Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Knapperig eten

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Nov 2021 01:55

Re: Knapperig eten

Tabbie schreef:Je kan ook veel panneren. Ik parkeer veel vlees, maar maak ook groenten kroketjes. Wie weet.

Verder kuste ik vroeger enkel erwtjes, dus dat kreeg ik gewoon elke dag haha. Ook prima. Ben ook pas andere groenten pas met mijn 20ste gaan eten. En andere dingen trouwens ook.


Haha vlees parkeren en erwtjes kussen, lekker bezig! :good:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem323

Bericht 05 Nov 2021 04:51

Re: Knapperig eten

Kipcorn
Sugarsnaps vind ik vaak ook wat knapperig, ik kook ze ook niet helemaal snotgaar.
Bloemkool kan je bv ook rauw eten.
Zilveruitjes en augurken?
Komkommers (mini variant zijn minder nat)
Misschien lust hij wel mini paprika's? Zitten minder pitten in maar van tevoren alvast verwijderen. Lijkt ook anders dus misschien werkt dat?
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 05 Nov 2021 10:43

Re: Knapperig eten

Bliss schreef:
Tabbie schreef:Je kan ook veel panneren. Ik parkeer veel vlees, maar maak ook groenten kroketjes. Wie weet.

Verder kuste ik vroeger enkel erwtjes, dus dat kreeg ik gewoon elke dag haha. Ook prima. Ben ook pas andere groenten pas met mijn 20ste gaan eten. En andere dingen trouwens ook.


Haha vlees parkeren en erwtjes kussen, lekker bezig! :good:


Hahaha ik moest er ook al om grinniken.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Nov 2021 11:28

Re: Knapperig eten

Je kan ook van veel dingen kroketten/ bitterballen maken. Zo kan je door de puree van aardappelkroketjes bijvoorbeeld ook mais, wortel, broccoli, bloemkool ed mee pureren of je maakt kroketten van alleen maar groenten. En dan vooral niet te groot maken zodat je veel krokant hebt en niet teveel vulling.

En wellicht sperzieboontjes kort blancheren en koud ( en dus knapperig) geven?

En wat Tabbie zegt qua paneren inderdaad. Je kan kip maar ook garnalen ed paneren, maar ook kaas paneren bijvoorbeeld en bakken.

Mijn jongste vind falafel ook heel lekker, ook knapperig gebakken aan de buitenkant. En van de week had ik haloumi gebakken in de koekenpan ipv de grillpan en dat was ook heel krokant en vond de jongste lekker. En ik geef hem ook al wel pijnboompitten en gebroken pecannoten ( koop ik gewoon in kleine stukjes). Geen grote noten, maar wel kleine stukjes.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2021 11:57

Re: Knapperig eten

Goeie tips! Falafel kunnen we ook zeker weer eens proberen. Het meeste van de tips hebben we al wel eens geprobeerd hoor maar mijn idee was om er nu wat meer focus op de textuur te leggen, zodat hij begrijpt dat dit knapperige dingen zijn.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Nov 2021 12:46

Re: Knapperig eten

😁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Nov 2021 11:40

Re: Knapperig eten

Ik snap je zoon wel, ik vind knapperig ook het lekkerst! Je hebt van die geroosterde tuinbonen, die vind ik super lekker als snack. Je schijnt ze ook zelf te kunnen maken maar het lukt mij niet om ze echt goed knapperig te krijgen. Of plakjes courgette in de oven roosteren die worden dan een soort chips, vind ik ook lekker.
<<

Anoniem323

Bericht 18 Nov 2021 18:41

Re: Knapperig eten

Geroosterde kikkererwten schijnen ook knapperig te zijn. Maar nog niet zelf gemaakt.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 19 Nov 2021 22:49

Re: Knapperig eten

Hier zijn rauwe stukjes bloemkool en rauwe sugarsnaps ook geliefd. En champignons vinden de kinderen bij ons ook lekkerder rauw dan gebakken of ergens in verwerkt.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Nov 2021 15:03

Re: Knapperig eten

Ik eet graag wortelpeterselie (ligt bij onze Jumbo in de koeling bij de radijsjes, sugar snaps enz).
Snij er plakjes van en frituur ze, of bak ze op in pan in een beetje olie met wat kruiden.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers