Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


7 years itch

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Nov 2021 00:49

7 years itch

Hoi,

Mijn man en ik zijn over 2 maanden 7 jaar samen, waarvan alweer 4 jaar getrouwd. In de eerste 5 jaren zijn we eigenlijk altijd samen geweest. Daarna begon voor ons het normale leven, waarbij we elkaar eigenlijk alleen in de avonden en soms in het weekend zien. Soms in het weekend, omdat mijn man ook op zaterdag werkt en zondag voetbal is.

Het gaat goed tussen ons. We hebben een prachtig huis in een prachtige omgeving, 2 super lieve honden en ook geld is geen enkel probleem meer. Ik heb een burn-out en werk hard aan mijn herstel, denk dat ik me deels zo voel door dit gegeven, maar aan de andere kant.... De klad zit goed in onze relatie.

We slapen al bijna onze hele relatie apart. Dat was voor ons seksleven niet erg, want dat ging wel door, maar ik merk dat ik er steeds minder zin in krijg om tijd voor zoiets onzinnigs vrij te maken. In dat opzicht vind ik het prima om als broer en zus samen te leven. We zijn echt wel beste vrienden, soulmates ook nog eens, maar dat hele intieme hoeft van mij niet meer. Hij wel, al merk ik dat hij geen zin meer heeft om het te proberen als het antwoord toch steeds nee is.

Ik irriteer me mateloos aan zijn niet opruimende houding, het feit dat overal waar hij komt, hij een wervelwind aan troep achterlaat en denkt dat geld het belangrijkste is in onze relatie. Nou jongen, ik ben arm, rijker en nog veel armer geweest, als geld me moet paaien... Dan was onze relatie al voor ons trouwen ten einde gekomen.

Het gevoel van dingen met hem doen ontbreekt. En ik merk dat mijn gedachten steeds verder afdwalen naar andere situaties. Situaties van vroeger. Toen het nog spannend was, omdat ik niet wist wat ik kon verwachten. Alles is zo voorspelbaar, zo normaal, zo gewoon, zo niets aan. Maar nogmaals, dat kan ook mijn burn-out zijn.

En nee, heb geen enkele behoefte om mijn vertier buitenshuis te zoeken. Maar ik vind er in huis ook maar bar weinig aan. Niet dat ik ongelukkig ben, zeker niet, maar het voelt wel als een kantelpunt.

Iemand dit ooit gevoeld? Wat heb je eraan gedaan? Nog tips?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Nov 2021 08:49

Re: 7 years itch

Wat een goede, eerlijke post van je Beau. Dat ten eerste.

Ik denk dat het an sich niet heel gek is om dit soort gevoelens te hebben. Uiteindelijk wordt alles een routine, ook je relatie. Alleen moet het niet in negatieve sfeer komen natuurlijk. Ik denk dat je burn out zeker mee kan spelen. Dat maakt je toch kwetsbaarder en bovendien zit je meer thuis. En onderschat de afgelopen corona jaren niet, al geloof ik niet dat jij thuis hoefde te werken? Maar ook dat kan meespelen natuurlijk.

Wat voor dingen doen jullie echt samen? Binnen- of buitenshuis? Investeer in de dingen die jullie verbindt, wat het ook is. Wandelen, spelletjes, uiteten, puzzelen. Whatever floats your goat.

Dat je je 'verveelt' in je relatie hoeft niet te betekenen dat de koek op is maar het kan wel een teken zijn dat je moet kijken hoe je kunt blijven investeren. Want dat zul je wel moeten doen. Zie dit inderdaad als een waarschuwing. Je kunt er wat aan doen samen maar maar dat moet je wel echt doen.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 06 Nov 2021 09:27

Re: 7 years itch

Problemen verbinden ook he Beau. Jullie hebben hele rocky roads gehad en nu dingen in rustiger vaarwater komen en wellicht makkelijker worden kan het zo zijn dat je die diepe 'we need eachother' niet zo duidelijk voelt en het kunt verwarren met saai etc.

Ik ben niet voor eindeloos vechten, het kán dat de koek opeens een keer op is en de koek ook niet meer terug komt. Heb je er met je man over gesproken?
<<

Anoniem320

Bericht 06 Nov 2021 10:58

Re: 7 years itch

Eens met Chiq.
Het is ook goed je te beseffen dat je tijdens een burn out heel intens dingen in het negatieve kan trekken. Je zit niet lekker in je vel, trekt je alles persoonlijk aan en daarnaast zit je natuurlijk ziek thuis terwijl je man aan t werk is. Daardoor heb je heel veel tijd dingen te (over)analyseren en je te ergeren aan alle kleine dingetjes. Dit bedoel ik dus niet specifiek naar jou, maar mensen met een burn out in het algemeen. Je wereldje wordt gewoon heel klein. Dat is niet alleen moeilijk voor jou, maar ook voor je man.

Het is belangrijk om tijd te blijven maken en investeren in quality time. Dan ervaar je ook weer de fijne kant van iemand ipv alleen zijn rommel. Denk hierbij wel aan jezelf en je burn out, je hebt nou eenmaal niet zoveel energie. Zou dat dus zeker bespreekbaar maken.
Volgens mij ben je doorgaans ontzettend gelukkig met je man, dus ik denk dat dit echt een tijdelijk gevoel is.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Nov 2021 12:32

Re: 7 years itch

Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Daar kan ik iets mee. :)

Marin, ik werkte al sinds februari 2020 thuis. Ik heb het kantoor nog twee keer van binnen gezien. Toen ik mijn bureau i.v.m verbouwing moest leegruimen en toen ik laptop en telefoon moest halen. Owja en toen ik laptop en telefoon moest inleveren. 🥴 Ik ken mijn collega's enkel via de laptop en telefoon. Vond ik niet erg, maar merkte laatste maanden wel dat het eenzaam werd en ik geen binding meer voelde. Het was echt me, myself and the dogs. Met die man die op zondag het vlees aansnijdt.

De kriebels in de buik heb ik alleen als we een weekend weg zijn of een dagje uit. Beiden doen we helaas te weinig. Want er wordt of geld verdiend of we zitten ergens in een hotel. Dan wint geld bij mijn man.

Chiq, dat heb ik me ook al bedacht. We hebben natuurlijk veel meegemaakt, vooral qua negatieve financiën. Er is niets meer van over. We hebben het goed, niets om te stressen, er is rust. En ik ben wel iemand die onbewust steeds de onrust op zocht. (Kijk alleen maar naar mijn verleden)

Max, ik merk dat veel van de negatieve gedachten opkomen als ik eigenlijk moet gaan slapen. Vanochtend voelde het alweer minder dramatisch. En vanochtend moest ik zelfs lachen toen hij Klokje (graanjenever), Bacardi en Whiskey op de sierkast had gezet. Hij drinkt niet, zijn cadeautjes van klanten en horen niet op de kast. Als ik ze gisteravond had gezien, dan had ik ze leeggespoeld uit wraak. Want hoe durft hij zoiets op mijn kast te zetten? Maar dan denkt hij iets goed te doen... 🙈

Als ik mezelf zo 'hoor' praten, dan is de liefde nog niet voorbij. Maar de gedachten komen vaker voor en ga ik zeker niet wegwuiven. Het blijft een waarschuwing, ook al heeft mijn burn-out ermee te maken.
<<

Anoniem323

Bericht 06 Nov 2021 15:43

Re: 7 years itch

Jullie hebben natuurlijk wel erg veel bij elkaar op de lip gezeten. En volgens mij heb je een tijdje terug gezegd dat je na jouw burn out, jouw man gaat helpen met zijn bedrijf?
Zou het niet beter voor jou en jullie samen zijn als je werk buiten de deur zoekt? Dus echt collega's gaat krijgen en niet thuis achter de laptop met een collega praten die je helemaal niet kent maar bv wel iedere dag tegenkomt als je de hond uit laat?
Alles samen doen lijkt mij niet goed in een huwelijk.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 07 Nov 2021 22:25

Re: 7 years itch

Calathea, dat is het plan. Maar er zijn zoveel plannen. Op dit moment maak ik wekelijks de facturen en per kwartaal stuur ik de documenten naar de boekhouder. Ik zou het werk, op dit moment, ook niet meer willen doen. Want het wordt inderdaad een eenzaam geheel. Wat ik wel wil doen? Slapen en dan beter wakker worden. Maar ja, daar moet voor gewerkt worden. En als ik zover is dat ik aan het werk kan, dan zie ik mezelf eerder buitenshuis werken, dan thuis. En dus voor een werkgever en niet voor mijn man. Maar dat is toekomstmuziek. Het enige wat ik 100% zeker weet is dat ik nooit meer fulltime hoef te werken en dat alleen al geeft rust. Al kan ik nu nog geen 8u volhouden. :palm:
<<

Anoniem323

Bericht 07 Nov 2021 22:36

Re: 7 years itch

Je moet ook niet te snel willen gaan. Geef jezelf de tijd en leer jezelf kennen.
Heb jij een hobby of een sport?
Probeer iets te vinden waar je blij van wordt en je onder de mensen komt.
En denk even niet aan werk, denk aan jezelf.

En ja, willen slapen en dan beter wakker worden willen we allemaal. Helaas werkt het zo niet maar als het jou gelukt is, wil ik weten hoe!

Succes! Hier komen jullie ook weer doorheen.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 07 Nov 2021 23:09

Re: 7 years itch

Mijn hobby's zijn vrij standaard; Lezen en schrijven (beiden al maanden niet meer gedaan) en wandelen met de honden. Ik zou wat verder met ze willen wandelen dan ik nu doe, maar ik moet oppassen voor de herdershond van de buren. Mijn staffy en hun herder hebben een hekel aan elkaar en ik kan onze staffy niet houden als ze eenmaal wild wordt. Dus in afspraak met de buren lopen we om en om, zodat de honden elkaar niet zien. Wel zonde, want het is hier qua wandelen zoooo mooi. En dan zou je denken, in de auto en naar een andere plek, maar ze haat ook alle andere honden haha. Behalve onze Jack Russell. :D

Ik ben toevallig net begonnen met een beetje schrijven in mijn dagboek. Gaat best aardig. Eerder vergat ik continu waarover ik het wilde hebben of halverwege de zin hoe ik verder moest. Maar het gaat nu wel even goed.

Als ik ooit de remedie heb om snel van een burn-out af te komen, dan zal ik hem zeker delen. Maar ik ben er bang voor... :nopompom:

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers