Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sint Maarten

<<

Anoniem273

Bericht 11 Nov 2013 18:42

Re: Sint Maarten

Forumster schreef:Hier staan de eerste kinderen al aan de deur. Ben benieuwd hoeveel het dit jaar zijn.


Ik mag hopen dat er hier geen 150 komen hoor...dan heb ik niet genoeg :D Hier komen meestal zo'n 30 kinderen.
<<

Nyx

Bericht 11 Nov 2013 18:43

Re: Sint Maarten

Ze zijn hier druk langs de winkels aan het lopen. Klinkt toch wel weer leuk.

Ik was vroeger dik, maar dat kwam niet door de opvoedkunde van mijn ouders. Ik kreeg brood met mager beleg, mandarijntjes of appels met een pakje drinken mee naar school, avondeten en tussendoor mocht ik thee en ranja drinken. Cola was namelijk iets voor het weekend. Met Sint Maarten moesten mijn broertje en ik al het snoep inleveren. Op de tafel werden er twee stappels gemaakt. Mijn moeder pakte alle mandarijnen en die gingen op de fruitschaal, snoep dat niet verpakt was ging in de prullenbak en het overige snoep werden in twee kistjes gedaan. Eén van mijn broertje, die altijd meer ophaalde dan ik, en één voor mezelf. In het weekend mochten we dan een snoepje pakken. Kijk, dat ik mijn kist binnen een week leeg had en daarna aan die van mijn broertje begon, lag niet aan mijn ouders, want de kelderkast zat op slot, maar aan mijn vindingrijkheid om de sleutel te vinden en snoep belangrijker te vinden dan straf. Zo kan ik wel een heel pleidooi houden, maar ik moest gewoon eten en straf vond ik niet erg. Als ik het snoep maar op had.

Sint Maarten is leuk. En dat snoep in bergen niet gezond is weet iedereen. Maar ach, het is maar één keer per jaar.
<<

Anoniem237

Bericht 11 Nov 2013 18:46

Re: Sint Maarten

Aziraphale schreef:
Forumster schreef:Hier staan de eerste kinderen al aan de deur. Ben benieuwd hoeveel het dit jaar zijn.


Ik mag hopen dat er hier geen 150 komen hoor...dan heb ik niet genoeg :D Hier komen meestal zo'n 30 kinderen.
Haha, ik woon duidelijk aan de verkeerde kant. :razz: Inmiddels al 20 gehad.
<<

Anoniem273

Bericht 11 Nov 2013 18:47

Re: Sint Maarten

Forumster schreef:
Aziraphale schreef:
Forumster schreef:Hier staan de eerste kinderen al aan de deur. Ben benieuwd hoeveel het dit jaar zijn.


Ik mag hopen dat er hier geen 150 komen hoor...dan heb ik niet genoeg :D Hier komen meestal zo'n 30 kinderen.
Haha, ik woon duidelijk aan de verkeerde kant. :razz: Inmiddels al 20 gehad.


Ik heb m'n man toch maar even gesms't of hij nog extra snoepjes wil kopen. Ik ben altijd bang dat we te weinig hebben!
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:15

Bericht 11 Nov 2013 19:19

Re: Sint Maarten

Hier is nog niemand langs geweest. Zit ik dan met een bak vol snoep haha.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Nov 2013 19:29

Re: Sint Maarten

Volgens mij hebben alle kinderen uit de straat zich verzameld, het was al een gehele poos een geren en gegil. En net stond er een groep van ca. 20 kinderen (met veel ouders op de achtergrond) voor de deur die 2 liedjes hebben gezongen. Meteen mijn mand met mandarijnen, mini-snickers en zakjes chips grotendeels leeg. Ik ben nu wel benieuwd of er nog meer komen of dat dit nu ook alles was. Het was wel leuk en schattig maar ik vind iets kleinere groepjes toch leuker.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem318

Bericht 11 Nov 2013 19:47

Re: Sint Maarten

Leuk! Ze zijn hier vorige week langs geweest voor Halloween, dat was zo schattig! De snoeppot was bij de eerste groep al voor 2/3e leeg, ze waren met twaalven. Ik denk niet dat ze hier aan St Maarten doen, maar heb toch weer snoep in huis gehaald.

Over dikke kinderen: ik denk dat de meeste kinderen veel kunnen eten hoor, incl snoep, want ze groeien ook nog (in de lengte bedoel ik dan he). De kinderen die echt te dik zijn, bewegen volgens mij gewoon niet genoeg (in de zin van niet alleen maar gymen op school, maar ook buiten spelen, buitenschoolse sport, fietsen / wandelen naar school). Een actief kind wordt echt niet dik van snoepen tijdens de feestdagen.

Ik ben er trouwens ook tegen als ouders zeggen tegen hun kindje dat ze niet teveel moeten snoepen, omdat ze daar dik van worden. Zeg dan "omdat het ongezond is".
<<

Anoniem273

Bericht 11 Nov 2013 19:53

Re: Sint Maarten

Mijn kat is helemaal van slag. Hij is dol op visite en staat elke keer heel hoopvol naar me te kijken en te mauwen als ik terug kom van de gang en de deurbel is gegaan :)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 11 Nov 2013 19:55

Re: Sint Maarten

Hier nog geen kinderen aan de deur gehad.. Was ook pas 18:!5 thuis en woon aan het einde van een steeg, waarbij er van de 4 huizen 2 sowieso niet zijn. Denk niet dat er iemand komt haha.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem273

Bericht 11 Nov 2013 19:56

Re: Sint Maarten

Hier pas 8 kinderen :( Ik heb m'n man zelfs nog extra snoep laten kopen haha. Neemt hij het morgen maar mee naar z'n werk.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Nov 2013 19:57

Re: Sint Maarten

Nou het gaat hier toch nog vrolijk door. De chips zijn al lang op (en ik had me stiekem verheugd op een klein zakje nibitts of hamka's), De chocolade is ook al aangevuld met mini-Twix en de mandarijnen worden minder gekozen maar er zijn toch kinderen die die meteen pakken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem273

Bericht 11 Nov 2013 20:01

Re: Sint Maarten

M'n man heeft zoveel snoep gekocht dat ik de chips even apart heb gehouden.... ;) Kan ik die straks mooi zelf opeten haha. Snoepjes lust ik toch niet echt.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Nov 2013 20:11

Re: Sint Maarten

Hier nog niets!
<<

Anoniem185

Bericht 11 Nov 2013 20:31

Re: Sint Maarten

Caramba schreef:Hier nog niets!
Hier ook nog niet!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2013 20:34

Re: Sint Maarten

Hier ook niet. Er kwamen wel kinderen voorbij maar er werd niet gebeld. We hebben het lichtje meer naar het midden gezet maar nog steeds niks. We gaan nu de kinderen naar bed brengen dus nu kan het niet meer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Nov 2013 20:35

Re: Sint Maarten

Ik heb de buitenlamp en het licht in de hal 5 minuten geleden maar uit gedaan. Er kwamen nu alleen nog van die wat oudere jongens langs die volgens mij ook al geweest waren dus is het genoeg voor dit jaar. Jammer voor mijn collega's morgen want er is niet zo veel overgebleven als vorige jaren.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem 63

Bericht 11 Nov 2013 20:44

Re: Sint Maarten

Finally, 3 kinderen aan de deur gehad :cheering:
<<

Nyx

Bericht 11 Nov 2013 20:58

Re: Sint Maarten

Hier zijn, zoals verwacht, geen kinderen aan de deur geweest. Vond het een beetje jammer dat stipt om zes uur het slot op de deur ging, maar aan de andere kant... Na een halve dag werken (want hier zijn de winkels op maandag nog tot 13.00u dicht) wil je vast wel naar huis.
<<

moon72

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:05

Bericht 11 Nov 2013 21:13

Re: Sint Maarten

Heb zes kinderen gehad, word elk jaar minder hier, jammer hoor
<<

Anoniem187

Bericht 11 Nov 2013 21:16

Re: Sint Maarten

Hier geen, maar dat is nooit. Het wordt hier sowieso het weekend voor 11/11 gevierd. Maar hier lopen ze niet langs de deuren.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Nov 2013 21:20

Re: Sint Maarten

Ik heb 3 kinderen aan de deur gehad. De buurkinderen en mijn neefje.
<<

Anoniem237

Bericht 11 Nov 2013 21:34

Re: Sint Maarten

Rond de 130 kinderen zijn hier geweest. Ik heb ook het idee dat het elk jaar minder wordt...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Nov 2013 21:38

Re: Sint Maarten

130 kinderen wooow. En dan het idee hebben dat het minder word. Jemig 130 moet er niet aan denken
Afbeelding
<<

Anoniem20

Bericht 11 Nov 2013 21:39

Re: Sint Maarten

130!!! Wowie....hier komen helemaal geen kinderen aan de deur.
<<

Anoniem237

Bericht 11 Nov 2013 21:40

Re: Sint Maarten

Vorig jaar 150. Ze stonden tussen 18:00 en 18:30 nog net niet in de rij voor elkaar. :laughcry:
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers