Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fles of borst?

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 18 Okt 2021 18:48

Re: Fles of borst?

Oh sorry Gympie! Voor het ongevraagde advies.

Fulltime kolven lijkt me trouwens echt vreselijk dus ik denk dat als aan de borst niet zou lukken dat ik dan voor flesvoeding zou gaan. Wat een gedoe lijkt me dat.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 18 Okt 2021 20:18

Re: Fles of borst?

Oh geen sorry hoor haha. Snap dat het allemaal goed bedoeld is.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 18 Okt 2021 20:40

Re: Fles of borst?

Ik heb 2 keer alleen maar borstvoeding gegeven (14 maanden en 21 maanden) en ik heb alleen maar positieve ervaringen. Bij de eerste had ik wel wat kloofjes en een beetje pijn in de kraamweek maar verder is het bij mij vlekkeloos verlopen. Ik vind het ideaal om overal te kunnen voeden en geen flessen mee te hoeven nemen. Verder zou het voor mij ook heel onnatuurlijk voelen om flesvoeding te geven.
Het lijkt me een lastige keuze Gympie, hopelijk kun je een goede keuze maken voor jezelf.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 19 Okt 2021 05:47

Re: Fles of borst?

Ik had geen sterke voorkeur en ik was niet overtuigd van het ene of het andere. Ik wilde bv proberen en als dat niet zou lukken, over op de fles. Bij de oudste duurde het een paar dagen voor het goed op gang was, we hebben haar de eerste dagen moeten bijvoeden. Maar dat kon al snel met afgekolfde moedermelk. Na een paar dagen was het goed op gang. Eigenlijk te goed, ik had flinke overproductie. Dat heeft best even geduurd voor dat weer in balans was, maar het zorgde er wel voor dat ik een flinke voorraad had toen ik weer ging werken. Ik ben gaan kolven op mijn werk en ik bedacht me toen wel dat ik de meest ideale baan heb om dit vol te houden. 😄 ik geef les in het VO en had elke ochtend en middag een tussenuur om te kolven. Ik kon de tijd nemen, geen gedoe met afspraken die uitliepen enzo en twee extra rustmomenten op een dag was heerlijk om er weer in te komen. Dochter was er echter wel klaar mee na een tijd, toen ze een maand of 9 was. Erg onrustig en na een paar slokken wilde ze niet meer. Toen ben ik gaan afbouwen, dat heeft nog even geduurd. En icm mijn voorraad heeft ze tot bijna 1,5 jaar bv gehad.

Bij de jongste stond ik er hetzelfde in. Daar was mijn productie wel meteen op gang. Ik heb bewust weinig gekolfd in het begin, bang voor overproductie. De jongste leek echter al veel sneller klaar met bv, na een maand of 4 al werd elke voeding een strijd. Flessen overigens ook, het was gewoon een slechte drinker. Ik heb het kolven nog wel even volgehouden, omdat ik op mijn werk die extra rustmomenten fijn vond 😅 vanaf ongeveer 6 maanden ben ik gaan afbouwen (Toen heeft hij me zo hard gebeten dat mijn tepel ging bloeden) de ochtendvoeding heb ik nog tot een maand of 10 gegeven, want die dronk hij nog redelijk. En daarna over op de fles. Hij heeft altijd veel laten staan, ook toen hij met een jaar gewone melk kreeg. Hij is echt pas beter gaan drinken toen hij 1,5 was ofzo en uit een gewone beker of rietjesbeker dronk.
december 2016
juli 2019
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 19 Okt 2021 06:10

Re: Fles of borst?

De oudste heeft 6 weken bv gehad. Ik zat toen natuurlijk in een hele gekke situatie en iedereen zei, wat knap dat je dat nu kan, wat mij een soort bewijsdrang gaf. Maar heel super goed groeide ze niet. CB zag dit niet hoor, maar ik miste m'n controle, waardoor ik toch overgegaan ben op Fv.
Bij zoon 3 maanden gegeven. Nog even getwijfeld of ik op t werk zou gaan kolven, maar dat is niks voor mij.
Bij de jongste 4 weken gedaan. Ik wilde eigenlijk de 1,5 mnd volhouden, maar ik kon t niet. Terwijl t bij haar ook gewoon goed ging.
Ik ben iemand van controle, en dat had ik niet. Ik zou zelf ook nooit zo ver gaan voor bv als er klachten bij kwamen.
Overigens sliepen al m'n kinderen heel snel door, dus dat had geen invloed
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 19 Okt 2021 19:08

Re: Fles of borst?

Bij de eerste wilde ik heel graag borstvoeding proberen, maar wilde het wel laagdrempelig voor mezelf houden; als het niet lukt, dan niet.
Na een dag of 4 bleek ik richting een postnatale depressie te gaan en ben ik met dag 8 gestopt met borstvoeding geven. Heel schuldig om gevoeld, maar ik moest die keuze, omwille van mezelf, wel maken. De borstvoeding liep ook niet je van het.

Nu ik voor de tweede keer zwanger ben heb ik voor mezelf de keuze al gemaakt; fles vanaf het begin. Dat is beter voor iedereen.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Okt 2021 22:02

Re: Fles of borst?

Rayna schreef:Ik heb 2 keer alleen maar borstvoeding gegeven (14 maanden en 21 maanden) en ik heb alleen maar positieve ervaringen. Bij de eerste had ik wel wat kloofjes en een beetje pijn in de kraamweek maar verder is het bij mij vlekkeloos verlopen. Ik vind het ideaal om overal te kunnen voeden en geen flessen mee te hoeven nemen. Verder zou het voor mij ook heel onnatuurlijk voelen om flesvoeding te geven.
Het lijkt me een lastige keuze Gympie, hopelijk kun je een goede keuze maken voor jezelf.


Hier sluit ik me bij aan. Beide kinderen langer dan twee jaar bv gegeven en dat was prima.

Hier wel een kraamzorg die met koude handen in m'n bh grabbelde en graaide. Was best prettig, koude handen tegen de stuwing. Alleen net na de geboorte van de oudste vond ik het wat gek, was helemaal waus van de morfine en de pijn en toen kwam een mannelijke verpleger helpen met de eerste keer aanleggen. Ik helemaal verbaasd dat ik m'n deken moest weghalen, wist ik veel wat die man kwam doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 31 Okt 2021 11:49

Re: Fles of borst?

Nou, ondertussen is mijn kleine meisje er en… het eerste aanleggen vond ik heel fijn om het te ervaren en ze hapte direct goed, dus dat scheelt wel. Was een mooi momentje waar ik zeker even goed van genoot. Zeker met in mijn achterhoofd dat dit de enige keer zou zijn.

Maar daarna weigerde ze dus de fles de eerste 4 dagen de fles. Heeft eerst sonde gekregen in het ziekenhuis en daarna heeft ze fulltime borstvoeding gekregen van mij, want dit wilde ze wel. Koppig ding is ze gewoon. Nu krijgt ze deels fles en deels borst en moet kolven erbij (vreselijk kolven) om ontstekingen te voorkomen. Blijkbaar kan je na 4 dagen niet zomaar stoppen als het goed op gang is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Okt 2021 20:49

Re: Fles of borst?

Oh wat eigenwijs! Helemaal niet wat je wilde maar moet er stiekem wel om lachen alsof ze je wil vertellen dat zij het wel wil. Hopelijk komt er een manier waarop jullie beide tevreden zijn. Sterkte 😘
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 31 Okt 2021 23:12

Re: Fles of borst?

Ik kan er stiekem ook om lachen. Ze is gewoon direct al een koppig meisje. Ga zeker nog wat afzien met haar haha
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 02 Nov 2021 10:14

Re: Fles of borst?

Haha, wat een voorbeeld van hoe het altijd net even anders loopt dan je in gedachten had! Dus toch borstvoeding, mooie ervaring in ieder geval, en geniet van jullie koppige meisje :D <3
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 22 Apr 2022 18:07

Re: Fles of borst?

Misschien leuk om hier nog op terug te komen. M’n dochter is nu 11 dagen en ik heb na de bevalling gezegd leg haar maar aan en de borstvoeding loopt gewoon! Ik voed wel met een tepelhoedje, want dan lukt het aanhappen beter en mijn tepels vinden dat ook beter ;). Maar het is gewoon gelukt tot nu toe. Had dit niet durven dromen haha.

Ze drinkt overigens heeeeel veel en vaak, maar dat hoort bij het premature is me verteld. Dus dat is wel een tijdsinvestering (denk dat ik 70% van de dag en nacht bezig ben met voeding momenteel). Maar dat gaat vast met een paar weken minder worden.

Ik ga verder kijken hoe het gaat lopen. Kolven wil ik nog steeds niet, maar is ook niet nodig nu gelukkig. Er was even twijfel of ze bijgevoed moest worden omdat haar gewicht matig oploopt of terugloopt zelfs, maar heb al besproken als dat moet gebeuren dat er wordt bijgevoed met kunstvoeding en niet met gekolfde voeding.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 22 Apr 2022 18:17

Re: Fles of borst?

Wat een fijne update gympie.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 22 Apr 2022 18:20

Re: Fles of borst?

Mijn vriend is overigens lichtelijk teleurgesteld dat hij geen flesjes kan geven haha (maar heel blij dat de BV lukt). Ik zet wel af en toe een handkolf op m’n borst waar ik niet mee voed. Die vangt dan iets van 20cc op. Dat verzamel ik en op die manier kan m’n vriend af en toe toch een flesje geven (en ik wat slaap pakken).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Apr 2022 18:31

Re: Fles of borst?

Ah wat fijn dat het zo goed gaat. Wel een pittige uitdaging zo te lezen maar goed van jullie! 💪
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers