Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 05 Nov 2021 12:11

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

HollyGolightly schreef:Ik denk ook dat je er flexibel in moet zijn. Want als alleenstaande ouder met meerdere kinderen kun je nou eenmaal onmogelijk bardiensten gaan draaien of wedstrijden gaan fluiten. Dan heb je een opvangprobleem. En dat zijn misschien ook wel dezelfde ouders die het niet kunnen afkopen. Ik vind dat vrijwilligerswerk ook echt vrijwillig moet zijn. Afkopen vind ik ook geen goed idee, dat werkt ongelijkheid in de hand.

Hier ben ik het mee eens. En ook met jouw latere post dat je een oplossing moet vinden hiervoor die ongelijkheid niet in de hand werkt (zoals subsidie en betaalde krachten). Ik vind vrijwilligerswerk ook veel gevraagd, maar nog pijnlijker als het alleen niet hoeft wanneer je veel geld hebt.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Nov 2021 12:18

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Ik snap heel goed dat het voor veel ouders echt niet haalbaar is. Daarom vond ik de opmerking die bovenaan werd gemaakt dat het lui zou zijn ook nogal veroordelend en onaardig. Vaak is het helemaal geen luiheid maar kan het gewoon niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem326

Bericht 05 Nov 2021 12:21

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Nee en omdat te voorkomen en ervoor te zorgen dat kinderen gelijke kansen krijgen, ook wat betreft sport, moeten er regelingen komen in het kader van kansengelijkheid. En daar zijn echt wel mogelijkheden voor.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Nov 2021 13:41

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Ik vind dit altijd een lastige. Het verplichte vrijwilligerswerk staat me altijd heel erg tegen. Al moeten we dat voor het openluchtzwembad ook 6 uur per gezin per seizoen. Dat verplichte brengt me heel erg uit balans omdat het ritme dan verstoord. Terwijl toen ik jong was ik het moeiteloos deed. Ik trainde een jeugdteam tijdens mijn opleiding was ik ook nog verzorger. Was aanwezig bij de schoolkorfbal als ik dat kon combineren met school.
Nu heeft J nog zwemles maar hij wil voetballen. Stiekem hoop ik dan dat mijn vader of broertje het dan over wil nemen. Die doen sowieso al veel voor de club.
2015 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Nov 2021 13:46

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Ik doe heel veel vrijwilligerswerk bij een vereniging (al heb ik geen kinderen). Gelukkig kunnen wij altijd nog vrijwilligers vinden als we mensen zoeken. Het scheelt dat veel van onze taken eenmalig zijn, dus dat kunnen ouders dan vrij makkelijk inplannen.
Maar ik vraag me wel af of het überhaupt haalbaar is om voor al onze vrijwilliger taken betaalde krachten aan te nemen. Als ik naar mijzelf kijk, ik doe heel veel taken naast mijn werk, overal tussendoor, heb ideeën doordat ik bij verschillende dingen betrokken ben als lesgever én als vrijwilliger. Natuurlijk zijn er bepaalde taken die betaald zouden kunnen worden gedaan. Maar juist het verenigingsgevoel en alles wat daarbij komt kijken is niet in geld uit te drukken. De sfeer in onze vereniging zou echt wezenlijk veranderen als we volledig op professionals zouden draaien.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 05 Nov 2021 15:17

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

HollyGolightly schreef:Nee en omdat te voorkomen en ervoor te zorgen dat kinderen gelijke kansen krijgen, ook wat betreft sport, moeten er regelingen komen in het kader van kansengelijkheid. En daar zijn echt wel mogelijkheden voor.


Dat lijkt me totaal onuitvoerbaar en onbetaalbaar.

Er zijn al heel veel regeling in het kader van kansengelijkheid. Er zijn potjes om kinderen uit arme gezinnen mee te laten doen op school en met sport en spel. Maar je kunt niet elke sportclub in Nederland subsidiëren zodat zij de bardienst kunnen vullen en de f'jes kunnen trainen of een wedstrijd te kunnen fluiten. Nouja, ik theorie kan het, maar ergens moet heeeel veel geld vandaan komen dan.
Smile, it's free!
<<

Anoniem326

Bericht 05 Nov 2021 15:20

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Lavendel schreef:
HollyGolightly schreef:Nee en omdat te voorkomen en ervoor te zorgen dat kinderen gelijke kansen krijgen, ook wat betreft sport, moeten er regelingen komen in het kader van kansengelijkheid. En daar zijn echt wel mogelijkheden voor.


Dat lijkt me totaal onuitvoerbaar en onbetaalbaar.

Er zijn al heel veel regeling in het kader van kansengelijkheid. Er zijn potjes om kinderen uit arme gezinnen mee te laten doen op school en met sport en spel. Maar je kunt niet elke sportclub in Nederland subsidiëren zodat zij de bardienst kunnen vullen en de f'jes kunnen trainen of een wedstrijd te kunnen fluiten. Nouja, ik theorie kan het, maar ergens moet heeeel veel geld vandaan komen dan.


Nee niet alles maar wel aanvullen als een sportclub anders omvalt.
<<

Anoniem326

Bericht 05 Nov 2021 15:24

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Edit ik bedoelde ook niet dat alle sportclubs gesubsidieerd moeten worden, maar kinderen uit gezinnen die het niet kunnen betalen mee kunnen doen. Je kan niet van die ouders verwachten dat zij vrijwilligerswerk gaan doen als zij niet het geld hebben om het af te kopen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 05 Nov 2021 15:40

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Char schreef: Natuurlijk zijn er bepaalde taken die betaald zouden kunnen worden gedaan. Maar juist het verenigingsgevoel en alles wat daarbij komt kijken is niet in geld uit te drukken. De sfeer in onze vereniging zou echt wezenlijk veranderen als we volledig op professionals zouden draaien.

Daar ben ik met de verenigingen waar zowel man als ik actief bij zijn, ook bang voor.

Ik vind dat als je kind op een (team)sport gaat je als ouder ook wat bij moet dragen als vrijwilliger. De grootte hiervan vind ik per ouder wel verschillend.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2021 11:36

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Mijn zoons voetballen beide bij dezelfde vereniging en ik ben leider bij het team van de oudste. Daar houdt het voor mij ook echt wel op, mijn man werk 's avonds en in het weekend en we werken beide fulltime. Heb echt geen vrij uurtje meer over. Als ik ook verplicht bij de jongste zou moeten helpen, zou ik dit liever afkopen.
R. 2013
D. 2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 06 Nov 2021 11:43

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Ik houd zelf helemaal niet van sport of sport clubs en al het gedoe wat daarbij komt kijken en ik zou bv fluiten of bardienst dus echt verschrikkelijk vinden om te doen, maar zou m’n kinderen ook niet hun sport willen ontnemen als ze het willen, maar hoop dat ik toch niet verplicht word daarin.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 06 Nov 2021 12:05

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Burn schreef:
Char schreef: Natuurlijk zijn er bepaalde taken die betaald zouden kunnen worden gedaan. Maar juist het verenigingsgevoel en alles wat daarbij komt kijken is niet in geld uit te drukken. De sfeer in onze vereniging zou echt wezenlijk veranderen als we volledig op professionals zouden draaien.

Daar ben ik met de verenigingen waar zowel man als ik actief bij zijn, ook bang voor.

Ik vind dat als je kind op een (team)sport gaat je als ouder ook wat bij moet dragen als vrijwilliger. De grootte hiervan vind ik per ouder wel verschillend.


Maar waarom zou dat moeten dan en waar is die grootte afhankelijk van? Dat is toch altijd een subjectief iets?
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 06 Nov 2021 21:03

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Uffe schreef:Ik zit in het bestuur van de gymvereniging waar onze oudste lid van is. Bestuur was op sterven na dood en zochten echt mensen. Ik ben dat toen gaan doen omdat ik blij ben dat ze in het dorp naar de gym kunnen.

Jij woont volgens mij bij mij in de buurt en ik ben wel benieuwd bij welke gymvereniging jij zit 🙈

Ik zit al paar jaar in het bestuur van onze gymvereniging. Eigenlijk er in gegaan toen ik zelf nog turnde en ben er gebleven sinds turnen 3 jaar geleden gestopt is. Inmiddels doe ik mee met ouder- en peutergym.
En ik geef zelf al aantal jaren turnles.
Ons bestuur is ook op sterven na dood en we krijgen echt geen nieuwe vrijwilligers. Als het zo door gaat, dan moeten we de vereniging opheffen en dat vind ik zo zonde.
We zijn een kleine vereniging en algemeen bestuurslid stelt niet veel voor bij ons dus het is zo zonde dat niemand er "tijd voor heeft".
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 06 Nov 2021 21:52

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Nah, beetje suf om ouders lui te noemen als ze niets bijdragen. Ik kan me genoeg situaties bedenken waarin het gewoon te veel is voor mensen. Het hangt ook wel een beetje van de mate af vind ik. Bij de hockey vereniging hier wordt er gewoon zo veel verwacht van ouders en dan betaal je ook nog eens een flinke duit om überhaupt daar te kunnen sporten. Les krijgen ze vervolgens dan ook weer van de oudere kinderen/ ouders. Als ouder zit er gewoon een dikke verplichting ook in dat je zo veel bardiensten draait bv of trainer bent, wedstrijden fluit etc. maar met die laatste zaken moet je maar net weten wat je doet. Een keertje rijden vind ik dan wel weer een ander niveau. Persoonlijk wil ik best een keer helpen als er om gevraagd wordt en ik kan maar zeker niet structureel. Mijn leven is druk genoeg voor mijn persoonlijke energielevel, ik heb al genoeg verplichtingen en doe het ook nog eens allemaal in mijn eentje. Eerlijk gezegd pas ik er ook een beetje voor om zoiets bij een vereniging te moeten gaan uitleggen. Voor mijn dochter betaal ik vrij weinig voor haar sport en die sport op een prachtige locatie met zeer goede trainers. Maar nee, het is geen hockey. Ik moet er ook echt niet aan denken dat ze dat zou willen gaan doen :lol:.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 06 Nov 2021 22:19

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Hier kreeg ik gisteren mail dat er een extra taak bij is gekomen: QR-codes scannen van mensen die het clubhuis binnenkomen.

Dit staat mij héél erg tegen. Ik ben de binnenkort aan de beurt.
Sorry, maar als iemand weigert z’n QR-code te tonen, kunnen ze toch niet van mij verwachten dat ik diegene ga tegenhouden?

Edit:
Als antwoord op de openingspost: Ja wij participeren dus ook; fluiten, rijden, opbouwen, bardienst draaien en dus QR-codes scannen 🥴
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 Nov 2021 09:39

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Bij onze vereniging wordt er trouwens wel rekening gehouden met alleenstaande ouders. Zij hoeven veel minder bij te dragen dan gezinnen die met 2 ouders zijn.
Ook als er een ouder ziek is of invalide krijg je vrijstelling en wordt er niet verwacht dat je de uren draait die andere ouders draaien.

Van sommige ouders kan ik wel zeggen dat ze echt lui zijn, maar die ken ik dan natuurlijk en weet dat ze er gewoon geen zin in hebben. Die hebben dat uitgesproken en zijn fel tegen alle vrijwilligerstaken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Nov 2021 09:41

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Dronken taart, dat is precies waar ik zo huiverig voor ben nu T hockey leuk lijkt te vinden. Zooo veel taken extra. Hoe en wanneer dan?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Loempia

Bericht 07 Nov 2021 10:05

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Ik vind eigenlijk dat wanneer een club oudere jeugdigen inzet of ouders om te trainen dat er maar een kleine contributie gevraagd mag worden. En dat de ouders die kunnen en willen dan andere vrijwillige taken kunnen doen.
Je gaat toch geen berg geld betalen als er getraind wordt met onprofessionele trainers?
En als dingen op een club verplicht worden voor ouders vind ik dat ze het anders moeten noemen dan vrijwilligerswerk.
<<

Anoniem326

Bericht 07 Nov 2021 10:37

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Dat is fijn miccie maar ik vind het niet fijn en vooral heel onnodig om tijdens de aanmeldingsprocedure te vermelden dat ik een alleenstaande moeder ben. Waardoor ik een uitzonderingpositie krijg.

Voor werkende koppels met meerdere kinderen op verschillende sporten is inzet op de club van alle drie de kinderen echt onhaalbaar. En wat ontzettend rot voor kinderen dat ze een sport niet kunnen beoefenen omdat ouders met de beste wil wereld naast hun werk niet bij ieder kind in de club vrijwilligerswerk kunnen doen. Vrijwiligerswerk doe je vrijwillig dus ik sluit me aan bij loempia dat je het dan zo niet moet noemen.

Gelukkig wordt er van mij (en niet omdat ik alleenstaand ben) niks verwacht. Niet op tennis, turnen, zwemmen, paardrijden en ballet. Ik betaal de contributie. In alle eerlijkheid is het al een hele puzzel om het voor elkaar te krijgen om ze alle drie te halen en te brengen en af en toe op een kijkles te komen kijken. Laat staan dat ik nog meer zou moeten participeren. Mijn inkomen, ondanks alleenstaand, zou afkoop prima toelaten. Maar dat zou voor twee sporten keer drie kinderen wel erg hoog oplopen. Dan zouden ze minder mogen doen. Terwijl ze echt heel veel plezier beleven van sporten en er echt door groeien.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 07 Nov 2021 12:36

Re: Vrijwilligersklusjes op sportclub van je kinderen

Bij de sporten van mijn kinderen vragen ze op dit moment niks.
De oudste heeft een blauwe maandag op voetbal gezeten en daar was wel een rooster wie de pakjes na afloop moest wassen en wie het fruit mee nam. Prima om te doen vind ik en voor iedere ouder haalbaar. ( nou ja misschien dat in een gezin dat afhankelijk is van de voedselbank dat fruit meenemen wel veel gevraagd is maar geen idee hoe dat zou worden opgelost dan) Wanneer hij ermee door was gegaan kwamen er in de oudere groepen wel taken bij zoals kleedkamers reinigen en bardiensten draaien, zou daar niet om staan te springen maar incidenteel prima.
Hij had toen ook 1x per week training van een leerling van het Cios, top opgelost!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers