Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Afscheid' nemen van zwangershappen

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2021 08:20

'Afscheid' nemen van zwangershappen

Beetje zware titel, maar wist even geen andere bewoording.
Binnenkort laat mijn vriend zich steriliseren. Wij hebben samen 4 kinderen, gezond, dus heel blij en gelukkig mee. Voor ons staat vast dat wij samen geen kinderen meer willen. Natuurlijk zouden we benieuwd zijn hoe een kindje van ons eruit ziet, hoe dat is om die periode samen te beleven. Maar in het belang van de 4 (en onszelf) doen we dat gewoon niet, heel duidelijk.

Alleen ik heb nooit afscheid genomen van het 'zwanger zijn'. Voor mij stond altijd vast dat ik en mijn ex nog een derde zouden krijgen/willen. Alleen kwam daar dus een scheiding tussendoor :nerd: dus is dat niet meer gebeurd.
Nu voel ik een soort van 'verdriet' dat ik nooit meer zwanger zal zijn ofzo. En enerzijds voel ik me ook een aansteller, want ik ben echt gezegend. En laten we voorop stellen dat ik het ook echt goed vind zo, zelf geen kindje meer erbij wil. Maar dat zwanger zijn, borstvoeding geven. Sja..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 22 Okt 2021 09:43

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Snap wel wat je bedoelt. Mijn eerste was een huilbaby en mijn vriend heeft in die periode best een tijdje gezegd dat hij 1 misschien wel genoeg vond. Ik vond dat heel lastig, sowieso was mijn plaatje van mijn gezin met 2 kinderen, maar ook het idee dat ik dan nooit meer zwanger zou zijn vond ik echt rot. Mijn tweede zwangerschap heb ik heel bewust ervaren als dat het de laatste keer was. Een soort afscheid van een bijzondere ervaring ofzo. Rot dat je het zo ervaart.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem326

Bericht 22 Okt 2021 09:59

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Ik snap ook wat je bedoelt en ik vind het niet zwaar of beladen klinken. Ik vind dat je die emotie gewoon kan toelaten. Dat mag er toch ook gewoon zijn. Ik word ook verdrietig bij de gedachte dat ik nooit meer zwanger ben, een baby op de wereld zet en de baby-, dreumes-, peuter- en straks ook kleutertijd voorgoed achter me laat. Het roept echt een verdrietige/heimwee emotie op dat dat al voorbij is. Voor mij werkt het niet om er afscheid van te nemen. Ik kruip dan 's avonds op de bank met fotoboeken en denk dan terug aan die fijne tijd. Ik voel ook wel dankbaarheid dat ik het überhaupt heb mogen meemaken.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 22 Okt 2021 10:27

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Ik snap niet wat je bedoelt maar dat komt omdat ik er heel anders in sta. Maar jouw gevoel mag er natuurlijk gewoon zijn. Wellicht helpt een afscheidsritueel jou? Moet natuurlijk wel bij je passen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Okt 2021 10:43

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Je hebt het zo 'lang' over een derde gehad, dat ik dit best snap! Het was wel steeds toch het plan, een derde kindje. En als alles dan anders loopt, is ook dit iets waarin je je plannen moet aanpassen. Ik kan me goed voorstellen dat je dat echt even een plekje moet geven.
Heb verder geen tips, maar ik vind het iig niet gek klinken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Okt 2021 11:17

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Aan de andere kant heeft jouw vriend niet hetzelfde? Dat hij nooit meer een vrouw kan bezwangeren.
Klinkt wellicht een beetje raar, maar ik kan mij voorstellen dat het bij je vriend op een andere manier ook speelt nu hij zich laat steriliseren. Het is toch een soort van mannelijkheid dat dan verloren bij hem gaat.

Kijk als ik voor mij zelf spreek als man zijnde zou ik dat echt wel een punt vinden. Ook al heb ik nog nooit een vrouw bezwangerd mij lijkt dat als man zijn wel bijzonder om dat te kunnen doen (of hebben gedaan zeg maar). Om daar afscheid van te moeten nemen wat je vriend nu doet lijkt mij ook moeilijk.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 22 Okt 2021 12:04

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Ik denk dat het een normale emotie is, je sluit iets af. Je kinderen worden groter en ook daarin sluit je fijne periodes af die niet meer terugkomen. Heftig is dat, anderzijds fijn dat jullie zo gelukkig zijn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2021 12:27

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Het is al fijn het even te kunnen uiten. Bedankt.

@Fred, hij heeft dat helemaal niet. Hij is 'blij' als het gebeurt is.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem326

Bericht 22 Okt 2021 13:03

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Ik denk dat het gevoel de komende jaar nog wel op blijft spelen op bepaalde momenten. Als ik gezinnen zie van vier dan voel ik het ook. En als iemand in mijn omgeving zwanger is dan voel ik ergens ook een jaloers gevoel. Omdat ik weet hoe bijzonder het is en ik het niet meer ga meemaken. Ik vraag me af of je bewust afscheid kan nemen van die fase in je leven en mogelijkheid om zwanger te worden en dat je dan op dit soort momenten niks meer voelt. Ik kan me dat moeilijk voorstellen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 22 Okt 2021 15:41

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Ik kan me het goed voorstellen! Denk dat dat gevoel nooit helemaal weggaat als je altijd graag een derde had willen hebben en sowieso het gevoel van iets dat super bijzonder was en nooit meer gaat gebeuren natuurlijk.
<<

Tauriel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 466

Geregistreerd: 17 Jun 2021 12:23

Bericht 22 Okt 2021 17:06

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Ik herken het wel een beetje. Ik heb twee kinderen en ik wil er absoluut niet meer, maar het was toch na de laatste zwangerschap raar, dat ik het nooit meer mee zou maken. Ik kan mij goed voorstellen dat echt afscheid neemt van een wens, ook al heb je twee kinderen.
“Smile and wave, boys. Smile and wave…"
<<

Linvi

Bericht 22 Okt 2021 19:19

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

HollyGolightly schreef:. Ik vraag me af of je bewust afscheid kan nemen van die fase in je leven en mogelijkheid om zwanger te worden en dat je dan op dit soort momenten niks meer voelt. Ik kan me dat moeilijk voorstellen.


Ja, dit ervaar ik ook zo, mijn jongste is inmiddels 8 en mijn wens is misschien nog wel groter en sterker dan ooit. Terwijl ik toch op mijn manier heb geprobeerd bewust afscheid te nemen door o.a. de familiewieg terug naar mijn ouders te doen en alle, maar dan ook echt alle babyspullen weg te doen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 22 Okt 2021 21:13

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Ik snap dat wel als je nog een derde in gedachten had en nu niet meer gebeurd. Deze zwangerschap is alles heel bewust, alles laatste keer. Denk dat ik jouw gevoel ook beetje zou hebben als dat niet zo zou zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Okt 2021 21:27

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

Hier staat niet vast dat het bij twee blijft. Ik ervaar het nu dus ook niet als de laatste keer allemaal. Maar ergens denk ik misschien dat ik dat wel moet doen. Omdat je nooit garanties hebt. Maar hoe moet je dat dan aanpakken? Dat vraag ik me serieus weleens af :-).
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 22 Okt 2021 21:47

Re: 'Afscheid' nemen van zwangershappen

In plaats van een 3e, heb je nu ook een 4e! Hoe leuk!
Ik probeer, als ik ineens een bevlieging krijg dat een baby me nog wel leuk lijkt, denken aan de 'mindere' kanten van het zwanger zijn/een baby. Even lekker de boel relativeren, en je bedenken dat het elke keer weer spannend zou zijn wat er nu weer voor kindje zou komen uit welke combinatie dan ook, dat je dan wel bezig kan blijven. En ik zou er misschien uit weemoed een paar filmpjes/foto's van vroeger bekijken om bepaalde dingen even te herleven en te bedenken hoe leuk/fijn dat moment was, en hoe blij ik ben dat ik dat heb mógen meemaken.

Oh, en als je partner eenmaal is geholpen, zou ik er ook een feestje van maken. Taart, slingers, álles - lekker samen die periode afsluiten en je verheugen op wat komen gaat!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers