Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Simpele maaltijden en snel klaar

<<

Linvi

Bericht 27 Okt 2021 18:18

Simpele maaltijden en snel klaar

Stel jij moet een makkelijke gezonde maaltijd op tafel zitten binnen pak em beet 20 minuten, wat kook je?

#inspiratieopdoen #zoekvariatie
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Okt 2021 18:28

Re: Simpele maaltijden en snel klaar

Bijna alles wel. 😂 Ik kook doordeweeks zelden langer dan een kwartier a twintig minuten.

Dingen als soep, pasta met wat voor saus en wok gerechten, al dat soort dingen gaan prima binnen die tijd. Vooral als je het jezelf makkelijk maakt met bijvoorbeeld tomaten uit blik of kant en klare wok noodles of van die noodles die maar paar minuten hoeven te weken. Ook slim plannen is handig. Niet eerst de saus maken en daarna nog tien minuten moeten wachten op de pasta tot ie gekookt is. Alleen dingen uit de oven duren vaak langer bij mij omdat dat langer moet roosteren.

Mijn gouwe ouwe vanuit m'n jeugd is penne met jachtsaus, één van de weinige dingen die ik echt uit pakje kook. Penne koken. Kip stukjes bakken champignons meebakken en zo'n zakje jachtsaus erbij met beetje water en crème fraiche. Zo simpel maar ik vind het heel lekker eens in de zoveel tijd.

Vanavond maak ik een pompoensoep van zo'n pureersoep van de AH. Ook echt heel makkelijk. Beetje brood en sla erbij. Allemaal prima binnen kwartier.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 27 Okt 2021 18:31

Re: Simpele maaltijden en snel klaar

Ik eet vanavond pasta met ricotta, cherry tomaatjes, spinazie en pijnboompitten. Was heel snel klaar.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1029

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 27 Okt 2021 18:51

Re: Simpele maaltijden en snel klaar

• Wraps met ijsbergsla, avocado, tomaatjes, komkommer, zoete chilisaus en een (vegetarische) krokante kipschnitzel in reepjes.

• Verse pasta met paddenstoelenmelange, knoflook, peterselie, citroensap, roomboter en Parmezaanse kaas erdoor.

• Aardappeltjes (zo’n bakje met roast potatoes vind ik lekker) uit de airfryer, gebakken visje/vlees/vegaburger en een kant-en-klare salade
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Okt 2021 19:02

Re: Simpele maaltijden en snel klaar

Noodles met kip, Chinese roerbakgroenten en woksaus.
Dat eten wij als we echt weinig tijd hebben maar wel warm willen eten.

Die pureersoep van de ah waar Marin het over heeft hebben wij ook wel eens. Erg lekker. De pompoensoep daarvan hebben wij nog niet gegeten. Wel meerdere keren de tomatensoep.
Laatst gewijzigd door Summerlovin op 27 Okt 2021 19:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 27 Okt 2021 19:07

Re: Simpele maaltijden en snel klaar

Farfalle koken
Pijnboompitjes roosteren
Sjalotje of uitje met knoflook fruiten, cherrytomaatjes door de midden snijden en mee roerbakken tot ze zacht geworden zijn, blikje tonijn uit laten lekken en de tonijn erdoor. Zwarte peper en een beetje balsamico erdoor.
Farfalle erdoor roeren, pijnboompitjes en Parmezaanse kaas erdoor
Doe er zelf altijd nog wat rucola door of ik maak een salade erbij met rucola

Noodles met kip / garnalen en zo’n zak roerbakgroente met een sweet chili saus
Juli 2019

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers