Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma

<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 29 Okt 2021 12:59

Re: Dilemma

Net wezen kijken, op zich een mooi appartementcomplex wonen vooral veel ouderen, geen probleem mee.
Je komt op etage grote hal met 4 appartementen.
Moet wel een en ander aan gebeuren (maar kunnen als het goed is bouwdepot krijgen)
Slaapkamers zijn iets kleiner dus dat is wel even puzzelen. Woonkamer stuk groter. Balkon groter,
Net appartement, alles sluit goed. Zouden 1 kamer missen wat nu wordt gebruikt als computer/werkkamer opbergkast dus dat zal anders moeten. (Computerkast in woonkamer zoals we hier ook eerder hebben gedaan)

Het enige nadeel is de vele spullen of we die kwijt kunnen en kleine slaapkamers.
En bang voor de reacties, waarom gaan jullie kleiner wonen, waarom geen benedenhuis. Ze kennen onze situatie niet.
Maar even rustig alles berekenen wat het gaat kosten aan verbouwen. En nadenken 🤔 .
<<

Anoniem323

Bericht 29 Okt 2021 13:43

Re: Dilemma

Kleiner wonen is wel een goede reden om op te ruimen.
Succes met het maken van de keuze!
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 03 Nov 2021 07:41

Re: Dilemma

We hebben gisteren een bod gedaan! Sta strak van de zenuwen. Slecht geslapen!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Nov 2021 07:43

Re: Dilemma

Wat spannend! Ik duim voor jullie!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Linvi

Bericht 03 Nov 2021 09:36

Re: Dilemma

Wij zijn ook kleiner gaan wonen, hebben qua woonoppervlakte ongeveer 20m2 ingeleverd, daarentegen zijn we ruim 250euro per maand minder huur gaan betalen, zijn van particuliere woning naar sociale huurwoning gegaan. Het heeft ons zoveel meer rust en financiële vrijheid gegeven.

De ruimte mis ik soms wel maar dat zijn echt maar momenten, zodra ik dan denk aan de leuke buurt, leuke vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen, dan ebt dat gelijk weg!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 03 Nov 2021 10:24

Re: Dilemma

Spannend zeg! Ik hoop dat jullie bod geaccepteerd wordt. Ik denk dat het een hele goede beslissing is. Geen kopzorgen meer over financiën is ook heel wat waard. Succes!
<<

Anoniem335

Bericht 03 Nov 2021 13:25

Re: Dilemma

Spannend. Wanneer verwacht je iets te horen? Hopelijk wordt het bod geaccepteerd.
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 04 Nov 2021 13:18

Re: Dilemma

helaas niet geworden, terwijl we toch 35000 hadden overboden, op een huis waar alles aan gedaan moest worden.

zoveel huizen in deze prijscategorie die een beetje voldoen aan onze eisen (dubbel glas, nieuwer, ruimer balkon) zijn er niet

dus rustig maar weer verder kijken. Lukt het niet zitten we er over na te denken om de lening in de hypotheek te stoppen, dan houden we paar maand ook mee over, maar ja liever niet, want dan weet je sowieso niet of we hier ooit nog weg kunnen. leeftijd speelt ook mee, partner al over 50.
moeilijke situatie
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 05 Nov 2021 18:05

Re: Dilemma

Denk dat het heel moeilijk gaat worden een ander huis op dit moment, is te weinig aanbod in onze prijscategorie en als het er is mor je teveel overbieden dat hebben we gewoon niet.

We kunnen de hypotheek wel oversluiten met de lening erin en misschien
nog een klein verbouwingsdepot nemen.

En dan houden we ook behoorlijk meer centjes over, maar vind het zo moeilijk.
Moet realistisch zijn, ik denk dat het niet gaat lukken met een nieuw huis. Ons huis levert genoeg op om om met een schone lei te beginnen, maar houden er geen extra geld aan over. We kunnen Max 320 krijgen, maar er zijn geen huizen, ja een heel stuk kleiner, dat willen we ook niet en andere huizen beetje normaal formaat van 325 en dan nog min 30.000 overbieden dus dat wordt hem niet.

Nu Nu aan het nadenken wat moeten we. Man maakt het niet uit, ik heb toch een huis, groot zat met zijn 3-en, ja er wonen studenten ja balkon is smal maar dan kan je wat gezelligs van maken. Binnenkant kan je opknappen naar eigen wens met bouwdepot dubbel glas. Zat al zolang vast aan dit huis nu weer bang dat ik weer vast zit terwijl ik ook weet dat een ander huis nu niet realistisch is.
( in mijn achterhoofd weet ik dat ik ooit een erfenis krijg misschien met dat in mijn achterhoofd denken dat ik dan misschien wel weg kan?)

Moeilijke verdrietige situatie, maar ja eigen schuld dikke bult
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 06 Nov 2021 07:04

Re: Dilemma

Zou je niet van de huidige overwaarde gebruik kunnen maken door je hypotheekrente(s) misschien te verlagen waardoor je maandlasten omlaag gaan en je op die manier wat geld overhoudt (om bijv extra je lening af te lossen)?
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 06 Nov 2021 11:21

Re: Dilemma

Gympie schreef:Zou je niet van de huidige overwaarde gebruik kunnen maken door je hypotheekrente(s) misschien te verlagen waardoor je maandlasten omlaag gaan en je op die manier wat geld overhoudt (om bijv extra je lening af te lossen)?


Met huidige overwaarde (als we niet verkopen) kunnen we lening inlossen door hypotheek te verhogen, dan gaan we 60 euro omhoog per maand met hypotheek maar houden wel het geld over wat we normaal naar de lening storten en dat is ook een hoop geld, alleen zit ik dan nog steeds vast hier en weer ik niet of ik over 4 of 5 jr alsnog weg kan
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers