Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Montessori-onderwijs (basisschool)

<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 30 Okt 2021 14:57

Montessori-onderwijs (basisschool)

Ik ben benieuwd of hier ervaringen zijn met het montessori onderwijs. Heb je bewust gekozen om je kind naar een Montessori-school te doen? Welke groep zit je kind en wat is je ervaring tot nu toe? Zie je voordelen en nadelen t.o.v. klassieke basisscholen?

Of heb je misschien zelf op zo’n basisschool gezeten vroeger? Hoe was de overgang naar de middelbare school (wat misschien niet montessori was?)?

Ik ben heel benieuwd!

We hebben vorig jaar onze dochter op een (klassieke) basisschool aangemeld, maar het lijkt erop dat daar geen plek gaat zijn voor haar. Ik had altijd de montessori hier op de 2e plek staan omdat de school goed scoort in onze woonplaats en het is qua locatie prettig, maar het is wel echt het tegenovergestelde van de eerste keuze die we hebben. Ik probeer me mijn dochter in het Montessori-onderwijs voor te stellen en aan de ene kant denk ik; ja, dit gaat haar passen en aan de andere kant is het zo’n specifieke methode dat het ook als een flinke keuze voelt ofzo. Het is zo toekomstbepalend. Ik vind het heel lastig! Binnenkort hoop ik op de montessori te kunnen gaan kijken om een beter beeld te vormen en te kijken wat dat met mijn gevoel doet. Nou, dat was nog even de context erbij.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 30 Okt 2021 16:31

Re: Montessori-onderwijs (basisschool)

Ik werk nu op een montessorischool en kom vanuit het reguliere onderwijs. Je mag me een pm sturen!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Okt 2021 16:42

Re: Montessori-onderwijs (basisschool)

Ik heb twee kinderen op een montessorischool en I love it. Ben echt heel enthousiast! Het past ook heel goed bij ze, dat is wel prettig :) Waar ik het meest enthousiast over ben is dat er voluit gedifferentieerd kan worden binnen zo’n klas. En de materialen waar mee gewerkt wordt, veel visualiseren van hetgeen ze leren. Het pedagogische klimaat in de klassen van hun school is ook heel stevig, er wordt zoveel geïnvesteerd in naast elkaar samenwerken. En het kosmisch onderwijs vind ik ook heel waardevol. Nouja, ik ben er echt mee in m’n nopjes.
#teammaple🍁
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 04 Nov 2021 23:30

Re: Montessori-onderwijs (basisschool)

Check vooral ook even hoe goed je montessori school is/scoort. Daar zit behoorlijk wat verschil in.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 06 Nov 2021 23:18

Re: Montessori-onderwijs (basisschool)

Thanks voor alle reacties. Leuk dat je zo enthousiast bent, Urban Naked.

Peanut, ik ga je binnenkort een pm sturen denk ik (even de tijd nemen voor m’n vragen).

@Mamsie, in mijn woonplaats scoort deze montessori het beste van alle scholen in de stad. Dat is ook onder andere waardoor ik geïnteresseerd raakte.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron