Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Occasion kopen

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Nov 2021 22:23

Re: Occasion kopen

Goede tips van Banana!

Zelf koop ik altijd een auto waar de kop van af is. Meestal rond de 5 jaar oud en max zo'n 75.000 km op de teller. Tussen de 10.000 en 12.000 euro.

Nu heb ik een Toyota auris hybride uit 2012 die ik in 2017 heb gekocht. Een hybride start ook altijd in de winter, want de hybride-accu kan vrieskoud goed aan.
Ik heb er nauwelijks onderhoud aan. Aziatische onderhoudsvriendelijkheid.
Enig puntje is de mrb die zo'n 68 euro per maand is. Ondanks dat mijn auto milieuvriendelijker is dan de niet hybride versie van dit model vind de overheid het nodig om de auto zwaarder te belasten omdat deze zwaarder is dan de niet hybride versie terwijl mijn versie milieuvriendelijker is. Dit voelt voor mij als oneerlijk. Zeker ook als volledig electrische auto's nog minder mrb hoeven te betalen terwijl daar ook zware accu's in zitten.

Ik zou sowieso voor een automaat gaan. Nu ik dat rijdt (alle hybrides zijn automaten) wil ik niets anders meer.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 08 Nov 2021 22:29

Re: Occasion kopen

Dank voor alle uitgebreide reacties! Top Banana heel handig. Huidige lease Overnemen heb ik ook aan gedacht maar hij is net 4 maanden oud dus dat zal vast best prijzig zijn. Maar kan het altijd checken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Nov 2021 22:37

Re: Occasion kopen

Ik zou, als je bij een dealer kijkt die meerdere stuks van hetzelfde model heeft stan, goed kijken naar de uitvoeringen. Onze 208 was 3k (of zefs 4, weet niet meer) goedkoper dan 2 andere die ze hadden staan. Qua kilometerstand, leeftijd was het ongeveer vergelijkbaar maar als enige ‘minpunt’ had de onze geen navigatie. Nu gebruiken we meestal Waze dus het niet hebben van was voor ons geen minpunt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Nov 2021 11:01

Re: Occasion kopen

Ik lees even mee.
Ik heb nu een Kia Carens waar ik super tevreden over ben. Dat is onze gezinsauto. Alleen gaat mijn vriend vanaf maart een Skoda Kodiaq <3 leasen en wordt dat de gezinsauto. Ik 'moet' dus naar kleiner. Heb alleen wel wat eisen en vind ook veel niet mooi.
Vind een Kia Rio ook wel wat hebben maar wellicht wat klein voor jullie.

Of een Opel Astra Station?

Liefst kopen wij een Audi a1, Mercedes A of een Volvo v40. Alleen die vind ik in onderhoud zo duur.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Nov 2021 11:14

Re: Occasion kopen

Mijn auto was een jaar oud en had 12000 km op de teller toen ik hem kocht. Zat dus nog volledig in de fabrieksgarantie. De auto was geïmporteerd vanuit België en heeft in Nederland zijn eerste beurt gehad. En doordat de kop er af was scheelde het serieus geld.

Als gezinsauto zou ik mijn auto niet aanraden daar is hij net te klein voor. Maar als tweede auto is hij echt ideaal. Niet heel klein maar tijd wel stevig. Een Nissan micra uit 2018.

Ik ruil hem over een jaar of 2/3 in en dan wordt het waarschijnlijk wel elektrisch maar dat is vooral omdat we een laadpaal hebben staan en mijn auto niet gebruikt wordt voor mega afstanden dus een hele grote actieradius is dan ook niet nodig.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Nov 2021 11:33

Re: Occasion kopen

Ja elektrisch zat ik ook aan te denken maar dan moeten we een openbare laadpaal gebruiken en dat lijkt me zo'n gedoe. Ik las allemaal verhalen over boze buren omdat iemand zijn auto niet snel genoeg weghaalde zodat een ander kon laden etc.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Nov 2021 11:41

Re: Occasion kopen

Geen laadpaal zelf hebben is idd onhandig. Mijn vriend heeft een polestar en plande zijn werk zo dat het handig uit kwam. Maar wij moesten bv elke keer nadenken hoe we omgingen met de acculading omdat we niet thuis konden laden en de hele wijk maar 4 openbare laadplekken heeft waarvan er 2 standaard bezet zijn omdat iemand de sticker er af heeft getrokken en daar de gewone auto parkeert en op de andere hun elektrische altijd staat. Echt te bizar voor woorden. Hou je er dus maar 2 over die qua plek eigenlijk net te klein zijn en dus ook maar net vrij moeten zijn. En met steeds meer elektrische auto’s is dat niet ideaal.
De reden dat wij gewacht hebben is dat we wilden verhuizen en we bij het oude huis geen zin hadden om alles daarvoor nog aan te passen.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Nov 2021 11:43

Re: Occasion kopen

Ohja dat klinkt echt heel onhandig. Polestar vind ik wel heel mooie auto's.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Nov 2021 12:24

Re: Occasion kopen

Misschien kan je kijken naar een oude leaseauto. Onder andere leaseplan verkopen oude leaseauto's. Voordeel hiervan is dat deze vaak qua onderhoud goed zijn bijgehouden etc.
Mijn broer heeft daar zijn Renault Megan Station gekocht en rijdt er na 5 jaar nog prima meer rond en heeft bijna geen onderhoud gehad.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Nov 2021 12:28

Re: Occasion kopen

Ja goeie! Daar zat ik inderdaad ook al te kijken. Eigenlijk wil ik gewoon mijn eigen auto houden maar ga ik dan echt 30.000 euro voor een auto dokken (zoiets zal het denk ik wel zijn dan)? Ik vind het echt een mega bak geld.

Zou private lease nog een optie zijn? Iemand daar ervaring mee?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Nov 2021 12:49

Re: Occasion kopen

Private lease is wel heel fijn zodat je geen zorgen hoeft te maken over kosten voor onderhoud enzo, maar het is behoorlijk duur. Je moet best wat km's maken wil dat uitkunnen, maar misschien doen jullie dat wel?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Nov 2021 12:57

Re: Occasion kopen

Private lease zou ik in jullie situatie echt afraden. Dat heeft namelijk echt mega veel invloed op je maximale hypotheekbedrag. En het zou zo zuur zijn als je je droomhuis moet laten gaan voor zo’n stomme auto.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2021 13:17

Re: Occasion kopen

Harrison schreef:Ja goeie! Daar zat ik inderdaad ook al te kijken. Eigenlijk wil ik gewoon mijn eigen auto houden maar ga ik dan echt 30.000 euro voor een auto dokken (zoiets zal het denk ik wel zijn dan)? Ik vind het echt een mega bak geld.

Zou private lease nog een optie zijn? Iemand daar ervaring mee?


Wij hebben private lease en vinden het ideaal. Geen onnodige kosten. En we zijn nu minder kwijt per maand dan wat we anders hadden met een we hands auto. (Wegenbelasting, verzekering, sparen nieuwe auto, onderhoud) wij mogen 15.000 km per jaar rijden 5 jaar. En aan einde tellen ze pas de km op. Ene jaar rij je misschien minder dan andere dat vinden wij wel fijn.

Wij hebben een auto van een half jaar oud toen genomen dat scheelde ook in de prijs en niet bij een dealer zelf. Bij ons is ook geen bkr registratie
Afbeelding
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 09 Nov 2021 13:55

Re: Occasion kopen

Wij hebben ook een auto gekocht via leaseplan, bevalt erg goed. Een volgende gaan we zeker weer via hun doen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Nov 2021 13:57

Re: Occasion kopen

Ohh Minx dat wist ik niet! Dat wil ik inderdaad niet. Maar het hoeft dus niet begrijp ik van Sarah?

Ik denk dat we niet mega veel km’s maken denk Max. 40.000 per jaar? Denk zelfs wel minder.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2021 14:00

Re: Occasion kopen

Ik weet dat via de dealer zelf wel bkr is. Daar hebben wij nog een heel gedoe mee gehad toen. Omdat we blijkbaar iets onterecht nog een bkr registratie had. Dat is toen na veel gedoe weggehaald en toen kwamen wij bij de organisatie terecht waar we nu de auto leasen. Ook omdat die occasions leasen dat is goedkoper. En die heeft ook als voorwaarde geen bkr registratie. En nee het is geen vage organisatie dat bedrijf is 1 van de eerste die private lease heeft genomen in Nederland.
Afbeelding
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 09 Nov 2021 14:43

Re: Occasion kopen

Welke organisatie is dat Sarah?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Nov 2021 14:47

Re: Occasion kopen

Gympie schreef:Welke organisatie is dat Sarah?


Let wel op of er sprake is van het Keurmerk Private Lease. Zo ver ik weet wordt er dat geval altijd een BKR registratie gedaan.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Nov 2021 14:56

Re: Occasion kopen

Wij hebben zelf 1,5 jaar geleden een occasion gekocht, een Suzuki Swift (5 deurs) voor €5000. Wij hebben niet zoveel met auto's dus vonden dit prima, hij is 10 jaar oud en rijdt als een zonnetje. Helemaal geen kosten gehad ook afgelopen 1.5 jaar op de gebruikelijke beurt na. Hiervoor hadden we Privatelease en nu betalen we veel minder (€47 belasting, €50 verzekering, €100 sparen we voor onderhoud) eerst waren we zo'n €220 kwijt voor een auto die niet van ons was.
<<

ChiQ

Bericht 09 Nov 2021 15:15

Re: Occasion kopen

Zal ik eens in de showroom kijken wat wij aan een occasion troc hebben staan?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 09 Nov 2021 16:33

Re: Occasion kopen

Dat kan nooit kwaad! Ik heb nu de Style Business met grotere velgen, achteruitrij-camera en nog een aantal andere extra opties. Die camera en het navigatie/carplayding vind ik wel echt relax dus die wil ik er wel graag op hebben.
<<

ChiQ

Bericht 09 Nov 2021 19:36

Re: Occasion kopen

Ik kijk vrijdag voor je!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Nov 2021 19:47

Re: Occasion kopen

Taeda schreef:Wij hebben een Skoda Fabia Combi, die is verrassend ruim en kan ook prima voor langere mensen (mijn man is 1.97m). Met de maxicosi erachter was het wel krap, een vervolgstoel gaat op zich. Wij hebben hem een tijdje als hoofdauto gehad met twee kids. Voor een weekendje weg was het proppen, met name door de kinderwagen, maar het lukte wel. Nu is dit mijn auto en heeft mijn man een VW Tiguan als leaseauto.

Wij hebben een vrij nieuwe gekocht destijds met 30.000km op de teller en waren €17.000 kwijt. Maandelijkse kosten zou ik niet weten :nerd:


Deze leasen wij. Fijne auto! Met 1 kind past alles er prima in iig.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 10 Nov 2021 20:05

Re: Occasion kopen

Harrison schreef:Ohh Minx dat wist ik niet! Dat wil ik inderdaad niet. Maar het hoeft dus niet begrijp ik van Sarah?

Ik denk dat we niet mega veel km’s maken denk Max. 40.000 per jaar? Denk zelfs wel minder.


40.000 is voor een private lease wel echt veel. Meestal gaan leasebedrijven tot 30.000 á 35.000km en moet je iedere km die je daarboven komt flink betalen. Ook is het maandbedrag aanzienlijk hoger als je boven de 15.000 á 20.000km komt met je leaseauto.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 11 Nov 2021 14:05

Re: Occasion kopen

Scandic schreef:
Gympie schreef:Welke organisatie is dat Sarah?


Let wel op of er sprake is van het Keurmerk Private Lease. Zo ver ik weet wordt er dat geval altijd een BKR registratie gedaan.


Ja ik wil het ook niet, maar ben vooral nieuwsgierig waar en hoe dat kan.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers