam.
Krijg ook regelmatig de vraag hoe je mij naam uitspreekt maar zo moeilijk is hij echt niet.
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:07

Bericht 09 Nov 2013 18:47

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ja ik ben er blij mee! Ik ben vernoemd naar Mariska Veres, de zangeres van Shocking Blue.
Mijn vader vond dat in die tijd mooie muziek en een mooie vrouw haha!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Nov 2013 18:58

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Buitenlanders snappen niks van mijn (Friese) naam dus als ik niet kon wachten Nederland te verlaten was het wat lastig geweest, maar zelf vind ik dat ik een mooie naam heb, ik ben er blij mee :)

Een van mijn ouders (ik dacht mijn moeder) dacht eerst aan Laura voor mij, maar ik ben blij dat het mijn eigen naam geworden is. Niet dat ik Laura geen leuke naam vind, maar het past gewoon totaal niet bij mij.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Nov 2013 19:15

Re: Ben jij blij met jouw voorna

Ja hoor, best mooi. Alleen een beetje lang, zeker in combinatie met mijn achternaam. Past maar zelden op een formulier.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 09 Nov 2013 19:26

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Prima alleen als ik mijn voorletter(s) noem dat is er dus maar 1 dan vind ik het zo zielig staan hahaha een streepje.
<<

Anoniem305

Bericht 09 Nov 2013 19:34

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind tamara een hele mooie naam! Ik ben zelf ook erg blij met mijn naam
Het past goed bij me, is redelijk uniek en mensen geven me vaak complimenten.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 09 Nov 2013 19:59

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik heb niks te klagen, in mijn omgeving heb ik hem nog nooit voorbij horen komen maar begin jaren 80 was het blijkbaar wel een populaire naam. Vroeger wilde ik graag Anita heten maar thank god heb ik deze naam van mijn ouders gekregen ;-)

Wel jammer dat mijn vader vervolgens mijn roepnaam vergat bij het aangeven......
<<

Zero

Bericht 09 Nov 2013 20:04

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Niet echt.

Ik vind hem niet echt lelijk, maar het past ook niet bij me.
Ik had liever een Engelse naam gehad - mijn naam is ook prima uit te spreken in het Engels (als het al geen oorsprong daarvan heeft) maar omdat ik vlak bij Amsterdam woon krijgt dat direct zo'n plat accent.

However, ik ben wel blij dat ik geen zuidelijke naam heb. Mensen verwachten dat altijd bij me, en ik vind het leuk om niet aan hun verwachtingen te voldoen :P
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 09 Nov 2013 20:33

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind mijn naam prima, maar het is wel een veel voorkomende naam, vooral in de jaren 80 zijn er erg veel meisjes geboren die deze naam hebben gekregen. Zelf had ik liever een naam gekregen die iets unieker was, maar ik vind hem ook niet lelijk.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem315

Bericht 09 Nov 2013 22:00

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind Marieke wel bij me passen en vind er niks mis mee. In de jaren '80 werden er wel heel veel meisjes zo genoemd, dus ik zat altijd wel bij naamgenoten in de klas. Meestal wordt 'ie wel goed uitgesproken en geschreven.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 09 Nov 2013 22:28

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ben heel blij met mijn voornaam. Het is niet veel voorkomende naam. Schrijven is dus niet altijd even makkelijk. Mijn achternaam hoor je ook vrij weinig en daar ben ik ook heel blij mee. Ik kreeg in de tijd dat ik in een callcenter werkte af en toe van klanten de opmerking dat ik een mooie naam heb.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron