Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij blij met jouw voornaam?

<<

Anoniem7

Bericht 09 Nov 2013 09:49

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Parel, jouw naam komt veel voor in woonwagengezinnen? Nou, laat ik je uit díé droom dan alvast helpen, ik heb heel wat woonwagenconnecties en heb jouw naam nog nooit op een kamp gehoord :wink:
Ik vind mijn naam wel oké. Ik vind het vooral leuk dat hij weinig voorkomt, maar de schrijfwijze toch (vaak) wel in één keer duidelijk is. De klank van m'n volledige naam vind ik eigenlijk te klassiek, maar mijn naam wordt vaak afgekort tot een andere naam, en die vind ik wel weer heel erg leuk.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Nov 2013 09:49

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Haha Parel :D

Ik vind mijn naam wel ok, maar vooral omdat ik het leuk vind hoe 'ie afgekort kan worden. Mijn doopnamen vind ik VEEEEL mooier en specialer maar die worden niet echt gebruikt dus kom ik niet zo vaak tegen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Nov 2013 10:00

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik heb er niet echt een mening over, ik denk dat ik het mooier had gevonden als het Caroline was geweest ipv Carolien. Maar dit vonden mijn ouders stoerder :)
R. 2013
D. 2016
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 09 Nov 2013 10:07

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ben er wel blij mee. Mijn naam komt niet zo heel vaak voor en ik moet het 9 van de 10 keer spellen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 09 Nov 2013 10:11

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Nu wel. Vroeger vond ik het stom dat ik dezelfde naam ha als 2394959403 anderen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Nov 2013 10:35

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ben wel blij met mijn voornaam. Een leuke nederlandse naam, kon vroeger soms ook wel souvenirs vinden met mijn naam erop. Al vind ik kortere versies van mijn naam eigenlijk ook wel leuk klinken.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Nov 2013 10:44

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ben heel blij met mijn voornaam :yes: . Altijd geweest, hij is niet moeilijk uit te spreken of te spellen, en een redelijk standaard Nederlandse naam (heb wel eens een kinderen in de klas gehad met dezelfde naam, maar verder niet), maar hij past erg bij mij, ook wat de betekenis betreft.
<<

Anoniem 49

Bericht 09 Nov 2013 10:45

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ja hoor, hij is niet verkeerd uit te spreken, alleen verkeerd te schrijven.
Ik hoor hem niet heel vaak en dat vind ik wel mooi.

In combinatie met mijn doopnaam vind ik hem nog mooier.
<<

Anoniem23

Bericht 09 Nov 2013 11:07

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind mijn naam leuk! Hij komt niet heel veel voor, is makkelijk te schrijven en hij past wel bij me denk ik :). Ik vond hem in combinatie met mijn tweede naam ook leuk. Dus dat hebben mijn ouders goed gedaan :p.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 09 Nov 2013 11:24

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ben heel erg blij met mijn naam (C.elesta).
Je hoort hem niet zo vaak (tegenwoordig wel iets vaker), ik vind de betekenis mooi (hemelse), en krijg er vaak complimentjes over :).
<<

Anoniem36

Bericht 09 Nov 2013 11:33

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind mijn naam niet zo mooi, (B.onny)en word altijd vergeleken met dé zangeres. Voor mij ook een drama om iets te vinden met mijn naam erop en hij wordt ook standaard verkeerd geschreven. Met ie op het eind. Ik riep altijd dat ik 'm ging laten veranderen, maar heb het nooit gedaan. Ondanks dat ik hem niet altijd even mooi vind past ie wel bij me. Mijn ouders hebben me trouwens vernoemd naar een personage uit 'gone with the wind' vertelde m'n vader me.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6228

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 09 Nov 2013 11:39

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind mijn naam wel oké. Jammer is dat ik nu volgens mij al 6 schrijfwijzes tegen ben gekomen. En ze korten het standaard af (-te eraf), maar dat vind ik niet zo erg.

Mijn naam is van origine Frans dus daar vond ik wel souvenirs, maar niet in Nederland.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Nov 2013 11:44

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik ben blij met mn naam! Vroeger baalde ik wel, want je hoorde mn naam nauwelijks en er waren geen stickers/pennen/mokken met mijn naam erop! (Wel met de variant op -a.) Alleen in Frankrijk vond ik een keer iets.
Tegenwoordig heten veel meer mensen zoals ik, voor mn gevoel. Ik krijg vaak complimenten over mn naam als ik me voorstel, dus dat is wel leuk :)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem100

Bericht 09 Nov 2013 11:46

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ja, ik ben wel blij met mijn naam. Al schrijven veel mensen het verkeerd als ze het horen. Mijn naam heeft -ine op het eind en word vaak neergezet met -ien. Van bekenden om me heen makt het niet zo uit, die korten het ook af...maar voor onbekenden moet ik dikwijls nog extra zeggen hoe je 't schrijft aan het eind.
<<

Anoniem19

Bericht 09 Nov 2013 11:48

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Zora ik vind jouw naam leuk! En die van Harri ook!

Ik vind mijn eigen naam wel tof :) hij komt niet vaak voor en mensen zeggen vaak wel hoe?? Maar daarna vergeten ze m vrijwel niet meer haha. Ik heb een Scandinavische naam.
<<

Anoniem4

Bericht 09 Nov 2013 11:52

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Jouw naam vind ik erg mooi, Darcy!
<<

Anoniem19

Bericht 09 Nov 2013 11:59

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Lacey schreef:Jouw naam vind ik erg mooi, Darcy!


Dankjewel! Ik de jouwe ook :) een klassieke vrouwelijke naam :yes:
<<

Anoniem4

Bericht 09 Nov 2013 12:12

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Darcy schreef:
Lacey schreef:Jouw naam vind ik erg mooi, Darcy!


Dankjewel! Ik de jouwe ook :) een klassieke vrouwelijke naam :yes:

Dankje! Zo zie ik mijn naam nu ook (vroeger dus niet).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Nov 2013 12:28

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Darcy schreef:Zora ik vind jouw naam leuk! En die van Harri ook!

Ik vind mijn eigen naam wel tof :) hij komt niet vaak voor en mensen zeggen vaak wel hoe?? Maar daarna vergeten ze m vrijwel niet meer haha. Ik heb een Scandinavische naam.



Haha ja die van Harri vind ik idd ook leuk! Mijn broertje heeft de mannelijke versie daarvan :D En niet om te reciprocaten, maar vind jouw naam ook heel cool! Alleen afkorten lijkt me weer wat minder leuk :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 09 Nov 2013 12:31

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind dat ik een mooie naam heb. In Nederland heten steeds meer kinderen zo, toen ik jong was bijna niemand. In het buitenland komt mijn naam nagenoeg niet voor. Ik krijg dan ook altijd complimenten over mijn naam van buitenlanders. Er is zelfs een kindje naar mij vernoemd, omdat ze t zo'n mooie naam vonden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Nov 2013 12:32

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Wat schattig Bacio!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2013 12:34

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind mijn naam mooi en apart. Kom niet veel voor. Het is officieel ook een jongens naam. Degenen die mijn naam kennen zeggen dan ook het is toch een jongens naam?
2014 2016
<<

Anoniem19

Bericht 09 Nov 2013 12:38

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Zora schreef:
Darcy schreef:Zora ik vind jouw naam leuk! En die van Harri ook!

Ik vind mijn eigen naam wel tof :) hij komt niet vaak voor en mensen zeggen vaak wel hoe?? Maar daarna vergeten ze m vrijwel niet meer haha. Ik heb een Scandinavische naam.



Haha ja die van Harri vind ik idd ook leuk! Mijn broertje heeft de mannelijke versie daarvan :D En niet om te reciprocaten, maar vind jouw naam ook heel cool! Alleen afkorten lijkt me weer wat minder leuk :)


Ja klopt, sommige mensen doen dat wel maar heel vaak wordt mijn naam niet afgekort. De meeste mensen maken een leuke variatie op het einde haha
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 09 Nov 2013 12:44

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

Ik vind mijn naam niet echt bij me passen, maar ik heb het inmiddels wel geaccepteerd. Zelf zou ik voor mijn kind een meer internationale naam willen, want daar loop ik vrij vaak tegen aan. Aan de andere kant heeft het natuurlijk ook wel wat om juist niet een internationale naam te hebben, net wat Bacio zegt. Een Litouws meisje was echt lyrisch over mijn naam en zei haar dochter zo te gaan noemen, dat ze altijd al zocht naar een variant op de naam Anna. :)
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 09 Nov 2013 12:45

Re: Ben jij blij met jouw voornaam?

bosjesvrouw schreef:Ik vind mijn naam mooi en apart. Kom niet veel voor. Het is officieel ook een jongens naam. Degenen die mijn naam kennen zeggen dan ook het is toch een jongens naam?

Vind je dat niet vervelend? Kunnen best wat awkward situaties uit voortkomen, of valt dat mee?
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers