Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 08 Nov 2013 23:25

In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Mijn naam is net wat anders dan de reguliere schrijfwijze. Niet zelfverzonnen ofzo, de gewone versie is Duits en de mijne is Zweeds. Nu blijft iedereen mijn naam maar verkeerd uitspreken. Ik vind het zo zonde. Ik had er een discussie over met mijn collega's, die vonden dat ik niet moest zeuren en gewoon moet luisteren naar de verkeerd uitgesproken versie....het is een verschil tussen een 'e' en een 'i'. Veel mensen denken ook gewoon dat de 'i' als een 'e' wordt uitgesproken (!?).

Wat zouden jullie doen? Het maar gewoon laten gaan? Overigens gebruik ik nu meestal maar een afkorting van mijn naam, minder storend...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 08 Nov 2013 23:26

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik denk dat ik het ook zou corrigeren als het om mijn eigen naam ging. Al heb ik er geen ervaring mee, mijn naam niet op zoveel manieren worden uitgesproken :nerd:
<<

Anoniem124

Bericht 08 Nov 2013 23:28

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Dat is geheel aan jou!
<<

Anoniem10

Bericht 08 Nov 2013 23:36

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik ben ermee gestopt. Bijna niemand spreekt mijn naam goed uit, ik ben het verbeteren zat. Ik luister nu gewoon ook naar Marissa/Maris i.p.v. Marisa.
<<

Anoniem187

Bericht 08 Nov 2013 23:38

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ja, ik verbeter. Niet altijd meteen, als ik iemand 1 keer zie boeit het me niet. Maar zie ik iemand vaker, dan geef ik wel aan dat hij/zij mij bij de verkeerde naam noemt..
<<

Anoniem30

Bericht 08 Nov 2013 23:41

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Zou ik wel doen, dat is nou eenmaal mijn naam toch?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Nov 2013 23:42

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Zijn het steeds dezelfde collega's die je naam verkeerd uitspreken ook zo blijven uitspreken ook al heb je ze verbeterd? Dat zou ik wel irritant vinden, vooral als je ze vaak spreekt. Ik zou er dan denk ik wel iets van blijven zeggen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 08 Nov 2013 23:47

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik zou het wel blijven verbeteren, zeker bij mensen die je vaker ziet. Als het eenmalig is zou het me minder uitmaken. Mijn naam lijkt veel op een meer voorkomende naam, dus mensen zeggen het ook vaak verkeerd. Haast uit reflex verbeter ik het altijd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 08 Nov 2013 23:56

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

rapa nui schreef:Zijn het steeds dezelfde collega's die je naam verkeerd uitspreken ook zo blijven uitspreken ook al heb je ze verbeterd? Dat zou ik wel irritant vinden, vooral als je ze vaak spreekt. Ik zou er dan denk ik wel iets van blijven zeggen.


Ja, met een ervan ben ik zelfs bevriend en hij blijft mijn naam maar verkeerd uitspreken....ondertussen word ik er zelfs een beetje kwaad om. Zo moeilijk is het nou ook weer niet...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 08 Nov 2013 23:59

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik zou het ook aangeven dat de uitspraak verkeerd is.. Snap dat je het niet fijn vind. De naam van mijn vriend wordt hier in Nederland ook vaak verkeerd uitgesproken maar daar heeft hij niet zo'n moeite mee omdat er een voor Nederlanders vreemde letter (å) en klank in zit. Maar als het een naam is die gewoon goed uitspreekbaar is dan zou ik het ook niet fijn vinden dat die (steeds) verkeerd wordt uitgesproken.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2013 00:01

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

mijn voornaam zeggen veel ook fout. Er zijn meerdere manieren met een E of A als einde en heel veel noemen dan de E zo stom

Wat ik helemaal irritant is mijn achternaam. Ik heb nu ik getrouwd ben 4 achternamen daar maken ze de meest rare combinaties van.
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Nov 2013 00:02

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Poppy schreef:
rapa nui schreef:Zijn het steeds dezelfde collega's die je naam verkeerd uitspreken ook zo blijven uitspreken ook al heb je ze verbeterd? Dat zou ik wel irritant vinden, vooral als je ze vaak spreekt. Ik zou er dan denk ik wel iets van blijven zeggen.


Ja, met een ervan ben ik zelfs bevriend en hij blijft mijn naam maar verkeerd uitspreken....ondertussen word ik er zelfs een beetje kwaad om. Zo moeilijk is het nou ook weer niet...



In dit geval vind ik het vooral desinterrese en gemakszucht.

Als het steeds iemand anders is (mensen die je voor het eerst ontmoet) zou ikhet wel verbeteren.

Zelf moet ik altijd mijn achternaam tig keer spellen en dan nog hebben mensen het 9 van de 10 x fout.
Heel irritant, maar er is weinig aan te doen. Inmiddels luister ik ook naar de foute variant.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem29

Bericht 09 Nov 2013 00:08

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik vind het altijd irritant dat ze mijn naam niet goed horen bij de Starbucks en dan met een sukkelnaam op mijn beker loop hahaha. Nu doop ik mezelf altijd om tot 'Kim' bij Starbucks. Schrijven ze nooit verkeerd, hoef ik nooit te herhalen. Makkelijk :P

Ik zou trouwens gewoon blijven verbeteren. Helemaal bij vrienden. Vervelend als ze het fout blijven zeggen terwijl ze weten hoe het wel moet.
<<

Nyx

Bericht 09 Nov 2013 00:35

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik vind het eigenlijk niet heel erg belangrijk. Mijn achternaam is in het noorden niet veelvoorkomend en heb inmiddels zoveel variaties gehoord dat ik het grappig vind. Vind het soms zelfs jammer als ze het goed uitspreken en opschrijven.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2013 00:59

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik corrigeer de mensen meestal wel. Want anders noemt iederren mij grietje of griet en dat vind ik niet mooi!
2014 2016
<<

Anoniem285

Bericht 09 Nov 2013 01:22

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik verbeter nooit, ik reageer zelfs vaak op totaal andere namen. Ik ben er wel aan gewend, dat is nu eenmaal zo met een minder gebruikelijke naam. Maar als je het vervelend vindt, dan moet je er wat van zeggen; niemand heeft er iets aan als jij je er aan ergert.
<<

Anoniem187

Bericht 09 Nov 2013 01:22

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Nyx schreef:Ik vind het eigenlijk niet heel erg belangrijk. Mijn achternaam is in het noorden niet veelvoorkomend en heb inmiddels zoveel variaties gehoord dat ik het grappig vind. Vind het soms zelfs jammer als ze het goed uitspreken en opschrijven.



Ik vind je achternaam ook wat anders dan je voornaam... Je voornaam gebruik je veel vaker. Het is toch vervelend als mensen je constant met de verkeerde naam aanspreken? Voor jezelf, maar ook voor die ander als die er later achter komt dat je anders heet..
<<

Anoniem280

Bericht 09 Nov 2013 01:34

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Mijn naam word zovaak verkeerd uitgesproken, ik verbeter dat niet meer. Ook word hij vaak verkeerd geschreven, dat verander ik nog wel eens. Heb nu eenmaal een naam die zelden voorkomt.
<<

Anoniem7

Bericht 09 Nov 2013 02:30

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik heb in mijn achternaam een letter met een accent aigu, en zonder dat streepje staat er een hele andere achternaam. Ik vind het vooral hinderlijk dat dat streepje lang niet in alle (zelfs officiële!) systemen verwerkt kan worden en mijn achternaam dus vaak fout vermeld staat. Vooral bij de huisarts en in net ziekenhuis en bij instanties moet ik m'n achternaam dus vaak corrigeren, als ik aangesproken word.
<<

Nyx

Bericht 09 Nov 2013 02:54

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Maar het gaat niet om de achternaam, Maple. Laat dat even duidelijk zijn. :P
<<

Anoniem123

Bericht 09 Nov 2013 09:05

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik zou het wel blijven verbeteren. Ik heb ook een naam die vaak verkeerd word uitgesproken en ik zeg dan altijd even heel duidelijk mijn naam nog eens goed.

(en daarom heb ik mijn kind een naam gegeven waar niets verkeerds aan kan gaan)
<<

Anoniem7

Bericht 09 Nov 2013 09:36

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Nyx schreef:Maar het gaat niet om de achternaam, Maple. Laat dat even duidelijk zijn. :P


'In het kader van aparte namen' en een achternaam is toch ook een naam, of niet? Niet zo whinen hoor.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 09 Nov 2013 12:05

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Bij mij is het niet van toepassing maar als het wel zo zou zijn zou ik wel blijven verbeteren.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Nov 2013 12:28

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik ben echt vreselijk benieuwd naar jullie namen nu :)
R. 2013
D. 2016
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 09 Nov 2013 12:34

Re: In het kader van aparte namen...blijven verbeteren?

Ik zou in jouw geval blijven verbeteren, Poppy, want bij jouw naam is dat meer onwil dan onkunde. Mijn naam wordt vaak verward met namen die erop lijken en meer voorkomend zijn, dan verbeter ik mensen doorgaans wel. Maar ik heb een naam die in andere talen moeilijk is om uit te spreken, en dan luister ik naar alles wat ook maar enigszins in de buurt komt. Vaak vind ik de buitenlandse variaties ook veel leuker.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers