Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wintertijd

<<

Anoniem323

Bericht 22 Okt 2021 18:45

Wintertijd

Volgende week wordt de klok verzet. Onze kinderen hebben daar veel last van dus nu de vakantie begonnen is, ga ik de klok al om de 2 dagen een kwartier verzetten. In de hoop dat het straks geleidelijker verloopt voor hun en ze niet enorm vroeg wakker worden.
Normaal begin ik te laat, nu dacht ik eraan dus daarom deel ik dit.
<<

Anoniem320

Bericht 24 Okt 2021 09:31

Re: Wintertijd

Leg je je kinderen dan elke dag een kwartier later in bed en haal je ze een kwartier later eruit? Of hoe moet ik dat voor me zien? Of ga je dan ook een kwartier later eten etc?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Okt 2021 09:42

Re: Wintertijd

Ik houd daar geen rekening mee. We zitten toch niet zo strak op het uur qua schema dus denk dat het wel mee valt. En anders zien we het dan wel weer.
Maar wel bedankt voor de herinnering voor volgende week.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Okt 2021 09:45

Re: Wintertijd

Ik denk dat ze de slaapkamerklok iedere 2 dagen al een kwartier naar voren zet?
Zodat ze aankomende zaterdag eigenlijk al een uur eerder in bed liggen.

Ik doe er niets aan eigenlijk. We zijn vervolgens wel een paar dagen rond 06.00-6.30 uit bed maar oke.
Na een schoolweek is dit zo weer rechtgetrokken.
2016
<<

Anoniem323

Bericht 24 Okt 2021 10:35

Re: Wintertijd

Ja een kwartier later naar bed en een kwartier later opstaan.
Eten doen we altijd tussen 5 en 6 dus daar verander ik niet veel aan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Okt 2021 10:49

Re: Wintertijd

Ik vind het best slim!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Okt 2021 11:21

Re: Wintertijd

Nog een reden waarom onze groclock in zoveel gevallen uitkomst biedt, ik verander de tijd daar en zoon komt gewoon op de juiste tijd eruit. Als hij eerder wakker is leest hij wat tot de klok geel wordt en soms draait hij zich nog eens om. En bij inslapen hetzelfde. Diegene die die klok heeft verzonnen mag van mij een prijs. Wij hebben dus nooit last van de tijd verspringen. Toen hij nog baby was wel (klok met 18 maanden geïntroduceerd), maar toen was slapen sowieso heel anders.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem323

Bericht 24 Okt 2021 17:17

Re: Wintertijd

Wij hebben zo'n slaaptrainer maar je hebt natuurlijk je innerlijke klok en die ben ik aan het verzetten. Ze zijn altijd vroeg wakker geweest maar moeten dan een uur langer wachten in bed. Dat raakt verveelt dus daarom ben ik hun eigen ritme aan het verzetten
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Okt 2021 19:41

Re: Wintertijd

Ik lees dat inderdaad overal als tip wanneer je kinderen daar moeite mee hebben. Elke dag een kwartier. Het gaat inderdaad niet om de 'in bed blijven' klok, maar om de biologische klok.

Hier hebben de meiden er nooit moeite mee, gelukkig.
Laatst gewijzigd door Jip op 25 Okt 2021 14:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Okt 2021 09:13

Re: Wintertijd

Haha Marsy, dat is leuk als kinderen ook daadwerkelijk klok kunnen kijken of je in ieder geval uit kunt leggen wanneer ze nog even lekker moeten blijven liggen. Ik kan mijn zoon duizend van die klokken geven en uitleggen dat hij nog even lekker moet blijven liggen maar dat werkt natuurlijk niet.

Ik doe overigens niets. Het verschuift vanzelf wel zodra de klok een uur terug is. Denk wel dat hij dan 1 of 2 keer "eerder" wakker is maar goed we zitten zelf dan ook nog niet in het wintertijdritme.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Okt 2021 09:16

Re: Wintertijd

Ik denk dat Marsy zo’n ‘klok’ bedoelt die een kleur geeft als je eruit mag Harri! Is bij ons ook al jaren een succes en snapten de jongens al vroeg. Rood is slapen, geel is het is bijna zover, groen is party.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Okt 2021 09:20

Re: Wintertijd

Zora schreef:Ik denk dat Marsy zo’n ‘klok’ bedoelt die een kleur geeft als je eruit mag Harri! Is bij ons ook al jaren een succes en snapten de jongens al vroeg. Rood is slapen, geel is het is bijna zover, groen is party.


Ja zoiets denn ik ook. Alleen bestaat de biologische klok natuurlijk ook. Maar haar zoontje luistert dan blijkbaar goed en blijft daadwerkelijk in z'n bedje. Dat is de essentie van het verhaal dan natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 25 Okt 2021 10:44

Re: Wintertijd

Nooit iets mee gedaan eigenlijk. Gewoon altijd gedaan of er niets aan de hand was, niks uitgelegd ofzo. Ze weet dat ze er in het weekend pas uit mag als er een 7 of hoger in de klok staat en doordeweeks een 6. Werkt prima :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Okt 2021 11:27

Re: Wintertijd

Ja ik snap het, maar dat werkt nu echt nog niet bij mijn zoon. Die kan overigens niet uit bed want hij slaapt in een ledikant, maar die laat zich wel duidelijk horen als hij wakker is en aan de dag wil beginnen haha. Mama mama mama, papa papa papa.

Klinkt wel heel handig! Denk dat we zoiets inderdaad ook gaan doen zodra hij over gaat op een normaal bed maar dat is voorlopig nog niet.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Okt 2021 11:36

Re: Wintertijd

Nou ja, ik geef volgens mij duidelijk aan dat we met 18 maanden geïntroduceerd hebben en het ervoor ws niet werkt. Maar het werkt voor ons nu al 3 jaar dus. En ja, paar dagen klok beetje in de war, niet anders dan voor ons volwassenen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Okt 2021 12:00

Re: Wintertijd

Ben benieuwd hoe het zal gaan met s. Denk dat we hem gewoon langer laten liggen in de ochtend en dan ipv half 8 half 9 fles zomertijd dan zit die meteen op normaal schema
Afbeelding
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 25 Okt 2021 12:27

Re: Wintertijd

Wij houden er geen rekening mee. We waren laatst in Griekenland die lopen een uur voor, niks van gemerkt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Okt 2021 15:38

Re: Wintertijd

Harrison schreef:Ja ik snap het, maar dat werkt nu echt nog niet bij mijn zoon. Die kan overigens niet uit bed want hij slaapt in een ledikant, maar die laat zich wel duidelijk horen als hij wakker is en aan de dag wil beginnen haha. Mama mama mama, papa papa papa.

Klinkt wel heel handig! Denk dat we zoiets inderdaad ook gaan doen zodra hij over gaat op een normaal bed maar dat is voorlopig nog niet.


Wij hadden ‘m voor de jongens toen (in ledikant ) al en dat werkte (na enige training) al wel! Maar niet zo jong als bij Marsy hoor!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Okt 2021 16:10

Re: Wintertijd

Sorry, Marsy ik denk dat ik nog niet helemaal wakker was want dat laatste stuk heb ik heel anders gelezen.

Klinkt goed Zora!
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 25 Okt 2021 19:41

Re: Wintertijd

Mijn meiden slapen toch niet al te best, dus we verzetten de avond ervoor dan al hun wekker, zodat ze de volgende ochtend nieuwe tijd 7 uur de tablet mogen gaan pakken uit de kamer ernaast. Is puur pech voor hun, dat ze dan langer wakker liggen. Ik zou zeggen, kind, draai je nog een keer lekker om - maar dat kwartje valt heus over een jaar of 8 wel.
<<

Anoniem323

Bericht 25 Okt 2021 20:08

Re: Wintertijd

Parel schreef:Mijn meiden slapen toch niet al te best, dus we verzetten de avond ervoor dan al hun wekker, zodat ze de volgende ochtend nieuwe tijd 7 uur de tablet mogen gaan pakken uit de kamer ernaast. Is puur pech voor hun, dat ze dan langer wakker liggen. Ik zou zeggen, kind, draai je nog een keer lekker om - maar dat kwartje valt heus over een jaar of 8 wel.


Man en ik hebben vandaag afgesproken dat we ze gaan wakker maken als ze een keer op stap zijn geweest over 10 jaar. Heel hard het liedje wakker worden aan als ze pas net een uur in bed liggen 🤣
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 26 Okt 2021 13:26

Re: Wintertijd

Ja, precies!
Al ben ik zelf ook wel heel dol en gehecht aan uitslapen :smile:
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 26 Okt 2021 15:42

Re: Wintertijd

Ik ben heel benieuwd hoe het bij ons gaat. B. Heeft lekker een vast ritme waarbij die rond 6/half 7 in de ochtend de eerste fles krijgt. Ben benieuwd hoe vlot we hem in de nieuwe tijd krijgen. Al te lang om 5 uur opstaan zit ik stiekem niet op te wachten 🤣
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem325

Bericht 26 Okt 2021 16:21

Re: Wintertijd

Wij gaan het vanzelf zien hoe het gaat, gaan niet nu al dingen anders doen.
<<

Anoniem323

Bericht 29 Okt 2021 06:34

Re: Wintertijd

Dit is voor het eerst maar ze slapen nog! Ze hebben nooit geslapen tot half 8!
Ik lig lekker in bed, normaal hebben we al gegeten en zijn aangekleed. Hier kan ik wel aan wennen!
De slaaptrainer wordt nu om kwart voor 8 groen. Dit is heerlijk jongens!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers