Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 16 Okt 2021 11:24

Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Afbeelding
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 16 Okt 2021 11:37

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Goh! Ik ben enorm veranderd de laatste jaren. Verhuisd naar nieuwe provincie, veel geleerd mbt klussen, kantoorbaan gekregen en het traject ingegaan om moeder te worden. Alles heeft veel effect gehad op mij, hoe ik in het leven sta en prioriteiten. Ik ben echt wel een ander mens dan toen.
<<

Anoniem325

Bericht 16 Okt 2021 12:33

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Behoorlijk!
- Van een medewerker bij de grote gele M naar medewerker in de kinderopvang.
- Van wonen in een mini huurhuis in niet zo'n fijne buurt naar wonen in een mooi koophuis in een fijne en rustige buurt.
- Van verstokte vrijgezel naar getrouwd en een mooi gezin met onze dochter.
- Van alles maar doen om het anderen naar de zin te maken opkomen voor mezelf en mijn grenzen duidelijk aangeven. Zowel privé als op werkgebied. En hierdoor dus mezelf en mijn gezin op 1 zetten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Okt 2021 14:33

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

In de afgelopen 5 jaar ben ik:

- van 1 naar 2 kinderen gegaan
- verhuisd van Amsterdam naar een dorp in ‘t Gooi
- 18 kg afgevallen
- 2x van baan veranderd en vervolgens (tijdelijk) gestopt met werken
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Okt 2021 14:40

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Ik vind het een confronterende vraag omdat ik niet helemaal een happy periode heb gehad afgelopen vijf jaar. Ik heb precies bereikt waar ik van droomde maar afgelopen twee jaar waren toch behoorlijk pittig en heb veel geworsteld met dingen. Ik ben dus best wel veranderd van iemand die zelden onzeker was naar iemand die bijna alleen maar onzeker is.
Maar ik heb ook wel het gevoel alsof ik dat bochtje om ben en weer omhoog ga nu. Hopelijk wordt dat alleen maar meer.
De grootste verandering voor mij is dat ik moeder ben geworden van twee heerlijk lieve kinderen. Dat is het fijnste.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 16 Okt 2021 17:17

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Ik vind mijzelf eigenlijk niet echt veranderd. Mijn situatie wel. Ik ben verhuisd, nieuwe functie, 2 kinderen. Heb dus ook met nieuwe dingen te maken (gehad). Maar ik ben nog wel gewoon mijzelf.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Okt 2021 17:51

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Ok gaan we:
5 jaar geleden
Woonde ik met een bijstandsuitkering bij mijn ouders en zat ik noodgedwongen thuis. Ivm herstel van een burn-out

4 jaar geleden
Had ik net een relatie met mijn vriend, woonde ik in een mooie sociale huurwoning, ik was aan het re-integreren maar dat liep even vertraging op omdat ik een koprol maakte met de auto. Ik was toen net begonnen aan een studie die ik overigens niet afgemaakt heb maar waardoor ik wel bij mijn huidige werkgever terecht gekomen ben.

Mijn burn-out heeft me veel bewuster en zelfverzekerder gemaakt. Ik durf veel meer te kiezen voor mezelf en FOMO heb ik afgeleerd.
Daarnaast ben ik ruim 30 kg afgevallen waar er helaas nu weer 5 bijzitten maar die ga ik er wel weer afwerken. Eigenlijk heb ik nu een vrij ‘saai’ en stabiel leven.

Het contrast kan bijna niet groter. Van alleenstaande bijstandsmoeder in een sociale huurwoning naar goed verdienend carrière maken met een relatie.

Het enige is dat ik nog niet zo heel goed geld uit durf te geven nadat ik ooit rekeningen door zag lopen zonder dat er ook maar iets binnen kwam.
2015 💙
<<

Anoniem334

Bericht 16 Okt 2021 19:59

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Ik vind deze vraag best confronterend want ik ben op bijna alle vlakken extreem veranderd. Wel heel leuk om jullie verhalen te lezen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Okt 2021 20:09

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Marin, hopelijk kun je over vijf jaar terugkijken op een opwaartse spiraal!

Poeh, ik ben ook wel behoorlijk veranderd de laatste vijf jaar. Vijf jaar geleden was ik een jaar samen met m'n vriend en gingen we samenwonen, wat een stap! Een jaar later was ik zwanger. Ik ben dus moeder geworden, twee jaar geleden weer verhuisd en nu lekker gesetteld in onze fijne woonplaats. Qua werk was het een grote zoektocht de afgelopen vijf jaar, maar heb na mijn zwerversbestaan nu eindelijk een vaste aanstelling in het vooruitzicht! Dus dat geeft allemaal veel meer rust, al is mijn hoofd helaas nog steeds niet echt rustig (vooral in bed niet). Maar al met al ben ik een tevreden mens!

Oh en qua gewicht ben ik in vijf jaar 40 kilo aangekomen (waarvan 24 in de zwangerschap) en 30 afgevallen. :shock: +10 dus, waarvan ik er eigenlijk nog wel acht af wil hebben, maar dat wil momenteel totaal niet. Misschien over een tijdje.
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Okt 2021 20:22

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Ik zat 5 jaar geleden bijna in m'n burnout, die duurde een hele tijd. Daarna zwanger met een vervelende nasleep, 3x verhuizen, nog een zwangerschap. Het is niet altijd leuk en makkelijk geweest. Maar ik heb ook een studie afgerond en ben heel gelukkig met m'n gezin. Nu 9 mnd na m'n 2e zwangerschap begin ik me na 5 jaar weer steeds meer mezelf te voelen. Maar dan met een stuk meer innerlijke rust dan 5 jaar geleden en ben wat meer zelfverzekerd. Had veel last van 30ers dilemma en dat is de afgelopen 5 jaar wel overgegaan. Ondanks dat het qua werk nog steeds een zoektocht is, daar heb ik nu ook weinig stress meer over. Heb zin in de komende 5 jaar.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 16 Okt 2021 20:32

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

5 jaar geleden was ik zwanger van onze tweede dochter en hadden we het hard te halen met onze oudste en haar slaapproblemen. Dat gaat nu, na hulp van het slaapcentrum, alweer 3 jaar goed gelukkig! Hebben nu twee goede slapers.
Beide zitten inmiddels op de basisschool en nu komt er weer tijd voor mezelf.
We zijn verhuisd naar een klusboerderij en ben dus druk bezig met verbouwen. We wonen nu tijdelijk in een stacaravan.
Ik heb helaas al weer 2,5 jaar last van m'n zoveelste depressie. Helaas wil tot nu toe niks aan therapie en medicatie helpen.
Ik heb daardoor m'n leven wel flink aangepast. Meer tijd voor mezelf, bewust ontspannen, minder sociaal wenselijk gedrag. Ook geen contact meer met m'n ouders.
Het waren niet de makkelijkste jaren, maar hopelijk kan ik daar over vijf jaar positiever over schrijven. 7 goede, 7 slechte jaren toch?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem326

Bericht 16 Okt 2021 20:57

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Moeilijke vraag. Wat is er veranderd is een makkelijke vraag. Vijf jaar geleden was mijn jongste dochter drie maanden en zat mijn eerste werkweek er net op. Ik vond het ontzettend moeilijk om mijn baby naar het kdv te brengen. Ik woonde in een sociale huurwoning en werkte 24 uur. In de afgelopen vijf jaar heb ik vooral qua werk stappen gezet en ben ik er financieel erg op vooruitgegaan (door stappen in werk en het zelfstandig kopen van een woning). Dat had ik vijf jaar geleden niet zo voor mogelijk gehouden. Maar mentaal zit ik er niet beter bij. Toen zat ik nog helemaal op een roze wolk en genoot ik volop van de kinderen. En wat er verder om me heen gebeurde, ging compleet aan me voorbij. Alleen mijn kindjes en ik. Nu zitten daar heel veel zorgen bij. En omdat ik inmiddels een hele andere functie heb, vraagt mijn werk ook meer van me. Dat gaat goed, maar het is wel veel groter en belangrijker geworden dan voorheen was. Het voelde toen alsof niets er toe deed. Ik was op die 24 uur werk na alleen maar aan het cocoonen met mijn kindjes. Ik kijk daar ook echt met een heel fijn gevoel op terug. Ook al was ik heel moe. Ik vind mijn leven vooral veel ingewikkelder geworden. Ik denk dat ik daardoor gestrester en angstiger ben dan vijf jaar geleden. Dat is begonnen met corona. Het gevoel alsof alles kan instorten als er iets niet goed gaat.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 16 Okt 2021 21:07, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem326

Bericht 16 Okt 2021 21:00

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Ik vind dat er in jullie levens ook veel is gebeurd in vijf jaar. En vooral dat er veel veerkracht is. Dan lees je ook wel terug dat mensen weer opkrabbelen, dat tijd verschil maakt. Zoals Minx, Joey en Pure

Maar ook Bliss dat je nu op je plek zit op je werk. Merk je dan ook verschil in hoe je je voelt.

Marin wat verdrietig om te lezen, maar fijn dat je voelt dat je beter gaat. En in dit topic lees je eigenlijk dat er na moeilijke periodes ook weer betere periodes aankomen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Okt 2021 07:17

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Mooi dat jullie je verhalen delen.

Vijf jaar geleden ben ik getrouwd, was ik 7 maanden zwanger van mijn eerste. Een tweede kind werd geboren. We zijn verhuisd 2 jaar geleden. En kregen een verschrikkelijke diagnose van onze jongste.

Mijn huwelijk staat onder spanning en ik ben ongelukkig. Ik hoop dat over vijf jaar het leven er weer rooskleuriger uit ziet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Okt 2021 07:23

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Pure, wat moeilijk voor je. Ik hoop dat je toch gauw verbetering zult merken. Hou vol!

Holly, ik vind het rot om te lezen dat je het leven zoveel lastiger ervaart dan vijf jaar geleden. Maar ik wil je vooral complimenteren dat je naar mijn idee je kinderen álles geeft wat ze nodig hebben, waarbij liefde en rust er echt bovenuit steken. Je bent voor mij echt een voorbeeldfunctie.

Marin, jammer dat je zo onzeker bent geworden. Zo onnodig. Ik hoop dat dit zelf ook zult gaan zien en gauw weer balans vindt, in welke hoedanigheid dan ook.

Bliss, veerig kilo klinkt heftig. Het meeste inmiddels weer kwijtgeraakt gelukkig. Ik herken je worsteling met ‘overtollige’ kilo’s maar hoop dat jij je ook beseft dat je er zo goed uit ziet momenteel. Ik vind je nu mooier dan vijf jaar geleden! De tijd staat je goed.

Auxo en Tabbie, bij jullie lees ik vooral heel veel positieviteit. Mooi hoor! Al zal het vaak moeilijk zijn geweest toen jij in het traject zat om zwanger te raken, Tabbie.

Nixi, knuffel voor jou!

Minx, wat heb jij veel veranderingen doorgemaakt in de afgelopen vijf jaar. Het staat met allemaal nog vrij helder voor de geest. Mooi dat je nu op dit punt uitgekomen bent en letterlijk hebt gewerkt aan je toekomst met jullie mooi nieuwe huis. Het is je gegund!

OLL en Luisa, klinkt heel positief en stabiel allemaal. Hou het zo!

Joey, pittige jaren heb je achter de rug. Hopelijk blijft je nu in de stijgende lijn en lukt het het je om dichtbij jezelf te blijven.

Jip, ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen om een ziek kindje te hebben. Ik kan me voorstellen dat dit invloed heeft op alles, zeker op je huwelijk. Ik hoop dat jullie de liefde en kracht vinden om hier samen weer jullie weg in te vinden. Ik wens je kracht, liefde en wijsheid toe.

♥️♥️♥️
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Okt 2021 07:34

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Ik heb dit topic een paar keer voorbij zien komen voordat ik het geopend heb. Ik vond het niet echt de moeite om over na te denken, wat is nou vijf jaar. Maar met het lezen van jullie verhalen realiseer ik me ineens dat er best een hoop gebeurd is, ook in mijn leven.

Vijf jaar geleden is mijn moeder overleden. Dit heeft veel invloed gehad op hoe ik me de afgelopen periode gevoeld heb. Ik heb nu door therapie en medicatie eindelijk weer geluksmomenten terug in mijn leven en daar ben ik heel dankbaar voor.

Verder werd ik voor de tweede keer moeder, het grootste cadeau ooit ♥️.

Ik heb de stap durven zetten om mijn droombaan te verwezenlijken. Het was een pittige periode tijdens de opleiding maar ik ben zo blij met hoe ik nu in mijn werk sta. Ik wil dit nog jaren blijven doen.

We hebben verder financieel veel mooie stappen gemaakt en zijn momenteel in afwachting van de oplevering van ons huis. Waar ik veel moeite mee heb is dat we, door de eerste coronacrisis, anderhalf jaar geleden besloten ons huis al op voorhand te verkopen. We hebben een flinke overwaarde gelukkig maar inmiddels ook de wetenschap dat we in de huidige woningmarkt toch bijna een ton mislopen. Dat kan ik maar moeilijk naast me neerleggen.

Voor de rest merk ik dat ik zelf, naarmate ik ouder wordt, positief veranderd ben. Ik ben minder onzeker, kan meer tevreden zijn met mezelf, vind het niet meer zo heel belangrijk of andere mensen mij wel aardig vinden. Dat vind ik echt het mooie van ouder worden, er komt meer zelfaccepatie.

Met mijn man ben ik nog steeds gelukkig. Liefde blijft een werkwoord dus het gaat niet altijd vanzelf, maar ik zie onszelf nog steeds wel oud worden samen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Okt 2021 07:56

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Ja wat jij zegt, Lady, dat ervaar ik de laatste tijd ook heel erg. Veel meer zelfacceptatie en zelfliefde. Over twee weken laat ik zelfs een tattoo zetten die in het teken daarvan staat. Goede reminder als ik een keer te streng voor mezelf ben. En ik trek me inderdaad ook veel minder van anderen aan.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Okt 2021 08:10

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Oh wat een mooi idee Blisster. Daar ga ik ook over nadenken!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 17 Okt 2021 09:56

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Alles is veranderd. Niet alleen ben ik veranderd, maar mijn man ook. Onze financiële situatie ook. En ik vind mezelf gewoon helemaal leuk en mijn man en honden ook. Gewoon blij met mijn leven. 😁

Als je me dat 5 jaar geleden had gezegd, dan had ik je uitgelachen. Maar het is ondanks dat goed gekomen ❤
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 17 Okt 2021 10:37

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Goede vraag met mooie antwoorden van iedereen!

Marin, knuffel voor jou, ik hoop dat het inderdaad alleen maar beter wordt weer en ik gun je geen onzekerheid, die is namelijk NERGENS voor nodig!

HG, hopelijk krijg jij ook meer rust, respect voor alles wat jij doet en hoe je voor je kindjes zorgt!

Jip, wat ontzettend moeilijk wat jullie moeten doorstaan, veel sterkte. Ik wens jou & je gezin alle geluk.

Lady, ik snap dat het overlijden van je moeder een enorme impact heeft, ben blij dat je weer geluksmomenten terug krijgt en dat je kunt genieten van je gezin. En gefeliciteerd met je droombaan!

En ja, die zelfacceptatie, dat is wel het grootste voordeel aan ouder worden hè! Vind ik ook héél relaxt. En sowieso meer perspectief of zo, ook door de ziekte van mijn vader, dat ik beter prioriteiten kan stellen qua sociale verplichtingen en zo. Hoe ben ik de afgelopen 5 jaar veranderd; ik denk voornamelijk dat ik (eindelijk echt) volwassen ben geworden. Topbaan en carrière bereikt, meer dan ik ooit had durven dromen, en toch een duidelijk plan en prioriteiten voor de toekomst samen met man gemaakt, waarin die carrière maar bijzaak bleek te zijn. Alle avonturen beleefd die ik wilde meemaken en een groot deel van de wereld kunnen zien, en daarom nu de rust om een gezin te starten en daar ook echt van te genieten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Okt 2021 10:38

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Er is veel veranderd de afgelopen vijf jaar en dat heeft mij ook veranderd.

Vijf jaar geleden was ik moeder van een peuter en een baby. We woonden klein maar fijn in een leuke buurt. Ik werkte 2,5 dag per week als tandartsassistente en hoewel ik leuke collega’s had, vond ik het werk niet super. Maar wel oké en goed te combineren met kinderen. Qua financiën hadden we het niet heel breed. Maar ons huis was heel goedkoop, we hoefden geen opvang te betalen, want opa’s en oma’s pasten op, ik kreeg vaak leuke kleding voor de kinderen, dus we konden ons prima redden zo.

In de jaren erna werd mijn moeder ernstig depressief (nu al ruim 4 jaar), stopte mijn vader met structureel oppassen vanwege zijn gezondheid en toen ik hoogzwanger was van de derde werd hij heel ernstig ziek en 6 weken na de bevalling is hij overleden 😢 Daarvoor nog is mijn man meer gaan verdienen en hebben we een groter nieuwbouwhuis gekocht in een andere plaats en zijn we dus verhuisd. Vlak na het tekenen van het koopcontract verloor ik mijn baan, wel met een leuke bonus en daarvan heb ik een loopbaancoach betaald. Het zoeken naar werk heeft even stilgelegen tijdens mijn zwangerschap en ziekte en overlijden van mijn vader, maar begin 2020 ben ik gestart met een heel leuke nieuwe baan waar ik nu nog met veel plezier werk en me nog flink kan verder ontwikkelen. Financieel staan we er mede daardoor ook een stuk beter voor gelukkig, maar ik voel me vooral een stuk beter, omdat ik nu ook qua werk dingen die die ik leuk vindt en steeds meer bij kan blijven leren.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Okt 2021 12:02

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Suus, wat een rollercoaster zeg. Gelukkig nu veel positiefs.

Banana, klinkt heel goed allemaal!

Beau, fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Ik meen me te herinneren dat je laatst (werkgerelateerd) in een dip zat maar misschien heb ik dat niet goed in mijn hoofd zitten. Hou het zo goed!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Okt 2021 18:07

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

5 jaar geleden zat ik in het traject om af te vallen. Toen operatie gehad en afgevallen. Toen voelde ik me steeds mooier. Een jaar naar de operatie moest ik weer geopereerd worden. 3 maanden naar die operatie een spoedoperatie (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). En daardoor ben ik erg verandert. Als ik toen op bed was gaan liggen met een pijnstiller was ik er nu niet meer geweest. Ik had geen half uur later in het ziekenhuis moeten zijn is mij achteraf verteld. En dan besef kwam veel later pas bij mij binnen. Half jaar na die operatie gingen wij fertiliteit traject binnen. Wat ik toen heel makkelijk in ging. Met die buitenbaarmoederlijke zwangerschap was ik in 1x zwanger geraakt. Dus ik dacht beetje hulp in het ziekenhuis en ik ben zwanger.

Tijdens dat traject heb ik het behoorlijk zwaar gehad, elke maand weer die teleurstelling en weer doorgaan. Met uiteindelijk een super resultaat een gezonde zoon. Maar toch ben ik in die 5 jaar heel erg verandert. Van super zeker net na het vele afvallen naar toch wel mega onzeker, schaam me voor mijn overtollig vel.
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 17 Okt 2021 18:26

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Poeh, 5 jaar geleden was ik alleen. Leefde mijn schoonzus nog en had ik alles echt goed voor elkaar en kijk ik terug op een tijd dat ik echt gelukkig was.
Maar, dat is een tijd die niet meer is.
Over een paar weken is het 5 jaar geleden dat mijn schoonzusje overleef, ben ik door heel diepe dalen gegaan, maar heb ik eigenlijk ook een mooi rustig leven.
Ik ben getrouwd, woon in mijn geliefde dorp, heb een super leuke nieuwe baan. En geniet ik van andere dingen dan voorheen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 17 Okt 2021 18:31

Re: Theevraag; hoe ben jij de afgelopen 5 jaar veranderd?

Ik ben uit mijn burn out gekomen als een zelfverzekerder persoon die haar grenzen nu goed bewaakt. Ik heb een hele leuke baan gevonden waar ik heel blij mee ben.

Ik ben meer gesetteld en rustiger geworden. We hebben een fijn huis gekocht en de binnenstad achter gelaten. We wonen hier met veel plezier 😊.

Ik heb een kind gekregen en tegelijkertijd een kind verloren. Ik had niet van mezelf verwacht dat ik zo veerkrachtig zou zijn. Er is nogal veel gebeurd in een jaar tijd. Ik heb een helse zwangerschap gehad en ben er heel sterk uitgekomen vind ik. Het gaat namelijk erg goed met me 😊. Ik geniet enorm van mijn kind en dat had ik niet verwacht. Ik ben blij dat ik in het moederschap mijn eigen plan durf te trekken.

Hopelijk zijn de komende 5 jaar wat rustiger haha.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers