Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het journaal der journaals!

<<

Anoniem323

Bericht 08 Nov 2021 18:10

Het journaal der journaals!

Ik heb het natuurlijk over het sinterklaasjournaal!
Wie gaat er vanavond kijken?

Hoe kijken jullie?
Bij ons is het traditie om dat in de pyjama te doen met een schaaltje pepernoten, lekker onder een dekentje!
Laatst gewijzigd door Anoniem323 op 10 Nov 2021 18:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Nov 2021 18:12

Re: Het journaal der journalen!

Ja wij zitten klaar vanavond, na het eten! Even de mijter van m'n dochter van zolder halen. Geen pepernoten erbij, dat doen we alleen met de intocht.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2021 18:21

Re: Het journaal der journalen!

Oh ja ik ga direct koken nu zodat we klaar met eten zijn er voor!
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Nov 2021 18:44

Re: Het journaal der journalen!

Hier geen speciale ‘tradities’ tijdens het Sinterklaasjournaal.

We redden het niet om elke dag al gegeten te hebben rond die tijd. Dus de meiden kijken het terwijl ik eten kook (ik kan wel meekijken vanuit de keuken) en mijn man is vaak pas klaar met werken tegen 18:30 uur.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Nov 2021 18:52

Re: Het journaal der journalen!

Maar je kunt toch gewoon terugkijken als je uitgegeten bent? Dat doen wij ook.
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Nov 2021 19:00

Re: Het journaal der journalen!

Jaaaa, wij ook! Zelfs de zwemles afgezegd om de intocht op tv te kunnen zien. Erg hè. 😅
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Nov 2021 19:05

Re: Het journaal der journalen!

Bliss schreef:Maar je kunt toch gewoon terugkijken als je uitgegeten bent? Dat doen wij ook.


Dat doen we vast ook wel een aantal keren ja. Maar dan nog zal het niks speciaals zijn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2021 19:14

Re: Het journaal der journalen!

Bliss schreef:Maar je kunt toch gewoon terugkijken als je uitgegeten bent? Dat doen wij ook.


Ja haha op de één of andere manier had ik ineens een error in m'n hoofd. Ik kijk nooit meer iets op een specifiek tijdstip en had steeds 6 uur in m'n hoofd dus ik had helemaal niet aan terugkijken gedacht haha. Maar we hebben 't net aan gezet!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2021 19:31

Re: Het journaal der journalen!

Nou die zat er direct goed in, met de weg die wordt open gebroken door bouwers met een bulldozer. Dat is wel heel erg up zijn alley. 😂
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Nov 2021 19:59

Re: Het journaal der journalen!

Ooh La La! schreef:
Bliss schreef:Maar je kunt toch gewoon terugkijken als je uitgegeten bent? Dat doen wij ook.


Dat doen we vast ook wel een aantal keren ja. Maar dan nog zal het niks speciaals zijn.


Oh nee maar dat hoeft toch ook niet? We kijken het gewoon en that's it. Ze vond het wel leuk! Vorig jaar vond ze het nog wat te spannend. Meteen ook even Freek erachteraan gekeken, vind ik ook altijd wel leuk en leerzaam.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem323

Bericht 08 Nov 2021 20:06

Re: Het journaal der journalen!

De kinderen zijn aan het roepen 😅 het grapje snapten ze in eerste instantie niet maar nu blijven ze bezig.
Ik vond het weer leuk, gezellig op de bank tegen elkaar hangen 🥰
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 08 Nov 2021 20:37

Re: Het journaal der journalen!

Calathea schreef:De kinderen zijn aan het roepen 😅 het grapje snapten ze in eerste instantie niet maar nu blijven ze bezig.
Ik vond het weer leuk, gezellig op de bank tegen elkaar hangen 🥰


Ik smap het grapje nog steeds niet. Verder vind ik het altijd weer super leuk! Ik heb een dochter van 8 die nu nog gelooft maar ik ben heel benieuwd of het kwartje ergens gaat vallen de komende weken.
De intocht op tv is weer zoals vorig jaar, zonder publiek, maar hier komt hij wel gewoon aan. Das wel vaag.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Nov 2021 20:46

Re: Het journaal der journalen!

Gezellige tijd weer! Wij kijken het met z’n allen in het grote bed na het eten 😍
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem323

Bericht 08 Nov 2021 21:13

Re: Het journaal der journalen!

Olíve schreef:
Calathea schreef:De kinderen zijn aan het roepen 😅 het grapje snapten ze in eerste instantie niet maar nu blijven ze bezig.
Ik vond het weer leuk, gezellig op de bank tegen elkaar hangen 🥰


Ik smap het grapje nog steeds niet. Verder vind ik het altijd weer super leuk! Ik heb een dochter van 8 die nu nog gelooft maar ik ben heel benieuwd of het kwartje ergens gaat vallen de komende weken.
De intocht op tv is weer zoals vorig jaar, zonder publiek, maar hier komt hij wel gewoon aan. Das wel vaag.


Wat is er harder dan een metalen hamer? EEN METALEN HAMER!!!
De eerste op normaal volume, de tweede schreeuwend 😅
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 08 Nov 2021 22:19

Re: Het journaal der journalen!

Olíve schreef:
Calathea schreef:De kinderen zijn aan het roepen 😅 het grapje snapten ze in eerste instantie niet maar nu blijven ze bezig.
Ik vond het weer leuk, gezellig op de bank tegen elkaar hangen 🥰


Ik smap het grapje nog steeds niet. Verder vind ik het altijd weer super leuk! Ik heb een dochter van 8 die nu nog gelooft maar ik ben heel benieuwd of het kwartje ergens gaat vallen de komende weken.
De intocht op tv is weer zoals vorig jaar, zonder publiek, maar hier komt hij wel gewoon aan. Das wel vaag.

Ik ben ook heel benieuwd bij mijn dochter (ook 8). Ze vroeg wel of het Sinterklaasjournaal wel echt is. Ben er niet op ingegaan, alleen geknikt, omdat haar broertjes erbij zaten. Afwachten of ze meer vragen krijgt.
Dat grapje vonden mijn kinderen geweldig, ik wat minder, haha. Vorig jaar een hele tijd aangehoord: wat is er harder dan een tomaat? EEN TOMAAT!!! Ik was blij dat die eindelijk was weggezakt 😅
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 08 Nov 2021 23:42

Re: Het journaal der journalen!

Wij hebben het ook weer gezellig gekeken. En hoewel alleen de jongste van 7 nog gelooft, verheugen die andere twee zich net zo hard op het hele Sinterklaasgebeuren. Het blijft een leuke tijd!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Nov 2021 07:58

Re: Het journaal der journalen!

Wat leuk die tradities. Wij keken het thuis nooit (vierde ook geen sinterklaas) maar gisteren wel aangezet voor onze zoon. Na drie minuten wilde hij echter bing kijken.. En ik maar zeggen, maar kijk eens naar de pieten. Hij vond het kortom niets aan. 😋
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Nov 2021 09:21

Re: Het journaal der journalen!

Tabbie komt vanzelf J vond het ook pas echt interessant vanaf een jaar of 3 en dat was dan ook een halve aflevering. Vanaf 4 kijkt hij het echt samen met mijn vriend op de bank en mag ik opruimen…. Moet vooral niet denken dat ik met hem mee mag kijken want dat is iets wat ze met zijn tweeen doen.
2015 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Nov 2021 15:54

Re: Het journaal der journalen!

Calathea schreef:
Olíve schreef:
Ik smap het grapje nog steeds niet. Verder vind ik het altijd weer super leuk! Ik heb een dochter van 8 die nu nog gelooft maar ik ben heel benieuwd of het kwartje ergens gaat vallen de komende weken.
De intocht op tv is weer zoals vorig jaar, zonder publiek, maar hier komt hij wel gewoon aan. Das wel vaag.


Wat is er harder dan een metalen hamer? EEN METALEN HAMER!!!
De eerste op normaal volume, de tweede schreeuwend 😅


Oooh! Jee die link had ik dus niet gelegd. Ik hoop zó dat mijn gezinsleden de grap ook niet snappen, dan kan ik even slim doen 😏🤣
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Nov 2021 16:00

Re: Het journaal der journalen!

Ja, dat was hier ook. Vanaf 4 enigszins gefocust en vanaf 5 was ze echt geboeid.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 09 Nov 2021 16:22

Re: Het journaal der journalen!

Jaa gisteren aten we met z’n drieën bij de tv om gelijk te kunnen kijken, super leuk! Hij is helemaal fanatiek nu die (bijna) 4 is, leuke leeftijd hiervoor. Hij had het vandaag op school ook gekeken vertelde hij.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Nov 2021 16:45

Re: Het journaal der journalen!

Wij hebben het gisteren ook met zijn vieren terug gekeken nadat we klaar waren met eten.

De oudste ( van nog net 6) gelooft voor het eerste jaar niet meer, al geloof ik dat hij nooit echt in Sinterklaas geloofd heeft. Dat gaf wel heel veel rust want hij was eerder altijd continue vragen aan het stellen, waarop wij dan altijd maar zeiden "wat denk je zelf?". Toen hij net drie was stond hij al naar een schoorsteen te wijzen op straat en vroeg aan me hoe daar een mens door heen kon passen :palm: Nu valt alles op zijn plaats voor hem en deed hij super leuk mee voor zijn kleine broertje.

De jongste van vier had voor het eerst de concentratie om het hele journaal af te kijken en zat met open mond naar het beeld te staren. Hij vond het wel heel leuk maar is er verder helemaal niet druk mee en ziet het allemaal wel. Ze kijken het in de kleuterklas ook dagelijks dus hij zal de afleveringen wel twee keer zien. Gisterenavond ook al het Sinterklaasboekje van Jip en Janneke tevoorschijn gehaald en voor het slapen gaan gelezen.

Het grapje moest hier ook uitgelegd worden, denk dat de buren het heel vreemd vonden dat mijn man zo aan het schreeuwen was.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 09 Nov 2021 16:53

Re: Het journaal der journalen!

Mijn dochter en ik vinden het ook helemaal leuk. Ze kijkt op school en vanmiddag teruggekeken omdat we gisteravond niet thuis waren. Daarna wou ze het nog twee keer kijken. Het grapje snapte ze ook niet. En van mijn uitleg/“geschreeuw” schrok ze. Maar nu vindt ze het een erg leuk grapje en kan niet wachten totdat papa er weer is.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2021 21:33

Re: Het journaal der journalen!

Mijn man vond het een goede traditie om mee te beginnen samen te kijken. Baby valt in slaap en man blijft kijken. En dat al 2 dagen. Wel super schattig dat man dat gaat kijken
Afbeelding
<<

Anoniem323

Bericht 09 Nov 2021 22:11

Re: Het journaal der journalen!

Wat vinden jullie van de spanning die er ieder jaar opgebouwd wordt? Nu is sinterklaas weer kwijt.
Ik merk dat het mijn kinderen een beetje te veel wordt nu er ook corona spanning is.
Ik heb ze net huilend wakker gehad.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers