Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2021 17:04

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Lejow: wat vervelend! Gezond eten is nog moeilijker met stress. Hopelijk is het snel weer iets rustiger. Fijn dat de liefde een boost geeft. Kun je niet ergens rust pakken deze week?

Wat goed Joey! Volgens mij heb ik al vaker van jou dingen hierover gelezen. Het klinkt heel herkenbaar voor mij (zou mij ook goed doen). Wat bedoel je met regelmatiger slapen?

En eens met dat je anderen hiermee soms ook tekort doet. Zo kan ik moeilijk hulp vragen maar eigenlijk doe ik andere daar ook vaak tekort mee want zij willen me graag helpen.

Marin: super goed dat je daar mee bezig bent. Ergens ook wel verdrietig dat je jezelf op de allerlaatste plaats zet. Ik herken het ook wel en soms kan ik er nog onbewust ‘trots’ op zijn ook. Maar dat is natuurlijk helemaal niet goed. Kinderen vreten ook energie natuurlijk maar verdrietig te lezen dat je eigenwaarde zo gedaald is. Ik lees weleens berichten in de trant van dat je genoeg bent, dat je heel bent, je bent gewoon oké zonder daar iets voor hoeven te doen. Dat helpt mij weleens. Succes met dit proces 😘.

Burn: klinkt goed maar ook wat globaal. Hoeveel zou jij hierin nodig hebben? Wat zou je dan kunnen veranderen en zou je dit ook willen?
Ook voor Giselle.

HG: pauzes nemen is zo belangrijk. Zegt iemand die dat ook moeilijk vindt. Al is het maar 10 minuten op het toilet, 10 minuten even je ogen dicht etc. Waarom doe je dat niet denk je?
En slapen, ga je te laat naar bed?

Ik merk echt dat ik de dag veel soepeler door kom als ik wél wat kleine pauzes neem. Meer rust, geduld, meer kunnen voelen wat ik nodig heb.

Wat fijn Agnes!

Klinkt heel verstandig Barclay.

Waarom lukt het niet te rusten Nien, doen hoor! Kun je vanavond niet zorgen dat je een keer wel lekker de tijd neemt voor je verzorgingsroutine? En wat goed dat je je diabetes zo goed onder controle hebt!

Wauwie Max, voorbeeld! Ben je daar zelf mee aan de slag gegaan of met hulp?
Nu ik dit zo lees heb ik ook een tijd gehad dat ik 3x per week sportte, ruim op tijd voor werk opstond, mezelf dan rustig goed verzorgde, lekker en vers ontbeet en dan ook nog even mediteerde. Toen zat ik wel echt goed in mijn vel. Die goede oude tijd 😂. Nu is het vaker stressen en afraffelen. Zonde eigenlijk hè.
Laatst gewijzigd door Lot op 04 Nov 2021 00:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Nov 2021 17:06

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Oh haha ik had net op je gereageerd op de vorige pagina. Lief dat je dit zegt, dank je.

En ik hoop dat jij wat meer rust vindt. Het is natuurlijk ook een hele onrustige periode met zo'n kleine baby en een peuter. Je hoeft echt niet aan dat lijstje van de blije mama te voldoen, zeker als het niet bij je past, maar inderdaad, als je maar aan jezelf denkt en ontdekt wat werkt voor jou. Succes!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2021 17:08

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Wat lekker Marin! Ik wandel dus niet veel meer, peuter de deur uitkrijgen is al lastig en dan ook nog echt ergens komen is al helemaal lastig. Ik vind dat wel jammer en mis het ook wel. Soms verlang ik ook terug naar de Joolz peuter inzet. Die reed zo fijn en dan konden we echt een stuk wandelen. Nu op het zitje gaat het wel maar dat loopt ook niet echt lekker. En gebruik nu natuurlijk de wagenbak weer.

Oh wat goed! Heb je nu een andere sportschool gevonden? Want eerder vond je dat zo vervelend toch? Succes, sporten is wel ook goed voor je mind en ook om sterker en fitter te worden natuurlijk!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Nov 2021 17:09

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Mooi om dit van jullie te lezen, maar ook jammer dat veel moeders zo weinig tijd voor zichzelf nemen. Zelf heb ik daar dan weer minder moeite mee, ik doe toch vrij regelmatig iets voor mezelf. Nu scheelt het ook dat m'n vriend bijna nooit weg is en ik makkelijker met een vriendin kan gaan lunchen of borrelen ofzo. Dat doe ik vaak in het weekend. Soms ga ik alleen naar de bios, dat zou ik eigenlijk vaker willen doen (maar is momenteel absoluut geen optie).

Ik vind zelfzorg heel belangrijk, heb er niet voor niks net een tattoo voor laten zetten als mooie reminder. Op het gebied van beweging en eten zou ik nog wel beter voor mezelf kunnen zorgen. Ik probeer zo veel mogelijk lopend te doen, maar sport er verder niet bij. In de lente en zomer fiets ik wel veel. Qua eten heb ik de knop weer om kunnen zetten sinds anderhalve week, maar vandaag zwelg ik in zelfmedelijden en heb ik croissants, chocola en pizza gekocht. Oeps. Morgen weer gezond. :palm:
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Nov 2021 17:10

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

@ Lot: als ik met m'n dochter ga wandelen, gaat zij altijd mee op de loopfiets. Werkt als een trein! Is dat geen idee?
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Nov 2021 17:12

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ja jij zit precies in de fase waarin ik ook weinig wandelde want het lukte gewoon niet met de peuter. Daarom geniet ik er nu zo van met dochter. Hopelijk krijg jij die periode ook weer wat meer als je zoon naar school gaat en dochter nog wel in de wagen wil. Of als hij naar de opvang is. Maar ik weet nog goed dat ik dat echt miste idd. Voor mij goeie realisatie dat dit ook weer voorbij gaat haha. 😂

Ja een sportschool met kinderopvang, anders gaat het niet. En ik heb mezelf maar voorgenomen om eerst met name cardio te doen. Dat vind ik namelijk leuk en krachttraining niet. Dan kan je wel zeggen dat dat beter is (of een combi) voor de spieren maar ik ga 't gewoon lekker opbouwen en eigen maken op m'n eigen manier. En wie weet wat dan volgt. M'n man was ook echt geen sporter en die sport nog steeds 6 a 7 keer per week dus er gebeuren nog wonderen haha.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Nov 2021 17:14

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Bliss schreef:@ Lot: als ik met m'n dochter ga wandelen, gaat zij altijd mee op de loopfiets. Werkt als een trein! Is dat geen idee?


Even mijn antwoord: Voor kleine stukken (minder dan 3 km) is dat prima en een enkele keer lukt meer ook wel maar het is wel een gedoe als je een kind hebt dat niet meer op z'n loopfiets wil en een baby in de kinderwagen. Het kan wel hoor, ik duw regelmatig een hele karavaan. Maar het is wel gedoe. 😅 Nog los van evt überhaupt de deur uit komen.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Nov 2021 17:17

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ja dat is zo, N wil ook weleens even lopen dan en het is wel een gedoe als je dan ook nog een kinderwagen bij je hebt. Best lastig soms, die kinders! :wink:
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2021 17:18

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Bliss: dat is nu ook even zelfzorg, lekker van genieten! Ik heb wel het idee dat jij idd wel tijd voor jezelf kan nemen, fijn dat dat zo goed lukt!

En loopfiets kan hij nog niet. Is nog wat te groot. Ik ben alle opties al aan het uitproberen maar nog niks werkt top helaas 😀. Komt wel weer zoals Marin ook zegt.

Marin: goedzo Marin 💪🏻. Zet hem op.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Nov 2021 17:23

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Lot, volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd, maar in mijn ogen ben jij wel héél streng voor jezelf. Vraag hulp! Kies voor jezelf! Ik schrik er gewoon van dat je je man niet met de bevalling wilde belasten! Ik hoop echt dat je wat liever voor jezelf gaat worden.

Dit wil ik eigenlijk ook tegen Holly zeggen, want geen pauzes nemen is gewoon zó ongezond. Ik heb het ook een tijdje gedaan bij een vorige baan, omdat niemand daar pauze nam en het ook wel lekker was dat ik dan eerder naar huis kon. Maar zo te lezen is dat bij jou ook niet aan de orde. Hup, pc even uit en jezelf tijd gunnen om te eten en om even wat frisse lucht op te snuiven! Komt je productiviteit alleen maar ten goede denk ik, zeker met slaapproblemen. Je zorgt zo goed voor je kinderen, maar wie zorgt er voor jou? Dat moet je echt zelf doen! You can do it!
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Nov 2021 17:39

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Lief Bliss, ook wat je tegen HG zegt. Daarom is dit topic wel een goede reminder voor mezelf. Ik heb zojuist meteen hulp gevraagd met iets 😀.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Nov 2021 19:32

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Goed zo!!!
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Nov 2021 20:32

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Lot schreef:
Wat goed Joey! Volgens mij heb ik al vaker van jou dingen hierover gelezen. Het klinkt heel herkenbaar voor mij (zou mij ook goed doen). Wat bedoel je met regelmatiger slapen?



Wauwie Max, voorbeeld! Ben je daar zelf mee aan de slag gegaan of met hulp?
Nu ik dit zo lees heb ik ook een tijd gehad dat ik 3x per week sportte, ruim op tijd voor werk opstond, mezelf dan rustig goed verzorgde, lekker en vers ontbeet en dan ook nog even mediteerde. Toen zat ik wel echt goed in mijn vel. Die goede oude tijd 😂. Nu is het vaker stressen en afraffelen. Zonde eigenlijk hè.

Regelmatiger bedoel ik mee; zelfde tijd naar bed en opstaan. Ik kan moeilijk opstaan, ook al heb ik lang geslapen. Ik ga er nu gewoon uit. Toen we nog niet vrijwel altijd door konden slapen was dit onmogelijk voor me hoor. En momenteel de mazzel dat m'n beide kinderen als ze wakker zijn 's ochtends nog heerlijk zichzelf in bed vermaken. Zulke dingen moet je dan ook even mazzel mee hebben.

Dat laatste wat je zegt probeer ik nu weer op te pakken. Sporten, yoga, mediteren, rustig opstaan, mezelf goed verzorgen. Heb ik ook tijden niet gedaan, had ik geen ruimte voor in m'n hoofd, geen energie voor en soms gewoon geen tijd. Merk nu na korte tijd al dat het erg bijdraagt aan hoe positief en energiek ik me voel.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Nov 2021 20:35

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

HollyGolightly schreef:Dat is waar. Maar dan heb je het over de basis. Ik eet gezond en ben verder gezond. Maar als ik tijd heb te verdelen. En mijn kind heeft zorg nodig (bijvoorbeeld logopedie of speltherapie) en ik zou het fijn vinden om een Mindfulness training te doen. Dan gaat de tijd die ik heb uit naar mijn kind. Zij kunnen het zelf niet regelen. Als ik het niet doe dan gebeurt het niet. En ook sporten. Als mijn kind wil sporten en moet in dat uur gehaald en gebracht worden en ik zou ook willen sporten dan gaat het sporten van kind voor. Dan ga ik echt niet voor mezelf kiezen.

Oh ja ik snap je, ben ik het ook mee eens.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 04 Nov 2021 10:05

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Stom eigenlijk dat we allemaal zoveel moeite hebben met hulp vragen terwijl hulp bieden vaak heel fijn voelt.

Ik vind het ook heel moeilijk, zeker omdat ik vroeger fulltime in een rolstoel zat en sowieso vaak hulp moest accepteren. Nu wil ik dus alles zelf doen.
Maar nadat mijn ex ernstig ziek werd heb ik wel gemerkt hoe machteloos je je voelt als iemand geen hulp accepteert en dat heeft wel m'n ogen een beetje geopend.
Ik voel mezelf ook best speciaal en verbonden met iemand als diegene zich veilig genoeg voelt bij mij om om hulp te vragen dus andersom zal dat ook wel gelden. Nu leer ik iets vaker aangeboden hulp te accepteren. Voel me nog steeds schuldig als iemand iets voor me doet (hond uitlaten, boodschappen) als ik even niet goed kan lopen maar hopelijk lukt het me om dat steeds meer te accepteren.
Ook één van de redenen waarom ik liever alleen blijf, bang dat m'n partner toch automatisch een soort zorgrol krijgt en daar wil ik iemand niet mee belasten. Stom, want ik ben best leuk naast m'n ziekte :')
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 04 Nov 2021 11:34

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ik denk dat ik best goed voor mezelf zorg. Ook richting L. Hij is deze week 3 dagen naar opa en oma geweest omdat ik zelf ziek was. Ik ben blij dat die mogelijkheid er is en ik voel me vandaag weer een stuk fitter.

Ik laad ook helemaal op nadat ik met een vriendin heb afgesproken. Dit doe ik dan ook regelmatig.

Ik vind de balans tussen kind, relatie, werk, familie, vriendinnen soms wel enorm ingewikkeld. Soms word het me dan allemaal even te veel en slaap ik een periode slechter en ervaar ik meer stress. Het duurt soms even voordat dit kwartje valt. Ik kan dan heel negatief zijn en zou dan beter voor mezelf kunnen zorgen door minder in het negatieve te blijven hangen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Nov 2021 20:28

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ik vind dat jij vanaf het begin van het ouderschap goed op jezelf hebt gelet Fantine! Dat vind ik wel een compliment waard.

Ik heb best een goede self care dag gehad vind ik zelf. Ik heb gesport en daarna nog even op de Shakti mat een dutje gedaan. En lekker in rust gekookt. Ik voel me (op helaas hoofdpijn na) best wel zen vandaag!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 04 Nov 2021 21:19

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Ik ben een stress- en emotie eter. Ik besef dat ik niet heel gezond ben op dit moment en ik heb ook de wens om het te veranderen, maar momenteel heb ik de kracht er niet voor. Ik ben bezig met een opleiding die ik graag tot een goed eind wil brengen. Ik worstel met faalangst waarvoor ik ook in therapie ben.
Naar mijn idee is er nu dus even geen ruimte om op de gezonde eettour te gaan. Klinkt misschien een beetje pathetisch en excuserig, maar zo is het en dat heb ik voor nu geaccepteerd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Nov 2021 23:14

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Een groot gedeelte van een vak waarin ik lesgeef gaat over self care. Het zijn social workers in opleiding en dus belangrijk om dat vroeg te leren zodat je in je werk niet overloopt.

Ik ben er dus ook heel goed in (best gek van jezelf te zeggen). Man en ik hebben daar een geweldige balans in en herkennen het ook bij elkaar. We doen de ochtenden om en om, daarom lig ik nu nog lekker in bed op mijn telefoon. Mijn man heeft avonddienst dus als ik straks opsta neemt hij zoon mee voor een paar uur en ga ik lekker (op vrijdagochtend!) een koffie halen en ontbijt wat ik dan meeneem om te kijken bij een lekkere film of serie. Vanmiddag en vanavond heb ik zoon dan wel maar ben ik lekker opgeladen. Ik zorg er ook voor dat er geen werk is en doe mijn laptop niet open. En zeker 1 keer per week doe ik iets sociaals alleen. We hebben nu een vaste babysittter en ook eens per maand komt zij zodat we samen wat kunnen doen. Gebruik maken tot de baby komt!
En ik ben gek op het strand. Ga vaak met zoon paar uurtjes en dan zit ik lekker met koffie naar de golven te staren. Zoon weet dat hij me met koffie maar even moet laten, spelen doen we erna of ervoor wel ;)
Soms loop ik over, ik heb heel veelzijdig maar druk werk. Dan heb ik extra slaap nodig en doe ik dutjes en ga vroeger op bed. En ik heb een schoonmaakster omdat ik onze vrije uren te heilig vind om schoon te maken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 04 Nov 2021 23:40

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Lief hoor om me te motiveren om pauzes te nemen. Vandaag weer niet gelukt. Maar ik ga het echt weer proberen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 05 Nov 2021 07:13

Re: Hoe zou jij nog beter voor jezelf kunnen zorgen?

Marin schreef:Ik vind dat jij vanaf het begin van het ouderschap goed op jezelf hebt gelet Fantine! Dat vind ik wel een compliment waard.

Ik heb best een goede self care dag gehad vind ik zelf. Ik heb gesport en daarna nog even op de Shakti mat een dutje gedaan. En lekker in rust gekookt. Ik voel me (op helaas hoofdpijn na) best wel zen vandaag!


Wat lief Marin dank je! En fijn dat jij ook zo’n goede self care dag hebt gehad, heerlijk! 😊
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers