Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Knapperig eten

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2021 16:52

Knapperig eten

Onze zoon geeft steeds beter aan waarom hij iets wel / niet lust. Hij houdt van knapperig eten. Daarom is wortel de enige groenten die hij lust. (dat zegt hij zelf ook) en lust hij ook schnitzel.

Iemand nog leuke tips voor knapperig eten wat we met hem kunnen proberen? Mag gezond of ongezond (maar geen chips ofzo, hoewel ik best wel weer eens groenten chips kan proberen bij hem).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem335

Bericht 04 Nov 2021 16:56

Re: Knapperig eten

Rauwe paprika? Al kan ik mij niet voorstellen dat je dat niet al hebt geprobeerd..

Meer rauwe groentes?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2021 16:57

Re: Knapperig eten

Ja we hebben paprika besproken. Hij vindt de zaadjes eng en zelfs als we die er uit halen vindt hij het nog te eng om te proeven nog. Maar ik dénk dat hij dit wel kan leren eten op den duur.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Nov 2021 16:58

Re: Knapperig eten

Vissticks
Visfrietjes
Komkommer
Pastinaak frietjes
Boontjes
Appel
Aardappel kroketjes
Krieltjes gekruid

Met schnitzel, bedoel je gepaneerd neem ik aan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Nov 2021 16:59

Re: Knapperig eten

Gebakken paprika in stukjes? Dat vindt hij misschien niet eng, en lijkt op wortel haha
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Nov 2021 17:00

Re: Knapperig eten

Pizza
Nacho schotel uit de oven met gehakt
<<

Anoniem335

Bericht 04 Nov 2021 17:06

Re: Knapperig eten

Jaa zoete aardappel frietjes misschien?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2021 17:11

Re: Knapperig eten

Kexter schreef:Jaa zoete aardappel frietjes misschien?


Tot op heden is ie daar niet ingetrapt. Maar misschien als we echt goeie vinden ipv zelf maken. Ga het eens proberen weer.

Goeie tips Tabbie. Ja schnitzel met een korstje. Kipnuggets lust ie ook nu ook en laatst vega nuggets.

Kleine stapjes. Maar omdat hij nu zo goed aan geeft dat hij knapperig lust dacht ik eens kijken want misschien komt iemand met net even iets anders en dat is dus zo. Top.

Pizza lust ie alleen met parmezaanse kaas er op (🤷), dat wilde hij graag proberen een keer. Prima knul. In die trant kunnen we ook wel eens nacho's of taco's proberen idd! Met niks behalve parmezaanse kaas erin (want gesmolten kaas lust ie niet). Goede ideeën Kexter en Tabbie!
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Nov 2021 17:14

Re: Knapperig eten

Groenten grillen ipv koken?
Vaak is de voorkeur voor knapperig omdat kinderen daarmee meer controle over het kauwen hebben, het gaat niet alle kanten op in je mond en zo voelt het veiliger. Hij heeft ook logopedie hè? Misschien goed om dit ook door te geven (als je dat niet al gedaan hebt).
#teammaple🍁
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Nov 2021 17:20

Re: Knapperig eten

Oh ja, ik ben dus fan van geitenkaas en mozzarella. Anders wil ik ook geen pizza haha. Doe dat ook weleens smelten over bijvoorbeeld broccoli of een hamburger. Misschien ook een idee,maar dan met de kaas die hij lekker vindt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Nov 2021 17:24

Re: Knapperig eten

Wij eten regelmatig de crispy mais van Bonduelle, gewoon uit blik. Verder eet ik nooit groente uit pot of blik, maar deze vind ik wel lekker en zoals de naam al zegt is-ie lekker crispy. Misschien is dat een optie?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem322

Bericht 04 Nov 2021 18:03

Re: Knapperig eten

Iets met blader of filodeeg.
Aardappelschijfjes.
<<

Anoniem320

Bericht 04 Nov 2021 18:13

Re: Knapperig eten

Sugar snaps
Rauwe selderij evt met een lik pindakaas
Komkommer in grote stukken gesneden
Radijsjes
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Nov 2021 19:02

Re: Knapperig eten

Taugé als je dat heel kort blancheert. Misschien met nootjes (of mogen jullie dat niet in huis met M?) en gebakken kipfilet.

Gegrilde kikkererwten

Verder is er al best veel genoemd!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2021 19:23

Re: Knapperig eten

Goeie dingen waar ik ook zelf nog niet aan had gedacht. Kunnen we zeker allemaal proberen.

Tabbie, die pizza was dus echt letterlijk (courgette bodem) pizza met parmezaanse kaas. Geen saus of iets. Zo wilde hij het wel proeven. Prima. Hij had er van gegeten en het was zijn eigen initiatief, dat vond ik heel goed.

Nootjes mogen ivm zusje, maar geen pinda's. Maar eigenlijk eet hij überhaupt nog geen nootjes, daar moet ie nog wel wat ouder voor zijn toch? Al vindt ie zout wel heel lekker dus het zou wel een mooie toevoeging kunnen zijn voor bovenop wat rijst bijv.

Sugar snaps, taugé en mais gaan we ook (weer) eens proberen. Komkommer wil hij graag lekker vinden maar het lukt 'm niet.

We hebben nog steeds contact met de kinderdietist en die vindt dat hij hele kleine stapjes vooruit gaat en binnenkort gaan we een nieuwe methode uitproberen waarbij hij hopelijk wat meer durft te leren proeven. Dus dan zijn dit mooie dingen om mee te oefenen omdat hij aangeeft knapperig lekker te vinden.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2021 19:26

Re: Knapperig eten

Urban Naked schreef:Groenten grillen ipv koken?
Vaak is de voorkeur voor knapperig omdat kinderen daarmee meer controle over het kauwen hebben, het gaat niet alle kanten op in je mond en zo voelt het veiliger. Hij heeft ook logopedie hè? Misschien goed om dit ook door te geven (als je dat niet al gedaan hebt).


Ja hij heeft logopedie. We hebben het eigenlijk nog niet over z'n eet gedrag gehad. Goeie, ga ik aankaarten.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Nov 2021 20:47

Re: Knapperig eten

Ik heb vandaag een soort bloemkool nuggets uit de oven gemaakt en die werden superlekker crispy! In kleine roosjes, in een sausje van bloem, havermelk, kruiden die je lekker vindt, en dan op een bakplaat in de oven.

Misschien kun je ook bijv een pasta opcrispen door er bijv panko overheen te doen 😍
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 04 Nov 2021 20:54

Re: Knapperig eten

Wij maken wel eens bloemkool shoarma. Bloemkoolroosjes mengen met wat olie en shoarma kruiden en dan op de bakplaat in de oven. Wordt ook lekker knapperig.

Ik had laatste een zakje geroosterde erwtjes met paprika laagje (van de nootjes/chips afdeling) en dat vonden de kinderen ook erg lekker. Ik vond het acceptabel omdat het erwten waren 😁
december 2016
juli 2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Nov 2021 20:57

Re: Knapperig eten

Je kan ook veel panneren. Ik parkeer veel vlees, maar maak ook groenten kroketjes. Wie weet.

Verder kuste ik vroeger enkel erwtjes, dus dat kreeg ik gewoon elke dag haha. Ook prima. Ben ook pas andere groenten pas met mijn 20ste gaan eten. En andere dingen trouwens ook.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2021 21:00

Re: Knapperig eten

Leuk die bloemkool tips! Dat klinkt allebei sowieso wel lekker! De AH heeft tegenwoordig ook soort bloemkool hash browns die we al geprobeerd hadden maar die werden helemaal soggy. Misschien toch een air fryer voor m'n verjaardag vragen. 😅

Tabbie, ja hij eet elke dag wortel en appel dus krijgt gelukkig wel genoeg vitaminen binnen.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 04 Nov 2021 21:05

Re: Knapperig eten

Groente in tempura beslag? Of garnalen. Je kan van alles bedenken met tempura.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Nov 2021 21:09

Re: Knapperig eten

Ik wil trouwens even zeggen dat ik het super vind van O dat hij het zelf aangeeft wat hij lekker vindt en toch dingen wil proberen!

En verder komt het allemaal vanzelf.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 04 Nov 2021 21:09

Re: Knapperig eten

Salade, soep, pasta met veel croutons of pangrattato?

Vlees parkeren en erwtjes kussen zoals Tabbie oppert vind ik ook een leuk idee ;)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Nov 2021 22:08

Re: Knapperig eten

Miniloempia's. Inktvisringen (mijn zoontje eet ook maar heel weinig maar dit vindt ie geweldig).
Bleekselderij?
Bladerdeegpakketjes en dan kip en/of groente erin?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 04 Nov 2021 23:26

Re: Knapperig eten

Rösti misschien nog?
Plakjes koolrabi
Kort gewokte spitskool
Rauwe bietjes of chioggia biet
Bananenchips
Wasa delicate crackers
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers