Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Nov 2021 19:38

Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

En wat gaat er al goed en wil je graag vasthouden?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2021 20:13

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Door echt beter op mijn eten te letten, veel minder te snaaien en meer te bewegen.

Momenteel gaat er voor mijn gevoel niet zo veel goed. Ik heb het idee mezelf voorbij te lopen en in dienst te staan van en voor iedereen. Met daarbij een verbouwing die belachelijk uitloopt, dus rust vinden lukt ook niet. Behalve dan dat ik zielsgelukkig ben in de liefde en dat geeft ook een boost, dat gaat dan wel goed :D
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Nov 2021 20:29

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Zit hem bij mij momenteel vooral in slaap waarmee dat moet beginnen. Daarbij de discipline hebben vroeg op bed te gaan en de avond rustig af te bouwen. Vanuit daar, voldoende slaap maar niet te veel, 'regelmatig' ook vooral, lukt voor mezelf zorgen op alle fronten zoveel beter. Ben nu een paar weken goed bezig hiermee en hoop dit meer tot een gewoonte te kunnen maken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Nov 2021 20:42

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Alles valt of staat bij mij bij mezelf niet constant op de allerlaatste plaats te zetten. Ik en mijn welzijn doen er wél toe.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Nov 2021 20:55

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Gezonder eten, bewustere keuzes maken.

Meer me-time inplannen en mezelf minder wegcijferen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 02 Nov 2021 21:11

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Burn schreef:Gezonder eten, bewustere keuzes maken.

Meer me-time inplannen en mezelf minder wegcijferen.


Precies dit eigenlijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Nov 2021 21:51

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Giselle schreef:
Burn schreef:Gezonder eten, bewustere keuzes maken.

Meer me-time inplannen en mezelf minder wegcijferen.


Precies dit eigenlijk.

En wat let jullie om dit te doen?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Nov 2021 21:55

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Joey schreef:
Giselle schreef:
Precies dit eigenlijk.

En wat let jullie om dit te doen?

Qua eten.. ik vind alles veel te lekker en krijg die knop om.

En meer me time, ik ben een pleaser, dus beetje aard van het beestje.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Nov 2021 21:59

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ja ik dus precies dat ook ja.

Lastig he meiden. Ik ben mezelf wel (met behulp van tips van de psych) aan het trainen hierin. Dat zit 'm al in kleine dingen. Klein voorbeeld, eerst ontbijt voor mezelf maken en daarna pas voor de rest. Ik ben zo geneigd als iedereen zit en klaar is pas aan mezelf te denken (zelfs met eten dus. 😅) maar ik maak nu iig eerst m'n eigen eten en hap dat dan wel al staand op maar dan heb ik iig vast iets in m'n maag terwijl ik voor die kleintjes zorg.
Dat soort dingen probeer ik aan te werken. Daardoor word ik me er bewust van in hoeveel talloze kleine situaties ik dit doe.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Nov 2021 22:15

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Herken het wel hoor Burn. Probeer nu meer met de overtuiging bewust te zijn dat ik veel meer voor anderen kan betekenen als het goed met me gaat en ik eerst aan mezelf denk. Eigenlijk doe je niet alleen jezelf, maar ook anderen tekort als je anderen altijd op de eerste plaats zet.

Daar noem je wat Marin. Heeft bij mij denk ik minder te maken mezelf wegcijferen, maar met mezelf niet serieus nemen. Maar wel herkenbaar. Ik deed tot voor kort eerst 'alles', en ging dan als beloning lekker zitten eten. Waardoor ik gewoon niet goed naar m'n lichaam luisterde, ongemerkt altijd te weinig at en te laat at en dan aan het eind van de dag veel en meer ongezond ging eten. Ik denk dat dit bij mij een gedeelte van het probleem van niet afvallen en altijd ook weer aankomen is.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Nov 2021 22:29

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Slapen!
Lunchpauze nemen. Rustig eten en een stukje lopen. Dit lukt me gewoon niet. Ik neem nooit pauze.
Meer bewegen/buiten zijn op werkdagen. Maar dat zit hem weer in die pauzes.
Nee zeggen en soms dingen niet doen.


Ik zet mijn kinderen ook altijd op de eerste plaats. Maar ik vind eigenlijk ook dat je dat zou moeten doen. Ik vind het mijn grootste verantwoordelijkheid dat voor hen alles goed is/ en zij volledig de zorg/steun/aandacht hebben gekregen die ze nodig hebben en dan kom ik pas.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Nov 2021 23:04

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ben ik niet met je eens HG. Het is voor je kinderen heel belangrijk dat het goed met jezelf gaat. Juist sinds ik kinderen heb lukt het beter voor mezelf te zorgen. Oa omdat ik ze als voorbeeld mee wil geven dat goed voor jezelf zorgen belangrijk is.
<<

Anoniem320

Bericht 02 Nov 2021 23:06

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Eens met Joey. Je moet niet voor niks eerst het zuurstofmasker op je eigen mond zetten voordat je je kinderen helpt in het vliegtuig.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Nov 2021 23:11

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Dat is waar. Maar dan heb je het over de basis. Ik eet gezond en ben verder gezond. Maar als ik tijd heb te verdelen. En mijn kind heeft zorg nodig (bijvoorbeeld logopedie of speltherapie) en ik zou het fijn vinden om een Mindfulness training te doen. Dan gaat de tijd die ik heb uit naar mijn kind. Zij kunnen het zelf niet regelen. Als ik het niet doe dan gebeurt het niet. En ook sporten. Als mijn kind wil sporten en moet in dat uur gehaald en gebracht worden en ik zou ook willen sporten dan gaat het sporten van kind voor. Dan ga ik echt niet voor mezelf kiezen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Nov 2021 23:12

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Als je er zelf niet onder lijdt kan het geen kwaad om je kinderen op één te zetten misschien maar dat is wel een hele dunne lijn voor veel mensen denk ik. Ik zat / zit (hoop dat ik zat kan zeggen) er in elk geval heel ver onder, niet alleen door de kinderen overigens. Maar mijn gevoel van eigenwaarde was echt heel erg diep gedaald de afgelopen jaren omdat ik mezelf totaal niet meer aandacht gaf en alleen maar gaf aan anderen, waaronder inderdaad m'n kinderen.

Ik hoop dat ik dat ook kan gaan zeggen, Joey, dat ik goed en beter voor mezelf zorg juist vanwege de kinderen. Goede gedachte om mee te gaan slapen vanavond.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Nov 2021 23:16

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Mijn kinderen staan altijd op 1 en hun belang gaat altijd voor de mijne maar dat heeft geen negatief effect op mijn eigenwaarde. Ik kan me voorstellen dat het in jouw geval anders is. Maar ik denk dat het niet per se een negatieve uitwerking heeft om kinderen op eerste plaats te zetten.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 02 Nov 2021 23:19

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ik had nooit conditie maar sinds ik aan spinning doe begin ik nu echt conditie op te bouwen en dat merk ik echt goed. Krijg ook veel meer energie en zit lekkerder in mijn vel.

Qua eten probeer ik zo gevarieerd mogelijk te eten.

Verder ben ik niet vies van vitamine tabletten of de alternatieve zorg om mezelf goed te blijven voelen.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 02 Nov 2021 23:31

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Joey schreef:Ben ik niet met je eens HG. Het is voor je kinderen heel belangrijk dat het goed met jezelf gaat. Juist sinds ik kinderen heb lukt het beter voor mezelf te zorgen. Oa omdat ik ze als voorbeeld mee wil geven dat goed voor jezelf zorgen belangrijk is.


Ik heb ook het idee dat ik nu beter voor mezelf zorg dan voordat M hier was. Ik neem ook wel eens een mama-time-out als ik gefrustreerd, wanhopig of boos wordt. Dan zet ik M even veilig weg en geef ik mezelf even een paar minuten om weer tot mezelf te komen. Ik pak dan ook vaak even wat te eten omdat ik met een goede bloedsuiker ook weer meer kan hebben.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Véda

Noob

Berichten: 59

Geregistreerd: 28 Jul 2020 22:33

Bericht 03 Nov 2021 11:54

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Lejow schreef:Door echt beter op mijn eten te letten, veel minder te snaaien en meer te bewegen.

Momenteel gaat er voor mijn gevoel niet zo veel goed. Ik heb het idee mezelf voorbij te lopen en in dienst te staan van en voor iedereen.


Precies dit. Ik ben ook echt ontzettend moe de laatste tijd.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 03 Nov 2021 12:14

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Lastig dit! Ik heb heel weinig tijd voor mezelf en dat zou ik best wel wat meer willen. Nu tijdens de zwangerschap zou ik wel vaker middagdutjes willen doen, lopen tussen de middag of gewoon in de avond even lekker op de bank zitten maar ben altijd bezig met van alles en nog wat. Ik ben ook 's avonds te moe om fatsoenlijk mijn make-up eraf te halen en daar baal ik ook van. Ik haal het er wel af overigens maar niet zoals ik voorheen deed met 3-4-5 stappen etc. Nu is het gewoon even schoonmaken, wat water in mijn gezicht en te moe om nacht creme op te doen. :thumbdown:

Wat ik wel goed doe, ik eet heel gezond, ik heb een goede balans gevonden tussen wat ik kan en mag eten nu dat ik diabetes heb en hoeveel insuline ik spuit en heb vrijwel nooit te hoge waardes. Ik loop elke avond na het avond eten en ik beweeg meer dan voldoende.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2021 15:15

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Leuk dit te lezen. Antwoord later nog uitgebreider!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2021 15:42

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ik denk trouwens dat kinderen altijd wel op de eerste plaats staan. Maar zoals Joey zegt. Soms komen we thuis en zijn we allemaal hongerig. Ik moet dan alles in goede banen leiden en geduld kunnen opbrengen voor de emoties van mijn (hongerige/vermoeide) zoon. Zelf heb ik ook snel last van mijn bloedsuikerspiegel dus dat is op dat moment dan best pittig. Eerder smeerde ik dan snel voor hem, drinken erbij en dan vaak nog 3 taakjes die ik voor hem uitvoerde. Nu denk ik weleens nee ik eerst snel een boterham dan heb ik meer geduld voor hem en is uiteindelijk iedereen blijer. Daarna smeer ik natuurlijk meteen voor hem.

Ik moet zeggen dat ik blije moeder, blije kids wel snap maar er toch vaak een beetje een overdreven beeld bij heb. Zo’n moeder die 3x per jaar een week alleen weg gaat, elke week 2x uiteten, wijntjes drinkt langs de speeltuin en haar kinderen zo af en toe iets toe roep, steeds naar de oppas brengt voor elke scheet etc. etc. Is dit fout, nee. Maar dat beeld heb ik er dus bij. Moet ik waarschijnlijk iets aan doen 😅.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2021 15:52

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ik ben momenteel heel moe, niet zo fit, spierpijn, wazig en last van mijn nek en schouders. Ik kom weinig aan rust en ontspanning toe. Gebroken nachten werken ook niet mee.

Wat ik al had bedacht:
- Ijzer slikken (vermoeidheid is ook aangeraden i.c.m. borstvoeding)
-Magnesium slikken (tegen spierpijn)
- Op tijd naar bed (heel belangrijk en heel moeilijk voor mij!)
- Genoeg drinken (standaard te weinig)
- Elke dag (of in ieder geval vaker) op mijn shakti mat liggen
- Elke dag naar buiten en stukje wandelen

Ik heb ook moeite met los laten en ben heel perfectionistisch. Ik zit te denken hoe ik daar iets aan kan doen :-).
Ik eet wel gezond maar kan wel nog beter.

Verder ben ik aan het dubben om yoga te gaan volgen en zou ik eigenlijk moeten sporten om sterker te worden (en zo minder pijntjes te krijgen). Maar ergens voelt dit ook als moetjes en wil ik ook niet teveel van mezelf verlangen met een kleine baby.
<<

Anoniem320

Bericht 03 Nov 2021 16:19

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ik zorg heel goed voor mezelf, ben daar ook vaak bewust mee bezig. Ik zorg dat ik regelmatig sport, gezond eet, voldoende slaap, slik vitaminen, maak elke dag een wandeling, spreek einde dag uit waar ik dankbaar voor ben.

Het afgelopen half jaar ben ik bewust aan de slag gegaan om zaken die buiten mijn circle of influence vallen, maar binnen m'n circle of concern los te laten. Daarnaast op werkgebied details loslaten en meer op hoofdzaken focussen. Dat gaat beide steeds beter, maar is nog wel een leerproces.
Wat er nog weleens bij inschiet is tijd maken voor yoga en meditatie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Nov 2021 17:03

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Goed lijstje Lot! Veel herkenbaar ook behalve drinken want ik drink altijd heel veel water.

Wat ik wel doe is veel wandelen. Vorige week heb ik ongeveer 45 km gewandeld alles bij elkaar opgeteld. Ik vind het leuk om dat bij te houden. En ik geniet zo van dit weer. Lekker koel dus ik krijg het niet zo warm en ik krijg veel frisse lucht, luister podcasts waardoor ik na denk over dingen en geniet van tijd met m'n dochter.

Ik heb me begin deze week ingeschreven en ga morgen weer voor 't eerst sporten op de sportschool. Geen zin in maar dat zal ook goed voor me zijn en valt zeker onder zelfzorg.
Laatst gewijzigd door Marin op 03 Nov 2021 17:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers